کد خبر 399191
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴

نمایشگاه «کوچه بنی هاشم» که به همت شهرداری منطقه سه تهران و موسسه فرهنگی مذهبی ریحانةالنبی(س) برگزار شده، جلوه ای سبک زندگی فاطمی، ازدواج، حجاب و عفاف را به نمایش گذاشته است.

به گزارش مشرق، نمایشگاه «کوچه های بنی هاشم» شامل دوازده غرفه است که با هدف نشان دادن بخشی از تاریخ اسلام و سبک زندگی حضرت زهرا (س) آماده شده و در آن دکور نخلستان های مدینه، سبک زندگی فاطمی، نماهایی از صحنه های نبرد امام علی (ع)، قبرستان بقیع، مراسم ازدواج حضرت زهرا(س) و معرفی زندگی آن حضرت در دوره های مختلف با جلوه های نور و تصویر معرفی شده است.

مهدی پیرهادی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه سه تهران، با اشاره به اینکه در معماری سازه این نمایشگاه از دوران زندگی پیامبر اسلام(ص) الهام گرفته شده، اظهار داشت: فضای بیرونی نمایشگاه به صورت نخلستان است که فضای آن با صوت مناجات و صدای آب دکور آرایی شده است. در بخش بعدی نمایشگاه «شعب ابی طالب» با محوریت پرداختن به نقش حضرت خدیجه(س) و فداکاری مالی ایشان و حضرت ابوطالب طراحی شده است که در واقع به مقاومت مسلمانان در صدر اسلام برای پایداری دین اشاره دارد و به دوران خردسالی و کودکی حضرت زهرا (س) و رحلت حضرت ابوطالب و حضرت خدیجه (س) ختم می شود.

به گفته پیرهادی، مسیر «هجرت» برای رهایی از تعلقات و وابستگی های دنیوی طراحی شده است و غرفه «ازدواج» نیز با محوریت گذشتن از علائق فردی برای انجام فرامین الهی، ازدواج در ساده ترین شکل و موضوع بخشش و ایثار با تجلی بخشش لباس عروس پرداخته است. همچنین در غرفه «حجاب» به نزول آیات الهی با موضوع حجاب به وجود مبارک پیامبر اسلام(ص) از سال پنجم بعداز هجرت و اهتمام حضرت صدیقه طاهره(س) براین موضوع وبیان فضائل آن حضرت از زبان پیامبر اسلام اشاره کرده است.

پیرهادی افزود: غرفه ای با عنوان فداکاری های جانی امیرالمومنین علی(ع) در دفاع از دین با محوریت موضوع احد وهمراهی و پشتیبانی حضرت زهرا(س) از ایشان پرداخته است. غرفه «رحلت» نیز واقعه از دنیا رفتن وجود مبارک پیامبر اسلام(ص) و ثقیفه نیز حادثه ثقیفه وچگونگی بیعت مردم با خلیفه اول را به تصویر کشیده است.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه سه تهران یادآوری کرد: «کوچه بنی هاشم» بخش مهم این نمایشگاه است که منزل امیرالمومنین علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) را نشان داده است و واقعه گرفتن بیعت از اهل بیت پیامبر اسلام(س) وامیرالمؤمنین علی(ع) ومخالفت ایشان با بیعت و مجاهده حضرت صدیقه طاهره(س) در جلوگیری از انحراف دین در صدر اسلام و حوادثی را که منجر به شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) را نشان می دهد.

در خیمه امام زمان(عج) نیز به جمع بندی محتوای نمایشگاه و بستن عهد و پیمان بین مخاطبین و حضرت حجت(عج) در راه حفظ دین وبیان لزوم واهمیت این موضوع در زمان حاضر می پردازد.
در ادامه مسیر نمایشگاه چند قسمت از صحنه های حماسه هشت سال دفاع مقدس به صورت دکور که بیانگر موضوع پایداری در دین است و ماکت قبرستان بقیع و ذکر مصیبت اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام ارائه شده است.

به گفته پیرهادی، بخش ویژه آقایان و بانوان از دیگر بخش های نمایشگاه است که در بخش آقایان آیه گرافی با محتوای آیات قرآنی با موضوع تنبه وبیان رحمت الهی و توجه به عنایات الهی و در بانوان نیز به تبیین مسئله حجاب وعفاف پرداخته است و کلیپی با موضوع تمایل به تغییر نوع پوشش وحجاب و اهدای هدیه به مراجعینی که تمایل به تغییر نوع پوشش خود دارند و محصولات فرهنگی با رویکرد موضوع حجاب وعفاف نیز ارائه می شود.

علاقه مندان به بازدید از نمایشگاه می توانند تا تاریخ هفتم فروردین ماه 1394 در محل این نمایشگاه واقع در خیابان ولی عصر (عج) تقاطع میرداماد مراجعه کنند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس