کتاب «افشاگری: مردی از ایران» نوشته «هربرت اف پاندیشیو»، نویسنده آمریکایی، ادعایی است در قالب داستان حمله تروریستی ایران به آمریکا و تلاش سازمان سیا برای حفظ بقای سیاستمداران و شهروندان آمریکایی.

به گزارش مشرق، کتاب «افشاگری: مردی از ایران»، رمان جدیدی از «هربرت اف پاندیشیو»، نویسنده آمریکایی است که در آن ایران و برنامه‌ هسته‌ای آن را به عنوان تهدیدی جدی برای شهروندان آمریکایی معرفی کرده که ماموران سازمان سیا به عنوان قهرمانان ملی برای دفاع از سرزمین و مردم کشورشان مجبور به نابودی جاسوسان ایرانی و در نهایت پایه‌ریزی حمله به ایران هستند.

در پشت جلد این کتاب خلاصه داستان «مردی از ایران»، اینگونه عنوان شده است: سازمان سیا کشف می‌کند که قرار است به زودی 2 حمله تروریستی روی دهد، در این کتاب که در واقع داستان آن در ادامه کتاب «جائی برای پنهان شدن نیست»، شخصی به نام «وینی پاگانو»، یکی از مأموران کارکشته سازمان سیا که یک قهرمان ملی است به همراه همکارش «گرچن ایورسون»، فراخوانده می‌شوند تا تیمی از ماموران سیا را رهبری کنند تا بتوانند عملیات تروریست‌های ایرانی را شناسایی و خنثی کنند.

در ادامه این مطلب آمده است: فرماندهی این عملیات‌تروریستی را ژنرالی بی‌رحم به نام «محمود صالحی»، فرمانده سازمان جاسوسی ایرانی،«سپاه قدس» به عهده دارد. «وینی» و «گرچن» باید برای توقف این علمیات جانشان را کف دستشان بگذارند ولی آیا آنها می‌توانند پیش از اینکه آنها کارشان را عملی کنند به این عملیات پایان دهند؟

در معرفی نویسنده کتاب، نیز اینگونه آمده است: هربرت در این کتاب تلاش کرده تا مخاطب را با برخی از الگوهای جاسوسی آشنا کند، مواردی که خود چند دهه پیش زمانی‌که بسیار جوان بود به عنوان یک مأمور ضد جاسوس ارتش در استرالیا مشغول به خدمت بود، فراگرفته بود. او علاوه بر دو رمان «جایی برای پنهان شدن نیست» و «مردی از ایران»، سه کتاب غیرداستانی نیز نوشته است.

سایت آمازون نیز در توضیح داستان به صورت جهت‌دار می‌نویسد: علی‌رغم تلاش فراوان سازمان سیا، نیروهای نفوذی ایران در لباس دیپلمات وارد آمریکا می‌شوند و چند عملیات تروریستی را به طور همزمان در ایالت‌های ویرجینیا و ماساچوست پایه‌ریزی‌ می‌کنند. در این میان یک بازی مرگبار موش و گربه میان نیروهای درجه یک سیا و سپاه قدس در می‌گیرد. رهبری سپاه قدس را شخصی به نام «ژنرال صالحی»، یکی از موفق‌ترین جاسوسی‌های دنیا را به عهده دارد.

به گزارش فارس، مطلبی که بیش از همه در این کتاب تکرار می‌شود، اشاره به این مطلب است که ایران قصد حمله موشکی به آمریکا را دارد. آنچنان‌که در بخشی از کتاب، دفتر ریاست جمهوری آمریکا در کاخ سفید در حالی توصیف می‌شود که نقشه‌ای از جهان پشت سر رئیس جمهور نصب شده و روی آن موشکی کشیده شده که از تهران، نیویورک را نشانه گرفته است.

رئیس جمهور آمریکا در دیداری که دو مامور سازمان سیا دارد می‌گوید: آخوندهای ایران تا ما را از روی نقشه محو نکنند آرام نخواهند نشست.

در بخش دیگری از کتاب، نشستی اضطراری مأموران سازمان سیا با رئیس این سازمان برگزار می‌شود. در این نشست یکی از مأموران سازمان سیا به نام «ایرنه» تأکید می‌کند که ما به زمان کافی برای ارزیابی عواقب حمله به ایران احتیاج داریم.

رئیس سازمان سیا نیز در تایید صحبت‌های ایرانه می‌گوید: بله با ایرنه کاملا موافقم، نباید باعث وحشت و اضطراب شوبم، حمله به ایران کل خاورمیانه را منفجر خواهد کرد.

یکی دیگر از افراد حاضر در جلسه می‌گوید: بدون اضطراب؟ رئیس این یک گرد و خاک در حیاط مدرسه نیست. این یک حمله لعنتی به کشوری نیست که نمی‌تواند از خودش دفاع کند. این یک جنگ است. ما به چالش کشیده شده‌ایم. این لعنتی‌ها فکر می‌کنند که ضعیف‌ایم و تمایلی به دفاع از خودمان نداریم. ایران می‌خواهد ما را نابود کند.

به گزارش فارس، «پاندیشیو» در کتاب 586 صفحه‌ای «مردی از ایران» بارها به عناوین مختلف دیالوگ‌هایی اینچنینی را تکرار می‌کند.

او در کتاب «جایی برای پنهان شدن نیست» نیز داستان شخصی به «ابوخالد» عضو گروه القاعده را روایت می‌کند که در سطح آمریکا دست به حملاتی تروریستی می‌زند و این‌بار نیز «وینی پاگانو» و همکارش «ایورسون» هستند که باید به هر قیمتی این ترویست را متوقف کنند.

در بخشی از توضیح پشت جلد این کتاب عنوان شده است: در حالی که آمریکا تهدید می‌شود که به یک ایالت اسلامی تبدیل شود، «وینی» و «گریچن» محافظت از سبک زندگی آمریکایی را رأس وظایف خود قرار می‌دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حسن توکلی ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    0 0
    در صورت جنگ بین ایران و آمریکا ، ارتش آمریکا توسط سپاه قدس از درون خواهد پاشید ...
  • حسن توکلی ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    0 0
    مشرق خواهشا نظرمو کامل بچاپ ... چه معنی میده نصفه و نیمه میچاپی ؟ چون توی قسمت آخر نظرم در مورد نفوذ یهودی ها صحبت کردم حذف کردی؟
  • سجاد ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    مردانی از ایران نه مردی از ایران! شونصد بار هم تکرارش کردین، یعنی انقدر بی سوادین که men رو man ترجمه میکنین
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    آقا به مولا "نیروی قدس سپاه" هست.... "سپاه قدس" سپاه استانی گیلان هست...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس