کد خبر 395824
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱

همراه با برکناری فرماندهی نیروهای امنیت مرکزی ویژه در عدن توسط «منصور هادی»، درگیری‌های متعددی در عدن، کانون درگیری نیروهای امنیت مرکزی با طرفداران «منصور هادی» شده است.

به گزارش مشرق، منابع خبری در یمن از درگیری‌های پراکنده در عدن و آماده باش نیروهای امنیت مرکزی ویژه خبر دادند.

اوضاع عدن پس از آن رو به وخامت رفت که «منصور هادی» رئیس‌جمهور فراری یمن به عدن، سرتیپ «عبدالحافظ السقاف» را از فرماندهی نیروهای امنیت مرکزی ویژه، برکنار کرد ولی وی استنکاف کرد.

در این میان برخی رجال سیاسی تلاش کردند تا «السقاف» با قبول دستور منصور هادی، از سمت خود کنار رود که باز هم با عدم پذیرش وی مواجه شدند تا اینکه امروز صبح «عدن» به حالت آماده باش در آمده است و پایگاه خبری الیمن‌الان، از درگیری‌های پراکنده بین طرفداران «منصور هادی» و نیروهای امنیت مرکزی ویژه که هنوز به سرتیپ «السقاف» وفادار هستند خبر داده است.

منابع خبری از استقرار نیروهای طرفدار «منصور هادی» در اطراف کاخ ریاست جمهوری در عدن خبر می‌دهند.

صبح امروز طرفداران منصور هادی اردوگاه وفاداران به سرتیپ «السقاف» را محاصره کرده و مانع از رسیدن آب و غذا به این اردوگاه شده بودند.

سرتیپ السقاف هنوز داخل اردوگاه حضور دارد و نیروهای طرفدار وی توانسته‌اند با شکست محاصره اردوگاه با تانک و خودروهای زرهی در مواضع خود بیرون از اردوگاه مستقر شوند، آن‌ها همچنین مسیر بین «الشیخ عثمان» و «خور مکسر» را بسته‌اند.

از سوی دیگر، شبکه اسکای نیوز گزارش داد که منصور هادی «ثابت جواس» را به عنوان فرمانده جدید نیروهای امنیتی ویژه استان عدن به جای  السقاف انتخاب کرده اما وی این دستور را نپذیرفته است.

منصور هادی تلاش دارد در عدن دولتی موقت تشکیل دهد که این اقدام با مخالفت‌های جدی از سوی رهبران جنوبی یمن و چهره‌های سرشناس عدنی مواجه شده است. رهبران جنبش اعتراضی جنوب، حضور «منصور هادی» در عدن را نمی‌پذیرند و خواستار جدایی جنوب از شمال به مانند پیش از ۱۹۹۰ هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس