طبق گزارشات اخیر آژانس‌های اطلاعاتی آمریکایی، کره شمالی در جریان مذاکرات اخیر چندین محموله تجهیزات موشکی به ایران ارسال کرده است. این مساله برخلاف تحریم‌های بین‌المللی است.

گروه جنگ نرم مشرق- اخبار ایران و تحلیل‌های پیرامون آن به طور مستمر در رسانه‌های خارجی - اعم از غربی، شرقی و منطقه‌ای - منعکس می‌شود. نگاهی به موضوعات پرداخته شده درباره ایران می‌تواند تصویری کلی از نقاط تمرکز این رسانه‌ها در داخل و نحوه انعکاس و جهت‌دهی آن به فضای افکار عمومی در کشورهای خود و جهان ارائه دهد.

***

سناتور دموکرات: لایحه کنگره درباره ایران توان مذاکره اوباما را افزایش می‌دهد

به گزارش پایگاه هیل، سناتور بیل کاردین گفت که لایحه کنگره برای نظارت بر توافق هسته‌ای با ایران توان اوباما در مذاکرات را افزایش می‌دهد.

ایران

وی گفت: من فکر می‌کنم که رئیس‌جمهور حالا در موقعیت بهتری برای دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران و ممانعت از انحراف برنامه هسته‌ای این کشور است.

اوباما که مدت‌ها با این لایحه مخالفت می‌کرد روز جمعه گفت که این لایحه باعث اختلال در مذاکرات نمی‌شود و آن را امضا خواهد کرد.

کروکر یکی از تنظیم‌کنندگان این لایحه گفت که بدون آن، کنگره هیچ‌گاه امکان دیدن جزئیات توافق امضا شده با ایران را پیدا نمی‌کرد. وی به این مطلب اشاره کرد که هنوز سوالاتی زیادی باقی مانده است که مذاکره‌کنندگان آمریکایی دارند آنها را بررسی می‌کنند.


موضع هیلاری کلینتون درقبال توافق هسته‌ای با ایران چیست؟

به گزارش پایگاه لابلاگ، هایم سابان میلیاردر معروف و یکی از حامیان مالی کلینتون از تعهد وی به رژیم صهیونیستی دفاع کرد و گفت که فعلاً نمی‌تواند درباره موضع کلینتون در قبال مذاکرات هسته‌ای با ایران سخنی بگوید.

ایران

وی افزود: هر کاری که کلینتون انجام می‌دهد و هر گونه که فکر می‌کند برای موفقیت این رژیم است و ما نباید از این مساله نگران باشیم. همین صحبت‌ها برخی تحلیلگران را به این نتیجه رسانیده است که هیلاری با توافق هسته‌ای با ایران مخالف است.

این تحلیل‌ها با بیانیه قبلی کلینتون که در آن وی مذاکرات را گامی مهم توصیف کرده بود و خواستار فرصت دادن به دیپلماسی شده بود متضاد است.

در حال حاضر، نشانه‌های اندکی وجود دارد که کلینتون با توافق ایران و گروه 5+1 مخالف است. اما، رابطه وی با سابان در موضع‌اش در خصوص مذاکرات هسته‌ای مهم است.

سابان به عنوان یکی از مراکز قدرت طرفدار رژیم صهیونیستی در داخل حزب دموکرات حامی مالی بنیاد ریاست جمهوری بیل کلینتون و بنیاد آموزشی اسرائیلی‌های مقیم آمریکا می‌باشد. بین سال‌های 2008 تا 2013، خانواده سابان 8 میلیون دلار به بنیاد کلینتون و 6 میلیون دلار به بنیاد آموشی کمک کرد.

سابان همچنین پا را فراتر نیز گذاشته است. سابان در کنفرانس شورای آمریکا- رژیم صهیونیستی از سیاست‌های آمریکا در قبال ایران انتقاد کرد و گفت: ما هویج‌های بسیاری را نشان داده‌ایم، اما، از چماق خود استفاده چندانی نکرده‌ایم.

در حقیقت، سابان به عنوان یک شهروند با تابعیت دوگانه آمریکایی- اسرائیلی یکی از حامیان ارتش رژیم صهیونیستی نیز می‌باشد. وی بین سال‌های 2008 تا 2013 مبلغی در حدود 7.43 میلیون دلار به گروه «دوستان نظامیان اسرائیل» اختصاص داد.


روبیو: توافق هسته‌ای با ایران غیرقابل قبول است

به گزارش هفته‌نامه ویکلی استاندارد، مارکو روبیو در سخنانی در جمع جمهوری‌خواهان گفت که رئیس جمهور اوباما نباید هرگز وارد مذاکره با ایران می‌شد. روبیو که یکی از کاندیدادهای احتمالی ریاست جمهوری آمریکا محسوب می‌شود گفت که توافق هسته‌ای با ایران غیرقابل قبول است.

ایران

وی افزود: تحریم‌های بین‌المللی تاثیر مخربی بر اقتصاد ایران داشته است و همین مساله باعث شد که ایران پای میز مذاکره بیاید. اما، زمانیکه ایرانی‌ها پای میز مذاکره نشستند فهمیدند که اوباما بیش از آنها به توافق هسته‌ای نیاز دارد.

وی گفت: ما باید در جایی تصمیم بگیریم که گزینه بد کدام است: توافق هسته‌ای یا حمله نظامی به ایران. من از جنگ خوشحال نمی‌شوم. اما ایران هسته‌ای تهدیدی برای منطقه و جهان است.


حزب‌الله اسد را نجات می‌دهد: پیامدهای حضور ایران در بحران سوریه

به گزارش مرکز بلفر، بشار اسد و دولت وی بقای خود را بسیار مدیون نیروهای نظامی و کمک‌های اقتصادی ایران است. ایران 20 میلیارد دلار در سوریه سرمایه‌گزاری کرده است و در حال حاضر ارسال کمک‌های بیشتر را منوط به دریافت ضمانت‌هایی از جانب دولت سوریه کرده است.

افزایش حضور ایران در سوریه از سال 2012 شروع شد، زمانی‌که ایران به نیروهای حزب‌الله دستور داد تا برای حمایت از ارتش سوریه وارد این کشور شود. هدف ممانعت از پیشروی نیروهای مخالف به سمت دمشق بود. حضور 5000 نیروی حزب‌الله در خاک سوریه باعث برعکس شدن جریان جنگ و بقای حکومت بشار اسد شد.

ایران

با توجه به شهدای که حزب‌الله در سوریه داشته است به نظر می‌رسد سوریه و حکومت بشار اسد برای ایران و حزب‌الله نوعی خط قرمز محسوب می‌شود.

رابطه حزب‌الله و سوریه سابقه طولانی دارد. سوریه در تمامی مواقع همیشه از حزب‌الله حمایت کرده است. حزب‌‌الله نیز خود را به عنوان هم‌پیمان اصلی سوریه معرفی کرد. با حمایت‌های ایران بود که حزب‌الله توانست حکومت بشار اسد را نجات دهد.

با توجه به شرایط موجود مشخص نیست که سوریه چه زمانی می‌تواند رویکرد راهبردی خود را احیا نماید. ماه پیش، سوریه و ایران توافق‌نامه همکاری اقتصادی امضا کردند که طبق اعلام وزیر دارایی سوریه، ایران نقش اصلی را در بازسازی این کشور پس از اتمام جنگ خواهد داشت.

در زمان حکومت حافظ اسد، ایران نفوذ کمتری در سوریه داشت. اما سه دهه بعد، ایران جایگاه خود را در این کشور تثبیت کرده است و نیروهای دفاعی ملی را در این کشور ایجاد کرد. گفته می‌شود که این نیروها توسط سپاه پاسداران آموزش می‌بینند.

به نظر می‌رسد که در آینده بشار اسد باید به ایران پاسخ دهد تا بتواند از حکومت خود محافظت نماید. در چند سال اخیر سوریه و حزب‌الله یک جبهه واحد را تشکیل داده‌اند. این بدان معناست حزب‌الله می‌تواند از ابزار بازدارندگی خود در خاک سوریه در برابر رژیم صهیونیستی استفاده کند.


کره شمالی در حین مذاکرات موشک به ایران ارسال کرد

به گزارش پایگاه فری‌بیکن، طبق گزارشات اخیر آژانس‌های اطلاعاتی آمریکایی، کره شمالی در جریان مذاکرات اخیر چندین محموله تجهیزات موشکی به ایران ارسال کرده است. این مساله برخلاف تحریم‌های بین‌المللی است.

ایران

یکی از افراد آگاه که خواست نامش فاش نشود گفت که آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا دو محموله قطعات موشک را رصد کرده‌اند که از کره شمالی به سوی ایران ارسال شده است.

جزئیات این ارسال تسلیحات در گزارش اطلاعاتی روزانه به اوباما آورده شده است و گفته می‌شود که این اطلاعات از سازمان ملل مخفی نگه داشته شده است چرا که این اقدام برخلاف تحریم‌های شورای امنیت می‌باشد.

منتقدان مذاکرات هسته‌ای با ایران معتقدند که یکی از اشکالات موجود در مذاکرات این است که به بحث موشکی ایران پرداخته نشده است.

رایان تراپانی سخنگوی سی‌آی‌ای از اظهار نظر در این باره خودداری کرد و گفت درباره اطلاعات دارای طبقه‌بندی صحبتی نمی‌کند.

اما دیگر افراد مسئول گفتند که این اقلام موشکی همان‌هایی است که در رژیم کنترل فناوری موشکی ذکر شده است. رژیم کنترل فناوری موشکی یک توافق داوطلبانه بین 34 کشور جهان است که صادرات اقلام موشکی با برد بیش از 186 مایل را محدود می‌سازد.

یکی از افراد مطلع در این زمینه گفت که بخشی از اقلام ارسالی از کره شمالی شامل موتورهای بزرگی است که برای موشک‌های بالستیک بردبلند استفاده می‌شوند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    آقا قضیه چیه؟ گیر دادین به هیلاری خانم ها!! نکنه تو انتخابات ریاست جمهوری آمریکا طرفدارشین؟!!
  • ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    1 0
    بابا این هیلاری رو انقدر گندش نکنید...
  • مرادی ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    1 0
    من که به این مذاکرات بد بینم. آخه امریکا با این همه جنایت چه طوری میتونه قابل اعتماد باشه
  • ياسر ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    1 0
    سلام منم خوشبين نيستم به غربيها
  • ياسر ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    1 0
    سلام منم خوشبين نيستم به غربيها
  • مهرشاد ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    1 0
    هیلاری کلینتون باعث مرگ مسلمانان میانمار بود..
  • رضا ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
    0 0
    تمام کشورهای جهان تحت استعمار انگلیس است انگلیس کسانی را که سر از سیاست ها واطلاعات سری وفوق سری او در آورند به آنها ثروت وقدرت می دهد به دلیل اینکه اطلاعات سیاسی را فاش نکنند که انگلیس دیگر نتواند استعمار مدرن خود را در جهان پیاده کند انگلیس جنگ ها را در جهان به این دلیل به راه می اندازد که مردم بترسند وسمت سیاست نروند که از آن طرف به آنها ثروت وقدرت بدهد در آمریکا به این دلیل حمل اسلحه آزاد است که انگلیس می خواهد غیر مستقیم به مردم دنیا بگوید که چون متفکران در آمریکا هستند جان مردم آمریکا برای انگلیس مهم نیست که باند ها و مردم دنیا پیش خودشان فکر کنند که انگلیس به متفکران اهمیت نمی دهد که انگلیس به این دلیل این کار را انجام می دهد که مردم دنیا یه زمانی به متفکران ضربه نزنند وچیزی به متفکران ومغز ها نگویند که مغز ها ومتفکران برای انگلیس در آمریکا که مغزها هستند دیگر اختراع وابتکار وغیره نکنند چون اساس اینکه جمعیت دنیا انقدر زیاد است این است که مغزها در سرتا سر دنیا برای انگلیس اختراع وابتکار وغیره انجام می دهند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس