پس از توقفی 14 روزه، بخش دوم عملیات نظامی در مثلث مناطق سه استان "درعا، قنیطره و دمشق" آغاز شده است.

گروه بین‌الملل مشرق - برای مخاطبان گزارش‌های تحولات سوریه، از آخرین تحولات میدانی جبهه «جنوب سوریه» گزارش‌هایی رسیده است که مطالعه آن را به علاقه‌مندان "تحولات در صحنه" سوریه توصیه می‌کنیم؛ با ما همراه باشید.

تحولات میدانی جبهه جنوب (استانهای درعا ، قنیطره ، دمشق)

آغاز مرحله دوم عملیات نظامی "انتقام شهدای قنیطره"

پس از توقفی 14  روزه ، بخش دوم عملیات نظامی یگانهای ارتش ، دفاع وطنی و حزب الله سوریه با پشتیبانی رزمندگان حزب الله تیپ های فاطمیون و زینبیون و مستشاران سپاه پاسداران از ساعات ابتدایی روز گذشته در مثلث مناطق سه استان "درعا ، قنیطره ودمشق آغاز شده است. نوک پیکان حملات مجاهدین شیعه بر هجوم به روستاهای "الهباریه" ، "سلطانه" و "حمریت" قرار داشته است.


آغاز کوبنده مرحله دوم عملیات

یگان عامل هجوم به منطقه الهباریه و تل قرین ، رزمندگان "تیپ همیشه سرافراز فاطمیون" بوده اند که بطور همزمان از دو محور روستاهای "الدناجی و تل مرعی" پیشروی خود را به سمت مواضع تروریستها آغاز و تنها پس از چند ساعت زد و خورد شدید با عناصر گروههای تروریستی – تکفیری "ارتش آزاد" و "جبهه النصره"  موفق به سیطره کامل بر آن شده اند.



آغاز کوبنده مرحله دوم عملیات

همزمان ، رزمندگان حزب الله و ارتش سوریه نیز حمله هماهنگ و شدیدی  را به روستاهای حمریت و سلطانه انجام داده اند که به سیطره آنها بر این دو روستا نیز انجامید.تسلط رزمندگان حزب الله و ارتش سوریه بر این دو روستا امری قطعی بوده ولیکن با توجه به تجربه عملیاتهای پیشین اینکه تا چه حد امکان تثبیت موقعیت خود بر آنها را خواهد داشت نیازمند گذشت زمان خواهد بود.


آغاز کوبنده مرحله دوم عملیات
آغاز کوبنده مرحله دوم عملیات

هدف اولیه یگانهای خودی از هجوم روز گذشته ، بازپس گیری مناطق الهباریه و تل قرین ، تثبیت موقعیت و امنیت مناطق "تل مرعی و الدناجی (تصرف شده در مرحله نخست عملیات) و همچنین بستر سازی برای تصرف منطقه استراتژیک "کفرناسج" یکی از مهمترین مراکز استقرار گروههای تروریستی در شمال غربی استان درعا می باشد.


آغاز کوبنده مرحله دوم عملیات

از منظر موضوع تامین امنیت و تثبیت موقعیت مراکز استقرار یگانهای ارتش سوریه در تل مرعی و الدناجی باید گفت که پس از تصرف این دو منطقه مهم در مرحله نخست اجرای عملیات نظامی "انتقام شهدای قنیطره"تروریستهای تکفیری با افزایش بیشتر نیرو و تسلیحات سنگین توپخانه ای و خمپاره ای و علی الخصوص یگانهای ضد زره مسلح به موشک اندازهای تاو نسل 2 اهدایی دولت آمریکا (در قالب طرح حمایت و تسلیح گروههای تروریستی میانه رو!! مشابه طرح اجرا شده در دهه 80 و 90 افغانستان) در اطراف "الهباریه" ، بطور مرتب به شکار و انهدام یگانهای زرهی و سنگرهای تسلیحات سنگین و گلوله باران شدید مراکز تجمع نیروهای ارتش سوریه می کردند و طی دو هفته اخیر حداقل هشت دستگاه تانک و نفر بر و چند سنگر توپخانه و تسلیحات سنگین یگانهای ارتش سوریه و گروههای هم پیمان آن بر روی تل مرعی هدف قرار گرفته و منهدم شده بودند.



آغاز کوبنده مرحله دوم عملیات

آغاز کوبنده مرحله دوم عملیات

با تصرف مناطق یاد شده در عملیات نظامی شب و روز گذشته ، مواضع ارتش سوریه در "تل مرعی و الدناجی" بطور کامل از تیررس سلاحهای ضد زره و خمپاره اندازهای تروریستها خارج شده و همزمان مواضع تروریستهای مستقر در منطقه کفر ناسج از دو جهت شمالی (تل قرین) و غربی (سلطانه و حمریت) هدف پیشروی زمینی و گلوله باران شدید توپخانه ای و خمپاره ای رزمندگان قرار گرفته است.

آغاز کوبنده مرحله دوم عملیات

همزمان با پیشرویهای سریع زمینی رزمندگان ، هواپیماهای بمب افکن و بالگردهای نیروی هوایی ارتش سوریه با بهره گیری از آسمان نسبتا صاف منطقه بطور منظم در حال بمباران و بشکه باران شدید مواضع تروریستها در "کفر ناسج ، سبسبه ، سلطانه ، حمریت ، کفرشمس ، عقربا ، المال ، تل العلاقیات ، تل عنتر و مسحره" هستند که به انهدام بخش قابل توجهی از سازمان رزم و تسلیحات سنگین آنها منجر شده است. برخی از رسانه های وابسته به گروه تروریستی ارتش آزاد با انتشار آماری از اصابت 1000 گلوله خمپاره و توپ به مواضع تروریستها در منطقه هباریه خبر داده اند.

آغاز کوبنده مرحله دوم عملیات

در میان تروریستهای هلاک شده گروهی از فرماندهان ارشد گروههای تروریستی ارتش آزاد و جبهه النصره به چشم می خورند که از مهمترین آنها باید به هلاکت "ابوعمر مختار" فرمانده نظامی گروه تروریستی "جبهه النصره" در سوریه اشاره کرد.

آغاز کوبنده مرحله دوم عملیات

وی از تروریستهای اردنی دارای سابقه طولانی ارتکات جنایات در افغانستان و عراق بوده است. تلاشهای نگارنده برای کشف منشا اصلی مخالفت این تبعه کشور اردن با نظام حاکم بر کشور همسایه یعنی سوریه و همچنین چرایی ایفای نقش فعال وی در دو کشور اسلامی "افغانستان و عراق" که کوچکترین ارتباطی به دولت سوریه و جناب آقای دکتر بشار اسد رییس جمهور این کشور عضو "محور مقاومت" ندارند، به سرانجامی نرسیده است!

آغاز کوبنده مرحله دوم عملیات آغاز کوبنده مرحله دوم عملیات

نکته دیگر در حالی که در هفته های اخیر و خصوصا پس از شروع عملیات های وسیع پاکسازی درحاشیه شمالی حلب و شمال غربی درعا رسانه های وابسته به گروههای تروریستی تکفیری وابسته به ارتجاع عرب و غرب موجی از تبلیغات مبنی بر "اشغال سوریه از سوی ایران"!!! را به راه انداخته اند ، نگاه کوتاهی به آمار تلفات همین گروهها نشان دهنده حجم قابل توجه تروریستهای تکفیری بین المللی از کشورهای مختلف عربی و غیر عربی در نتیجه عملیاتهای ارتش سوریه می باشد.

آغاز کوبنده مرحله دوم عملیات

در پی تشدید حملات توپخانه ای و هوایی ارتش سوریه به توریستها در مناطق یاد شده ، ستاد فرماندهی گروه تروریستی "ارتش آزاد" برای سومین بار از آغاز عملیات انتقام شهدای قنیطره ، اقدام به انتشار بیانیه کمک خواهی (نفیر عام) خطاب به سایر گروههای تکفیری مستقر در استانهای درعا و قنیطره کرده است. شبکه های بیسیم تروریستها مملو از فریاد های کمک خواهی آنها خطاب به یکدیگر شده است.

آغاز کوبنده مرحله دوم عملیات

در کلیه این بیانیه ها با هدف عقده گاشیی و پوشاندن ضعف عملیاتی و نظامی تروریستهای تکفیری مورد حمایت غرب و ارتجاع عرب ، بر نقش ایران و سپاه پاسداران و رزمندگان حزب الله در طراحی و سازماندهی عملیات پاکسازی منطقه از حضور تروریستهای تکفیری تاکید شده است!

آغاز کوبنده مرحله دوم عملیات
لازم به ذکر است ، عملیات نظامی ارتش سوریه و گروههای هم پیمان آن از چند هفته پیش در منطقه جنوبی غربی استان دمشق ، شمال غرب استان درعا و شرق و شمال استان قنیطره با اهداف زیر در حال اجرا می باشد:

1 – تامین امنیت استان دمشق از طریق قطع مسیر تدارکاتی – تسلیحاتی گروههای مختلف تروریستی مستقر در جنوب و جنوب غربی آن (غوطه غربی) از مرزهای اردن و فلسطین اشغالی
2 – تصرف سر پلها و خطوط امداد رسانی تروریستهای تکفیری در استانهای درعا و قنیطره و دمشق با یکدیگر
3 – زمینه سازی برای باز پسگیری شهرها و مناطق استانهای درعا و قنیطره که طی یکسال گذشته در عملیاتهای پی در پی گروههای تروریستی جبهه النصره ، جبهه اسلامی و ارتش آزاد یکی پس از دیگری به کنترل آنها در آمده است(شیخ مسکین ، انخل ، حاره ، نوی ، قنیطره و ...)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 41
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محسن ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    خداروشکر، ان شاء الله موقعیت ها هم بخوبی تثبیت میشه و حق بر باطل پیروز میشه
  • حزب الله ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    درود بر رزمندگان دلاور تیپ فاطمیون
  • محسن ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    خدا انشاالله به حق حضرت زینب سلام الله علیها این وهابی های تکفیری رو نابود کنه
  • افضل ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    مشرق سریع فیلم اول از روی سایت بردار و کسی که ان را برسی کرده توبیخ کن
  • محمد ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    بین حرکت حزم و جبهه النصره تو حلب درگیری شدید رخ داده سبسبه هم گفته شده به کنترل ارتش در اومده انشالله حاره رو دوباره پس میگیرن اوضاع جوی خوب شده دیگه مشکلی نیست نیروی های مقاومت برتری اتش بیشتری نسبت به تروریستا دارن
  • احسان ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    نمی دانم پیشنهادم چقدر امکان پذیر است اما ایران در صورت توان باید تعدادی از جنگنده ها یا هلیکوپتر هایش را در اختیار ارتش سوریه بگذارد نیروی هوایی سوریه پس از این همه سال به نفس نفس افتاده است هرچند نیروی هوایی ما هم برای حمله به کشور های دیگذ مناسب نیست اما از آن جا که در این جنگ پدافند هوایی وجود ندارد ایران می تواند با در اختیار قرار دادن سوخو 24 هایش ( که نمونه مشابهش را سوریه دارد ) در اختیار ارتش سوریه کمک قابل توجهی به پیشروی های ارتش سوریه بکند
  • حسن ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    انشالله نتیجه نهایی این جنگ فرسایشی به نفع جبهه مقاومت باشه....
  • ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    نصر من الله و فتح قریب..... الله اکبر.... الله اکبر به حمد الله طوماره تروریست ها در جنوب سوریه تا چند هفته آینده و شاید در دو سه ماه آینده برچیده خواهد شد. و من الله توفیق......
  • ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    آقا تبریک میگم ضمنا مشرق جان گزارشات چندان کامل نبود ارتش سوریه شهرک سبسبه و تپه های فاطمه رو آزاد کرد و همچنان داره پیش میره ضمنا از پیروزیهای مهم ارتش و نیروهای کرد تو حسکه که منجر به آزادی تل حمیص و چندین شهر و روستای دیگه شد خبری نذاشتامیدوارم زودتر اخبارو تکمیل کنی انشاالله خبرای خیلی خوبی تو راهه
  • ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    آقا تبریک میگم ضمنا مشرق جان گزارشات چندان کامل نبود ارتش سوریه شهرک سبسبه و تپه های فاطمه رو آزاد کرد و همچنان داره پیش میره ضمنا از پیروزیهای مهم ارتش و نیروهای کرد تو حسکه که منجر به آزادی تل حمیص و چندین شهر و روستای دیگه شد خبری نذاشتامیدوارم زودتر اخبارو تکمیل کنی انشاالله خبرای خیلی خوبی تو راهه
  • ناشناس ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    ماشاءالله حزب الله .
  • ناشناس ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    انشاءالله پیروزی نهایی نزدیک است .
  • ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    عربستان و قطر و اردوغان مایه شرم مسلمانان هستند .
  • ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    ب این رزمندهای تیپ فاطمیون بگید رفتید عملیات کارت شناسایی تونم بچسبونید ب سینه هاتون یه وقت برادران انتظامی گیرنده اونایی هم که کارت ندارند قائم بشند
  • محمدرضا ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    اللهم انصر جیوش المسلمین و عساکر الموحدین فی مشارق الارض و مغاربها آمین
  • ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    اخبار خوبی بود. فان حزب الله هم الغالبون
  • ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    besyar khob bood manand haisheh, TASHKOR MASHREGH AIZE VA GRAMI
  • جواد ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    خبر خوبی بود. انشا الله به زودی شاهد پایانی بر کار تروریست های خونخوار و جیره خوار غرب و عرب باشیم.
  • مصطفي بروجن ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    ماشا الله آفرين به سپاهيان اسلام
  • ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    توریست نوشتی
  • ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    ایول گزارش خوبی بود انشاا شر این اشغالهای وهابی و سگ تروریستهای ساخت امریکا و عربستان زوتر از منطقه کم و دامن ارباباشون را بگیره
  • ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    پیشنهاد میکنم بشار اسد عفو عمومی به مخالفین میانه رو بده و صرفا با داعش بجنگن
  • امیر ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    تشکیل یک تیم ویزه جهت زدن رهبران و افراد موثر در گروه های تروریستی و ایجاد حس ناامنی در پشت مواضع تروریستها
  • امیر احمد اکبری اسبق از تبریز ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    مشرق جان خواهشا یک ویراستاری این متن ها رو انجام بدین نیازمند رفع اشکالات املایی و نگارشی هستند دولت دمشق باید خط مقدم تماس با جولان رو آزاد کنه ان شاءالله
  • حاج عمو ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    سلام:خدایا بحق مظلومیت حضرت زینب کبری(س)شراین احمقهای بی دین را از سر مسلمانان کوتاه و پیروزی قاطع بر انها را روزی رزمندگان اسلام بفرما.برای نابودی مسببین ونابودیاستکبار جهانی صلوات.
  • احمد ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    درود بر رزمنگان همیشه سرافراز که اگر شهادت در راه خداست پس پیروزند و اگر پیروزی بر کافران باشد باز هم پیروزی دور از دسترس نیست انشاالله با شکست دادن انها از ترس جان به موطن اصلی خود فرار کرده و بلای جان خودشان می شوند . به امید ان روز
  • ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    میدونستی باعث خجالت فارسی زبان ها هستی...
  • ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    فقط همین قد تونست واکنش نشون بده
  • ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    عناصر ضعیف باید حذف بشن والا فبعد از حذف به نوعی دیگه سر علم میکنند!
  • منصور ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    درود بر تیپ فاطمیون ودیگر رزمندگان.مشرق جان گزارشی از ببر ارتش سوریه سرهنگ سهیل حسن بنویسید.ای کاش سوری ها مثل او باشند.
  • سارا ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    خدا به این دلاوران قدرت و پیروزی عطا کند انشاالله. درسته که شهادت سعادته ولی من آرزو می کنم همه زنده و سالم و پیروز باشن.
  • ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    تعدادی از بهترین عملیات های نظامی دنیا توسط ایران انجام و ثبت شده و این عملیات ها در دانشگاه های نظامی دنیا تدریس می شن . اینو همه می دونن که ایران پر است از نخبه های نظامی . نخبه های نظامی مقاومت باید بنشینند و طرحی فوق العاده غاقلگیر کننده بریزند به نحوی که با کمترین درگیری ممکن شهر اعزار ، مارین ، سلامه و گذرگاه باب السلامه و اگر فرصت شد کفر کلیبن ، نیارا ، فیدیه در شمال حلب و لب مرز ترکیه را بازپس بگیرند ( با توجه به موقعیت منطقه و بافت مردمی و درگیری نسبی النصره با داعش درست در چند کیلومتری اعزار این کار شدنی است) ، همزمان با این عملیات نیروها از شمال حلب به سمت رتیان ، بیانون ، تل جیبان و حردتین پیش روی کرده محاصره نبل و الزهرا را بشکنند و موقعیت را تثبیت کنند . جبهه های دیگری هم باید همزمان در غرب و داخل شهر حلب حسابی شلوغ کنند . اگر یک چیزی شبیه این انجام شود می شود نتیجه گرفت و لااقل به یکی از اهداف رسید . ولی اگر بخواهیم از یک طرف وارد شویم باز حرامی ها تمام نیروها و تجهیزات خود را همان یک جا جمع کرده و کار را سخت می کنند . موفقیت نهایی وقتی حاصل می شود که بتوانیم مرز ترکیه را کم کم ببیندیم .
  • ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    چند وقته از ببر سوریه خبری نیست عمدیه یا بنده خدا به شهادت رسیده.
  • ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    مثل اینکه عملا تقابل پرچم های زرد و سیاه شروع شده
  • ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    بر عکس کسی رو که امریکا باش میجنکه رو ولش اول ترتیب النصره جیره خور امریکا رو بدن بعد برسن به داعش
  • کوروش بهرام نیاکان ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    ان تنصراله ینصرکم ویثبت اقدامکم. انشاءاله پیروزی نزدیک است.جای ما خالیه اونجا.اما دلهامون با بچه های مبارز سپاه وحزب اله وارتش سوریه هستش.
  • محمد ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    بیچاره سرت تو اخر کیه ؟ بهت فشار اومده انشالله همه تکفیر و حامیان کوردل اونا زیر چرخهای مقاومت له خواهد شد
  • ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    ارتش سوریه از نظر نیروی هوایی در رده بهترینهای دنیا هست 600 فروند هواپیما داشت در اغاز نبردها 100 تاشو هم که از دست داده باشه که نداده بازم از این نظر مشکلی نداره ایران در زمینه هواپیما خیلی ضعیف هستش
  • محمد محسن ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    چرا روی بیسیم خای آنها (تروریستا)پارازیت وقطع یا اختللل پیام نمی فرستند.
  • ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    0 0
    بیسیمهاشون اسراییلی و امریکایی و ضد پارازیت هستش اونا هم در زمینه جنگ الکترونیک تجهیزات گرفتن خصوصا از اسراییل انگلیس و امریکا
  • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    0 0
    لفظ مخالفان میانه رو دروغ بزرگ غرب برای توجیه تسلیح تروریستهای تکفیری هستش ارتش ازاد حزم نورالدین زنکی و.. درنده تر از داعش و جبهه النصره هستن همون میانه رو ها داعشو تشکیل دادن عزیز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس