کد خبر 395720
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۲:۲۶

همزمان با ادامه اختلاف میان رئیس جمهور فراری یمن با مسئولان امنیتی در عدن، وزیر دفاع این کشور با ترک پایتخت راهی عدن شد.

به گزارش مشرق، همزمان با ادامه اختلاف میان عبد ربه هادی منصور رئیس جمهور فراری یمن با مسئولان امنیتی در عدن، «محمود الصبیحی» وزیر دفاع این کشور با ترک پایتخت راهی عدن شد.

این در شرایطی است که تلاش‌ها برای رفع اختلاف میان رئیس جمهور فراری یمن با مسئولان امنیتی عدن بی‌نتیجه مانده است.

در همین زمینه المیادین گزارش داد که ماجرای برکناری سرتیپ «عبدالحافظ السقاف» از فرماندهی نیروهای امنیت مرکزی عدن منجر به تنش شدید در این شهر شده است و تلاش‌ها برای وادار کردن السقاف برای پذیرش دستور منصور هادی بی‌نتیجه مانده است.

یک منبع آگاه در این زمینه خبر داد که به کارگیری زور تنها راه باقی مانده پیش‌روی منصور هادی برای اجرای دستور برکناری مدیر امنیتی عدن است.

5 روز قبل رئیس جمهور مستعفی یمن که از دو هفته قبل به شهر عدن گریخته بود، سرتیپ السقاف فرمانده امنیت مرکزی این شهر جنوبی را برکنار کرد.

شبکه اسکای نیوز گزارش داد که منصور هادی «ثابت جواس» را به عنوان فرمانده جدید نیروهای امنیتی ویژه استان عدن به جای  السقاف انتخاب کرد اما وی این دستور را قبول نکرد.

منصور هادی تلاش دارد در عدن دولتی موقت تشکیل دهد که این اقدام با مخالفت‌های جدی از سوی رهبران جنوبی یمن و چهره‌های سرشناس عدنی مواجه است.

رئیس جمهور مستعفی یمن که دوم بهمن ماه از سمت خود استعفا داده بود، دوم اسفندماه به عدن فرار و اعلام کرد که در شهر جنوبی عدن به فعالیت های خود ادامه می دهد، این در حالی است که مردم یمن و طرفداران انصارالله اعلام کردند که عبدربه منصور هادی مشروعیت خود را از دست داده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس