کد خبر 404008
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷

سیدحسن هاشمی دیشب پس از تماشای نمایش "سقراط"، از اقدامات این وزارتخانه برای رفع مشکلات درمانی هنرمندان خبر داد

به گزارش مشرق، سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به همراه دکتر محمدهادی ایازی، قائم‌مقام وزیر در امور مشارکت‌های اجتماعی، علی مرادخانی، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دکتر مجید جوزانی، جمعه 21 فروردین به تماشای نمایش «سقراط» نشستند.

نمایش «سقراط» هفته پیش در یک اجرای ویژه تمام عواید فروش بلیت خود را به درمان هنرمندان مبتلا به بیماری‌های خاص اختصاص داده بود. دکتر هاشمی درباره رفع مشکلات این هنرمندان گفت: در جلسه‌ای با اعضای خانه تئاتر درباره مشکلات درمانی هنرمندان گفت‌و‌گو کردیم و امیدواریم بتوانیم برای حل این مشکلات اقداماتی انجام بدهیم. همچنین قرار شد برای ارتقای بهداشت عمومی و فرهنگ‌سازی عمومی جهت رعایت بهداشت، دکتر ایازی به خانه تئاتر و خانه سینما سفارش تولید آثاری را بدهند.

وزیر بهداشت و همراهانش همچنین با حضور در پشت صحنه با عوامل نمایش دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

حمیدرضا نعیمی، نویسنده و کارگردان نمایش «سقراط» ضمن تشکر از وزیر گفت: یکی از دلگیری‌های بزرگ ما این بود که مسئولان ما تئاتر نمی‌دیدند و این دردناک است چون تئاتر فصلی برای اندیشه است. اما در یکی دو سال اخیر اتفاقات خوبی افتاده است و مسئولان به تماشای تئاتر می‌آیند و به همین دلیل از شما ممنونیم.

نعیمی خطاب به دکتر هاشمی از رنج هنرمندان بیمار سخن گفت: می‌دانیم رفع کمبود سالن تئاتر وظیفه وزیر بهداشت نیست، اما شما حتماً می‌دانید که بیماری هنرمندان بسیار جدی است. هر هنرمندی که از پا درمی‌آید کتابخانه بزرگی است که به آتش کشیده می‌شود. اگر برای بیماری هنرمندان فکری نکنیم و از دست بدهیم‌شان، جایگزینی برای‌شان نخواهیم داشت. هنرمندان روی صحنه‌ها جان‌فشانی می‌کنند تا هنر ایران را به گونه‌ای ارائه کنند که مردم با فرهنگ و هنر سرزمین‌مان انس بیش‌تری بگیرند. اما همین هنرمندان در زمان بیماری رنج می‌کشند چون نه بیمه دارند و نه حمایت می‌شوند. شما که با مسئولان رده‌بالا مانند رییس‌جمهوری در ارتباطید لطفا به‌شان بگویید که هنرمندان تئاتر سختگی می‌کشند اما تا حالا پایداری کرده‌اند و اعتراض نکرده‌اند، به این امید که در این دو سال باقیمانده از عمر دولت اتفاقات خوبی بیفتد.

در ادامه، سخنان دکتر ایازی، قائم‌مقام وزیر بهداشت با استقبال گروه اجرایی نمایش «سقراط» همراه شد. او گفت: در جلسه دو روز پیش با اعضای خانه تئاتر، آقای دکتر هاشمی به ما دستور دادند همه هنرمندان تئاتر ضمن این‌که بیمه تامین اجتماعی بشوند بیمه مکمل طلایی هم داشته باشند. درباره محدودیت سالن هم روز پنجشنبه آقای دکتر هاشمی با رییس محترم جمهوری صحبت کردند و قرار شد آقای مرادخانی پیشنهادی تنظیم کنند تا تمام سالن‌های در اختیار دستگاه‌های دولتی، تجهیز شوند و جامعه تئاتری از آن‌ها استفاده کنند. همچنین هنرمندانی که خدای نکرده به بیماری‌های خاص مبتلا بشوند تحت پوشش کامل قرار می‌گیرند و داروی مورد نیاز آن‌ها تامین می‌شود.

نمایش «سقراط» به کارگردانی حمیدرضا نعیمی که در جشن کانون ملی منتقدان تئاتر ایران در شش رشته جایزه گرفته، از هفتم فروردین روی صحنه رفته است. بازیگران این نمایش عبارتند از فرهاد آییش، لادن مستوفی، بهناز نازی، ایوب آقاخانی، یعقوب صباحی، کتانه افشاری‌نژاد، نقی سیف‌جمالی، سیاوش چراغی‌پور، بهار نوحیان، بهمن عباس‌پور، رضا جهانی، بهنام شرفی، مجید نوروزی، مهرداد خانی، یاسمن کاکایی، راشین دیدنده، روژین رحیمی، مجید قادری، بهمن ناصری، محمد نژاد.

این نمایش هر شب، به جز شنبه‌ها، ساعت 19 در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.
منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس