یکی از شبکه‌های خبری آمریکایی خبر داد که یکی از کمیته‌های سنا در حال بررسی مداخله دولت اوباما در فعالیت‌های ضد نتانیاهو است.

به گزارش مشرق به نقل از فاکس‌نیوز، یکی از کمیسیون‌های قدرتمند سنا در حال انجام تحقیق میان حزبی درباره تامین مالی توسط سازمان‌های غیر انتفاعی برای شکست "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل در انتخابات است.

این اقدام که توسط برخی از اعضای دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در حال انجام است به عنوان توهینی به "باراک اباما" رئیس جمهور آرمیکا به شمار می‌آید.

این تحرک پس از آن صورت می‌گیرد که نتانیاهو هفته جاری در مصاحبه با شبکه دو اسرائیل گفت که دولت‌هایی هستند که در حال کمک به کمپین "فقط نتانیاهو نباشد" هستند.

در حالی که سناتورها از ابراز نظر مستقیم در این باره که دولت اوباما با حمایت از احزاب مخالف نتانیاهو در حال مداخله در انتخابات اسرائیل است خودداری کردند اما منابع نزدیک به این موضوع تایید کردند که اعضایی از هر دو حزب در حال بررسی این موضوع هستند.

بر اساس گزارش‌ها، نتانیاهو در مصاحبه تلویزیونی گفته بود ائتلافی که به دنبال سرنگونی وی هستند به صورت سخاوتمندانه‌ای از سوی کمک کنندگان خارجی تامین مالی می‌شوند و در حال تشویق مشارکت گسترده اعراب اسرائیلی و رای دهندگان چپگرا هستند تا جایگزین رهبری کنونی در اسرائیل شوند.

همچنین بنیامین نتانیاهو در مصاحبه با جروزالم پست اعلام کرد که در صورت شکست وی در انتخابات و پیروزی حزب اتحاد صهیونیست به رهبری هرتزوگ و لیونی امنیت اسرائیل با خطری جدی مواجه خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه هرتزوگ و لیونی حتی یک ثانیه قدرت مخالفت در برابر اوباما را ندارند گفت: معتقدم باید هرکار لازم برای حفظ رابطه خود با آمریکا را انجام دهیم اما درعین حال باید بدانیم که بین برخی مسائل که ما را تهدید می‌کنند – همانند توافق هسته‌ای با ایران، اصرار بر بازگشت به مرزهای پیش از1967 و ایجاد یک "حماسستان" جدید و درخواست برای تقسیم بیت‌المقدس- تمایز قائل شویم.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پاسخ به این سوال که نظرش راجع به شایعات مطرح شده درباره تصمیم اوباما برای اعمال فشار به اسرائیل و اخذ امتیازات بیشتر در 22 ماه باقیمانده از دوره ریاست‌جمهوری اوباما چیست گفت که درمدت 9 سالی که به عنوان نخست‌وزیر مشغول به کار بوده نشان داده‌ است که ظرفیت مقاومت در برابر فشارها را دارد.

نتانیاهو در واکنش به گزارشات منتشر شده مبنی بر موافقت وی با امتیاز دهی به طرف فلسطینی در جریان مذاکرات نیز گفت: این گزارشات کاملا نادرست هستند. این مسائل مواضع آمریکایی‌ها هستند نه من. من صراحتا اعلام کردم که با تقسیم بیت‌المقدس و بازگشت به مرزهای پیش از 1967 مخالفم.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پسر ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    0 0
    انشاءالله فروپاشی درونی امریکای جهانخوار داره نزدیک میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس