یکی از مسئولان ارشد اطلاعاتی آمریکا از همانندسازی تأسیسات هسته‌ای ایران در این کشور و نتایج بررسی آن خبر داد.

به گزارش مشرق، لس‌آنجلس تایمز نوشت: یکی از مسئولان ارشد اطلاعاتی آمریکا گفت که در یکی از نیروگاه‌های محرمانه این کشور نمونه‌ای از تأسیسات هسته‌ای ایران ساخته و مورد بررسی قرار گرفته است که نتایج آن می‌تواند صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران را ثابت کند.

وی گفت که آمریکا با صرف میلیون‌ها دلار و استفاده از شمار بسیاری از متخصصان در زمینه علوم هسته‌ای و همانند سازی تأسیسات هسته‌ای ایران، تلاش کرده است تا توانایی این کشور در تبدیل اورانیوم به سوخت بمب هسته‌ای را بیازماید.

مقام ارشد سازمان امنیت آمریکا گفت که دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری این کشور می‌تواند از نتایج تحقیقات مخفی این سازمان استفاده کند تا به مردم آمریکا ثابت کند که مذاکرات هسته‌ای ایران با غرب به یک توافق قابل قبول منتهی می‌شود.

«جوزف سیرینسیونه» رئیس سازمان «پلاگشیرز» بنیاد حمایت از کنترل تسلیحات گفت: «اعضای گروه‌های مخالف مذاکرات هسته‌ای ایران با غرب در آمریکا تاکنون توانسته‌اند نظر خود را به مردم بقبولانند. به مردم می‌گویند: "با ایرانیان که سرشتی پلید دارند همکاری می‌کنیم و اوباما یک فرد خودبین و ضعیف است." اما زمانی که توافق میان ایران و غرب کامل شود و دولت اوباما جزئیات واقعی توافق را منتشر کند، آن‌گاه تمام ادعاها به‌طور کامل تغییر می‌کنند».

مقام‌های آمریکا درباره تحقیقات طبقه بندی شده درباره برنامه هسته‌ای ایران که در منطقه‌ای نامعلوم در حال انجام است، ابراز نظر نکرده‌اند، اما مقام‌های سابق این کشور و تحلیل‌گران هسته‌ای اعلام کردند که آژانس‌های آمریکایی با استفاده از اطلاعات جمع‌آوری شده توسط سازمان بین المللی انرژی اتمی و دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل توانسته‌اند نمونه‌ای شبیه تأسیسات هسته‌ای ایران بسازند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس