جک کین، معاون سابق نیروی زمینی آمریکا: مسلماً ایرانِ مسلح به سلاح هسته‌ای و موشک‌های بالستیک که وجود اسرائیل را تهدید می‌کند، به معنای گسترش سلاح‌های هسته‌ای در خاورمیانه است.

گروه جنگ نرم مشرق- برای آن‌که بفهمیم چرا شبکه خبری فاکس‌نیوز در میان خود آمریکایی‌ها نیز به دروغ‌پردازی و پروپاگاندا مشهور است، می‌توانیم یکی از برنامه‌های آن به نام "داستان واقعی" را بررسی کنیم. در یکی از قسمت‌های اخیر این برنامه، "گرچون کلارسون" مجری اخبار این شبکه می‌گوید: "سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا هم‌زمان با هشدار ناظر هسته‌ای سازمان ملل صورت می‌گیرد که گفته است ایران در همکاری با آژانس انرژی اتمی، کند عمل کرده است.

دروغ‌پردازی فاکس‌نیوز 2
آمانو دبیرکل آژانس انرژی اتمی می‌گوید: همکاری ایران با آژانس، کند پیش می‌رود

این شبکه سپس "یوکیا آمانو" دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را نشان می‌دهد که می‌گوید: "آژانس در موقعیتی قرار ندارد که تضمین معتبری درباره فقدان مواد و فعالیت‌های هسته‌ای اعلام‌نشده در ایران ارائه دهد، و در نتیجه اعلام کند که همه مواد هسته‌ای در ایران در فعالیت‌های صلح‌آمیز استفاده می‌شود... این‌که چه اندازه طول می‌کشد، بستگی زیادی به درجه و سرعت همکاری ایران دارد."

مجری در ادامه می‌گوید: "ژنرال جک کین [معاون سابق ستاد نیروی زمینی ارتش آمریکا،] رئیس مؤسسه مطالعات جنگ و تحلیلگر نظامی فاکس‌نیوز اکنون به من می‌پیوندد." سپس نگاهی به یادداشت‌هایش می‌کند و سؤالی می‌پرسد که هیچ ارتباطی با هشدار آمانو یا سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا ندارد: "ژنرال، ایران با سلاح‌های هسته‌ای، چه شکلی است؟"

"جک کین" نیز پاسخی می‌دهد که باز هم به نظر نمی‌رسد حتی ارتباطی مستقیم به سؤال مجری برنامه داشته باشد: "آن‌چه ما اکنون داریم، خطرناک‌ترین کشور در تمام دنیاست. از تروریسم در سراسر جهان حمایت می‌کنند، از سال 1980 تا کنون دارند ما را می‌کشند، هزاران آمریکایی را کشته‌اند. هیچ رئیس‌جمهوری در آمریکا، هرگز، حتی یک نفر، با استفاده ایران از نیروهای نیابتی برای کشتن ما، مقابله نکرده است."

دروغ‌پردازی فاکس‌نیوز 2
کلمه "هشدار" از ابتدا تا انتهای برنامه در گوشه تصویر نشان داده می‌شود

مهمان برنامه، بعد از این مقدمه نامربوط، به سراغ بحث هسته‌ای می‌رود: "ایران نه تنها همان‌طور که شما هم گفتید، در مسیر دستیابی به سلاح هسته‌ای است، بلکه دارند ظرفیت موشک‌های بالستیک را هم در خود ایجاد می‌کنند که می‌تواند اروپا را هم هدف قرار دهد. همین الآن می‌توانند به اسرائیل برسند. موشک‌های بالستیکشان هم می‌تواند به اروپا و آمریکا برسد. مسلماً ایران مسلح به سلاح هسته‌ای و موشک‌های بالستیک که وجود اسرائیل را تهدید می‌کند، به معنای گسترش سلاح‌های هسته‌ای در خاورمیانه است. خاورمیانه بی‌ثبات‌ترین و خطرناک‌ترین مکان در دنیاست و اکنون انفجار هسته‌ای در این منطقه رخ می‌دهد و کشورهای آن به ظرفیت هسته‌ای مسلح می‌شوند. این کاملاً مضحک است."

هم‌زمان با "تحلیل"های کارشناس نظامی فاکس‌نیوز، جمله‌هایی با عنوان "حقایق فاکس" نیز نشان داده می‌شود که به نظر می‌رسد این بار، رابطه‌ای معنادار با هم دارند: "ایران و قدرت‌های دنیا در سال 2014 دو بار مذاکرات هسته‌ای را تمدید کردند... پرزیدنت اوباما قسم خورده هر تحریم جدیدی علیه ایران را وتو می‌کند... مهلت توافق موقت با ایران 31 مارس به پایان می‌رسد." در این‌جا، زیر تصاویر نوشته شده است: "تحقیقات سامسونگ ممکن است قبل از رسیدن به توافق دیپلماتیک به پایان نرسد."

مجری برنامه در تأیید آخرین جمله کارشناس می‌گوید: "من هم می‌خواستم همین را بگویم. چه کسی در تیم مشاوران پرزیدنت اوباما هست که به او می‌گوید این مسئله مضحک نیست. اگر شما مشاور اوباما بودید، به او چه می‌گفتید؟" در حالی که "حقایق فاکس" می‌گوید: "نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل: رژیم ایران تهدید می‌کند اسرائیل را نابود کند، و تروریسم به سراسر دنیا صادر می‌کند"، "جک کین" این‌گونه به سؤال مجری برنامه پاسخ می‌دهد: "اگر می‌خواهید تحریم‌ها را بردارید، باید ظرفیت‌های هسته‌ای را هم بردارید. نتانیاهو به نظر من حرف درستی می‌زند که برنامه هسته‌ای ایران باید از بین برود، نه این‌که بگویید فلان اندازه اورانیوم غنی‌شده می‌توانند داشته باشند و فلان عدد سانتریفیوژ می‌توانند بسازند."

دروغ‌پردازی فاکس‌نیوز 2
جک کین رئیس مؤسسه مطالعات جنگ و "تحلیلگر" نظامی فاکس‌نیوز

وی تأکید می‌کند: "باید پیچ و مهره‌اش را باز کنید. از داخل منفجرش کنید. برنامه را متوقف کنید. برنامه پلوتونیوم را متوقف کنید. مطمئن شوید که این‌ها متوقف شده است. حتی بعد از این‌که این کارها را کردید، شما در ابتدای اخبار هم گفتید، نمی‌توان به این آدم‌ها اعتماد کرد. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی معتقد است ممکن است یک تأسیسات محرمانه دیگر هم باشد. واقعیت این است که این همه سال تأسیسات محرمانه خود را از ما مخفی نگه داشته‌اند. نمی‌گذارند با حتی یک نفر از دانشمندان هسته‌ایشان صحبت کنیم. در آینده هم تقلب می‌کنند. آیا می‌توانیم به این آدم‌ها اعتماد کنیم؟ ابداً."

در انتهای برنامه نیز، مجری می‌گوید: "ظاهراً شما مشورت‌های زیادی برای رئیس‌جمهور دارید، اگرچه فکر نمی‌کنم به شما گوش بدهد... شاید هم بدهد. شاید الآن دارد فاکس‌نیوز را نگاه می‌کند!" جالب این‌که، از ابتدا تا انتهای برنامه، کلمه "هشدار" دائما در گوشه صفحه وجود دارد.

پروپاگاندای فاکس‌نیوز درباره مذاکرات و برنامه هسته‌ای ایران - دانلود


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    اسرائیل نه عضو ان پی تی هست و صدها کلاهک هسته ای از آمریکا گرفته و چندین جنگ مستقیم و تجاوز آشکار داشته و خطرناک نیست... بعد ایران...
  • ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    یارو زیادی مشروب خورده چت کرده. فکر کرده ایران لیبی یا عراق یا این شیخک نشینای دورو بره ... گوسفند کل دنیاتونو به چالش میکشیم بشینید ببینید..
  • ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    من واقعا هنگ می کنم، یعنی اینا چه جور جانورایی هستند دیگه، باور کنید که مغزشون بیش از یک رباط نمی فهمه، آخه آدم چقدر میتونه دروغ بگه، متأسفانه اسرائیل پسر نا خلف آمریکا نیست، بلکه پدر کینه توزی است که داره از موقعیت پسر گردن کلفتش استفاده میکنه
  • kambiz ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    این عوضی ها هدفشون اینه بعد از جمع شدن تاسیسات هسته ایی ایران به ایران حمله کنند و اگه مفاومت کردیم با دو سه تا بمب هسته ای تیر خلاص رو بهمون بزنن. اما زررررررررررررشک
  • ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    همینو بگو
  • ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    یکی نیست به اینا بگه آخه ابله شماکه کشورتون اونور دنیاست توی خاور میانه چه غلطی میکنید. اگه میخواید ایران از شماه نکشه(البته به زعم خودتون) برگردید خونه هاتون بچه پر رو. هرجای دنیا جنگ و غارت باشه رد پای سرویس های کثیف جاسوسی شما می درخشه
  • ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
    0 0
    میفهمن اما قراره بقیه دنیا رو خر کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس