چه کسی در پشت پرده پروژه فیلوس قرار دارد؟ این پروژه اصلاً به عنوان یک مرکز حقوقی ثبت نشده است. شخصی باید صورت‌حساب‌ها را پرداخت کند، اما او کیست؟ نام دامنه‌ای که ثبت شده است به ما سرنخی می‌دهد.

گروه جنگ نرم مشرق- "الی کلیفتون" در پایگاه لابلاگ در گزارشی می‌نویسد: سازمان جدیدی که حامی توئیتر است پیامی به صفحه توئیتر من فرستاد. این پیام از جانب «پروژه فیلوس» گروهی که به خاطر تلاشهایش برای افزایش تعامل مسیحیان در خاورمیانه شناخته می‌شود برای من ارسال شد. متن این پیام از این قرار بود: ایران حامی تروریسم است. ایران بدنبال دستیابی به بمب اتمی است. اگر راه را اشتباه برویم، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ ایران را متوقف کنید. نگاهی گذرا به وب‌سایت نشان‌دهنده تاکید چندباره بر ایران‌هراسی درباره برنامه هسته‌ای این کشور است.

میلیاردر یهودی حامی گروه مسیحی ضد‌ایرانی

ستونی که روز قبل از سخنرانی نتانیاهو به قلم رابرت نیکلسون مدیر اجرایی این گروه نوشته شده بود هشدار می‌داد که «ایرانی‌ها می‌خواهند بر خاورمیانه مسلط شوند زیرا آنها امپراطوری پارسی را به یاد آورده‌اند و می‌خواهند آن را را احیا نمایند. و رهبران ایران خود را در مقامی می‌بینند که می‌توانند آخر دنیا را رقم بزنند زیرا ایران آماده است تا برای تسلط بر دشمنان خود در خاورمیانه با کشتار مسیر خود را باز کند».

عجیب‌تر اینکه، دن سنور Dan Senor سخنگوی اسبق مسئول موقت بدنام ائتلاف در هیات مدیره این گروه است. سنور از زمانی که دولت را ترک کرد علاوه بر کسب درآمد از شرکت صندوق سرمایه‌گذاری مدیریت الیوت متعلق به پاول سینگر با نوشتن کتابی با عنوان «شروع ملت: تاریخ معجزه اقتصادی رژیم صهیونیستی» به شدت بر طرفداری از رژیم صهیونیستی تمرکز کرده است. وی همچنین با همکاری بیل کریستول مرکز «راهکار سیاست خارجی» را تأسیس کرد که سهم بسزایی در تشویق آمریکا به حمله به عراق ایفا کرد.

پس چه کسی در پشت پرده پروژه فیلوس قرار دارد؟ این پروژه اصلاً در ایالت نیویورک بعنوان یک مرکز حقوقی ثبت نشده است. شخصی باید صورت‌حساب‌ها را پرداخت کند، اما او کیست؟ نام دامنه‌ای که ماه می گذشته ثبت شد به ما سرنخی می‌دهد. زنی به نام میشل پکمن در فهرست اسامی ثبت شده آورده شده است.

جستجوی نام وی در گوگل نشان می‌دهد که پکمن مدیر عملیات‌ها و منابع انسانی دفتر خانوادگی سینگر است. کمی تحقیق بیشتر نشان می‌دهد که بنیاد پاول سینگر در وب‌سایت کنفرانس بین‌المللی شبکه موسسان یهودی به عنوان موسس اصلی گروه فیلوس شناخته می‌شود. قرار است که این کنفرانس ماه آینده در تلاویو برگزار شود.



سینگر مدیر ائتلاف یهودیان جمهوری‌خواه به عنوان یکی از حامیان مالی اصلی تندروهای مخالف ایران شناخته می‌شود. بین سال‌های 2008 تا 2011، وی 3.6 میلیون دلار به بنیاد دفاع از دموکراسی کمک کرد، بنیادی که در اختیار نومحافظه‌کارهاست و کارشناسان آن از افزایش تحریم‌ها، جنگ اقتصادی و حمله نظامی به ایران حمایت می‌کنند. این موسسه سرمایه‌گزاری همچنین از موسسه امریکن اینترپرایز حمایت کرده است. موسسه امریکن اینترپرایز اتاق فکری است که متفکران آن از قبیل ریچار پورلیند، دنیل پلتکا اتهام‌هایی به عراق زدند و در قبال ایران هم موضع کاملاً تخاصمی دارند. به علاوه، سینگر از موسسه یهودی مسائل امنیت ملی حمایت کرده است. وی اخیراً در سال 2012 عضو گروه مدیریتی این موسسه شد. سینگر همچنین عضو شورای مدیریتی مجله کامنتری می‌باشد، مجله‌ای که از دهه 1960 ایدئولوژی نومحافظه‌کارهای تندرو را تبیین کرده است.

پروژه فیلوس می‌تواند نمونه خوب پوششی باشد که تلاش می‌کند خود را به عنوان سخنگوی مسیحیان مورد آزار و اذیت قرار گرفته نشان ‌دهد و در عین حال، افکار طرفدار رژیم صهیونیستی یک میلیاردر یهودی را بشدت تبلیغ ‌کند. اگر هدف آنها این است، پس سینگر و کارمندانش باید دقت بیشتری در مخفی نگه داشتن ردپای خود بخرج دهند. پروژه فیلوس نمونه عینی از تلاش نئومحافظه‌کاران برای القای این برداشت است که دیدگاه‌های آنها مورد تایید تعداد زیادی از مسیحیان است. آنها همچنین به مسیحیان درباره آمال امپریالیستی ایران و مخاطرات توافق هسته‌ای با ایران هشدار می‌دهند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • Alkhorismi ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    0 0
    واقعا خاک تو سرشون! برای ثبت دامنه از Privacy Protect استفاده نکردن.
  • ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    مگه پول تمیزم پیدا میشه؟کی داره ادرسشو بدید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس