کد خبر 398153
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان با بیان اینکه حامیان تروریست‌ها امروز بهای حماقت و اشتباهات خود را می‌پردازند، گفت: نیروی مقاومت اسرائیل را تضعیف کرده است طوری که نخست‌وزیر اسرائیل امروز در مقابل کنگره آمریکا به گریه و زاری افتاده است.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری العهد نوشت: هاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در سخنانی تاکید کرد: کسانی که با حمایت از گروه‌های تروریستی و تکفیری مرتکب حماقت شدند امروز به آتش این گروه‌ها دچار شده و بهای اشتباهات و حماقت خود را می‌پردازند. وظیفه ما توجه به نتایج این حماقت‌ها نیست بلکه دفاع از مردم در تمامی این مناطق است. ما از مردم دفاع خواهیم کرد اما حامیان گروه‌های تروریستی باید پس از تمامی اقداماتشان در منطقه از جمله بازگشایی مرزها و ارسال سلاح خود را اصلاح کنند.

وی گفت: کسانی که در رسانه‌ها دشمن اول را ایران به حساب آورده و مقاومت را جزو تروریست‌ها می‌دانند و تمامی این کشورهای بحران زده و نگرانی که همواره بر آمریکا برای دفاع از خود تکیه می‌کنند امروز می‌بینند که آمریکا آماده دفاع از آنها نیست و با همان خطری مواجهند که خود آن را ساخته‌اند.

صفی‌الدین خاطرنشان کرد: مشکل واقعی در سیاست‌ها و گزینه‌های این کشور نهفته است که به مقاومت ظلم می‌کنند. کسانی هم که ماه‌ها و روزها منتظر سرنگونی نظام سوریه بودند باید امروز ببینند که نظام پس از چهار سال همچنان قدرتمند و استوار است.

وی افزود: مشکل این کشور در منطقه این است که مکر و حلیه‌شان فایده‌ای ندارد پول و سلاح‌هایی که برای تروریست‌ها فرستاده‌اند به هدر رفته است. همچنین تمامی اتاق عملیات‌ها و به ویژه اتاق عملیات در قنیطره که یک افسر اسرائیلی و افسری از یک کشور عربی بر آن نظارت دارند تمامی مسوولان آنها از تحقق اهدافشان ناتوان مانده و شکست پشت شکست را تجربه می‌کنند. اما ما حق داریم از خود دفاع کنیم در حالی که این کشورها و طرف‌ها می‌دانند که گزینه‌هایشان آنها را به شکست و ناتوانی در عراق، سوریه و یمن کشانده است.

صفی‌الدین خاطرنشان کرد: تمامی اقداماتی که هم‌پیمانان آمریکا در منطقه انجام می‌دهند بدون اراده و اجازه این کشور صورت نمی‌گیرد. ما باید بپرسیم فایده تشکیل پیمان اسلامی عربی یا نیروهای نظامی اسلامی برای مقابله با داعش چیست؟ هر کشوری باید ابتدا به مسوولیت خود عمل کند چراکه همین کشورها داعش و جبهه النصره را به وجود آوردند. سیاست‌های هم‌پیمانان آمریکا در منطقه و گزینه‌هایشان و توطئه آنها علیه مقاومت، لبنان، فلسطین، سوریه، عراق، یمن و تمامی کشورهای عربی و اسلامی آنها را به بن‌بست کشانده است. طوری که فلسطین را رها کرده و فلسطینیان را در نوار غزه گرسنه گذاشته‌اند مساله‌ای که از نظر انسانی و اخلاقی غیرقابل قبول است.

صفی‌الدین خاطرنشان کرد: نیروی مقاومت اسرائیل را ضعیف کرده است. آنچه امروز در جهان رخ داده نشان می‌دهد که گفته‌های ما حقیقت داشته است. امروز بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل که دارای نیروی انسانی و 200 کلاهک هسته‌ای بود و بر حمایت آمریکا تکیه داشت در مقابل کنگره گریه و زاری می‌کند و فریاد می‌زند. این به دلیل نیروی مقاومت است.

وی افزود: اگر تهدیدی که نتانیاهو از آن صحبت می‌کند وجود نداشت به کنگره نمی‌رفت این یعنی اسرائیل ضعیف شده است. همه چیز تغییر کرده است و باید به مشکلات و تنش‌هایی که در روابط اسرائیل و آمریکا رخ داده نگاه کنید.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پسر ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    0 0
    حزب الله هم الغالبون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس