کد خبر 398790
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۸

وزیر خارجه انگلیس گفت با وجود پیشرفت در مذاکرات، راه زیادی تا توافق باقی است.

به گزارش مشرق، «فیلیپ هاموند» وزیر خارجه انگلیس روز سه‌شنبه گفت با وجود پیشرفت‌های صورت گرفته در مذاکرات هسته‌ای، همچنان راه زیادی باقی مانده است.

به نوشته «اسراییل نشنال نیوز» فیلیپ هاموند بعد از گفت‌وگوهای هسته‌ای در بروکسل گفت مذاکرات در موضوع هسته‌ای ایران در حال پیشرفت است اما اگر بخواهیم به توافق برسیم، هم‌چنان راه زیادی تا حصول آن باقی مانده است.

«لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه نیز دوشنبه شب طی سخنانی در بروکسل ضمن ابراز امیدواری درباره دستیابی به توافق پایدار در مذاکرات هسته‎ای گروه 1+5 با ایران اعلام کرد که همچنان نکات مهمی درباره توافق هسته‌ای گروه 1+5 با ایران وجود دارد که حل نشده است.

هم‌چنین «فدریکا موگرینی» رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در بروکسل در زمینه ادامه مذاکرات هسته‌ای با ایران گفت که هنوز موانعی برای غلبه کردن بر مشکلات موجود در مسیر توافق  هسته‌ای وجود دارند.

موگرینی در نشست خبری در این‌باره گفته بود «هنوز شکاف‌هایی وجود دارد و من امیدوارم تا امشب همکاران اروپایی ما بتوانند در این مسیر کمکی کنند.»

پیش از شروع این نشست، «فرانک والتر اشتانمایر» وزیر خارجه آلمان از طرفین خواسته بود از این فرصت گفت‌وگوها در بروکسل استافده کنند تا به توافقی دست یابند.

دیروز نشست مشترک محمد جواد ظریف و فدریکا موگرینی با شرکت همتایان ظریف از کشورهای فرانسه، انگلیس، آلمان در بروکسل برگزار شد.

پیش از این دیدار، ظریف با خانم موگرینی مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا و فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس در بروکسل دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

مذاکرات محمدجواد ظریف و جان کری وزرای خارجه ایران و آمریکا به همراه سید عباس عراقچی، وندی شرمن معاونان وزرای خارجه، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا و نیز حسین فریدون که از ساعت 10:30 دقیقه دوشنبه به وقت تهران آغاز شده بود پس از 5 ساعت مذاکره در ساعت 15:30 دقیقه به پایان رسید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس