کد خبر 395596
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲

یک روزنامه آمریکایی گزارش کرد در حالیکه کشورهای غربی و عربستان از دولت «صنعا» حمایت می‌کنند، جنبش انصارالله نیز در تلاش برای برقراری روابط حسنه با ایران، روسیه و چین است.

 به گزارش مشرق، روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در گزارشی  نوشت که انصارالله یمن در تلاش برای برقراری روابط با ایران، روسیه و چین است تا حمایت‌های غرب و عربستان از رئیس‌‌جمهور مستعفی یمن را خنثی کند.

طبق این گزارش، نمایندگانی از گروه انصارالله یمن در راستای این هدف، عازم تهران شده‌اند تا از ایران درخواست کنند که به آنها فراورده‌های سوختی دهد و هیأتی از انصارالله نیز عازم روسیه شده‌اند تا در پروژه‌های انرژی این کشور سرمایه‌گذاری کنند.

دو نفر از مقامات ارشد انصارالله می گویند که قرار است هیأتی از این گروه در هفته‌های آتی به چین سفر کنند تا روابط با این کشور را تقویت سازند.

این اقدامات انصارالله در حالی صورت می‌گیرد که آمریکا، فرانسه و ترکیه و عربستان سعودی در بین چندین کشور دیگری هستند که در حمایت از دولت صنعا، سفارت‌های خود در صنعا را تعطیل کردند.

پیش از این یکی از رهبران انصارالله در اظهاراتی در تلویزیون یمن گفت که توطئه‌ای علیه جنوب یمن در جریان است و ما از مردم جنوب حمایت می‌کنیم و نمی‌خواهیم که مناطق آنها به دست القاعده بیافتد.

«عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن چندی پیش از صنعا به عدن فرار کرد و برخی کشورها چون عربستان قطر، سفرای خود را از صنعا به عدن منتقل کردند.

وی در واکنش به انتقال سفرای عربستان و قطر از صنعا به عدن گفت: هر سفارتخانه‌ای که از آن به عنوان عامل فشار استفاده می شود، از یمن خارج شود.

این رهبر انصارالله تصریح کرده بود که هر کسی که می‌خواهد برای تجزیه یمن با قطر و عربستان همکاری کند و اوضاع این کشور را مانند لیبی کند، شکست خواهد خورد.

رهبر انصارالله ادامه داد: کشورهایی هستند که به ملت یمن احترام می‌گذارند، و یمن می تواند با آنان روابط اقتصادی برقرار کند، بدون آنکه کرامت خود را از دست بدهد. در جهان اسلام و منطقه و دنیا، جایگزین‌هایی بسیار بهتر از عربستان و آمریکا وجود دارد.

طبق این گزارش، روابط سرمایه‌گذاری انصارالله با ایران ظاهراً زیاد شده است و اخیراً دو خط هوایی تجاری ایران در ماه جاری میلادی موافقت کردند پروازهای مستقیمی بین ایران و صنعا صورت پذیرد و از ایران نیز دعوت به عمل آمده است که اکتشاف انرژی در استان‌های «;الجوف» و «;سعده» که در مرز عربستان سعودی است را بررسی کند.

یکی از مقامات انصارالله در اینباره می‌گوید: ما از ایران می‌خواهیم در یمن سرمایه‌گذاری کند و آنها قابلیت انجام چنین سرمایه‌گذاری‌هایی را در یمن دارند. تحریم‌‌های منطقه‌ای و غربی نه تنها دستان ما را نمی‌بندد بلکه ما را قادر می‌سازد به دنبال گزینه‌های سرمایه‌گذاری جدید برای کشورهای جدید باشیم.

با اینحال سخنگوی وزارت خارجه ایران روز چهارشنبه هفته گذشته تصریح کرد که ایران مخالف مداخله خارجی در یمن می‌باشد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    ایران باید همکاریشو با یمن زیاد کنه امیدوارم دولت اعتدال به خاطر ناراحت نشدن کدخدا یمن رو قربانی نکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس