کد خبر 393866
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۱

یک منبع سیاسی یمن به خواسته کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از جمله سعودی ها از رئیس جمهوری فراری اشاره کرد.

به گزارش مشرق، پایگاه یمن الان نوشت: یک منبع سیاسی آگاه اعلام کرد: عبد ربه منصور هادی با درخواست کشورهای شورای همکاری خلیج فارس درباره انتخاب معاون برای خود مخالفت کرده است.

این منبع بیان کرد: این درحالی است که رسانه های مورد حمایت عربستان روی این موضوع مانور می دهند و العربیه و اسکای نیوز در گزارش های جداگانه اهمیت انتخاب معاون را برای عبد ربه منصور هادی ضروری خوانده اند.

منبع مذکور افزود: سفیر عربستان از عبد ربه منصور هادی خواسته است که به سرعت معاونی معرفی کند که گویا وی زیربار نرفته است.

به گفته این منابع عبد ربه منصور از اینکه وی را حذف کنند یا مجبور به کناره گیری اش کنند از انتخاب معاون برای خود خودداری می کند به ویژه که وی موضع متزلزلی دارد.

برخی بر این باورند که کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به دنبال بهره برداری از هادی برای دوره مشخصی هستند و پس از آن وی را کنار می گذارند.

از سوی دیگر شبکه المسیره گزارش داد: کمیته های مردمی، موشکهای کاتیوشا در انبار وابسته به یکی از رهبران حزب اصلاح در منطقه ارحب پیدا کرده اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    سيد عبدالملك حوثي و انصار الله نقشه دقيق و مرحله به مرحله اي براي بحران يمن دارند. 1- از ورود به حكومت و نهادهاي دولتي خود داري مي كنند 2- در مرحله اعتراض ها، پيكان انتقادهاي خويش را به سمت دولت گرفتند و كاري با رياست جمهوري نداشتند. 3- وقتي ديدند كه رئيس دفتر رئيس جمهوري دارد عليه آن ها اقدام مي كنند، نهاد رياست جمهوري را در كنترل خويش گرفتند. 4- با استعفاي دولت و بعد رئيس جمهوري، انصار الله در مرحله اول سعي كرد آن ها را به كار بازگرداند كه قبول نكردند. بعد از مجلس خواست كه جانشين رئيس جمهور را انتخاب كند كه رئيس مجلس زير بار نرفت و در اخر با اعلام بيانيه اي موقتي نسبت به اصلاح قانون اساسي و تدوين مقررات دوره انتقالي اقدام نمودند. 5- وقتي كه عبدربه به عدن گريخت و سعودي ها و قطري ها سفارت خود را به عدن منتقل كردند، انصارالله هيأت هاي ديپلماتيك به روسيه و بعد ايران و در آخر مصر فرستاد و جالب اين كه بدانيم كه رئيس هيأت اعزامي به ايران مشاور سابق علي عبدالله صالح مي باشد و از انصار الله رئيس شوراي سياسي آن به ايران مي آيد. از همه مهم تر نقش علي عبدالله صالح بود كه آلان در كنار انصار الله قرار گرفته است. كه اين امر رفتار ارتش را توضيح مي دهد كه چرا اين نهاد و نيروهاي امنيتي در كنار انصارالله قرار گرفته اند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس