تازه‌ترین تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند که نیروهای حزب‌الله باند فرودگاه برای پرواز پهپادهای ایرانی ساخته‌اند.

گروه جنگ نرم مشرق- اخبار ایران و تحلیل‌های پیرامون آن به طور مستمر در رسانه‌های خارجی - اعم از غربی، شرقی و منطقه‌ای - منعکس می‌شود. نگاهی به موضوعات پرداخته شده درباره ایران می‌تواند تصویری کلی از نقاط تمرکز این رسانه‌ها در داخل و نحوه انعکاس و جهت‌دهی آن به فضای افکار عمومی در کشورهای خود و جهان ارائه دهد.

***

صهیونیست‌ها لرزان از پهپادهای ایرانی حزب‌الله

حزب‌الله برای پهپادهای ایرانی در لبنان باند فرودگاه ساخت

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست ادعا کرد: تازه‌ترین تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند که نیروهای حزب‌الله باند فرودگاه برای پرواز پهپادهای ایرانی ساخته‌اند.

ایران

طبق گزارش هفته‌نامه جینزدیفنس، این باندپروازی در شمال دره بقاع در 140 کیلومتری روستای هرمل ساخته شده است.

در این گزارش آمده است: طول کوتاه این باند می‌گوید برای قاچاق تسلیحات از سوریه با ایران طراحی نشده است چرا که طول آن برای هواپیماهای این کشورها بسیار کوتاه است. توضیح دیگر این است که این باند برای پهپادهای ایرانی از قبیل ابابیل-3 و احتمالاً مدل جدیدتر و البته بزرگ‌تر آن یعنی شاهد-129 طراحی شده‌اند.

اوایل این ماه در گزارش ارتش آمریکا آمده بود که ایران در حال ساخت پهپادهای انتحاری است و قصد دارد که دانش فنی مونتاژ این هواپیماهای بدون سرنشین را نیز در اختیار حزب‌الله و حماس قرار دهد. در این گزارش آمده است: هیچ بخش برنامه نظامی ایران به اندازه ساخت پرنده‌های بدون سرنشین طی دهه اخیر پیشرفت نداشته است. در حالی‌که در دهه قبل، پهپادهای ایران بیشتر جنبه نمایشی داشتند، اما امروزه نیروهای نظامی ایران به این نوع هواپیماها افتخار می‌کنند.


رویای آمریکایی: پیروزی بر داعش بدون ایران

آمریکا برسر یک دورراهی: چطور داعش را شکست دهد و چطور ایران را محدود کند

به گزارش پایگاه اسپوتنیک، ایران و آمریکا با همدیگر می‌توانند داعش را شکست دهند، اما این پیروزی به نفع ایران و هم‌پیمانان خاورمیانه‌ای‌ آن خواهد بود و رابطه واشنگتن با عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی را خراب می‌کند.

ایران

شان میرسکی کارشناس روابط بین‌الملل گفت که پس از آنکه نیروهای آمریکا تروریست‌های داعش را شکست دهند، واشنگتن باید از توازن شکننده قدرت در خاورمیانه اطمینان حاصل نماید، توازنی که در پی جنگ دوم خلیج فارس، بهار عربی و ظهور داعش دچار مشکل شد. این کارشناس معتقد است که داعش باید نابود شود اما نه به قیمت افزایش قدرت ایران که عامل بی‌ثباتی است.

میرسکی بر این نکته تاکید کرد: اوباما باید دقت کند و از تدوین راهبرد وسیع‌تر آمریکا برای این منطقه نباید غافل شود. آمریکا و ایران می‌توانند به راحتی داعش را شکست دهند، اما این پیروزی می‌تواند به قیمت افزایش هژمونی ایران و بحران‌های فرقه‌گرایانه در منطقه تمام شود.

این کارشناس می‌گوید: ایران نقش کلیدی را در جنگ علیه داعش ایفا می‌کند و بدون کمک تهران پیروزی بر داعش امکان‌پذیر نیست.

با این حال، میرسکی بر این نکته تاکید می‌کند که واشنگتن باید اتکای خود به شبه‌نظامیان شیعی و ایرانی را کاهش دهد. وی در این باره گفت: کنار گذاشتن شبه‌نظامیان شیعی در تلاش برای بازپس‌گیری شهر الانبار می‌تواند گامی در این مسیر باشد.

وی همچنین درباره توافق هسته‌ای ایران و آمریکا نیز گفت که این توافق در زمان بدی انجام می‌شود و باید در این توافق بسیاری از واقعیت‌های میدانی لحاظ شود.

میرسکی با تاکید بر در نظر گرفتن منافع هم‌پیمانان آمریکا در خاورمیانه گفت که کاخ سفید باید هر گونه توافق با ایران را منوط به محدوسازی ماجراجویی‌های ایران در منطقه کند.


آیا ایران در خلیج عدن آماده درگیری شدید با ارتش آمریکاست؟

زورآزمایی ایران و آمریکا در خلیج عدن

به گزارش موسسه امریکن اینترپرایز، هفته گذشته هفت کشتی ایرانی بندر خلیج فارس را ترک کردند. گفته می‌شد که بار این کشتی‌ها تسلیحات برای حو‌ثی‌های یمن است. تنها سه روز پس از آنکه آمریکا از ورود دو کشتی جنگی خود به آبهای یمن خبر داد، کشتی‌های ایرانی مسیر خود را تغییر دادند. پنتاگون هنوز خبر بازگشت کشتی‌های ایرانی را تایید نکرده است، اما سوالی که پیش می‌آید این است که آیا ایران آماده رویارویی شدید با نیروهای نظامی آمریکا شده است؟

ایران

اعزام این ناوگان از جانب ایران به دلایلی تحریک‌کننده بود. ارسال تجهیزات نظامی برای حوثی‌ها در بحبوحه جنگ یمن بی‌معنا بوده و می‌تواند باعث افزایش درگیری‌ها شود. اما برخی رسانه‌های غربی از وجود موشک‌های سطح به هوا و راکت در محموله‌ این کشتی‌‌ها خبر دادند. این اخبار از جانب ایران رد شده است.

همچنین، ارسال این محموله برخلاف قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل می‌باشد. قطعنامه شورای امنیت که در 14 آوریل تصویب شد ارسال هرگونه سلاح برای علی عبدالله صالح رئیس جمهور اسبق یمن و فرماندهان جنبش انصارالله را ممنوع اعلام کرد.

اعزام این هفت کشتی به همراه دو کشتی که پیش از این در این آبها حاضر هستند بیانگر افزایش عملیات سپاه پاسداران در این منطقه است. سپاه مسئول تدارک و آموزش نیروهای نیابتی و متحد ایران در سراسر دنیاست. اعزام این ناوگان تنها می‌تواند با دستور سپاه صورت گرفته باشد.

در اصل، هدف ایران از این اقدام به چالش کشیدن عربستان و آمریکا و آزمایش خطوط قرمز این دو کشور در ممانعت از ارسال تسلیحات برای حوثی‌های یمن است.

بحران یمن آزمونی برای نظام جدیدی در خاورمیانه است که ایران بسیار به آن علاقمند است و کشورهای عربی از آن در هراسند. تمامی این تحولات در پی اعلام چارچوب توافق هسته‌ای با ایران رخ دادند. اگر واشنگتن امیدوار است که ایران پس از امضای توافق هسته‌ای به بازیگری منطقی مبدل شود، ارسال محموله برای یمن چنین چیزی نمی‌گوید. اما اگر سپاه پاسداران کشتی‌های خود را فراخواند، این مساله می‌تواند قوت قلبی به هم‌پیمانان ما داده و به ما می‌گوید که ایران در برابر عزم و بازدارندگی آمریکا عقب‌نشینی می‌کند. شاید نیروی دریایی آمریکا پیامی برای دیپلمات‌های این کشور در وین داشته باشد.



کارشناسان: اوباما به ایران کمک می‌کند تا به یک کشور هسته‌ای مبدل شود

به گزارش پایگاه فری‌بیکن، کارشناسان کنترل تسلیحات در جلسه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفتند که نرمش‌های متعدد دولت اوباما در جریان گفتگوهای هسته‌ای با ایران تبدیل شدن ایران به کشوری هسته‌ای که می‌تواند با کمترین تلاش به تسلیحات اتمی دست یابد را قطعی کرده است.

ایران

استفن رادمیکر مشاور امنیت ملی مرکز بایپارتیزان پالسی و دستیار اسبق وزیر امور خارجه در کنترل تسلیحات در زمان ریاست جمهوری جورج بوش در جلسه استماع گفت که توافق اخیر هسته‌ای در حقیقت به معنای تایید بین‌المللی برنامه هسته‌ای ایران است. باراک اوباما از توافقی که در ماه مارس حاصل شد به عنوان توافقی نام می‌برد که می‌تواند زمان بازگشت هسته‌ای ایران را تا یکسال افزایش دهد. اما در اوایل این ماه، او گفت که پس از گذشت 10 تا 15 سال از توافق، زمان بازگشت هسته‌ای ایران تقربیاً برابر صفر خواهد بود.

رادمیکر افزود: آنچه که ما به دست آورده‌ایم فرآیند و نقشه راه است، اما پس از گذشت 10 تا 15 سال، ایران می‌تواند به راحتی به تسلیحات اتمی دست یابد. این دقیقاً همان چیزی است که مورد توافق قرار گرفته است.

وی همچنین گفت که این توافق به معنای عقب‌نشینی کاخ سفید از مواضع قبلی خود و پیروزی برای ایران است.

همچنین در این جلسه کارشناسان دغدغه خود را درباره کارآمدی رژیم راستی‌آزمایی مطرح شده در توافق لوزان مطرح کردند.

چارلز دافلر رئیس اسبق کمیسیون ویژه سازمان ملل که برنامه‌های تسلیحاتی عراق را در زمان صدام حسین بررسی کرد گفت: این کمیسیون در مقایسه با آنچه در حال حاضر درباره ایران می‌دانیم دسترسی بیشتری به تاسیسات دیکتاتور اسبق عراق داشت. اما با آن همه دسترسی ما در نهایت نتوانستیم کار خود را در عراق تکمیل کنیم.


ایران: چهار؛ آمریکا: صفر

ایران به پیش می‌رود، آمریکا می‌نشیند

به گزارش روزنامه تایمز تریبون چاپ آمریکا، در ماه دسامبر اوباما گفت که می‌خواهد ایران را در نهایت به عنوان یک قدرت موفق منطقه‌ای ببیند. این آرزوی وی که کابوسی برای دولت‌های عربی وابسته به غرب محسوب می‌شود دارد به واقعیت مبدل می‌گردد. به این موارد توجه کنید:

ایران

خلیج عدن: ایران ناوگانی حامل تسلیحات برای حوثی‌های یمن ارسال می‌کند تا بر نقش منطقه‌ای خود تاکید نماید. دولت آمریکا هم در مقابل دو کشتی جنگی را برای مقابله با ناوگان ایرانی به خلیج عدن فرستاد. در حالیکه دولت اوباما دلیل ارسال این کشتی‌ها را برای مقابله با ایران رد کرد، اما در عوض بر عربستان سعودی فشار آورد تا به جنگ یمن خاتمه داده و با کمک ایران به دنبال راه‌حل مسالمت‌آمیز باشد.

روسیه: کرملین پس از 5 سال تصمیم گرفت ممنوعیت ارسال سامانه اس-300 به ایران را لغو کند. اوباما به این مساله هم واکنشی نشان نداد و گفت در حال حاضر آنچه اهمیت دارد این است که تحریم‌ها در صورت تخلف ایران برمی‌گردند.

سوریه: پس از آنکه آمریکا اصرار می‌کرد که بشار اسد باید از حکومت کناره‌گیری نماید، در حال حاضر، واشنگتن سیاست ملایم‌تری در برابر سوریه در پیش گرفته است.

عراق: سپاه قدس ایران که یکی از عوامل خروج نیروهای آمریکایی از عراق بود در سراسر عراق عملیات انجام می‌دهد و تسلط خود را بر این کشور تحکیم می‌بخشد.

این همان واقعیت خاورمیانه است. واقعیت راهبردی آن بر همه مشخص شده است: در کمال تعجب قدرت ایران با کمک آمریکا در حال افزایش است. راهبرد اولیه اوباما در خاورمیانه خروج از این منطقه بود. خلاء قدرت ایجاد شده در منطقه خاورمیانه متاسفانه توسط دشمنان آمریکا پر شود. اوباما نه تنها از این منطقه خارج شد، بلکه عرصه را نیز به ایران واگذار نمود.

اشکال دکترین اوباما در خاورمیانه این است که ایران امروزی نه تنها غرب‌گرا، سکولار و طرفدار آمریکا نیست، بلکه مخالف غرب و ضد امپریالیسم است. هدف اصلی تهران این است آمریکا را از منطقه بیرون کرده و بر هم‌پیمانان واشنگتن در منطقه مسلط شود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 75
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 9
  • ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 2
    ناوهای ایرانی بدون سیستم پدافندی برد کوتاه و بلند هیچ شانسی در دریاهای ازاد و دور از سواحلمون در برابر ناوهای مدرن که دارای سیستمهای فالانکس و استاندارد هستند ندارند.خواهشا چاپ کنید
  • محمد ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    یانکی های متوهم خیالباف
  • ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    1 0
    جوابشون را تو خلیج فارس میگیرند
  • عليرضا ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    و مكرو و مكر الله والله خيرالمكارين،اگه اونها سلاح هاي پيشرفته دارند ما امام زماني داريم كه با يك اشاره هنگامي كه همه در خواب بودند ريگهاي صحراي طبس را مامور شكست سنگين آمريكا كردند. شايد با محاسبات مادي حرف آقاي ناشناس درست باشد ولي ملت ايران به چيزهاي ديگري كه ماوراي قدرت مادي است مي انديشد.
  • محمد ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    ( آمادگی ناوهای ایران برای درگیری با آمریکا در خلیج عدن ) قسم لازم نیست قابل باوره ، ولی آخه مماشات و قدم زدن ها و دستمال ابریشمی کجا ، این حرف کجا ، در یمن یاران حوثی شما کشتند هیچ عکس العملی نشان ندادید ، نوش داروی بعد از مرگ سهراب به چه درد می خوره ؟
  • بنده خدا ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    اگر ماشانسی نداشتیم چرا آمریکا عربستان را برای پذیرش آتش بس تحت فشار گذاشت .مطمئنا آمریکا به ناوگان ما حمله نمی کند چون پیامدهای منفی آن در خلیج فارس و تنگه باب المندب خصوصا قطع نفت و به خطر افتادن جان آمریکاییها در منطقه زیاد بود
  • هادی ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    در زمان جنگ هم ترسوها همین حرف رو میزدند... سوره مبارکه البقرة آیه ۲۴۹ فَلَمّا فَصَلَ طالوتُ بِالجُنودِ قالَ إِنَّ اللَّهَ مُبتَليكُم بِنَهَرٍ فَمَن شَرِبَ مِنهُ فَلَيسَ مِنّي وَمَن لَم يَطعَمهُ فَإِنَّهُ مِنّي إِلّا مَنِ اغتَرَفَ غُرفَةً بِيَدِهِ ۚ فَشَرِبوا مِنهُ إِلّا قَليلًا مِنهُم ۚ فَلَمّا جاوَزَهُ هُوَ وَالَّذينَ آمَنوا مَعَهُ قالوا لا طاقَةَ لَنَا اليَومَ بِجالوتَ وَجُنودِهِ ۚ قالَ الَّذينَ يَظُنّونَ أَنَّهُم مُلاقُو اللَّهِ كَم مِن فِئَةٍ قَليلَةٍ غَلَبَت فِئَةً كَثيرَةً بِإِذنِ اللَّهِ ۗ وَاللَّهُ مَعَ الصّابِرينَ﴿۲۴۹﴾ و هنگامی که طالوت (به فرماندهی لشکر بنی اسرائیل منصوب شد، و) سپاهیان را با خود بیرون برد، به آنها گفت: «خداوند، شما را به وسیله یک نهر آب، آزمایش می‌کند؛ آنها (که به هنگام تشنگی،) از آن بنوشند، از من نیستند؛ و آنها که جز یک پیمانه با دست خود، بیشتر از آن نخورند، از من هستند» جز عده کمی، همگی از آن آب نوشیدند. سپس هنگامی که او، و افرادی که با او ایمان آورده بودند، (و از بوته آزمایش، سالم به‌در آمدند،) از آن نهر گذشتند، (از کمی نفرات خود، ناراحت شدند؛ و عده‌ای) گفتند: «امروز، ما توانایی مقابله با (*جالوت*) و سپاهیان او را نداریم.» اما آنها که می‌دانستند خدا را ملاقات خواهند کرد (و به روز رستاخیز، ایمان داشتند) گفتند: «چه بسیار گروه‌های کوچکی که به فرمان خدا، بر گروه‌های عظیمی پیروز شدند!» و خداوند، با صابران و استقامت‌کنندگان) است.
  • ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    سجیل دریایی حق مسلم ماست ......به ناوهای ارتش بگو فقط هدف را روشن کنن(احتمالا با بیم لیزر)......
  • عباس م 61 ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    اقا چرا تا یه نفر نظرش رو بیان می کنه متهم میشه به ترسو و فتنه گر و غیره شاید این اقا از هادی خیلی هم شجاعتر باشه معلوم نیست که. سریع استناد می کنه به قران .شما دست خالی برو جلوی دشمن بعد همه نیروهاتو قتل عام کنند و بیای که چی مثلا ترسو نیستی.
  • esmail ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    کارشناسان محترمی که نظر میدهند لطفا پاسخ دهید شما صحبت های مقامات آمریکا واسرائیل را بیشتر قبول دارید یا فرمانده نیروی دریائی خودمان را ؟ ایشان فرمودند ناو های ما برای اسکرت کشتی های تجاری در خلیج عدن حضور دارد وخواهد داشت وار کسی هم دستور نمیگیرد .
  • ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    1 0
    بر پدر دروغگو لعنت((ما در عوض بر عربستان سعودی فشار آورد تا به جنگ یمن خاتمه داده و با کمک ایران به دنبال راه‌حل مسالمت‌آمیز باشد. ))
  • ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    برادر من مبارزه و تکنولوژی جنگ امروز نیازمند توانایی امروز است و به همین علت از اولویتهای استراتژی نظام در حال حاضر باید بروزرسانی نیروهای امنیتی و نظامی به موازات تقویت تولیدات داخلی استراتژیک و مادر باشد. بنابراین اگر صرفا به قرآن استناد کنید بمعنی آن خواهد بود که از حماسه کربلا و امام حسین و یارانش هیچ نیاموختیم.
  • ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    نه عباس جون با دست خالی میشینیم تا دایی صدام بیاد بال سرت سر ناموس شیر یا خط بندازه اینجوری میپسندی؟ خوبه؟
  • شناس ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    بازی زرگری کپیتال هیل،کاخ سفید و پاستور
  • مهدی از قم ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    اقای عباس 61 چیزی از مسائل امنیتی میدونی؟؟؟امروزه قدرت واقعی یک کشور نیست که مهم است بلکه وانمود کردن به قدرت مهم است در واقع اونی که توی ذهن شما به نام قدرت میکنند مهم است.بود مهم نیست نمود مهم است.امریکا به کمک هالیوود و افسانه بمب های الکترومغناطیستی و هارپ و...این قدر ذهن امثال شما را شستشو داده است که ان ها را در حد تقدس بالا میبرید ولی درواقعیت همه دیدیم که در جنگ 33روزه چی گذشت همه دیدیم که شهید محمدی با قایق موتوری چجوری الرخا را با 6 ناو محافظ امریکای نابود کرد.پس درمورد چیزی که تخصص نداری نظر نده
  • صداقت ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    خب از طریق عمان براشون سلاح بفرستند. سخت تر از غزه که نیست.
  • عباس بابایی ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    1 0
    به کوری چشم دشمنان و جیره خواران استکبار همه تسلیحات لازم را در همه جای دنیا داریم کور شه چشمی که نتواند ببیند.
  • امیر ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    آدم باید واقع بین باشه این درسته که پیروز نهایی ما هستیم ولی میتونیم با تدبیر کار کنیم نه اینکه بگیم تو خلیج فارس جوابشونو میدیم یعنی خدمه اون کشتی هایی که تو خلیج عدن هستند الکی الکی شهید شن :(
  • ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    ایران چهار امریکا صفر یک‌ کد عملیاتی اطلاعاتی است همانطور که در فیلم ۲۰۱۲ در ان کشتی که چینیها ساخته بودند کد ۰۴. مربوط به امرییکا بود امریکایی که نابود و سوار کشتی چینی ها شده بود الان این کد که یک کد اطلاعاتی صهیونیستی است نشان از یک تقابل و یا شاید نشان از ان دارد که ترکیب این دو کشور کد ۰۴ را تداعی میکند که یعنی نابودی تاسیسات ایرانی و ایران
  • ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    ایول 9 تا کشتی جنگی ما توی خلیج عدن داریم !!!!!!!!!!!!!!!! پس چرا همش در صحبت های رسمی فرمانده نیروی دریایی بحث 2 فروند هست ؟!
  • ساسان ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    خاورمیانه واس ماس
  • انصار ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    فقط به حماس پهباد ندهید
  • والفجر ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    ما قدرت ایمان داریم اما در عین حال فکر هم میکنیم این مقاله های غربی نباید ما رو مغرور کنه نباید همسو با افکار غرب حرکت کرد اونها می خواهند یک قدرت پوشالی برای ما ایجاد کنند تا در صورت لزوم راحت شکستمون بدن اگه نمی تونیم جواب رسانه ای مناسب بدیم لا اقل سکوت کنیم
  • م چ ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    باز خدا را شکر فراوان از اینهمه پیشرفت سپاه ...متشکرم
  • ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    آقایون شما از جا می دونید ایران این امکان رو نداره عزیزان همیشه قدرت نظامی هر کشوری چندین برابر اون چیزی هست که اعلام میشه یا نمایش داده میشه بعد قرار نیست که ایران فقط با هواپیما بجنگه
  • ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    همش باس ماس
  • ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    9 تا کشتی 2 تاش جنگی مجید جان تازه یکیشم پشتیبانی محصول دهه 40 شمسی
  • ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    خیلی آدم خوبیه
  • ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    تکنولوژِی برتر از چند تا کلمه عربی هست حتی اون ناوهای ایرانی با دانش به راه افتادن نه با امن یجیب
  • آرش خوشرفتار و فانی در خدا ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    ما نظام لیبرال سرمایه داری و سگ هار زنجیرگسسته اش اسرائیل را از صفحه روزگار محو میکنیم
  • پوریا ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    همون امام زمان به ما فرموند که سلاح تهیه کنید در قرآن آمده که هر چه قدر می توانید از سلاح و ساز برگ جنگی آماده کنید اگه ما بدون سلاح و آمادگی توکل کنیم میشیم مثل اون یارو که همش می رفت پیش امام رضا که خدا به حق امام رضا توی قرعه کشی بانک برندش کنه ولی هنوز حساب بانکی باز نکرده بود.
  • حمید ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    چرا نباید به فرماندهان شجاعمان اعتماد کنیم آن ها خوب میدانند چه میکنند این عزیزان همان هایی هستند که هشت سال پوژه استکبار رو به خاک مالیدند اون روز چی داشتیم که تونستیم پوزشون به خاک بمالیم فقد ایمان ایمان به خدا الان خدا رو شکر هم ایمان داریم هم سلاح پس هر آن چه خدا خواهد
  • افشین تهران ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    جناب ناشناس چرا فکر میکنی که ناوهای ایرانی دست بسته هستن؟؟یاد گرفتن دوتا اسم و استفاده از اونا اونم بطور ناقص باعث فریب دیگران میشه.سامانه فلانکس برای پدافند در مقابل موشکهای کروز کارایی داره اما چندتا؟؟البته ایراداتی هم داره که در این مقال نمیکنجه و اما سامانه استاندارد که فرمودید در ناوهای ایرانی هم و جود داره و تازه ارتقا سیستم هم داده شدن.اما تنها چیزی که شما روش حساب نمیکنی اما دشمن از شما بیشتر میفهمه موشکهای زمین به سطح و سطح به سطح و همینطور پهبادهای برد بالای ایران هست.ضمنا امریکاییها در این منطقه درست مثل گروگان هستند و میدونن که در گیری در یک جا باعث انتقال اون به مناطق و منافع اونا در جاهای دیگه هست.ضمن اینکه هیچ کس نمیدونه که این ناوها با چند فروند زیر دریایی دارن اسکورت میشن؟؟؟با این توصیفی که شما از دشمن داری بهتره ما از اول دستهامونو میبردیم بالا و یه بفرما میزدیم تا مال و جان و ناموس و منابع خودمونو دو دستی تقدیم میکردیم!!چرا چون دشمن سامانه فلان و فلان داره!!
  • افشین تهران ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    این اول جنگ هست و فقط یکماه از اون گذشته.شما خیلی عجله نکن.
  • افشین تهران ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    عمان که عمله ما نیست .رابطه خوبی داره اما این رابطه با دیگران هم خوبه و بخاطر ما خرابش نمیکنه.
  • افشین تهران ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    فیلم که نیست واقعت هست.نیاز به کد دادن نیست با یک تلفن هماهنگی میکنن.
  • افشین تهران ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    7کشتی باری هستند عزیز جان.
  • افشین تهران ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    شما نترس اگه بدن در حد همین موشکهایی که دادیم خواهد بود.ضمنا موظب باشید که شبکه های ماهواره ای پروژه ای جدید رو برای دشمن کردن مردم ایران با غزه دنبال میکنن و اونو با مسئله عربستان شروع کردن که بیشتر حرفهای اونا دروغ هست.
  • افشین تهران ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    روزگاری که ما در تحریم بودیم که البته الان هم هستیم و در حال جنگ با صدام و انواع مشکلات امنیتی که حاصل جدایی طلبان کردستان و منافقین و توده ایها بود امریکا هیچ غلطی نکرد امروز که جای خود دارد.برای از بین بردن یک نظام مردمی فقط میشه از دو حربه استفاده کرد اولی مردمی نادان و دومی اندکی خائن که به شکر خدا ما زیاد نداریم و پاینده خواهیم بود.
  • میثم ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    کلش ماس ماس
  • ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    70 میلیون آدم با شعار الله اکبر مقابل استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا ایستادند. این دو کلمه ی عربی قدرت معادل به تسخیر کل کهکشان رو داره. شما درک نمیکنی این ملت جطوری با همین دو کلمه الان ابر قدرت ها رو به لرزه انداخته
  • حسین ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    من تا حدودی با دوستمون موافقم اما یک نکته فراموش کردین ناو های ایرانی از سیستم و جنگ نا متقارن استفاده میکنن یعنی موشک های حوت و پهپادهای انتحاری که بگیم هرکدوم بتونن سیستم مخابراتی رو هدف قرار بدن رسمن جمینگ و مخابره رو از کار میندازه و قدرد باز دارندگی بالستیکی رو از دست میدن از طرفی فالانکس برای مقابله با راکت و هواپیما طراحی شده اما موشکی مثل کوثر سینه مال و یا سی اس کیمینگ گفته میشن که زدنشون خیلی سخت میشه و از فاصله 300 کیلومتر پرتاب میشن تازه این یکی از سناریو هاست موشکای بالستیک رو اشاره نکردیم و خیلی موارد دیگر
  • حمید ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    چیزی که آمریکا بیشتر از اون حراس داره قدرت ایمان و یکدلی مردم ایرانه و تمام سعی خودش رو میکنه تا ایمان و همدلی وآرمان خواهی مردم رو از بین ببره با تهاجم فرهنگی و غیره ولی برای جنگ سلاح و مهارت هم در درجه دوم اهمیت داره که ایران از این لحاظ تا حدی خوبه میمونه ما مردم که باید خودمون رو بیشتر آماده کنیم .
  • رضایی ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    استراتژی جنگ فقط بر قدرت تسلیحاتی استوار نیست .امتیازات ژئوپولیتیک و ژئواستراتژیک و جمعیتی منطقه هم بسیار تاثیر گذاره . حساس بودن باب المندب + خلیج فارس که به هردو ایران تسلط نسبی ونه البته مطلق داره و قدرت کافی ونه باز کاملا بالای نظامی ایران در این منطقه چیزیه که باعث میشه دشمن خیلی بی مهابا مقابل ما قد الم نکنه
  • مجتبی ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    حالا این یک تیتر زده خیال کردین آمریکا در خلیج عدن با ایران درگیر میشه هر موقع رئیس جمهور آمریکا عوض شد شاید به جنگ ایران بیاد. فعلا سعودی های دیوانه ممکن است بخواهند ایران را به جنگ بکشند!
  • امیر ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    بسمه تعالی من از بسيجيان دفاع مقدس هستم بخدا وقتی ایمان و غیرت رو تو بیشتر نظرات می بینم لذت میبرم واگر حادثه ای رخ بدهد مطمئنم که. این جوانان با تسلیحات بومی وپیشرفته ای که داریم پوزه دشمن را به خاک میمالند اما عزيزان ضمن احترام برای نظرات شما باید تو امور نظامی کارشناس بود از میدان نبرد وضعیت منطقه آگاهی داشت مطمئن باشید فرماندهان نظامی ما تحولات را رصد میکنند یک نظر شخصی من، در ارتباط با ضعف اطلاعاتی از حرکات دشمن است مثلا نتوانستيم حمله داعش به موصل را پیش بینی کنیم اگر در حوزه اخبار دشمن فعال باشیم شک نکنید با تلفات ویرانی کمتر ميشه کمر استکبار را شکست به اامید پیروزی انقلاب اسلامی در تقابل با استکبار جهانی.
  • پوریا ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    دقیقا با نظر افشین موافقم
  • پوریا ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    رائفی پور خونتون زیاد شده ها البته من کتمان نمی کنم ولی بعیده
  • پوریا ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    در کل من در تمام کامنت ها با افشین موافقم
  • علیرضا ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    دور از سواحلمون ما هیچ شانسی در مقابل آمریکا نداریم. حتی یک خط هم روی ناو های آمریکایی نمی افته. در سواحل خودمون موشک ساحل به دریا و قایق تندرو داریم ولی یمن .... در آبهای دور فقط چندتا ناوچه که قدرت دفاع در مقابل هواپیما ندارند و از نظر تجهیزات با قایق های گشتی آمریکایی برابری می کنند و نه کروزر و دسترویر (ناو شکن) های آمریکایی. منتشر کن مشرق جان.
  • ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    ناو الوند فرمانده جوان و شجاعی دارد و اگر امروز ما یک ناو 1200 تنی در خلیج عدن داریم و آمریکایی ها یک ناو هواپیمابر و کلی کشتی اسکورت و مرتب از خطر ایران صحبت می کنند بیشتر برای ایران هراسی است تا چیز دیگر. قطعا استراتژی دریایی ایران درگیری یک به 9 یک ناو سبک با ناوگان کامل آمریکا و مصر و عربستان نیست. اگر بنا به درگیری بود یک مدل دیگه آنجا ظاهر می شدیم. کار این ناو ما آنجا حفاظت کشتی های ایرانی از چنگ دزدهای دریایی ساخته دست اروپا و آمریکا است همین.
  • ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    مهدی از قم . پسر جون چیزی حالیت از نظامی ؟پسر خوب همش حرف از جنگ 33 روزه میزنی چند جا جنگ 33 رو پیروزش اسرائیل بود علتشم بعدا میفهمی. ناشناس درست گفت ناو های کلاس الوندی که رفتند برای ضد هوایی فقط چند تا توپ ضدهوایی داره..سال 67 که آمریکایی ها ناوچه سهند(پیشرفته ترین ناوچه ایران در آن زمان) مارو زندند اصلا به دنیا اومده بودی؟؟که چه طور از زمین و آسمون زندند سهند رو...پس شما در مورد چیزی که نمیدونی نظر نده.فک نکم رفته باشی خدمت.ایشالا میری یه چیزایی دستگیرت میشه...
  • ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    7تاش باربری بود
  • عباس ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    نظرات خوب است ولی بهتر است قدرت دفاعی ایران را در مقالات و رسانه های غربی مطالعه فرمائید. فقط یک کوچو لو: شناور رادار گریز 8 متری می تواند با مین دریایی و شناورکوچک .... می تواند ناو چند صد متری حداقل 5000 خدمه را فلج کند مابقی را از غربی ها بپرسید؟
  • ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    چشم حتما چاپ میکنیم تا آمریکا ترسش بریزه! یه چندتا رونوشت هم زدین به فرمانده ناو یو اس اس اینتر پرز روزولت!!!!
  • ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    مهم نمایش قدرت است ، دهها کارشناس نظامی هستند و می دانند جنگ در دریای سرخ به نفع ایران نیست فقط باید حضور داشته و قدرت نظامی خود را نمایش دهیم.
  • مهدی ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    تکنولوژی همیشه دلیل برتری نیست! تجربه اینو ثابت کرده توجهتونو به جنگ 33 روزه و همچنین حماسه نادر مهدوی در زدن کشتی بریجتون بین 5 ناو اسپراونس آمریکایی که از نظر تکنولوژی برترین ها هستند جلب میکنم!
  • ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    طبس رو یادتون نره
  • هرمزچرم شیر ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    خارج از موج خبری که رسانه های رنگ وارنگ غربی همیشه به راه می اندازند ، یک حقیقت مورد تأیید غالب کارشناسان است و آن اینکه هر نوع قدرت نمایی و عرض اندام ایران در خلیج فارس یا دریای عرب و حتی دهانه اقیانوس هند ، آمریکا را با همه قدرتش ( با همه قدرتش ) به انفعال وا می دارد برای اینکه غرب به هیچ وجه ( به هیچ وجه ) طالب به راه افتادن یک جنگ بزرگ دریایی در این منطقه حسّاس نیست زیرا که بلافاصله پای چین را به منطقه می کشد و قدرت ایران در صحنه دریا نیز قابل انکار نیست
  • ایرانی ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    ایران در سال 67 ناو ساموئل بی رابرتز 600 میلیون دلاری آمریکا را با یک مین چند صد دلاری از کمر شکست. امروز صد ها برابر آن دوران قدرت نظامی ایران بیشتر شده است.
  • سید علی خامنه ای ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    اگر غلطی از آنها سر بزند جمهوری اسلامی، تل آویو و حیفا را با خاک یکسان می کند.
  • ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    یعنی همش باس ماس
  • ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    یعنی هیچی حال نمیده جز این نظرات خخخخ
  • ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    جناب مهدی از قم! اتفاقا این شما هستید که بی سوادی خود را فریاد می زنید و نشان دادید که هیچ علمی از امور نظامی ندارید. - اولا سواد نداری نظر نده. آن بزرگوار شهید مهدوی بودند نه محمدی! - نبرد بزن دررو و نامتقارن رو با رویاری کلاسیک مقایسه می کنی؟! البته فکر نکنم تفاوت این دو رو درک کنی - چرا از دو ناوچه همیشه قهرمان سهند و جوشن یاد نمیکنی؟! نکنه منکر ایمان و رشادت شهدای بزرگوار عملیات مذکور هم هستی؟ میدونی یکی از علت های اصلی آن شکست چی بود؟ نبود سیستم قدرتمند جنگ الکترونیک و ضد جنگال نص صریح قرآن و احادیث مبنی بر تجهیز به سلاح هم منکرید؟ در هنگام نبرد ایمان قوی در کنار سلاح کاربرد دارد.
  • ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    پیشرفت مربوط به همه نظامی هاست متاسفانه به اشتباه فقط به نام سپاه زده میشه
  • محمد ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    ما لَکُمْ لا تَرْجُونَ لِلَّهِ وَقاراً ؟ (چرا شما برای خدا عظمت قائل نیستید؟! ) آیا برای خدا کاری داره که ارتش اونها رو نابود کنه؟ چرا از تاریخ قرآن درس نمیگیریم؟ اختلاف قدرت ایران و آمریکا که بیشتر از سپاه ابرهه و ابابیل نیست
  • ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    حتما فکری برای این هم کرده ایم.........
  • رحمن ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    آمریکا هم خر می خواهد و هم خرما طمع کار نادان .اگر آمریکا می خواهد ایران نباشد باید هزینه انسانی حظورش را بدهد یعنی صد هزار نیرو بیاورد و حسابی کشته بدهد شاید بتواند داعش را به خارج از عراق هدایت کند .این کاری است که آمریکا بدون دادن خسارت جانی و خسارت مال می خواهد انجام شود .داعش آچار فرانسه آمریکا است .و آمریکا می خواهد این داعش را مانند سیل که مخرب است با زدن موانعی و سد هایی مهار کند و بعد سودش را ببرد
  • 313 ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    این ھمھ نظر خوندم اما ھىچ کس اشاره به زیردریاى نکرده و ىا حتى به ....
  • محسن ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    درسته ناو ایران جلوی ناو امریکایی ضعیفه ولی از ناو های سعودی و مصری خیلی سر تره برا همین امریکا مجبور شد دخالت کنه چون ایران طبق ادعا دو روزنامه عربی تا الان بدون اینکه رادار مصر و عربستان بگیره سلاح داد به حوثی ها
  • مهدی از قم ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    ناشناس 20:51 فکر کردی اگر واژه پسر جون را بکار ببری خیلی بزرگ و کاردرست به نظر میرسی؟؟؟؟ اتفاقا مخلص کلام من هم همین است که جنگ ما جنگ نامتقارن است و شمای که دم از تجهیزات میزنید همون ناو سهند و جوشن جواب حرف خودتون است که ما اگر اتکا فقط به تجهیزات داشته باشیم سرنوشتی بهتر از این دو ناو نخواهیم داشت ولی با کار عقیدتی و ساخت جنگ افزار کار امد میتوانیم قدرت بازدارندگی زیادی داشته باشیم.بعد هم مثلا اگر کسی محدوی را محمدی بنویسد ربطی به اصل جریان دارد؟؟؟دوست عزیز درکت میکنم چون حرفی برای گفتن نداری به این جور حرف ها متوسل میشوید
  • ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    باس ماس؟ ماس ماس؟ عزیزم روی سوادت کار کن
  • رضا ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 0
    با سلام لطفا نسل جدید قایقهای تندرو سپاه(عاشورا)و زیر دریایی کوچک غدیر(تکاور دریا) هم میتواند قدرت پوشالی امریکا را به زیر بکشد.
  • بی اسم ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    حوت موشکی که صداتر درمانده زیر آب ميره و آمریکا وجهان بعد 12سال تکنولوژی اونو نفهمیدن
  • ایرانی ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    سلام ببینی چه روزی گفتمه ایران بلایی که سرشوروی اومدوفروپاشی کرد روسرامریکا میاره حالا نگاه کنیدامریکا اواخرعمرشه به امیدایت روز که دنیا یکپنفس راحتی بکشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس