روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات روز یکشنبه را با تمرکز خبری و تحلیلی بر امکان تحقق «توافق» هسته‌ای در مذاکرات آتی آغاز نمودند و حتی روزنامه ابتکار با تیتر «اعلام تلویحی توافق هسته‌ای» از آن یادکرد.

گروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.

*****

روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات روز یکشنبه را با تمرکز خبری و تحلیلی بر امکان تحقق «توافق» هسته‌ای در مذاکرات آتی آغاز نمودند و حتی روزنامه ابتکار با تیتر «اعلام تلویحی توافق هسته‌ای» از آن یادکرد. این سخنان در حالی مطرح می‌شود که وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا و عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای این کشور روز جمعه در سخنرانی‌اش به مناسبت هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم در بنیاد کارنگی اظهار داشته است «همه تحریم‌های ما علیه ایران که در ارتباط با تروریسم و یا نقض حقوق بشر هستند و نگرانی‌های ما درباره بی ثباتی منطقه به قوت خود باقی است»

روزنامه مردم‌ سالاری

بازگشت احمدی‌نژاد اصل ارگان رسمی حزب مردم‌سالاری یک‌شنبه را با تیترهای «ترکیب هیأت اجرایی مرکزی انتخابات» و «نوروز ایرانی با مارک ساخت چین!» روانه پیشخوان مطبوعات کشور شده است.

· سیاست داخلی؛ فراموش شده دولت روحانی

بار دیگر منصور فرزامی در سرمقاله روزنامه مردم سالاری به انتقاد از عدم توجه دولت تدبیر و امید به مسئله سیاست داخلی است؛ وی معتقد هست که در بدنه دولت هنوز افرادی وجود دارند که حامی گفتمان تدبیر و امید نیستند. منصور فرزامی در این سرمقاله نوشت«بدیهی است که دوام و بقای نظام، پیش و بیش از همه به سرمایه‌ای نیاز دارد و آن سرمایه، بی‌شک سرمایه اجتماعی با تأیید و حمایت است. سرمایه‌ای که در هرکجا فراهم آید بیمی‌از هیچ طوفان خارجی نیست. بنابراین واگذاشتن امور داخل به شرایط کنونی، منطقی و آینده‌نگرانه نیست، نه برای کشور و نظام و نه برای دولت. موضوع، روشن‌تر از آفتاب است که مردم در 24 خرداد 92 برای تغییر رأی داده‌اند و این تغییر بر اساس تدبیر و اعتدال باید عینیت داشته باشد.

اگر چنین نباشد از عمر نظام که وابسته به حمایت مردم است، کم کرده‌ایم و «امید» هم به وادی ناامیدی رفته است. در این صورت، باید خطر آینده را از همین حالا دید. مگر این‌که تدبیری اندیشیده شود تا مسئولان رده‌های پایین‌تر باسیاست‌گذاری دولت، همراه و همفکر شوند. روحانی حق دارد که رأی اکثریت مردم را مطمح نظر داشته باشد چون برگزیده و برکشیده آنان است و مردم به ایشان برای وضع مطلوب اعتماد کرده‌اند. وفای به عهد از مبانی اعتقادی ماست. رئیس‌جمهور به فراست می‌داند که در اقتصاد کشور موفق بوده است، رضایت بزرگان دلسوز و به‌نظام و به مردم اندیش، حقیقتی مسلم و مبرهن است اما امور اداری و اجرایی کشور به نمایندگان سیاسی دولت در استان‌ها برمی‌گردد و اگر نارسایی هم مشاهده می‌شود از همین‌جاست. البته نادیده گرفتن تجربه‌های اجرایی و قابلیت‌های مدیریتی، نابود کردن سرمایه‌های انسانی است و جبران‌ناپذیر هم می‌نماید چنان‌که در دولت پیشین چنین شد.

اما از طرف دیگر، مدیری که باسیاست دولت همسو و همراه نباشد، بازگشت امور به قهقراست. رئیس‌جمهور به‌یقین می‌داند که در دستگاه‌های اجرایی چگونه سازهای ناساز و عرض‌اندام‌ها در مقابل سیاست‌های دولت، صدای همه را درآورده و دخالت‌های آمران غیرمسئول و نهادهای درجازده به سیاست دولت پیشین چه ضربه‌هایی به امور کشور وارد می‌کنند. پس خاستگاه هشدارهای قاطعانه رئیس‌جمهور حقوقدان و آشنا به زیر و بم آنچه در کشور می‌گذرد نیز همین‌جاست و همچنین می‌داند که اگر امروز با قاطعیت عمل نکند و امر به جابه جایی برخی از نمایندگان خود ننماید، فردا بسیار دیر خواهد بود بدیهی است که نباید دولت اعتدال از همان جایی ضربه بخورد که خود تشخیص داده است و نیز مسلم بداند که همان بالای 80 درصد از دولت حمایت خواهند کرد. مردم ایران آن قدر زیرک هستند که فرق اقدام منطقی و هیاهوی احساسی را تشخیص بدهند برهمین اساس، روحانی نباید قدمی پس بگذارد.»

روزنامه ابتکار

بازگشت احمدی‌نژاد اصل روزنامه ابتکار یک‌شنبه را به تیترهای «اعلام تلویحی توافق هسته‌ای» و «ما تنها خوب‌های عالم نیستیم!» اختصاص داد.

· جدایی باهنر از لاریجانی

گروه سیاسی روزنامه ابتکار در صفحه سیاسی خود در گزارشی تحت عنوان «جدایی نایب از رئیس» به اختلاف میان باهنر و لاریجانی پرداخته است. روزنامه ابتکار معتقد است که آغاز این اختلاف از استیضاح فرجی‌دانا کلید خورد به نحوی که باهنر به طیف فراکسیون اصولگرایان و حامیان استیضاح نزدیک شد و از یاران لاریجانی فاصله گرفت.

در بخشی در این گزارش تحلیلی آمده است«باهنر در مجلس نهم، در صف فراکسیون رهروان ولایت و در کنار علی لاریجانی قرار گرفت که به عنوان یکی از چهره‌های شاخص و معتدل اصولگرا شناخته می‌شود. همزمان با انتخاب حجت‌الاسلام حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و نمایان شدن رویکرد جامعه به مشی اعتدالی، معتدلان هر دو جناح سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرای کشور به این نتیجه رسیدند که برای حضور در عرصه سیاسی، فارغ از نزاع‌های تندروانه، باید به جریان اعتدال پیوست و با آن همراه شد.

بستر ایجاد فراکسیون رهروان ولایت هم چنین نگاهی بود؛ نگاهی که باعث شده است اعضای فراکسیون اکثریت مجلس به ریاست کاظم جلالی که ارتباط نزدیکی با علی لاریجانی دارد به فکر تحرک انتخاباتی در همین قالب برای انتخابات سال آینده مجلس شورای اسلامی باشند. در فضای سیاسی کشور اما، اصلاح‌طلبان با چشیدن طعم موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری در راهبرد حمایت از کاندیدای واحد و ایجاد وحدت، حال با تکیه بر همین همگرایی به دنبال برنامه‌ریزی گسترده برای بازگشتی دوباره و قدرتمند به عرصه سیاسی ایران هستند، در حالی که اصولگرایان به دنبال انشقاقی که در ده سال گذشته به خود دیده‌اند و حاصل آن در انتخابات 92 مشهود بود، همچنان در لابیرنت همگرایی به سر می‌برند. این لابیرنت علاوه بر فقدان برخی چهره‌های شاخص اصولگرایی و نیز کمرنگ شدن سازوکار جامعتین نزد بعضی اصولگرایان، به حضور چهره‌ها و گروه‌های جدید، تندرو و رادیکال نیز برمی‌گردد که داعیه اثرگذاری بر جریان اصولگرایی را دارند.

در شرایطی که چهره‌های مختلف اصولگرا از وحدت و همگرایی اصولگرایان حمایت کرده‌اند، دو تعبیر مختلف از این وحدت باعث شده است اختلاف در نوع نگاه به دودستگی منجر شود. چهره‌های معتدل‌تر اصولگرا همچون علی لاریجانی علیرغم تأکید بر همگرایی، قائل به وحدت با تندروهایی مثل جبهه پایداری نیستند و برای آن‌ها جایگاهی در پازل وحدت اصولگرایان قائل نیستند، در حالی که برخی چهره‌ها و گروه‌های اصولگرا مثل محمدرضا باهنر یا حزب موتلفه به هر قیمتی مایل‌اند در اصولگرایان همگرایی ایجاد شود و در این راه و به مصلحت، از ائتلاف با امثال جبهه پایداری هم حمایت می‌کنند.»

روزنامه اعتماد

بازگشت احمدی‌نژاد اصل روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد نیم‌تای بالای صفحه اول خود را به تیترهای «توافق خوب، نزدیک است» و «تغییر قوانین انتخابات ممنوع» اختصاص داده است.

· سایه خوش‌بینی بر فراز مذاکرات

روزنامه اعتماد در گزارشی خبری تحت عنوان «توافق خوب، نزدیک است» به اظهارات محمد جواد ظریف در دیدار با پائولو جنتیلونی واکنش نشان داده است و آن را به «نزدیکی» توافق توصیف کرده است. روزنامه اعتماد در این راستا نوشت «خبرنگار «اعتماد» به عنوان نخستین سؤال از وزیر امور خارجه کشورمان پرسید: پس از دور اخیر مذاکرات میان ایران و ۱+۵ در ژنو، اظهارنظرهای متفاوتی از سوی مذاکره‌کنندگان دو طرف می‌شنویم. برخی از اندکی پیشرفت سخن می‌گویند و عده‌ای از پیشرفت قابل توجه. در حال حاضر و در آستانه دور جدید مذاکرات، پرونده هسته‌ای در چه مرحله‌ای قرار دارد و تفاهم سیاسی که گفته می‌شود تا پایان ماه مارس شکل خواهد گرفت، چه سبک و سیاق حقوقی و سیاسی خواهد داشت؟ محمدجواد ظریف در پاسخ به «اعتماد» گفت: مذاکرات هسته‌ای به مرحله‌های حساس خود نزدیک شده است.

ما هفته گذشته گفت‌وگوهای بسیار خوب، ریز و دقیقی داشتیم که به دلیل حضور مسؤولان فنی هسته‌ای دو کشور یعنی آقای دکتر صالحی، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی و وزیر انرژی ایالات‌متحده امریکا بحث‌های مفیدی در حوزه فنی، رسیدن به تفاهم فنی و حل‌وفصل اختلاف‌هایی که در این حوزه وجود داشت بین دو طرف انجام گرفت و پیشرفت‌های قابل‌ملاحظه‌ای در این خصوص شد. اما در بسیاری از حوزه‌های دیگری اختلاف‌نظرها همچنان باقی است، هم در موضوعات هسته‌ای و هم در موضوعات مربوط به تحریم ما. بارها تکرار کرده‌ایم که تحریم‌ها برای رسیدن به هیچ هدفی مفید نبوده‌اند و امریکا و به‌صورت کلی کشورهای غربی باید به این نتیجه برسند که تحریم‌ها سرمایه‌ای نیستند بلکه مانعی در راه رسیدن به توافق هستند و هر زمان که این واقعیت مورد پذیرش قرار بگیرد در آن زمان ما به رسیدن به توافق هسته‌ای بسیار نزدیک شده‌ایم. ما بارها تأکید کرده‌ایم تا زمانی که به توافق در خصوص کلیه موضوعات نرسیم توافقی وجود ندارد و این موضوع در برنامه اقدام مشترک یا توافق ژنو به صراحت بیان شده است که هیچ توافقی وجود ندارد تا زمانی که در خصوص همه زمینه‌ها توافق صورت بگیرد.

البته احتمال دارد که پیشرفت‌هایی داشته باشیم و این پیشرفت‌ها در هفته گذشته به‌صورت جدی صورت گرفت و امیدوار هستیم که در این هفته هم بتوانیم در سایر موضوعات به ویژه در موضوع رفع تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران به پیشرفت بیشتری نائل بشویم و سپس هم این پیشرفت‌ها را به شکل یک توافق جامع و دقیق تدوین بکنیم و این برنامه عملیاتی ما برای رسیدن به توافق است.»

روزنامه شرق

بازگشت احمدی‌نژاد اصل روزنامه اصلاح‌طلب شرق صفحه اول خود را به تیتر «کیلومتر آخر مذاکرات» اختصاص داد.

· بازگشت احمدی‌نژاد اصل «فتنه» است

آمنه شیرافکن در صفحه سیاسی روزنامه شرق به گفت‌وگو با مهدی دواتگری از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس پیرامون وضعیت دادگاه احمدی‌نژاد و آینده سیاسی وی پرداخته است. مهدی دواتگری در این گفت‌وگو در پاسخ به سؤال برخی در میان اصولگرایان پیش‌بینی کرده‌اند که احمدی‌نژاد در جامعه بالا می‌آید. بازگشت احمدی‌نژاد به قدرت شدنی نیست، اظهار داشت«معتقدم بازگشت احمدی‌نژاد اصل «فتنه» است و می‌تواند فتنه‌ای در کشور شکل دهد.»و سپس در توضیح آن افزود«بدون‌شک احمدی‌نژاد خودش حاشیه‌هایی دارد. اطرافیانش حاشیه‌هایی دارند و درعین‌حال خودش دوست دارد حاشیه‌سازی کند.»

نماینده مجلس شورای اسلامی «حاشیه‌سازی» را مهم‌ترین ویژگی سیاست‌ورزی احمدی‌نژاد دانست و گفت «یکی از شگردهای احمدی‌نژاد حاشیه‌سازی است تا به هدفش برسد. به همین دلیل حضورش در انتخابات آینده فتنه جدیدی در کشور رقم خواهد زد. آقای احمدی‌نژاد در برخی جاها بدون مشورت کارهایی می‌کند که خیلی به صلاح منافع عمومی در کشور نیست.» وی سپس در مصداق آن اظهار داشت «خب، یک نمونه از این عدم‌مشورت‌ها ماجرای پخش فیلم در روز استیضاح وزیر کار بود. همان فیلمی که در آن تصویری از جلسه سعید مرتضوی در صحن علنی مجلس پخش شد و نام بابک زنجانی نخستین بار سر زبان‌ها افتاد.»

روزنامه آرمان امروز

بازگشت احمدی‌نژاد اصل روزنامه آرمان امروز صفحه اول خود را به تیترهای «رحیمی از اوین به خانه رفت» و «بولتن‌ها نمی‌میرند» اختصاص داد.

· انتقال نسلی بولتن‌نویسان

مطهره شفیعی در صفحه سیاسی روزنامه آرمان امروز به نگرانی پاستورنشینان از بولتن‌سازی علیه دولت سخن می‌گوید؛ این روزنامه‌نگار اصلاح طلب معتقد است که در این بولتن‌ها داده‌های غلط به مخاطب القا می‌شود و به همین دلیل واکنش‌ها علیه دولت فراوان شده است.

مطهره شفیعی معتقد است که خاستگاه بولتن‌سازی علیه دولت را به دوران اصلاحات باز می‌گردد و در همین راستا نوشت«بولتن‌سازان البته زائیده سال 92 نیستند بلکه سال‌های سال است حضور دارند و گویی این مشی از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود و هیچگاه از بین نمی‌رود. بولتن‌سازی در هر نسل پیشرفته‌تر می‌شود مثلاً در دولت اصلاحات بولتن‌ها که خاصیت اصلی آن پنهان ماندن است، در کمتر موردی علنی نمی‌شد و پس از پایان مراسم‌های خاص به شکل علنی در میان مردم شرکت‌کننده در مراسم توزیع و برخی اوقات توضیحاتی هم از سوی پخش کننده به‌صورت شفاهی جهت تکمیل اطلاعات بولتن به مخاطب ارائه می‌شد. بولتن‌ها در دوره کنونی یعنی اعتدال تا حدودی به‌صورت مخفی توزیع می‌شوند و کمتر پیش می‌آید که گروهی مسئولیت آن را بر عهده بگیرد.

برخی اوقات در کازیوی نمایندگان گذاشته می‌شود و در خارج بهارستان هم بولتن‌ها را در محل عبور و مرور طیف خاصی می‌گذارند تا هویت پخش‌کنندگان حتی مشخص نباشد چون می‌دانند این دولت به‌راحتی از کنار بولتن‌سازان نخواهد گذشت. در دولت اصلاحات بولتن‌سازان فعالیت زیادی داشتند و شاید هشت سال استراحت برای آن‌ها دیگر کافی است تا بتوانند با روحیه بهتر و قوت بیشتر بولتن‌های مناسبی برای دولت بعد که همان دولت اعتدال است بسازند و پخش کنند. احمد شیرزاد از طیف اصلاح‌طلبان درمورد این بولتن‌ها می‌گوید: «اصطلاح «بولتن‌سازی» و مصادیق آن، از آفت‌های سال‌های گذشته و نشانه‌ای مشخص برای موضوع «غیبت» است که در قرآن مذمت شده است. مساله اصلی در غیبت، سخن گفتن پیرامون فردی است که امکان دفاع از خود را ندارد.

بسیاری از مسائل در گفت‌وگوهای رودررو نیز امکان طرح ندارند و هنگامی که در نبود افراد بیان می‌شوند، زشتی دوچندان می‌یابد.» حشمت‌ا... فلاحت‌پیشه از طیف اصولگرایان هم درباره بولتن معتقد است: «افراد وقتی که قصد تخریب شخصی را دارند وارد فضای بولتن‌نویسی شده و به رقابت می‌پردازند درحالی که اگر حرفی برای گفتن داشته باشند می‌توانند از روش‌های بهتری استفاده کنند.» به هر حال بولتن‌نویسی به تدریج تبدیل به یک شغل شده و نویسندگان آن باید از قوه تخیل خوبی در تهیه مطالب برخوردار باشند چراکه قرار است غیرواقعیت در آن منعکس شود و درنهایت باید به جریان‌سازی علیه دولت تبدیل شود. تلاش نکنید؛ بولتن‌ها نمی‌میرند بلکه تنها از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شوند.»

بازگشت احمدی‌نژاد اصل روزنامه ایران

روزنامه دولتی ایران، صفحه اول خود را به تیترهای «چتر نظارت دولت بر بازار شب عید» و «رفع تحریم‌ها؛ هفته آینده روی میز مذاکره» اختصاص داد.

· روزهای بهاری احزاب در دولت یازدهم

روزنامه دولتی ایران در صفحه سیاسی خود در گزارشی به دورخیز احزاب در روزهای پایانی سال 1393 برای تصاحب کرسی‌های بهارستان در اسفند 94 پرداخت. گروه سیاسی این روزنامه معتقداست با پیروزی دولت تدبیر و امید فعالیت تشکل‌های سیاسی از دوره رکود خارج شده است و در همین راستا نوشت«زمستان است؛ اما دیگر از برف سنگینی که تا دو سال پیش روی شانه‌های احزاب نشسته بود، خبری نیست. تشکل‌های سیاسی، یکی یکی از رخوتی که از سال 84 شروع شد و هشت سال طول کشید، بیرون آمده‌اند و با برگزاری کنگره‌ها، نشست‌های تخصصی و فعال کردن کمیته‌های استانی، به پیشواز سال انتخابات می‌روند.

با احتساب امروز، 362 روز به زمان برگزاری انتخابات مجلس دهم مانده است؛ انتخاباتی که قرار است تکلیف قریب 300 کرسی سبز رنگ مجلس را برای چهار سال روشن کند. این در حالی است که سال گذشته همین موقع؛ اغلب احزاب و تشکل‌های سیاسی امیدواری چندانی به گشایش فضای سیاسی نداشتند و اگرچه نمی‌توان ادعا کرد با «بدبینی» به وعده‌های دولت می‌نگریستند، اما نمی‌توان منکر «دیرباوری» ای بود که از سوی دبیران کل احزاب یا نمایندگان آن‌ها نسبت به خروج از فضای بسته پیشین، ابراز می‌شد اما با گذشت 18 ماه از استقرار دولت، نه تنها مخالف، موافق و منتقد به گشایش فضای سیاسی اذعان دارند، بلکه مروری بر افزایش چشمگیر تحرک احزاب سیاسی نشان می‌دهد دولت آن گونه که از سوی برخی مخالفانش متهم می‌شود، از «سیاست داخلی» غافل نیست. نمونه روشنش هم برگزاری قریب 10 کنگره و گردهمایی سراسری است که طی دو ماه گذشته و از سوی طیف‌های مختلف سیاسی سامان داده شد.

در این ایام؛ اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در پایتخت همایش سراسری برپا کردند؛ دو جریان اصلی کشور همچنین فعالیت‌های استانی خود را از طریق فعال کردن دفاتر احزاب در شهرستان‌ها و نشست با نخبگان بومی افزایش دادند و در نهایت هم حزب نوخیز «ندای ایرانیان»، هم حزب میانه‌روی «اعتدال و توسعه» و هم حزب اصولگرای «ایثارگران» کنگره سالانه برگزار کردند. کنگره‌هایی که در فاصله سال‌های 84 تا 91 هر روز، کم فروغ‌تر می‌شد. اگر از کنگره چند حزب اصولگرا نظیر «مؤتلفه اسلامی» و «جامعه اسلامی مهندسین» در آن سال‌ها بگذریم، چراغ خاموش این همایش‌ها که قرار بود «سالانه» باشد؛ از انجمادی حکایت می‌کرد که تحرک احزاب را به حداقل رسانده بود؛ به گونه‌ای که شماری از این تشکل‌ها، بویژه احزاب اصلاح‌طلب تنها حیات «اسمی» داشتند. سیاست ناهمراهانه دولت‌های نهم و دهم در قبال احزاب، سخنان رئیس دولتی که «حزبی» بودن را نه نقطه قوت، بلکه نقطه ضعف تلقی می‌کرد، همچنین پیامد رویدادهای سال 88؛ تشکل‌های سیاسی را چنان در تنگنا قرار داده بود که احزاب بعد از انتخاب حسن روحانی و وعده‌های او، امید چندانی به بهبود اوضاع نداشتند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 93
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 28
  • نایب مسافر ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    احمدی نژاد اصل فتنه نیست، احمدی نژاد در دوره خودش اصل انحراف و خود فتنه بود، فتنه احمدی نژاد هم در کنار فتنه 88 قابل تحلیل است
  • علی ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    کسانی که از بازگشت احمدی نزاد در هراس هستند اینگونه ترسشان را بروز میدهند در حالیکه اگر بازگشت ایشان به قدرت منتفی باشد چرا باید به این موضوع پرداخته شود بنظر من آقای مهدی داوتگری در این مصاحبه فقط آرزوهای خود را بیان کرده است
  • ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    درود بر احمدی نژاد عشق ما جان ما نفس ما و همه چیز مامحرومین و مستضعفین ... منتظر او و همراه همیشگی او هستیم با دولت بهار
  • دايي ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    عضو ارشد مجمع بهار انحرافي با همراهي سروش آسماني كذايي در دوره هشت ساله اش با الهام از رمالان و جادوگران در اداره كشور، " اصل انحراف " بود ... قهر 11 روزه او با ولايت فقيه(نائب امام زمان) ، در حالي كه ادعاي ارتباط با امام زمان را داشت ... ما با ولايت زنده ايم تا زنده ايم رزمنده ايم مرگ بر ضد ولايت فقيه مرگ بر جريان انحرافي و حاميانش
  • آراز ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    دولت اول احمدی نژاد یکی از بهترین ها بود. مردم از شعار خسته شده اند. اگر مسوولین می دونستن این تحصیلکرده های بیکار چه زجری می کشن یک لحظه هم بیکار نمی نشستن و کاسه و کوزه ها رو سر هم نمی شکستن. من از خداوند فرصت خدمت بی منت برای همه مسألت دارم
  • ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    فعلا که سایه احمدی نژاد چشم فتنه را کور و اهل تذویر را به لرزه در آورده است . منتظر احمدی نژادیم اگر چه اقلیتی کوته فکر, به او تهمتهایی ناروا و ناشایست نسبت بدهند .
  • ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    به حق هر چی مرده احمدی برمیگرده
  • ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    مردم ذاتا به احمدی نژاد عشق میورزند چون خدمات او را عینا لمس کرده اند و این عشق با بکار گیری ادبیات سخیف و استدلالات آبکی از بین رفتنی نیست بلکه نتیجه بر عکس میدهد همانگونه شاهد افزایش روز به روز محبوبیت او در بین همه اقشار هستیم و همین امر باعث هراس رقبا و اهل فتنه و برخی خواص شده است . در صورت عدم نتیجه گیری دولت فعلی در مذاکرات حقانیت او را اثبات و پذیرش عمومی او مسجل خواهد شد.
  • ناشناس ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    رسانه های زنجیره ای از امروز دارند فتنه 96 را کلید میزنند اما مردم هوشیار هستند و دیگر فریب تهمت دروغ تقلب را نخواهند خورد و انشاءالله دکتر احمدی نژاد دلاور با قدرت باز میگردد.
  • ناشناس ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    مسافر خودش کی هست که نایبش کی باشه ! مورچه چیه که کله پاچه اش چی باشه ! خخخخخخخخخخخ .
  • ناشناس ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    فتنه گرانی که در سال 88 آراء مردم را به سخره گرفتن و تهمت دروغ تقلب به نظام زدند و فتنه اکبر را ایجاد کردند حالا دکتر احمدی نژاد را محکوم به فتنه میکنند ! چرا که از بازگشت دکتر هراس دارند .
  • ناشناس ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    لغو همه تحریمهای ظالمانه در یک مرحله شرط اصلی توافق هسته ای میباشد .
  • ناشناس ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    احمدی خیلی مَرده ؛ بــهــار بر میگرده
  • ناشناس ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    انتخابات 88 فتنه اکبر بود .
  • ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    انهایی ک میترسند سفره بخور بخورشان برچیده شود از بازگشت احمدی وحشت دارند
  • شعبان ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    امیدوارم محمود جون بیاد تا دوباره مدیریت جهان رو در اختیار بگیره و انشالله مدیریت مریخ رو هم خواهیم گرفت.
  • دکترحاتمی ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    ورودآقای احمدی نژادبه انتخابات باعث رقابت شدیدمی شود.
  • ناشناس ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    توافق هسته ای نزدیک است یا توقف هسته ای ؟!!
  • عمار ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    خیلی پرتی مسافر
  • ناشناس ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    عاشق خدمت و جهاد ، موافق علم و سواد ، ریشه کن فقر و فساد ، محمود احمدی نژاد .
  • محمد ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    زنده باداحمدی نژاد
  • ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    بله مطمئناً بازگشت احمدی نژاد برای چپاولگران و کابوس است ... مردی که فقط برای خدا کار کرد و بس ......... به هر حال 8 سال اداره کردن کشور و ارائه خدمات بی نظیر و فراوان و کار بسیار فراوان مطمئناً نواقصی هم داشته است ولی در برابر خدمات ایشان قابل مقایسه نمی باشد... ایشان مرد روزهای سخت است مانند دولتمردان این دولت نیست که تا به مشکلی برمی خورند کاسه چه کنم چه کنم به دست می گیرند و عدم کارآمدی خود را به گردن اشتباهات دولت قبل میگذارند...
  • صادقیان ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    احمدی‌نژاد را با همه خطاهایش دوست داریم و امیدواریم که به زودی برگردد. به کوری چشم روزنامه‌های زنجیره‌ای!!!
  • ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    احمدی خیلی مرده بهار برمیگرده شعار هرچی مرده احمدی برمیگرده
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    شما الان نگران هودج های نورانی و علم بی پایان روسای خودت باش. اوکی؟
  • رجب ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    احمدی نژاد درعالم خواب هم دیگه ریس جمهور نخواهد شد ...........
  • مهدی از قم ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    انحراف واقعی زمانی شروع شد که افرادی که اتفاقا بزرگ کننده جریان انحرافی هم بودند به طور اشکار صحبت از گذار از جامعه و حکومت اسلامی به جامعه مدنی حکومت لیبرالی میکردند.انحراف را اشخاصی شروع کردند که اومانیسم را به جای اسلام.اعلامیه جهانی حقوق بشر را به جای قران.امام و امت را به جای دولت ملت برگزیدند.انحراف را کسی کلید زد که مخالف استفاده واژه امام برای امام خامنه ای است.انحراف واقعی را کسی اغاز کرد که به راحتی اب خوردن شما افراد کند ذهن را مدیریت میکند
  • مسافر ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    مسافر نایب نمی‌خواد، خودش حرفاشو بلده بزنه، در ضمن احمدی نژاد خودش فتنه گره، یه سوال جدید دارم: احمدی نژاد و مشایی علیه فتنه چه اقدامی کردن و چه حرفی زدن تا به حال؟
  • ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    یه جورایی دست پیش گرفتن که نیفتن به این تیتر زنجیره ایها "پیش قاضی ملق بازی!"
  • ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    مهدی جووون گل گفتی
  • ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    شعبون جون مطمئنی حالت خوبه؟ مدیریت جهانی رو که رفقای خودت مطرح کردند و باهاش پز خالی میدادند. زیر بغلشون هندونه میزاشتند و اینها کیف میکردند که آره آمریکا و ... با ما خوبه و میگه و میخنده
  • ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    نه بابااااا باکی؟ با عارف؟ با روحانی؟
  • ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    بخدا قسم اگر تخریب این بنده خدا نبود و جلوی خدمت رسانیشو به مردم نمیگرفتند الان مردم معنای خدمت به مردم و ملت رو با دستانشون میچشیدند
  • مجید ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    اسم حقیقت رو نذار حاشیه سازی احمدی نژاد حقیقت رو میگف شما کردینش حاشیه سازی احمدی نژاد واقعا امام زمانی بود درود بر او ....... کاشکی یک نفر مثل خلخالی هم دوباره بیاد چقد قاطع بود ماجرای شکستن سر بازرگان رو بخونید
  • ناشناس ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    مسافر جون ما جواب سوال تو را نمی دهیم چون جواب ابلهان خاموشی است .
  • ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    احمدی نژاد هرچی بود از جنس مردم بود و مثل مردم زندگی کرد و الان هم دربین مردم زندگی میکنه هیچ وقت اهل غرور تفاخر نبود همچنانی که خطاب به مردم گفت (( هروقت دلتان برای نوکران تنگ شد زیر پایتان را نگاه کنید من همیشه همانجا هستم )) کجای کره خاکی مسئول رده بالای حکومتی با ویژگیهای او می توان یافت . تلاش کنیم حامی واقعی مستضعفان , دوباره در سنگر خدمت و تلاش بی وقفه قرار گیرد . به امید آن روز
  • حمیدرضا ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    ارزشهای احمدی نژاد در پایان این دولت مشخص میشود . اینها ریشه ضعفا را کم کم خشک میکنند دقیقا مثل دوره قبلشان . خدایی اینها از زمانی که به قدرت رسیدند غیر از تهدید به قطع یارانه و اقدام به کسر درآمد بیچاره ها چه کار مفیدی انجام دادند. مذاکرات هم شده یک حربه برای پوشش دادن به این اقدامات . به خدا که من به این دولت رای دادم و الان پشیمانم
  • مرتضی ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    اگه احمدی نژاد فتنه باشد پس شما شمر زمانه ای خاک بر سرت که اینطوری رئیس جمهوری رو فتنه خطاب می کنی که با رآی 65 درصدی مردم انتخاب شد..... خاک بر سر موسوی و کروبی و خاتمی و امثال آنها و پدر سالار آنها که در زمان فتنه همه سرشونو کردن تو برف و گفتن ما هیچی ندیدیم .
  • مرتضی ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    مرگ بر فتنه گران که در سال 88 مخالف بیانات رهبر ایستادند و او افتضاح بازی ها رو به راه انداختند. خاک بر سردسته اونها که الان داره ادعای پدربزرگی در دولت می کنه
  • جیگر ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    عارف و روحانی کی هستند فقط احمدی نژاد. دوره بعد احمدی نژاد میاد بخ لطف حق تعالی.
  • رضا ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    شتر درخواب بیند پنبه دانه --احمدی نزادبرای همیشه تاریخ به فراموشی سپرده شد
  • ناشناس ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    بنظرمن احمدي نژاد هم نقاط قوت داشت و هم نقاط ضعف، ولي يك نكته به ايشان بايد عرض كنم كه اگر ايشان واقعا در مسير عملي ولايت است و در كار مانند حضرت آقا هم مظهر اخلاص و هم مظهر وحدت مي خواهد باشد: بسم ا... و گرنه جناب آقاي احمدي نژاد حزب الله در قبال بعضي كارهاي شما تاوان بسياري داد و سعي كن جريانات انحرافي و مسائل ضد اخلاقي را از خود دور كني و مانند يك نيروي بزرگ ولايت و انقلاب بنام حاج قاسم سليماني مخلص و الهي و بي ادعا باشي.
  • مسعود ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    تو این چند ماهه هیچ کاری نکردن الکی میگن نرخ تورم و آوردیم پایین در حالی که جنسا روز ب روز داره گرون میشه مثالش همین مرغ کیلویی 8،9 تومن خونه و ... هسته ای هم که هیچ کاری نکردن. درود بر احمدی دلاور.
  • ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    حیف که سرتان را زیر برف کردید
  • فائزه ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    شماها چرا اینهمه از یه آدم دفاع می کنید> مگه رهبر به احمدی نژاد نگفت مشایی معاون اول نزار؟ پس چرا احمدی نژاد برای انتخابات ریاست جمهوری مشایی اورد ازش حمایت کرد؟ مگه اون موقع احمدی نژاد رییس جمهور نبود؟ مگه نباید دولت تو انتخابات دخالت نکنه؟ اون کار احمدی نژاد دقیقا خلاف قانون بود و دخالت در انتخابات بود؟ ما که احمق نیستیم می فهمیم احمدی نژاد چه کارهایی انجام داد
  • ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    درود بر خار چشم مرفهین بی درد ٬ مردی از جنس مردم ٬ دکتر محمود احمدی نژاد لبیک یا امام خامنه ای
  • kambiz ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    احمدی نژاد یک مهره سوخته است دور هاش تموم شد
  • ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    درود بر مرد عدالت ... درود بر محور همه عدلان جهان ..... مرگ بر متمدن هایی که خود با شعار تبلول عین فتنه اند و فتنه پرورند ....
  • ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    :افکار عمومی از مرخصی فوری به رحیمی شوکه شده اند. مردم بیش از هر چیز به رفتارهای قوه قضاییه اعتراض دارند. هیچ کس با اعطای مرخصی به زندانی مخالف نیست. رحیمی خودش مفسد اقتصادی است، اما خانواده او گناهی مرتکب نشده اند. هرچند خانواده زندانیان سیاسی و حتی خود آنها نیز جرمی مرتکب نشده اند. چرا مقامات قضایی به رحیمی که جرمش دزدی و فساد است، آسان می گیرند ولی زندانیان سیاسی را که گناهشان دلسوزی و انتقاد است، از حقوق ابتدایی هم محروم می کنند؟ آیا جز این است که حتی در برخورد قضایی هم معیارهای دوگانه و خودی- غیرخودی وجود دارد؟...
  • ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    خاطره تلخی بود مردی که هاله نور میدید اما دزد کنار دستش رو نمیدید
  • مهدی از قم ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    مشکل مسافر و خانوم فائزه و خیلی دیگر از دوستان این است که درس سیاست نخواندند و شناختی از مسائل سیاسی ندارند.در مسائل سیاسی یا ایدئولوژیک ممکن است که دو گروه یا جریان باهم در تضاد باشند اما این تضاد سطوح گوناگون دارد و در 4سطح دسته بندی میشوند(تاکتیکی.تکنیکی.میانی.استراتژیکی)مشکل احمدی نژاد با امام خامنه ای در سطح اول است که البته همان هم زیاد است و قابل انتقاد اما دوستان باور کنید تضاد جریان رفورمیست با امام و گفتمان انقلاب در سطح استراتژیکی است و با اصل ولایت فقیه مشکل دارند و مبانی فلسفی این افراد ریشه های محکم در اومانیسم دارد.اگر ما واقعا دلمان در گرو گفتمان انقلاب اسلامی است نباید فریب این افراد سیاست باز بخوریم و اصل و فرع را گم کنیم.کمی به جای حرف زدن مطالعه کنیم و تحقیق
  • حسین ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    رضا جون باید بگی گورستان تاریخ کسی که نمک می خوره و نه نمک دون میشکنه بلکه نمک رو می پاشه توی چشمت باید بمیره
  • حسین ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    آراز! جون نمی دونم کی تا به حال ارزش مدرک دانشگاهی بجز دوره 8 ساله اومد پایین دانشگاه های کیلویی و پولی که حتی تخته هم نداشتند فقط مونده بود جراحی قلب باز رو تئوری یاد بدن مدرک بدن مجوز بدن و بیارن بالای سر ما دانشگاهی که 80 درصدش پژوهش تحقیق کار عملی و آماری نباشه دانشگاه نیست دفتر آشنایی برای ازدواج هست و فرار از خدمت
  • ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    فساد اقای رحیمی در مقابل فساد خیلیا زیر صفر حساب میشه و دارن ازادانه میگردن و به ریش ملت میخندن و مجازاتشونم ظاهرا به اخرت موکول شد چرا واسه اونا صدات در نمیاد؟
  • حسین ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    بهار محمود محکوم به جهنم است! چه شعار باحالی شد بهار بهار مهدوی باید باشه انشالله نه دروغ دجالی
  • ناشناس ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    فائزه جان عزیزم شما میگی احمق نیستی ولی دقیقا کامنتت سرشار از حماقته .... ما هم احمق نیستیم خواهشا شما ها دیگه از قانون و رهبری حرف نزنید
  • ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    ان مرد برای همیشه رفته است...
  • ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    به فائزه کجای نامه رهبری مربوط بعه عدم صلاحیت مشایی تنها نگرانی رهبری مربوط به سرخوردگی عده ای بود. همان عده ای که نامه خصوصی رهبری را افشا کردند. قطعا می ارزید اینها سرخورده شوند. ثانیا: با محاسبه شما اصلا هیچ رییس جمهوری نباید شخصا دوره دوم کاندیدا شود چون منصداق دخالت در انتخابات است! وقتی رییس جمهوری حق دارد خودش کاندیدا شود چرا حق ندارد کس دیگری کاندیدا کند؟ ضمن اینکه آقای خاتمی آن زمان صریحا در تبلیغات معین ظاهر شد و مردم را به رای دادن به او فراخواند و مغین را ادامهع راه اصلاحات خودش نامید احدی ایراد نگرفت.
  • ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    من در زمان ریاستش خیلی دوستش داشتم بخصوص در دور اولش. ولی واقعا در دور دوم خراب کرد و همین شد که اصولگرایان با چهار کاندید جمعا نتوانستند پیروز میدان شوند.
  • هامی ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    نزدیک بودن به ظهور آقا و افزایش تصاعدی این حس نیاز به امام زمان در ایران عزیز و همچنین سایر کشورها این نوید را میدهد که بار دیگر کسی آرای بالایی در انتخابات 96 دارد که شعار او در سازمان ملل اللهم عجل ولیک فرج بود. احساس من میگه دکتر بالای 80 درصد آرا رادار انتخابات آتی دارد.
  • ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    فقط جلیلی احمدی نژاد هم بهتره، بره از مشایی دفاع کنه
  • ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    ما منتظر محاکمه و نتیجه م ه هستیم
  • ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    همش شعار
  • ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    تو این 4 سال آخر دولت احمدی نژاد لابد یه چیزی خریدید و تقی به توقی خورده و چند برابر شده که اینقدر سنگشو به سینه میزنید.
  • ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    تنها سایتی که از جریان فته حمایت میکند سایت مشرق است تعداد مخابینش هم از 50 - 60 تا تجاوز نمیکند
  • نادر ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    بجای تکفیر احمدی نزاد که امروزه بین فتنه گران اصلاح طلبان و متا سفانه اصول گرایان به مد روز تبدیل شده است و نتیجه اش تداوم میدانداری فتنه گران است .تا دیر نشده دوباره وحدت کنید .چون امروز زمان معجزه نیست .زمان کار و عمل است ما توی این دو سال هنوز معجزه سبد کالا از یادمان نرفته
  • ناشناس ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    اصل فتنه کسی بود که با تهمت دروغ تقلب و تفرقه افکنی کشور را به آشوب کشید و بدنبال کودتا در سال 88 بود .
  • موافقم ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    اوه اوه ناشناس زیر کامنتت چقد فتنه میباره مگه چی گفتی که ریختن سرت !!!مثل همیشه اینکا کارشون همینه دقیقا ..منتظرش میمونیم هر کی هرچی خواست بگه مثل همیشه برامون مهم نیست
  • ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    حسین تو توی جهنم توهم خودت داری میسوزی برای گمراهی خودت از امام معصوم مایه نذار
  • ناشناس ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    اصل فتنه کسی بود که با تهمت دروغ تقلب مردم را به اردوکشی خیابانی دعوت کرد و کشور را دچار اغتشاش و فتنه کرد و در مقابل آراء میلیونی مردم ایستاد و در نهایت با قیام مردم در 9 دی سرجایش نشست .
  • ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    اینقدر بهار بهار نکن احمدی نژاد بی مشایی و مطیع کامل رهبری رو می پسندم نه احمدی نژاد چهار ساله ی دوم
  • ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    جرم سیاسی فرق داره خیلی فرق داره زمان مرخصی میتونه مجرم بازم فعالیت سیاسی تبلیغی بکنه اما مجرم اقتصادی نمیتونه
  • ناشناس ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    همین الآن برنامه پایش یک کارگاه تولید شلوار جین را نشان میداد که تا 2 سال پیش با 40 نفر کارگر کار میکرده کلا" تعطیل شده چرا که با بی تدبیری مسئولان و واردات پوشاک ترک بازار اشباع شده است .
  • سروش ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    به فائزه خانم: به اشوب کشیدن مملکت، بیانیه دادن، شب نامه های آنچنانی دادن، باعث خوشحالی و و بساط خوش خیالی دشمن رو فراهم کردن، با احساسات مردم در فتنه 88 بازی کردن، رأی های اکثریت رو نادیده گرفتن، به حرفهای پیری فرزانه و با بصیرت گوش ندادن، ارائه ندادن مدرک درست برای شعله ور نگه داشتن فتنه و ایجاد توهم در بعضی از افراد جامعه و چند پهلو حرف زدن و ... کجای قانون اساسی اومده؟
  • ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    اوباما با تماس تلفنی با نتانیاهو تهدید کرد در صورت هر گونه اقدامی هواپیماهای اسرائیلی قبل از رسیدن به فضای ایران مورد حمله قرار خواهد گرفت...!!! سیاستهای احمدی نزاد باعث نزدیکی اسرائیل و امریکا شده بود ولی حالا با سیاست درست دولت فعلی شکاف نتانیاهو و اوباما بیشتر شده........به نظر میرسد اون هولوکاست هولوکاست کردن دولت قبلی عمدی بوده.!
  • ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    آزموده را آزمودن خطاست!
  • امیر تبریز اوغلی ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    فتنه یعنی افساد طلبان اصلاح طلب. اسم خودتونو رو بقیه نزارید.
  • میثم ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    برای مهدی از قم: امثال شما توهم دارید که سیاست می فهمید ولی با دسته بندی کردن و تاکتیک گفتن و راهبرد گفتنف ضدیت احمدی نژاد با ولایت فقیه حل نخواهد شد، مگه قهر ده روزه احمدی نژاد و مخالفت با حکم حکومتی کم چیزیه؟ اسم این تاکتیک بود؟ یعنی انقدر شما به تاکتیک و راهبرد جاهلید که الکی توجیه می کنید؟ جهل هم حد و مرزی داره
  • ناشناس h ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    خوبه دارن پیشرفت می کنند .اخرش قبول دارند ک سال 88 فتنه بوده .احسنت
  • دارا ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    اصلاح طلبان مانند انتخابات ریاست جمهوری در انتخابات مجلس هم پیروز خواهد شد... منتظر طیف جدید اصلاح طلبان در انتخابات مجلس باشید...
  • محمد ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    البته با پروزه یا ما پیروزیم یا تقلب شده
  • ناشناس ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    اختلاف بین نتانیاهو و اوباما بر سر مسئله هسته ای ایران است چرا که اسرائیل با هر توافقی با ایران مخالف است و به تحریم بیشتر اعتقاد دارد اما آمریکا بدنبال پذیرش حدود 4000 سانتریفیوژ و غنی سازی محدود در ایران است .
  • SS ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    توقف هسته ای. فعلا که کری اینو گفت. بماند شکسته شدن غرور ایران در جوامع بین المللی چون رسانه دست اونوری هاست و برخلاف ادعاهایی که جهان میفهمه ما تقصیری نداریم الان خیلیها فکر میکنن ایران از ترس تحریم ها و شورش داخلی و ... و ووو اومده پای مذاکرات! طبق آخرین صحبت جان کری که توی باشگاه خبری شبکه یک سیما پخش شد مبحث هسته ای ما به صفر رسیده و دیگه خطری تروریستی برای اسرائیل همه کاره محسوب نمیشیم! در هر صورت جانم فدای رهبر یا علی
  • ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    واقعاچرا از احمدی نژاد حرف میزنید؟
  • مهدی از قم ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    اقای میثم شما جهل مسجم هستید که خودتون را کردید عروسک خیمه شب بازی عالیجنابان.جاهل شما هستید که عادت کردید به سیاه یا سفید نگاه کردن .من سال ها عمرم را در تحصیل علوم سیاسی گذراندم.امثال شما فقط حرف میزنید بدون لحظه ای تفکر
  • ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    اخی! مشکل مغزی داری ؟؟ جریان فتنه رو هنوز نفهمیدی؟ الهی ! خب عزیزم نظر نده مجبور نیستی که
  • هامی ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    امریکا از نظر اعتقادی موظف به حفاظت از اسرایل هست
  • مردم ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    اصلاحات بای بای
  • محمود ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    0 0
    ای بابا شماها دیگه کی هستین که هنوز به احمدی امیدوار هستید چطوری هنوز ازش دفاع میکنید...
  • ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    0 0
    فتنه 88 فتنه اکبربود که در تمام سطوح مدیریتی ،رسانه ای رخنه کرده است!!
  • ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    0 0
    همانطور که شما با این همه بلایی که هاشمی در این 30 سال سرتان آورده ، او را ناجی خود میدانید. واقعاً که...
  • ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    0 0
    برو استغفار کن خجالت بکش که امام زمان (عج) رو با این آقا مقایسه می کنی .................
  • شعبان ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    0 0
    خداییش این "موافق علم و سوات" تهمتی است که به احمدی نژاد نمیچسبه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس