نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اولین مصاحبه با رسانه های آمریکایی پس از پیروزی در انتخابات گفت که اسرائیل هیچ متحد قدرتمندتری غیر از آمریکا ندارد.

به گزارش مشرق، "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اولین مصاحبه با رسانه های آمریکایی پس از پیروزی در انتخابات گفت که اسرائیل هیچ متحد قدرتمندتری از آمریکا ندارد.

وی در این مصاحبه که قرار است به طور کامل عصر پنجشنبه به وقت آمریکا منتشر شود، گفت که با وجود جدال‌های اخیر، روابط با آمریکا همچنان قدرتمند بوده و اسرائیل متحد قدرتمندتری غیر از اسرائیل ندارد.

نتانیاهو در این مصاحبه گفت که پس از پیروزی در انتخابات هنوز با اوباما صحبت نکرده ولی مطمئن است که به زودی با یکدیگر تماس خواهند گرفت.

وی گفت: زمینه‌های بسیاری وجود دارد که ما باید با آمریکا درباره آنها همکاری کنیم. آمریکا متحد قدرتمندتری غیر از اسرائیل ندارد و اسرائیل نیز متحد قدرتمندتری غیر از آمریکا ندارد.

نخست وزیر اسرائیل همچنین اظهارات اخیر در این باره که وی سخنان نژادپرستانه درباره حضور اعراب اسرائیلی در پای صندوق‌های رای داشته را رد کرد.

روابط نتانیاهو با دولت اوباما به پایین‌ترین میزان خود در چند هفته مانده به انتخابات رسیده بود. این موضوع به دلیل اقدام نتانیاهو در پذیرش دعوت "جان بینر" رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای سخنرانی در کنگره درباره برنامه هسته‌ای ایران بوده که این اقدام بدون رایزنی با کاخ سفید انجام شده بود.

کارشناسان هم اکنون معتقدند که سقوط دیپلماتیکی میان اسرائیل و آمریکا طی دو سال باقی مانده از دوران ریاست جمهوری باراک اوباما همچنان ادامه خوهد داشت.

در حالی که آخرین نظرسنجی‌ها پیش از برگزاری انتخابات اسرائیل نشان می‌داد که نتانیاهو از ائتلاف صهیونیستی به رهبری اسحاق هرتزوگ عقب تر بود ولی حزب لیکود به رهبری نخست وزیر اسرائیل توانست تا در انتخابات به پیروزی برسد و اکنون نتانیاهو قصد دارد ظرف 2 تا 3 هفته آینده کابینه جدید را تشکیل دهد.

دیوید سیماس مشاور ارشد کاخ سفید در این باره به سی ان ان گفت که باراک اوباما هنوز درباره انتخابات اسرائیل، اظهار نظر نکرده است چرا که دولت آمریکا منتظر کامل شدن روند تشکیل کابینه دولت ائتلافی اسرائیل است.

وی تصریح کرد: ما می خواهیم به اسرائیلی‌ها به خاطر مشارکت در روند دموکراتیکی که همه احزاب در آن حضور داشتند، تبریک بگوییم. همان طور که می دانید کار برای تشکیل ائتلاف آغاز می شود. تشکیل کابینه جدید چند هفته طول می کشد. و ما می خواهیم به تشکیل دولت ائتلافی فرصت لازم را بدهیم.

ولی این مساله دیگر بر کسی پوشیده نیست که روابط بین اوباما و نتانیاهو به شدت تیره و تار شده است. کاخ سفید از سیاست های تل آویو در زمینه گسترش شهرک سازی در کرانه باختری انتقاد کرده و نتانیاهو نیز به صورت علنی در انتخابات 2008 آمریکا از میت رامنی نامزد جمهوریخواهان حمایت کرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس