در یکی از این اسناد، یک مأمور القاعده از بن‌لادن اجازه می‌گیرد تا برای آموزش به ایران برود. در این سند آمده است: "ما منتظر تأیید کامل و نهایی از جانب شما هستیم تا اقدام کنیم و بر سر این مقصد (ایران) توافق کنیم... تا برادران را آن‌جا آموزش دهیم و شروع کنیم به حرکت دادن آن‌ها و پخش کردن آن‌ها در دنیا."

گروه جنگ نرم مشرق- شبکه فاکس‌نیوز اخیراً در اقدامی تبلیغاتی و هم‌راستا با سیاست‌های دولت آمریکا در متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم هم‌زمان با پیگیری مذاکرات هسته‌ای، سیاست جنگ رسانه‌ای و دروغ‌پردازی را در پیش گرفت. این شبکه ادعا می‌کند: "شواهد جدید نشان می‌دهد ایران علیه آمریکا با القاعده همکاری کرده است."

دروغ‌پردازی فاکس‌نیوز درباره رابطه ایران با القاعده
فاکس‌نیوز از افشای مدارک جدیدی درباره ارتباط عمیق ایران با القاعده خبر می‌دهد

سپس "کوین کورک" خبرنگار این شبکه نگاهی به "شواهدی قدیمی" می‌اندازد که جدیداً در اختیار عموم قرار گرفته است. وی می‌گوید: "طبق اسناد جدیداً منتشر شده، ایران، مأمنی برای القاعده بوده است. این در حالی است که مذاکرات هسته‌ای میان آمریکا و ایران در حال پیگیری است و قرار است بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل نیز به زودی در کنگره سخنرانی کند."

این خبرنگار ادامه می‌دهد: "شواهد ارتباط عمیق این کشور حامی تروریسم با گروه تروریستی القاعده، این هفته طی محاکمه یک تبعه پاکستانی به نام "عبید نظیر" به اتهام توطئه حمله به نیویورک، افشا شد." سپس "جاش ارنست" معاون مطبوعاتی کاخ سفید در این خصوص می‌گوید: "من آن اسناد را بررسی نکرده‌ام، اما باز هم باید بگویم ما لیستی طولانی از نگرانی‌ها درباره ایران داریم. اولین مورد در این لیست، برنامه هسته‌ای این کشور است، اما همچنان نگران حمایت آن‌ها از تروریسم در سراسر دنیا هم هستیم."

"کورک" تصریح می‌کند: "این اسناد بخشی از گنجینه‌ای اطلاعاتی است که حدوداً 4 سال پیش جمع‌آوری شده است. مجله "ویکلی استاندارد" می‌نویسد: "طی حمله ماه مه سال 2011 توسط یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا به مخفیگاه "اسامه بن‌لادن" بیش از یک میلیون سند و فایل کشف شد." و فاکس‌نیوز گزارش می‌دهد: "اما دولت آمریکا در انتشار این اسناد، کند عمل کرده است. ویکلی استاندارد می‌گوید: "یک سال بعد، یعنی ماه مه 2012، دولت اوباما تنها 17 عدد از آن‌ها را منتشر کرد." در یکی از این اسناد، یک مأمور القاعده از بن‌لادن اجازه می‌گیرد تا برای آموزش به ایران برود. در این سند آمده است: "ما منتظر تأیید کامل و نهایی از جانب شما هستیم تا اقدام کنیم و بر سر این مقصد (ایران) توافق کنیم... تا برادران را آن‌جا آموزش دهیم و شروع کنیم به حرکت دادن آن‌ها و پخش کردن آن‌ها در دنیا."

در ادامه گزارش خبرنگار فاکس‌نیوز می‌شنویم: "اسناد نشان می‌دهد که ایران تنها مأمن القاعده نبوده است. ویکلی استاندارد گزارش می‌دهد: "وزیر خزانه‌داری آمریکا سال 2012 اشاره کرد که ایران به انتقال پول، اسناد، پاسپورت، سلاح و حتی سرباز به پاکستان و افغانستان کمک کرده است."

شبکه آمریکایی همچنین می‌گوید: "همه این اسناد در حالی افشا شده که نتانیاهو قرار است مقابل کنگره آمریکا سخنرانی کند و در این سخنرانی، نگرانی‌های "مرگ و زندگی" خود را درباره تهران و هرگونه توافق احتمالی آمریکا درباره سلاح‌های هسته‌ای برشمارد." سپس فیلمی از سناتور "لینزی گراهام" که به جنگ‌طلبی مشهور است، پخش می‌شود: "ایران بارها تهدید به نابود کردن کشور اسرائیل کرده است. اگر توان هسته‌ای داشته باشند، می‌دانم که از آن علیه اسرائیل و خود ما استفاده خواهند کرد."

دروغ‌پردازی فاکس‌نیوز درباره رابطه ایران با القاعده
تصویری که فاکس‌نیوز از اسناد افشا شده نشان می‌دهد

فاکس‌نیوز برای آن‌که ضربه نهایی را بزند، نهایتاً می‌پرسد: "آیا دولت اوباما روابط آینده با ایران را بیش‌تر از تاریخ طولانی روابطش با اسرائیل قدر می‌داند؟" این شبکه در بخش دیگری از برنامه‌های خود نیز با دعوت از "تام جاسلین" عضو "بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها" به تحلیل این اسناد می‌پردازد.

مجری برنامه که ادعا می‌کند خیلی دقیق اسناد را بررسی کرده و یادداشت‌هایی هم در آن‌ها کرده است، برای آن‌که مردم آمریکا بدانند این اسناد چه اندازه شفاف و کاملاً مربوط به ایران هستند، می‌گوید: "در این اسناد اشاره‌هایی به "کارهای خارجی" شده است و اولین مورد این اشارات به ایران است، چرا؟"

کارشناس دعوت شده سپس این‌گونه پاسخ می‌دهد: "کارهای خارجی یا عملیات‌های خارجی یعنی عملیات‌های القاعده در غرب و کشورهای دیگر، القاعده در جاهای مختلف دنیا برنامه دارد، از جمله بخش بزرگی از القاعده مسئول حمله‌های بزرگ به منافع آمریکا و غرب است."

مجری فاکس‌نیوز سپس می‌گوید: "یک اسم این‌جا هست که من با آن آشنا نیستم، اما در اسناد آمده که وی به ایران سفر کرده است و می‌تواند از میان 68 برادر، انتخاب کند. در ادامه نامه هم آمده برنامه او این است که سه ماه در ایران بماند تا برادران را آن‌جا آموزش دهد و سپس آن‌ها را برای مأموریت‌ها و تخصص‌هایشان به نقاط مختلف دنیا بفرستد."

"جاسلین" در ادامه این تئاتر که با نگاه کردن فیلم‌ها، کاملاً مشخص است، از قبل برنامه‌ریزی شده، توضیح می‌دهد: "این فرد، "شیخ یونس الموریتانی" است. وی یکی از عوامل ارشد القاعده بود که مسئولیت برنامه‌ریزی حملات تروریستی شگفت‌آور را به عهده داشت. این فرد مسئول برنامه‌ریزی برای حمله‌ای در سال 2010 هم بود که این حمله توسط مقامات اطلاعاتی اروپا کشف و خنثی شد. می‌خواستند حملاتی به سبک بمبئی را در چندین شهر اروپا انجام بدهند." وی تصریح می‌کند: "ما قبلاً هم گزارش داده‌ایم که مأمورین الموریتانی بارها و بارها از ایران عبور کردند. بعد از آن‌که حمله خنثی شد هم، این عاملان در ایران کاملاً امن نگه داشته شدند."

دروغ‌پردازی فاکس‌نیوز درباره رابطه ایران با القاعده
اسناد جدید، در دادگاه محاکمه یک عامل تروریستی پاکستانی افشا شده‌اند

مجری شبکه می‌گوید: "بیایید درباره همین مأمن حرف بزنیم. القاعده می‌توانسته در بسیاری از کشورها مأمن داشته باشد، کشورهایی که با این گروه تروریستی هم‌جهت هستند. چرا ایران را انتخاب کرده‌اند؟"

در ادامه این گفتگو که شباهت زیادی به کلاس‌های مکالمه زبان انگلیسی و خواندن از روی متن دارد، جاسلین که ادیتور ارشد "ژورنال جنگ طولانی" هم هست، می‌گوید: "ایران از یک سری نظرها امن‌تر بود، چون آمریکا در پاکستان حضور اطلاعاتی دارد و همچنین بخش‌هایی از دولت این کشور نیز با القاعده مخالف هستند. بنابراین، ایران از نظر القاعده برای انتقال عوامل تروریستی میان خاورمیانه و اروپا امن‌تر بود."

سؤال بعدی مجری فاکس‌نیوز هم نشان می‌دهد، گفتگوی این دو نفر کاملاً دیکته شده است: "برخی ممکن است بگویند ایران شیعه است، القاعده سنی است و این دو نمی‌توانند با هم کنار بیایند. پاسخ شما به این حرف چیست؟"

مهمان برنامه فاکس‌نیوز پاسخ می‌دهد: "ایران و القاعده دشمن مشترک دارند. این‌ها دشمنان مشترک زیادی دارند، از جمله خود ما. مسلماً میان این‌ها اختلاف وجود دارد و دوره‌هایی با هم درگیر هم بوده‌اند. همین الآن در سوریه و در یمن، تشنه خون یک‌دیگر هستند، اما به‌رغم همه این‌ها، با هم توافق کرده‌اند و همین توافق به آن‌ها اجازه می‌دهد علیه ما و علیه غرب، با هم همکاری کنند."

جالب این‌جاست که در این بخش از گفتگو، فاکس‌نیوز وانمود می‌کند به کاخ سفید انتقاد دارد. مهمان برنامه در پاسخ به سؤال مجری درباره بخش‌هایی از اسناد که از اجازه گرفتن عوامل القاعده از بن‌لادن می‌گوید، توضیح می‌دهد: "بله، این اسناد مخالف با آن چیزی است که کاخ سفید در آن زمان اعلام می‌کرد مبنی بر این‌که بن‌لادن دیگر در القاعده نقش مهمی ندارد و به نوعی بازنشست شده یا به حاشیه رانده شده است. واقعیت این است که بن‌لادن تا آخرین لحظات هم نقش اصلی را در گروه تروریستی القاعده ایفا می‌کرده است."

دروغ‌پردازی فاکس‌نیوز درباره رابطه ایران با القاعده/ آمریکا هنوز از آبشخور بن‌لادن می‌خورد
مهمان برنامه فاکس نیوز، ظاهراً برای خواندن متنی آمده که از قبل نوشته شده است

طبق آن‌چه ظاهراً دستورالعمل برنامه‌های فاکس‌نیوز است، مؤثرترین بخش برنامه باید در انتهای آن بیاید. بنابراین مجری می‌پرسد: "اکنون بن‌لادن مرده است، اما مسئله القاعده همچنان ادامه دارد. موضوع مهم دیگر در این‌باره هم روابط ما با ایران است. از آن‌جا که مذاکرات هسته‌ای با تهران در حال پی‌گیری است، این اسناد چه موضوعاتی را روشن می‌کند که باید در مذاکرات در نظر گرفته شوند؟"

"جاسلین" توضیح می‌دهد: "ایران هنوز هم به برخی عوامل القاعده اجازه می‌دهد تا از خاک این کشور برای اجرای عملیات و حمله استفاده کنند. حتی وزارت‌خانه‌های خزانه‌داری و امور خارجه خود دولت اوباما هم این مسئله را 28 ژوئیه 2011 تا کنون بارها تأیید کرده‌اند. بنابراین با وجود این‌که ایران و القاعده اختلاف‌نظرهایی با هم دارند و اوباما سعی می‌کند ایران را وارد جامعه جهانی کند، تهران هنوز هم توافق خود با القاعده را دارد."

شبکه فاکس‌نیوز در این قسمت از مصاحبه، توضیحاتی را زیرنویس می‌کند و تصاویری از نمایشگرهای کنار مجری و مهمان نشان می‌دهد که توهم توافق ایران با القاعده و برنامه این کشور برای حمله به آمریکا را تقویت می‌کند: "ایران یک "سلاح جدید استراتژیک" را در آخرین روز مانور، آزمایش می‌کند... ایران: این سلاح نقش کلیدی در نبرد آینده با آمریکا خواهد داشت."

در همین حال، مهمان برنامه تصریح می‌کند: "به نظر من، این اسناد نشان می‌دهد فرضیه دولت در مذاکرات هسته‌ای با ایران چه اندازه اشتباه است. اوباما فکر می‌کند می‌تواند با ایران توافق کند یا اتحادی علیه دشمنان مشترک دو کشور تشکیل دهد، اما باید بداند این‌گونه نیست. ایران با دوستان خود مقابل ما، توافق کرده است."

"اسناد جدید از رابطه عمیق ایران با القاعده خبر می‌دهد" - دانلود


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • بهمن تهرانی ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    0 0
    تا وقتی قدرت رسانه ای دقیقا به شیوه خود دشمنان نداشته باشیم هر دروغی بخوان رو به ایران میبندند.... شما واقعا نمیدونید چه ضرر استراتژیکی وارد می کنند به ایران و ایرانیها این شبکه های رسانه ای.... شما هم باید از همین روش با ایجاد چند شبکه با تکنولوژی و تبلیغات بالا و به سبک خودشون.... مجری با حجاب یا وب سایت دات آی آر هیچ وقت نمی تونه اونطور که باید بر مخاطبان جهانی اثر بزاره... به روش خودشون اقداماتشون رو باید خنثی کنید
  • ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    0 0
    اگر چند صباح دیگر هم گفتند دولت امریکا زیر نظر ایران اداره میشود تعجب نباید کرد از دیوانه نباید توقع عقل داشت
  • msx ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    احتمالا تا چند وقت دیگه اسناد دخالت ایران در هلوکاست *تخیلی* و شاید شروع جنگ ها جهانی هم بیارن !! من نمیفهم چجوری آدم میتونه انقدر دروغ گو باشه که وقتی روزه بگه نه شبه!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس