وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از بازگشت از بروکسل گفت: مذاکرات با طرف اروپایی خوب بود و از صبح چهارشنبه مدیران سیاسی هر سه کشور اروپایی همراه با مدیران سیاسی چین و روسیه به مذاکره کنندگان ملحق خواهند شد.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در بازگشت از بروکسل و پس از دیدار با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه، فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس و فرانک والتر اشتاین‌مایر وزیر خارجه آلمان گفت: در دیدارهای دوجانبه درباره مسایل منطقه‌ای گفتگو شد و در دیدار عمومی هم بحث‌های هسته‌ای یک بار دیگر مرور شد به‌ویژه درباره مسایلی که بیشتر به گفتگو نیاز دارد، بحث کردیم.

ظریف در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: در این نشست قرار شد از صبح چهارشنبه مدیران سیاسی هر سه کشور اروپایی همراه با مدیران سیاسی چین و روسیه به مذاکره کنندگان ملحق شوند تا در روزهای پایانی این دور از مذاکرات به بحث‌ها کمک کنند.

ظریف گفت: طرفهای اروپایی اعلام کردند که حضور فعالی برای رسیدن به توافق نهایی در لوزان خواهند داشت.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیشب در سفری هشت ساعته در بروکسل که به‌دعوت مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سفر کرده بود با سه وزیر امور خارجه فرانسه ، آلمان و انگلیس دیدار کرد و به لوزان بازگشت.

از صبح امروز نشست دوجانبه ایران و آمریکا با حضور مسئولان سیاسی، فنی و معاونان آغاز شده است.

دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5 (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) 15 مارس (24 اسفند)در حالی در سوئیس آغاز شد که با نزدیک شدن به ضرب‌الاجلی که برای رسیدن به چارچوب توافق تعیین شده، گفت‌وگوها بار دیگر اهمیت دوچندانی یافته است.

در حالی که طرفین قرار بود تا سوم آذر امسال بر سر راهکار جامع به توافق برسند، پابرجا بودن اختلافات موجب شد تا گفت‌وگوها برای بار دوم تمدید شود.

بر اساس برنامه جدید، دو طرف برای رسیدن به توافق نهایی تا 9 تیر ماه زمان دارند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس