به گفته یک منبع اطلاعاتی نزدیک به ارتش سوریه، حداقل سه نفر از افسران ارشد سرویس اطلاعاتی و امنیتی ترکیه در دو روز گذشته توسط رزمندگان حزب الله و ارتش سوریه دستگیر شده اند و هم اکنون در حال طی مراحل بازجویی می باشند.

اعزام تروریست‌های تازه نفس به حلب/ پشنهاد تبادل 30 اسیر ارتش با 45 تروریست/ دستگیری سه فرمانده ارشد امنیتی ترکیه/ جنایاتی که رسانه‌ها هم سانسور می‌کنند +فیلم و عکسگروه بین الملل مشرق - برای مخاطبان گزارش‌های تحولات سوریه، از آخرین تحولات میدانی جبهه «حلب» گزارش‌هایی رسیده است که مطالعه آن را به علاقه‌مندان "تحولات در صحنه" سوریه توصیه می‌کنیم؛ با ما همراه باشید.

تحولات میدانی جبهه حلب 

تلاش ارتش برای تثبیت موقعیت و پاتک سنگین تروریستها برای بازپس گیری مناطق از دست رفته

پس از عملیات روز گذشته ارتش سوریه و گروههای متحد آن در محور عملیاتی "حاشیه شمالی شهر حلب" که منجر به غافلگیری تروریستهای تکفیری و بازپس گیری سه روستای استراتژیک "باشکوی ، رتیان و حردتنین" گردید ، از عصر همان روز فرماندهی اتاق مشترک عملیات نظامی گروههای تروریستی تکفیری با فراخوان کلیه نیروهای نظمی خود و انتقال صدها نیروی دیگر از داخل پادگانهای متعلق به این گروهها در داخل خاک کشور ترکیه ، با هدف ممانعت از استقرار کامل نیروهای ارتش در این روستاها و همچنین ممانعت از حمله یگانهای ارتش به منطقه بیانون و شکستن حلقه محاصره 3 ساله دو شهر شیعه نشین نبل و الزهراء ، اقدام به اجرای پاتکهای پی در پی ، گسترده و سنگین علیه مواضع جدید ارتش سوریه کرده اند.



تحولات میدانی سوریه

بنا بر اطلاعات موثق صدها تروریست تکفیری مستقر در خاک ترکیه تحت فرماندهی افسران سرویس اطلاعاتی و ارتش این کشور با عبور از مرزهای ترکیه و سوریه خود را به مناطق درکیری با ارتش سوریه رسانده و به همراه یگانهای نظامی گروههای مختلف تروریستی تکفیری مانند ارتش آزاد ، جبهه الشامیه ، جبهه النصره (شعبه رسمی القاعده در سوریه) مستقر در شهرهای حاشیه شمالی حلب با نیروهای ارتش و گروههای هم پیمان آن به شدت درگیر شده اند.


 
تحولات میدانی سوریه

کانون نبردها میان دو طرف در مناطق حاشیه ای روستای "رتیان" قرار دارد که طی آن یگانهای ارتش سوریه در تلاش برای تثبیت موقعیت خود و گسترش پیشروی های زمینی به سمت "بیانون" می باشد. بنابر گزارش یک منبع نظامی در ارتش سوریه هم اکنون و پس از هجوم های مکرر تروریست ها برای بازپس گیری رتیان ، تنها بخش کوچکی از آن در کنترل نیروهای ارتش سوریه باقیمانده است و تروریستها بر بیش از 90 درصد از آن مستولی شده اند.

 
تحولات میدانی سوریه

طی نبردهای 24 ساعت اخیرمنطقه رتیان حدود 30 شهید از صفوف ارتش سوریه و حداقل 30 نفر از نیروهای "ارتش سوریه و کمیته های مردمی (جوانان شیعه نبل و الزهراء) سوریه در یکی از ساختمان‌های محل استقرارشان به اسارت تروریستهای تکفیری در آمده اند. بنابر اخبار منتشر شده فرماندهی ارتش سوریه از لحظه اسارت این نیروها مذاکرات سری را از طریق واسطه هایی با گروه تروریستی "الجبهه الشامیه" برای مبادله این اسرا با 45 اسیر گروه تروریستی مذکور که در عملیات 48 ساعت اخیر ارتش سوریه و گروههای هم پیمان آن به اسارت نیروهای ارتش در آمده بودند ، آغاز کرده است.
    
تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه

یک منبع نظامی نزدیک به ارتش سوریه به خبرنگار مشرق در حلب گفت که نیروهای مذکور در یکی از ساختمانهای منطقه رتیان در حال استراحت بودند که در پی شبیخون تروریستها محاصره و به اسارت در آمده اند. در تصاویر منتشر شده فرماندهان میدانی گروه تروریستی الجبهه الشامیه با بلندگو از نظامیان سوریه درخواست میکنند که خود را تسلیم کنند و همزمان با اشاره به این که "ما جبهه النصره و ارتش آزاد نیستیم بلکه جبهه الشامیه هستیم و با اسیر درست رفتار میکنیم!" به نیروهای تحت امر خود در رابطه با هرگونه برخورد تند با اسرای ارتش سوریه در مقابل دوربین رسانه ها هشدار می دهد.



نکته جالب در این تصاویر تجسس بیمار گونه تروریست‌ها در هویت اسرای ارتش سوریه بود که بطور مرتب آنها را نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا حزب الله سوریه و لبنان نامیده و به مقاومت ضدصهیونیستی شدیدا فحاشی می کنند! این در حالی است که تروریستها خود به خوبی از توان رزمی و نظایم بالای مقاومت اسلامی (حزب الله) در جبهه های نبرد آگاه بوده و بخوبی میدانند که یگانهای حزب الله در محور مذکور اصولا حضور نداشته اند چرا که در صورت حضور آنها ، منطقه مذکور هرگز به چنگ تروریستها نمی افتاد.



در تحلیل چرایی حملات و تمرکز پاتک های پی در پی تروریستها به رتیان باید گفت که این موضوع با هدف باز پس گیری آن به جهت دور کردن خطر حمله زمینی یگانهای ارتش سوریه به بیانون ، جلوگیری از شکستن محاصره نبل و الزهراء در سمت جنوب این مناطق و در عین حال استفاده از رتیان بعنوان جای پایی برای حمله معکوس به روستای تازه آزاد شده "حردتنین" و باز پس گیری آن از نیروهای ارتش سوریه می باشد.
 
تحولات میدانی سوریه

به عبارت دیگر ، سیطره بر "حردتنین" و پس از آن "باشکوی" و حفظ حلقه محاصره دو شهر شیعه نشین و مظلوم "نبل و الزهراء" از سوی تروریستها بدون استقرار و کنترل منطقه رتیان امکان پذیر نخواهد بود. در عین حال سیطره مجدد تروریستها بر "رتیان" زنگ خطر قیچی شدن نیروهای ارتش سوریه مستقر در منطقه حرتنین را به صدا در آورده است به همین منظور روز گذشته فرماندهی ارتش سرویه با اعزام نیروی تازه نفس ، چندین دستگاه تانک و صدها تن انواع مهمات و تسلیحات سبک و سنگین به حردتنین اقدام به تقویت توان نظامی (دفاعی و هجومی) یگانهای نظامی مستقر در آن کرده است.

تحولات میدانی سوریه

 امری که از دید جاسوسان و دیده بانهای گروههای مسلح تکفیری مستقر در حاشیه این منطقه نیز به دور نمانده است. هم اکنون وضعیت یگانهای نظامی مستقر در باشکوی و حردتنین کاملا مساعد بوده و این نیروها طی 48 ساعت گذشته اقدام به ایجاد خطوط مستحکم دفاعی و استقرار تسلیحات سنگین در آنها نموده اند. در باب وضعیت وخیم منطقه رتیان نیز اتاق عملیات مشترک نظامی ارتش ، حزب الله سوریه ، دفاع وطنی و مقاومت اسلامی (حزب الله) در تدارک اجرای حمله مجدد و سنگین تر با بکارگیری انواع تسلیحات سنگین و توپخانه می باشد.
 
تحولات میدانی سوریه
متاسفانه به دلیل وضعیت بسیار نامساعد جوی منطقه ، هواپیماهای بمب افکن نیروی هوایی ارتش سوریه طی دو روز اخیر از آغازمرحله جدید "عملیات محاصره شهر حلب و شکستن محاصره شهرهای شیعه نشین نبل و الزهراء" امکان انجام پشتیبانی هوایی و بمباران خطوط امدادی – تسلیحاتی و انتقال نیروی تروریستهای تکفیری را بجز در یک مورد نداشته اند. به همین دلیل طی 48 ساعت اخیر، بار اصلی پشتیبانی آتش سنگین از نبردها بر دوش یگان موشکی و توپخانه ای ارتش سوریه و حزب الله قرار داشته است.
 
تحولات میدانی سوریه

تنها حمله هوایی هواپیماهای ارتش سوریه روز گذشته به کاروان بسیار بزرگ نیرو و تسلیحات تروریستهای تکفیری گروه احرار الشام" در منطقه  در نزدیکی مرزهای ترکیه بوده است که پس از رصد تحرکات آن و به محض ورود این کاروان و صدها نیروی نظامی تروریستها از خاک ترکیه به داخل خاک سوریه ، هواپیماهای بمب افکن ارتش سوریه از مبدا فرودگاه نظامی حلب به آسمان برخاسته و اقدام به بمباران شدید و انهدام کامل این کاروان کرده اند.
 
تحولات میدانی سوریه

بدیهی است در روزهای آینده با بهبود وضعیت هوای منطقه و حضور بالگردها و هواپیماهای جنگی ارتش سوریه ، توازن نظامی به نفع نیروهای جبهه خودی باز خواهد گشت. علت تاکید بر نقش مهم  و تعیین کننده پشتیبانی هوایی از یگانهای زمینی ارتش سوریه به عدم توازن قابل توجه استعداد و کمیت نیروهای نظامی آن و برتری قابل توجه گروههای مختلف تروریستی در این زمینه باز میگردد.

 
تحولات میدانی سوریه

بویژه آنکه تنها ساعاتی پس از شروع عملیات نظامی و پیشروی های نظامی ارتش سوریه در سه منطقه فوق الذکر، هزاران تروریست مسلح در مناطق مختلف حاشیه شمالی شهر حلب (مناطق تحت سیطره گروههای تروریستی جبهه النصره ، ارتش آزاد ، جبهه اسلامی) و همچنین از داخل پادگانهای گروههای تروریستی در داخل خاک کشور ترکیه! به سوی مناطق نبرد با ارتش سوریه گسیل شده اند. در این میان به گواهی اسناد و مدارک متقن صدها نیروی اطلاعاتی و نظامی ترکیه نیز خود را به منطقه نبرد رسانده و بصورت رسمی به جنگ با ارتش سوریه می پردازند!!
به گفته یک منبع اطلاعاتی نزدیک به ارتش سوریه ، حداقل سه نفر از افسران ارشد سرویس اطلاعاتی و امنیتی ترکیه در دو روز گذشته توسط رزمندگان حزب الله و ارتش سوریه دستگیر شده اند و هم اکنون در حال طی مراحل بازجویی می باشند! لازم به ذکر است دولت ترکیه همزمان با دور جدید عملیات ارتش سوریه برای پاکسازی شهر حلب از طریق جداسازی آن از حاشیه شمالی و رفع محاصره وحشیانه و غیر انسانی شهرهای نبل و الزهراء (بمدت 3.5 سال) اقدام به گشایش مرزهای خود به روی تروریست های مستقر در این کشور کرده و همزمان هزاران تن سلاح و مهمات موجود در انبارهای تسلیحاتی این گروههای در شهرهای نزدیک به مرز با سوریه را نیز برای آنها به داخل خاک سوریه منتقل می کند. همزمان روزنامه ترک زبان "حریت" روز گذشته با انتشار گزارشی از نقش دولت و سرویس اطلاعاتی ترکیه در حمایت از گروه های تروریستی تکفیری در خاک سوریه و عراق پرده برداشته است.
 
گفتنی است ، دو شهر شیعه نشین "نبل و الزهراء" با بیش از 85 هزار نفر سکنه از ابتدای تابستان 2012 تا کنون بمدت بیش از 3.5 سال در محاصره مشترک گروههای تروریستی تکفیری ارتش آزاد (به اصطلاح میانه روی مورد حمایت آمریکا و اروپا و ترکیه و عربستان و قطر) ، جبهه النصره (شعبه رسمی القاعده در سوریه) و جبهه اسلامی (وابسته به القاعده و مزدور سرویس اطلاعاتی ترکیه و سعودی و قطر!) قرار دارد.
 
تحولات میدانی سوریه

در این مدت تروریست های مذکور نه تنها از ورود هرگونه مواد غذایی  و دارو به داخل این دو شهر جلوگیری به عمل آورده اند ، بلکه در طول شبانه روز اقدام به شلیم صدها گلوله خمپاره و توپ سنگین (توپ 130 ، توپ جهنم ، توپ عمر!)  از مبدا شهرهای "حیان ، حریتان ، بیانون و عندان" به مناطق مسکونی نبل و الزهراء کرده اند و این موشک باران ها پس از هر پیشروی های ارتش و دفاع وطنی سوریه در شهرهای مختلف و همچنین شکستهای سنگین تروریست ها تشدید می شود!! صدها نفر از ساکنین این دو شهر در اثر این حملات موشکی به شهادت رسیده اند که بخش اعظم آنها را کودکان و زنان و افراد سالخورده تشکیل می دهند.
 
تحولات میدانی سوریه

در این میان چند بار تلاش برخی از ساکنین که از گرسنگی و تشنگی و عدم دسترسی به امکانات بهداشتی ، درمانی و دارویی و مرگ دهها نوزاد و افراد سالخورده به ستوه آمده بودند برای خروج از این دو شهر و عزیمت به مناطق دگر نتایج فاجعه باری بدنبال داشته است. بطور نمونه پس از خروج یک دسته 70 نفره زنان و کودکان شیرخوار و خردسال از نبل و الزهراء در کمین گروه تروریستی جبهه النصره و ارتش آزاد گرفتار آمده و بمدت ماههاست که هیچگونه خبری از وضعیت مرگ یا حیات آنها در دست نمی باشد.
 
تحولات میدانی سوریه

در مورد مشابه دیگری ، چند نوجوان شیعه در حاشیه این دو شهر توسط عناصر گروه تروریستی جبهه النصره ربوده شده و فردای روز ربایش ، با انتشار یک قطعه ویدیو در یکی از صدها کانال اطلاع رسانی تروریستهای تکفیری جبهه النصره در شبکه یوتیوب صحنه اعدام این دو نوجوان بیگناه از طریق شلیک دهها گلوله به نمایش گذاشته شد!

تحولات میدانی سوریه

علی رغم فشارهای شدید تروریست ها برای سیطره بر این دو منطقه ، جوانان شیعه و باغیرت این دو شهر با تشکیل کمیته های مردمی اقدام به دفع حملات مکرر تروریست ها کرده و ضمن تقدیم صدها نفر شهید ، تاکنون اجازه اشغال حتی یک وجب از خاک دیارشان را به مزدوران تکفیری دولتهای ترکیه و عربستان سعودی نداده اند. نکته تاسف بر انگیز در این میان ، عملکرد منفعلانه رسانه ملی و سایر رسانه های داخلی کشورمان در عدم بازتاب رسانه ای مناسب وضعیت این دو شهر شیعه نشین که ساکنین آنها از حامیان و عشاق مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران نیز هستند ، می باشد.

تحولات میدانی سوریه

در حالی که همگان شاهد بودیم تنها چند ماه پیش و پس از حمله گروه ترویستی "داعش" به شهر "عین العرب" واقع در شمالی ترین نقطه استان حلب سوریه و مجاور مرز این کشور با دولت "تروریست پرور ترکیه" ، رسانه های داخلی در بخشهای مختلف و متعدد خبری و تحلیلی خود اقدام به بازتاب گسترده وضعیت میدانی این شهر و انتشار لحظه به لحظه اخبار آن می نمود ، علی رغم اینکه این شهر هرگز بطور کامل در محاصره نبوده بلکه مرزهای ترکیه برای ورود و خروج نیروهای نظامی (گروههای کرد نظیر پ.ک.ک و داوطلبان اروپایی ، ایرانی و...) ، سوخت و تسلیحات قاچاقی و مواد غذایی و آذوقه بر روی مدافعان کرد سوری مستقردر آن باز بوده است ، به طور مرتب از محاصره کامل آن خبر می داد! و بر رنج و آلام مردم ساکن در این شهر آنهم زیر گلوله باران های شدید داعش اشک ماتم می ریخت ، اکنون حتی از بازتاب مناسب رسانه ای آنچه در دو شهر نبل و الزهرا بر سر شیعیان علی (ع) و فرزندان حضرت زهرا(س) می گذرد عاجز و ناتوان می باشد!
 
تحولات میدانی سوریه

تاکیدات مکرر رسانه ملی و برخی سایتها و خبرگزاریهای داخلی که بجای تولید اخبار و تحلیل عموما از ترجمه مطالب و گزارشهای روزانه رسانه های عربی و انگلیسی زبان منطقه ای و فرامنطقه ای استفاده میکنند ، بر حضور مردم! در شهر "عین العرب" در حالی است که در همان ابتدای نبردها میان داعش و مدافعان شهر (کردهای سوریه ، عناصر گروه تروریستی پ.ک.ک ،  گروه ترویستی تکفیری ارتش آزاد) ساکنین شهر به آنسوی مرزهای ترکیه فرار کرده و در کمپهای بسیار مجهز بر پا شده از سوی سازمان ملل ، دولت ترکیه ، صلیب سرخ ، احزاب کرد عراقی ، ترک ، ایرانی و اروپایی گذران زندگی میکردند!
 

تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه

همزمان صدها خبرنگار و فعال رسانه ای از جمله مسئول دفتر صدا و سیمای جمهوری اسلامی خود را به کنار سیم خاردار مرز ترکیه با سوریه رسانده و گزارشها از حملات نمایشی ائتلاف دروغین مبارزه با داعش با شرکت کشورهای حامی تروریسم در منطقه تهیه و ارسال می کردند! همزمان در داخل کشورمان شاهد صحنه تجمعات در مقابل سفارت ترکیه در اعتراض به نقشش در بحران شهر عین عرب و تظاهرات هموطنان کرد در حمایت از مدافعان شهر عین عرب بودیم. در ترکیه و سایر کشورهای اروپایی نیز تظاهراتهای متعددی در حمایت از مردم عین عرب برگزار گردید.

تحولات میدانی سوریه

اما طی گذشت سه سال از بحران فاجعه بار محاصره شهرهای نبل و الزهراء ، دریغ از تهیه هرگونه گزارشهای منظم تصویری از وضعیت میدانی ، نظامی و معیشتی دهها هزار شیعه بی گناه ساکن در این شهر! براستی دفتر منطقه ای صدا و سیمای جمهوری اسلامی در سوریه ، دفتر مستقل شبکه تلویزیونی خبر سیمای جمهوری اسلامی ، دفتر خبرگزاریهای داخلی و ... در سوریه دارای چه عملکرد و بازدهی رسانه ای در رابطه با آنچه هم اکنون در عرصه میدانی و خصوصا مناطق شیعه نشین این کشور همچون سیده زینب دمشق ، فوعه و کفریا دراستان ادلب ، بصری الشام در استان جنوبی درعا و ... می گذرد می باشند ؟فایده هزینه های صدها هزار دلاری ماهیانه و سالیانه برای کارکنان و این دفاتر چه بوده است؟خروجی رسانه ای و خبری این دفاتر کجاست که از دیدگان تیزبین مخاطبین تشنه داخلی بدور مانده است!؟
شاهد هستیم ، در حالیکه رسانه های غربی (بی بی سی فارسی ، انگلیسی ، عربی ، صدای آمریکا ، سی ان ان ، فاکس نیوز ، فرانس 24 ، اسکای نیوز و ...) و عربی (الجزیره قطر ، العربیه و الحدث سعودی ، الغد ، الان تی وی ، اورینت و ...) بطور روزانه دهها گزارش تصویری و مستند از وقایع جاری و اوضاع میدانی جبهات مختلف نبرد در شمال و جنوب و شرق و غرب کشور سوریه با جهت گیریهای مغرضانه و عموما آمیخته به دروغ و قلب واقعیات در دسترس ملتهای منطقه قرار میدهند جای این سوال است که جایگاه رسانه ملی و خبرگزاریهای بزرگ ایرانی در عرصه مهم و تعیین کننده "نبرد رسانه ای"در حوزه وقایع جاری در سوریه و عراق کجاست؟
 
آیا وقت آن نرسیده که از امکانات رسانه ای بسیار مناسب دفاتر رسانه ملی در سوریه و عراق پرده برداری شده و نتیجه سرمایه گذاریها و اعزام خبرنگاران و متخصصین فنی و رسانه ای آن نمود عینی وعملی خود را نشان بدهد؟مخاطب داخلی که تشنه دریافت اخبار و تحلیلهای ناب و دقیق و به روز از تحولات جاری منطقه می باشد چرا باید تحولات میدانی و سیاسی سوریه را از رسانه های معاند همچون بی بی سی و صدای آمریکا دنبال کند؟

تحولات میدانی سوریه

جدای از موضوع عدم بازتاب مناسب رسانه ای ، خبرگزاریهای داخلی از قریب الوقوع بودن سفر "رجب طیب   اردوغان" رییس جمهور ترکیه و حامی اصلی تروریسم تکفیری و گروههای متعدد تکفیری مانند داعش ، جبهه النصره ، احرار الشام و ... در کشورهای عراق و سوریه و لبنان به ایران خبر داده اند. سفر اردوغان در شرایطی که کشورهای متحد ایران در منطقه در آتش توطئه ها و جنگ افروزیهای اردوغان ، داوود اوغلو ، چاووش اوغلو و ... در حال سوختن است چه معنا و ضرورتی می تواند داشته باشد؟!

تحولات میدانی سوریه

در حالیکه 85 هزار نفر از فرزندان حیدر کرار(ع) و زهرای مرضیه (س) در نبل و الزهراء بمدت سه و نیم سال زیر باران گلوله و خمپاره و توپ و حملات مکرر تروریستهای مرتبط و مورد حمایت دولت و سرویس اطلاعاتی ترکیه و شخص اردوغان قرار دارند توجیه سفرهای مکرر مسئولین ترکیه به ایران چیست؟آیا براستی مسئولان محترم وزارت امور خارجه و شخص جناب آقای دکتر ظریف وزیر خارجه خون مردم بی گناه سوریه را که در حال چکیدن از دهان و دستان اردوغان و دولتمردان خون آشام وی شامل نخست وزیر و وزیر خارجه وی می باشد را رویت نفرموده اند؟
 چند هواپیمای باری و کاروان حامل نیرو و تسلیحات برای گروه ترویستی داعش و بعثیون عراق از مبدا ترکیه به مقصد مناطق تحت سیطره این گروهها در استانهای نینوی و الانبار و صلاح الدین عراق یا رقه و دیرالزور و حلب و ادلب سوریه باید شناسایی و رسانه ای شود تا دولتمردان محترم ایرانی به نقش ویرانگر ترکیه در عراق ، لبنان و سوریه پی ببرند؟!

مسئولان محترم دولت یازدهم و وزارت امور خارجه برای تجدید نظر در روابط با اردوغان و دولت اخوانی وی که از ابتدای بر سر کار آمدن سیاست خیانت و جنایت در حق ایران و ایرانی و اکثریت 75 درصدی شیعیان عراق و ساکنین کرد، عرب، ترکمان، علوی، مسیحی، ارمنی، شیعه و اهل سنت وطن پرست در سوریه را در پیش گرفته است به چه اطلاعات ، مستندات و ادله ای نیاز دارند که تا کنون بدست نیاورده اند؟!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 79
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    دستگیری سه افسر ارشد امنیتی ترکیه !!!!اینها همش اخبار غیر رسمی و غیر قابل اثبات هست .
  • ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    چرا از این همه متن به این یکی واکنش نشون دادی بلا!!!!
  • ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    یاالله به فریاد شیعیان علی (ع) برسان ای فریاد رس بی پناهان ای شیعیان کجایید که شیعیان سوریه قتل عام شدن.الامان یا صاحب الزمان (عج)
  • ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    خدا همه اونهایی رو که تو پایمال کردن خون شهدا، اصل دین اسلام و کمک به دشمنان اسلام و خوارج چه مستقیم و غیر مستقیم دست دارند رو به ذلت و تباهی بکشونه و دستشون برای همه عالم رو بشه انشااا....
  • ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    این اردوغان خیلی حرومزادهاست یه کثافت به تمام معنا
  • ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    من منکر دخالت ترکیه و همکاری ترکیه با داعش نیستم اما خبرهایی از این دست مثل دستگیری سه افسر ارشد اطلاعاتی ترکیه و عربستان و قطر و.....قدیمی و کهنه شده است .
  • محمد ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    دیروز حریتین از دست رفت رتیان هم از دست رفت جبهه النصره حمله سنگینی رو شروع کرده در ملاح پیشروی کرده اوضاع حندرات هم خوب نیست جبه النصره اونجا هم پیشروی داشت فقط باشکوی مونده اینم از تدبیر به اصلاح فرماندهان با کفایت خدایش نباید قبل از انجام عملیات اب هوا رو چک کنن بدون حملات هوایی همین میشه دیگه این عملیات کلی تلفات داشت بدون هیچ دستاوردی خدا کنه باشکوی سقوط نکنه وگرنه کلی تلفات میدیم از حمص 1500 نفر دارن اعزام میشن کمبود شدید نیرو دارن.
  • ايراني ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    براي رسانه علوي متاسفم كه اقعا اينطور فقط به يكسري اخبار بي مرتبط در رسانه مي پردازد.واقعا يه روز خودمون جاي مردم اون منطقه بذاريم..خيلي سخته.خيلي به مولا.
  • ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    کاش دولت برنامه سفراین مرتیکه دلال صفت دوروی که با ایران لاس تجارت میزنه وبا عربستان وقطر ودیگر مزدوران منطقه لاف برادری ودوستی رالغو کند آخه یه بویی بخاری هم بدنیست....
  • محسن ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    مرگ بر اردوغان انشاالله همون بلایی که سر مردم سوریه اوردید سر دولت و مردم طرفدار اردوغان بیاد انشاالله
  • ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    به نظرم ایران داره بدجور دست دست میکنه ، آخه یعنی چه ؟ ترکیه رسما داره میآد ، ما داریم غیر رسمی و نیابتی می جنگیم. به خدا اگه این کشور نادوست ترکیه ، قدرت واقعی ما رو ببینه غلاف می کنه ، به خدا قسم این ها بی وجودتر از این حرف ها هستن ولی وقتی قدرتی جلوشون نمی بینن می تازن و رم می کنند.
  • ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    خدا از گناه رسانه های داخلی نگذره خونم به جوش میاد شیعه رو دارن میکشن و .........
  • ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    هر که با علی (ع) و اولاد و پیرو علی (ع) در افتد ور افتد..........روی سخنم با همه این حرومزاده هاست که دست به تفنگ و شمشیر و چاقو بردند و به نام اسلام جنایت می کنند شماهایی که اصلا خدا را می شناسید اصلا به وجود خدا اعتقاد دارید به والله که شما نه تنها مسلمان نیستید به هیچ دین و مکتبی معتقد نبوده و خدا را هم نمی شناسید شما فرزندان همان حرامزادگانی هستید که در روز عاشورا در مقابل خورشید حقیقتی مثل حسین بن علی (ع) صف کشیدند و سر ایشان را از بدن مطهرشان جدا کردند از خداوند عذاب سریع و عظیمی برای شما می خواهم با دیدن این تصاویر و فیلمها آنچنان دلم به لرزه افتاد که آه و نفرینش را نصیبتان می کنم .... چشمان مرا در نیمه شعبان گریاندید و قلب مرا با کشتن فرزندان و کودکان مظلوم عراق و سوریه گریاندید ان شاءالله که خداوند شما را بر بزرگترین و عظیم ترین بلاهایتان نگریاند چون گریه دلتان را آرام می کند امیدوارم همواره قلبتان آتش بگیرد !!!
  • مختار ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    افرین مشرق به والله قسم حرف دل من زدی ای کاش می شد برای برادرانمان در نبل والزهرا کاری کرد اما ................
  • SMM ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    ممنون از مشرق برای آپدیت سریع خبر درگیری ها در سوریه
  • ماهرخ ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    به باطل به قیمت جان نیز آری نخواهیم گفت برادران بسیجی و طلاب و حزب الهی و افرادی که وجدان بیدار و شرف دارند آماده شوید برای هجرت به سوریه و جنوب لبنان و بلندیهای جولان و نوار غزه و کربلاو نجف و کاظمین و استان الانبار و ...الذین امنوا وهاجرو وجاهدوا فی سبیل الله به اموالهم و انفسهم اعظم درجات عندالله و هم الفائزون
  • ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    حتما باید بیارنشون دم خونت که باور کنی ابله کسی که خبر رو نوشته 100 رد 100 از تو بیشتر اطلاع داره
  • ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    "رجب نجس هیتلر" خدا لعنتش کنه...
  • مرجان ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    مرگ بر اردوغان نامرد و دولت جنایتکارش به زودی انشاالله تقاص خون بی گناهان را پس می دهی اردوغان نامرد
  • ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    هواپیماهای جنگی ایران را بفرستید بر سر تروریستها بمب های سنگین بریزند ما پول مهماتش را می دهیم حاضریم برای خرید اسلحه برای شیعیان پول جمع کنیم
  • saiedeses ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    نمیدونم والا!آخه خط مقدم نبرد جای چرت زدن و خوابیدنه؟کلا این ارتش سوریه ی جورایی شوت میزنه پادگان و فرودگاه از دست میدن کلی مهمات و سلاح تحویل این حرومزاده ها میدن حالا هم تو شرایطی که نیاز به هجوم بی وقفه برای رسیدن به نبل و الزهرا است دقیقا تو خط مقدم درگیری خوابیدن .حالا این به کنار بابا ما میخواییم بریم ی مسافرت چند روزه از اوضاع هوا تا ی هفته بعد رو چک میکنیم و مطمئن میشیم که ی موقع تو برف و بارون گیر نیفتیم اون وقت اینا واسه ی همچین حمله ایی یادشون میره وضعیت هوا رو چک کنن
  • عباس ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    مرگ بر دولت ترکیه
  • ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    من واقعا درک نمی کنم چرا ما هم نباید بازی ترکها ( کشور ترکیه ) رو انجام بدیم؟ دیپلمات های ترک ، اردوغان نیش شون تا بنا گوش باز هستش و صحبت از توسعه زمینه های اقتصادی بین دو کشور دوست و مسلمان می کنند و از اون طرف دارن در سوریه علنا و با تمام وقاحت پشتیبانی نه فقط لجستیکی بلکه رسما پیاده نظام و توپخانه ای می کنند ، رسما در خط مقدم حضور دارن ، خوب ما هم بیایم همین کار رو کنیم از سپاه و ارتش یا همین نیروهای بسیجی مون استفاده کنیم در خط مقدم ( نه این جور 4 نفر بفرستیم به نام مستشار ) ، این جوری فقط داره جنگ فرسایشی میشه و فقط کیف و حالش مال اسرائیل هست ، ترکها ببینن ما توی خط مقدم حضور داریم عرصه رو بی شک ترک می کنند. به نظرم ما بیهوده داریم می ترسیم که ترکها پا پس نمی کشن در حالی که اینها تا زور بالا سرشون ببینن مثل چی پا پس می کشن.
  • طاهر ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    همه این مناطق به اضافه حندرات و ملاح دیروز به تصرف مخالافان اسد در آمد و نیروهای حزب الله اگر بجای حفاظت از اسد به فکر مردم در محاصره نبل و زهرا بودند همان سال اول نمی گذاشتند که محاصره ادامه پیدا کند ارتش پوشالی اسد هم تو سر در گمی خود گیر کرده
  • تریستان ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    واقعیت چیز دیگریست خواهران و برادران و مشرقیون! این مناقشات و منازعات در گذر تبدیل به مناقصات و مزایدات هستند و این عزیزان مظلوم نبل و الزهراء شهیدان زنده ی این جریانند. در واقع جنگ در سوریه پایان یافته و امروز زمان چانه زنی فرا رسیده و البته جنگ بزرگ در راه است که سوریه یکی از کلید های پیروزی در آن است و یمن کلید اصلی. رسانه ی ملی نیز همه ی اینها را میداند و...
  • بهرام ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    تو چرا نگران آنها هستی حتما تو یک داعشی هستی بزودی خواهی مرد
  • سینا ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    نا شناس احمق من اشتباها بتو رای مثبت داده ام . تو از آن آدمهای هستی مثل ابوجهل وابولهب دلت براثر گناه سیاه شده است واقغیت را نمیفهمی
  • ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    سردار سیمانی به فاطمه زهرا قسمت می دهم که این دو شهر را نجات دهید. اینها عشاق اهل بیت هستند. چرا نیرو و تجهیزات نمی فرستی. ما منتظر هستیم شهر نبل و الزهرا ازاد شوم التماس می کنم . مرگ بر صهیونیست مرگ بر وهابیت تکفیری
  • ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    تشکر از سایت مشرق نیوز که از صدا و سیما انتقاد کردی خیلی عالی بود دست اون کسی که این انتقاد نوشته می بوسم. ولی چرا اردوغان خبیث به ایران بیاد. این شخص به رهبری معظم توهین کرده است. وزارت خارجه خیلی منفعل عمل می کند. نیروی هوایی سپاه و ارتش و تیپ های نخبه ایران چرا اقدام نمی کنید و نبل و الزهرا را ازاد نمی کنید. اینها شیعه هستند و متحد ما هستند . پس باید اقدام کنید.
  • جمال ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    محمد تو مثل اینکه مطلب را در ست نخواندی ویا متوجه نشدی ارتش سوریه چند روز پیش وقتیکه هوا مساعدبوده عملیات انجام داده است گروه های تکفیری با جمع آوری نیرو متمرکز وسلاح بیشتر با کمک نیروی های اطلاعاتی ترکیه وکشورهای عربی به ارتش سوریه پاتک زده است چون هوا ابری وبارانی است هواپیماهای سوریه نتوانسته درست وحسابی پشیبانی هوایی انجام دهد . در نتیجه ارتش سوریه هم ضربه جانی خورده وهم قسمتی از متصرفات قبلی را از دست داده است اگر نیروهای ترکیه درست باشد روسیه وایران هم باید درسوریه نیو پیاده کند
  • ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    بمبارانهای گسترده با استفاده از بمبهای خوشه ای که منطقه وسیعی را عاری از هر نوع جانور تکفیری میکند چاره کار است
  • حیدر ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    این اردوغان یکی از منافقان ودروغگویان طراز اول قرن است. این شخص از اول دورو ودروغگو بوده از آن طرف پنهانی با دشمن اسلام یعنی با اسرائیل پیمان عقد اخوت ونظامی می بندد واز طرفی مردم مسلمان سوریه بدسیسه واقدامات توسط همان شخص اردوغان به شهادت رسیده اند این پست فطرت جنایتکار جنگی است اگر درنیا عدالت بر قرار باشد باید اردوغان را محاکمه واعدام نمایند
  • ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    لعنت بر اردوغان منافق صفت یک اشغال به تمام معنا
  • abbas ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    دولت اردوغان تو این چند سال چه علنی چه مخفیانه به تروریستها کمک کرد و در حق مردم بی گناه سوریه و عراق خیانتهای کرد لطفا دفاع الکی نکن ناشناس از دولت جنایتکار ترکیه و اردوغان
  • ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    شبکه خبر و بخش های خبری دیگر تلویزیون همیشه اخبار سوریه رو با تاخیر 2 3 روزه پخش می کنند و اصلا هم دقیق نیست . مثلا با 2 روز تاخیر شبکه خبر در بخش خبری مشروح ساعت یک خودش اعلام کرد که محاصره نبل و الزهرا پس از 2 ماه!!!!!!!!!!! شکسته شد ! این در حالی بود که به علت تعلل دو روزه پوشش خبری ، حرامیان ارتش سوریه را عقب زده بودند و اخبار آن لحظه چیز دیگری بود ، در ضمن خبر به این مهمی رو گذاشته بودن در انتهای بخش خبری حدود ساعت 1:35 !!!!!! یک افتضاح کامل . متاسفانه وضعیت خبری تلویزیون سال هاست که تعریف فاجعه است ، مجریانی که آموزش حرفه ای بیان و رفتار ندیده اند و تا دلتان بخواهد سوتی می دهند، استودیوی خبری که بیشتر شبیه استودیوی محلی است تا شبکه بین المللی و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری و عوامل ضعیف و گزارش های لازم که اصلا در دستور کار نیست و گزارش هایی که ضعیف با تاخیر چند روزه و پر از غلط بیان می شود . مثلا اوضاع شهرها و خصوصا شهرهای شیعه نشین سوریه و وضعیت مهاجران این کشور ، وضعیت لحظه ای سوریه و عراق ، مسلمانان کشمیر ، فرستادن گزارشگر و مستقر شدن در نیجریه (مثلا ابوجا) ، اکراین (مثلا بلگوراد روسیه در نزدیک خارکیف اکراین) ، سودان و خصوصا جنوب این کشور (مثلا خارطوم) ، تطاوین تونس برای پوشش خبری حوادث خصوصا شمال لیبی و همچنین شمال غرب آفریقا ، هنگ کنک ، دوشنبه تاجیکستان و کابل و هرات و حتی مزارشریف برای پوشش کامل خبری مردم فارسی زبان این مناطق ، گزارشگر ثابت و فعال در منطقه قفقاز خصوصا برای پوشش خبری ایرانی تبارها و ...... متاسفانه خودمان با دست خودمان امثال بی بی سی فارسی رو قدرت می بخشیم و مردم فارسی زبان رو به سمت این رسانه های پردروغ و مسموم هل می دیم . در بخش زبان های خارجی هم کم کاری کرده ایم مثلا 175 میلیون نفر فرانسه زبان داریم که در 5 قاره زندگی می کنند در شرایط فعلی هم نفرات زیادی از فرانسه زبانان آفریقا و اروپا در جهل کامل به سوریه می روند در این شرایط یک شبکه فرانسه زبان نداریم که بشود اسلام ناب را که دربرگیرنده صلح و برادری و برابری ، احترام به ادیان الهی و ... و خالی از هرگونه افراط گرایی را به این ها معرفی کنیم .
  • ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    یدور اگه به موقعیت جغرافیایی لبنان و سوریه و نقشه نبل و الزهرا دقت می کردین، این اراجیف رو نمینوشتین جناب طاهر
  • صلواتی ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم نهضت جهانی صلوات
  • احمد ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    فکر نمیکنم قیامت این توجیه رو از ما قبول کنند : «شبکه سراسری خبرها را پوشش نداد، فقط فلان نیروها میتونستند اعزام شوند ، ....لذا ما نتونستیم کاری برای شیعیان نبل و الزهرا و ... انجام دهیم.!!!» از خودم خجالت میکشم که هنوز به من اجازه اعزام به آنجا را ندادند. والله خسته شدم. انشاالله بزودی بچه ام که دنیا اومد کوله ام را میبندم. اگر شده قاچاقی میروم ببینم چه کسی میخواد جلوی منو بگیره. تروریستها برای قتل و جنایت هر طوری شده خودشون رو به مهلکه میرسونند یعنی ما برای شهادت نمیتونیم اینقدر هزینه کنیم؟ والله قسم جنگ نمایانی انجام دهیم که عالم حیران بماند. لبیک یاحسین لبیک یا خامنه ای لبیک یا نصرالله.
  • ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    قصه میگی؟
  • ایرانی ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    مشرق خود شما چکار کردید؟ واقعا بین اردوغان و نتانیاهو چه فرقی وجود داره؟ اردوغان تا حالا برای فلسطین چکار کرده؟ چرا باید بیاد ایران؟ چرا میلیاردها تومان باید یرای خوش گذرانی ایرانی ها تو جیب این گرگ ها بره. چرا ایران مستقیم تر دخالت نمی کنه. متاسفانه وزارت امور خارجه در خواب غفلت و شما رسانه دارید براشون لالایی میخونید.
  • علی ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    بسمه تعالی دیگه نشستن خیانت به اهل بیت و اسلامه باید عمل کرد.انشاالله
  • ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    خدا لعنت کنه اردوغان روباه صفت.باورم نمی شد این ادم انقدر دورو باشه.هم روز عاشورا سخنرانی می کنه هم شیعه کشی را می ندازه.
  • رضا ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    آخه چه دلیلی داره اردوغان بیاد ایران. وقتی شما رسانه ها چیزی نمیگید همین میشه دیگه. برای پرونده م ه گوش عالم رو کر کردید ولی الان انگار نه انگار.اردوغان دستش به خون جوانان شیعه آغشته ست. آقا یکنفر به من جواب بده چرا ایران دخالت نمیکنه.واقعا قراره دیگه چه اتفاقی بیفته. چرا بمباران هوایی شدید انجام نمیشه( این چند سال) چرا از بمب های خوشه ای استفاده نمیکنن؟
  • حسین ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    با تشکر از مشرق..سفر اردوغان به ایران در راستای نزدیک سازی مواضع است واز ابتدا نباید قضاوت کرد
  • ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    باید در دفاع از مردم نبل و الزهراء خرید کالاهای ترکی رو همه جوره تحریم کنیم... دستگاه دیپلماسی گرفتاری های خوشو داره... ما مردم باید خودمون یه کاری بکنیم برا ضربه زدن به "عردوقان"
  • حسین ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    خیلی مسخرس .... وقتی جوانهای ما برای دفاع آمادگی خودشون رو نشان دادند گفتند ؟ قوانین بین المللی اجازه نمیدهد !
  • ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    انشالله نهر خون مردم و مسئولان ترکیه در خیابانهای انکارا غازی عنتاب انتالیا کوش اداسی و ... براه بیوفته دیرنیست ان روزی که تاوان خون دهها هزار عراقی و سوری و لبنانی رو که در ریخته شدنش مستقیما دخیل بودن بدن
  • ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    دقیقا درسته این نامرد بی شرف سر قضیه کشتی حامل اتباع ترک به مقصد غزه لال شد و هیچ اقدام عملی نکرد الان پلنگ شده و شبانه روز تروریست و سلاح و مهمات و افسرای ترکو میفرسته واسه مسلمون کشی لعنت بر اردوغان لعنت بر ترکیه
  • ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    احسنت به شرفت انصافا دقیق و درست نوشتی برادر عزیز و مشرق تو هم دستت درد نکنه دست و پای نویسنده زارش رو هم میبوسیم انصافا مردم رو در جریان واقعیات میذاری من مرتب دارم با اطرافیانم اطلاع رسانی و روشنگری میکنم با همین گزارشات مشرق انصافا یه مدت نبود پرخاشگر شده بودم!هه
  • مهدی ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    لعنت خدا بر وهابیت وآلسعود واردوغان لا مذهب اینها خواب عثمانی می بینند،دولت ما خواب مذاکره ؟ رسانه ملی جه بگویم خواب خرگوشی...دعوا سر راست وچپ اصولگرا واصلاح طلب؟؟ اینها را ببین که در داخل به هم می پرند؟ اما اردوغان ترک و آل سعود آمیر شهوت ران قطر .. در پی امپراتوری عثمانی...دیگه چه بگویم ..مشرق جان ..دلم خون است...
  • شکارچی ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    در اینکه اردوغان از سگان وهابی صهیونیستی هست شکی نیست اما حرامزاده بودنش را فقط خدا میدونه امام صادق علیه السلام از عبارت حرام زاده برای کفار هم منع کرده اند بجای اینگونه القاب فرضی کلی گویی در باره دشمنان عترت پیامبر بهتر است به یک حدیث اکتفا می کنم از کتابهای عزیزان اهل سنت پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله: یاعلی! دشمن نمیدارد تو را مگر ولدالزنا کسی که مادرش اورا در حیض بارگرفته و منافق شقی ینابیع الموده باب ۴۴ ج۱ص۳۹۷ تاریخ دمشق ج۱۷ص۳۷۱ المستدرک حاکم ۳/۱۲۷ -- صحیح النسائی ۲/۲۷۱ -- صحیح مسلم ۲/۲۷۱ -- صحیح الترمذی ۲/۳۰۱ -- صحیح ابن ماجه ۱۲ -- مسند احمد ۱/۸۴ -- الدر المنثور ۷/۵۰۴ -- تفسیر الطبری ۱۳/۷۲
  • Danial ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    مشرق دستت درد نکنه.تنها سایتی هستی که همه خبرهای سوریه رو داری خبرگزاری ها وسایت ها وصداسیمای ما که .... من که جدیدا اصلا تو سایت های ایرانی به غیر مشرق هیچ جا دیگه نمیرم.تو گوشی و لب تابم همون اول صفحه مشرق میاد.از بس سایتای بی خاصیتمونو دیدم که تازه ادعای خبرگزاری دارن.صداوسیما که بماند.همونجور که زمان ۲۰:۳۰و کم کردن تیتر این خبر هارم کم کردن.انگار نه انگار داریم این همه شهید میدیم.خبرای اون طرفو از اینیستا و سایتهای خارجی زودتر میشه دید تا اخبار ما.به غیر از مشرق.ایرنا که خیلی ادعا داره فقط بعد چند روز یک جمله مثلا از خبر های سوریه میذاره.مثلا اون دفعه خبر زده بود حزب الله کاروان اسراییل و زد .افرین .خالا مشرق از همه جهات خبرو گذاشت ادم عشق میکنه میبینه.من به شخصه هرجارو میرم فقط مشرقو تبلیغ میکنمو میگم به دنبال خبر تو خبرگزاری و... نباشید از همینجا واقعیتو ببینید و کامل
  • محمد ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    دگیه چرت نگو الان چک کردم اوضاع حندرات ارومه شده ملاح هم نصف دست بچه های ارتشه باشکوی هم مثل اینکه تثبیت شده باید این چند ماه رو صبر کرد فعلا اوضاع بد اب هوا مشکل شده هوا فصل گرما شروع بشه اونوقت دیگه مشکل پشتیبانی هوایی ندارن باید تا بهار صبر کرد
  • افضل ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    بخدا مشرق حرف دل من زدی شهر نبل الزهرا 4 سال داره با کمترین تجهیزات بدون غذا و دارو استقامت میکنه ولی ما هیچکاری براشون نمیکنیم متاسفم برای صدا وسیما
  • شاهد ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    باشه اول دعا می کنیم بعدش چی وظیفه دیگه ای نداریم؟ خبر دارید که تعداد زیادی از شیعیان سوریه نان خالی برای خوردن ندارن؟ می دونید که به سرباز؛ سلاح و حمایت خبری دارند وظیفه من و ما چیست
  • کیا ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    مطمئن باشید اولین کشوری که طبق دستور کدخدا تجزیه شود ترکیه است ؟
  • ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    شما هم مثل بقه رسانه ها مگه شما اخبار نبل و الزهرا را چطوری پوشش دادین؟!!!! همین الآن هم در لابلای یک متن طولانی اشاراه ای به این موضوع داشتین آیا واقعا فکر می کنین که خودتون مشرقی ها، پوشش درستی به نبل و الزهرا داده اید؟!!
  • ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    باسلام واقعا جای تاسف داره که رسانه ی ملی ما به جای انعکاس مظلومیت مردم دو شهر شیعه نشین فقط اخبار تکراری پخش میکنه اخبار شبکه ی 1 و 2 و 3 و 4 و 5 و...... همه مثل هم هستند و از روی هم کپی میشن اصلا هیچ تحلیل میدانی در کار نیست فقط به اخبار کوتاه بسنده میکنن اگه مردم سوریه با تروریست ها مبارزه نکنن اونا میان سراغ کشور ما در واقع اونا دارن برای انقلاب اسلامی ما جهاد میکنن و کشته میشن فقط بلدن سریال های خاله زنکی پخش کنن و تبلیغ چیپس و پفک و کوفت زهر مار پخش کنن هدف که فقط بشه جمع کردن سرمایه از سلامتی مردمشون هم میگذرن
  • ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    آقایان کاشکی می تواستیم در عین ابراز مخالفت ادب را رعایت کنیم خودم را هم می گویم مشرق به این مسئله باید توجه بیشتر کند
  • آر.پی.جی ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    ای جانت در بیاد ناشناس نادان ترکیه باید چیکار کند تا امثال جنابعالی بفهمید که دستش به خون مسلمین آلودست
  • ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    بر اردوغان لعنت ... بشمار...
  • امین ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    فانهم غالبون! حیدر کرار و سیف ذوالفقارم آرزوست...
  • مجتبی ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    به آقای روحانی و آقای ظریف از نتایج مذاکرات با 1+5 همین میشودکه : آنقدر غرق در شادی مذاکره با آمریکا واروپا شده اید که اصل سیاست خارجه که همان پرچمداری شیعه در جهان است را فراموش کرده اید آنقدر خود ومردم را در رویای برداشتن تحریم ها فرو برده اید که نمی دانید اصل تحریم نه برای مسائل هسته ای که به خاطر دفاع از شرف وناموس شیعه در تمام دنیاست با جان کری قدم می زنید والبته لبخند!!!.......کمی آنطرفتر اما حاج قاسم قدم بر می دارد تا برسد به مرزهای اسراییل اما نه با جان کری واوباما، بلکه با مستضعفین عالم آن هم نه با لبخند بلکه با اشک بر یتیمان نبل والزهرا!!! اردوغان را دعوت می کنید تا بگویید با همسایگان روابط حسنه داریم ،ایران را از انزوا ومحاصره خارج کردیم ،البته اردوغان هم دعوتنامه فرستاده برای بهترین تروریستهای دنیا!!!برای چه؟قصد او هم مثل شما همسایه نوازی است،می خواهد از نبل والزهرای مظلوم با شمرها وابن سعدهای زمان پذیرایی کند کجا فریاد بزنیم از این همه ...... یابقیه الله عجل یاحجه الله
  • ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    سردار بعد از خداهمت تو. یا علی مدد
  • عبد الله ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    معلومه بعضیا هنوز قدرت نظامی ایران رو نفهمیدن که تو سوريه چه میکنن
  • ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
    0 0
    کاشکی اسد همون اول نارامی ها با مخلفاش کنار میاومد یا از قدرت کنار میرفت. اگر میرفت این فتنه بپا نمی شد. جواب این مردمی که قتل عام میشم کی میده؟ آفرین به مالکی
  • ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
    0 0
    درود و سلام ورحمت خدا و پیغمبر خدا و امامان شیعه بر همه دست اندر کاران سایت مشرق باد که بامقایسه بین کوبانی یا همان عین العرب و نبل والزهرا مظلوم ومقاومت مردانه سه و نیم ساله این سرافراز کننده شیعیان امام علی علیه السلام و ایجاد یک حماسه تاریخی نام شیعه را در تاریخ معاصر جا ودانه کردند وبا هششدارتان به رسانه ملی وسایر رسانه ها امیدوارم آنها هم از این غفلت تا به امروز شان به هوش ٱیند ورسالت ملی وانسانی واسلامی شان را جبران کنند وخداوند متعال به مشرقی ها توفیق عطا فرماید
  • مهندس م ش ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
    0 0
    چرا ایران با موشکهای بالستیک شهاب، سجیل... مواضع تروریست‌ها راا هدف قرار نمیده؟ هم تمرین خوبی‌ می‌شه هم تروریست‌ها تار و مار میشوند، هم جا برای موشکهای جدید بیشتر می‌شه. هر چه جنگ فرسایشی تر بشه به نفع تروریست هاست، چون آنها دائم نیروی تازه نفس می‌فرستند. باید لا اقل بخش‌های مهم را سریع آزاد کرد.
  • حامد ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
    0 0
    آقا تو و همفکرات راست میگین ، بقیه دروغ میگن.شماها خوب هستین.
  • ..... ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
    0 0
    شما بخوابید بعا متوجه اسناد هم میشوید بدبخت دشمن داره نسلتو منقرض میکنه توی بیشعور داری دنبال اسناد میگردی . سند خوبه و باید باشه اما در این اوضاع اتحاد و یپارچگی مهمتره. امیدوارم از ماهواره ها نشنیده باشی که اخبار های ما غلطه که در جهل مرکب هستی و عاقبت .... مشخص
  • محسن ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
    0 0
    خدا به شماعمرباعزت بده که گزارش این شهرهای شیعه نشین رو میدید ما ازحاج قاسم میخوایم که بداد این بندگان خدا برسد واقعامظلومانه گیرافتادن حداقل ایران میتونه به اینها کمک کنه شما مشرق هم همینطور اخبار رو بدهید شایدبه رگ غیرت بعضی ازاین رسانه هابخوره تاوضعیت اینهابگوش جهان برسه خیلی دلم میخواست این تکفیریهایک اشتباه میکردن تااین بسیجیهای ایران طعم قدرت روبه اینها میچشوندن من خودم ازرزمندگان لشکرحاج قاسم بودم خیلی دلم میخواد دوباره دررکاب حاج قاسم بودم
  • ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
    0 0
    عزیزم کلا جماعت جنگ کردن بلد نیستن
  • امیر ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
    0 0
    آیا همراهی و همکاری دولت ترکیه در قضیه هسته ای ایران و رأی منفی در چند قطعنامه علیه ایران ارزش دارد که ما بخواهیم با این دولت خائن و کافر و تشنه قدرت روابط حسنه و دیپلماسی فعال داشته باشیم؟ مگر ترکیه چه فرقی با عربستان دارد؟
  • صادق ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
    0 0
    «حداقل سه نفر از افسران ارشد سرویس اطلاعاتی و امنیتی ترکیه در دو روز گذشته .....دستگیر شده اند و .... » حالا ايران دوباره زائر نفرسته، اسير بشند! بعد تركيه بخواد معاوضشون كنه!
  • ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
    0 0
    75 درصد عراقی ها شیعه اند ولی سوریه شیعه کم داره اگه اسد بره سوریه میشه عربستان یا مصر دیگه ،در این صورت خداحافظ حزب الله و فلسطین
  • ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
    0 0
    بهتر است بجای "تروریستهای تکفیری" از واژه "زامبی ها" استفاده کنید!
  • رضا ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
    0 0
    ارتش سوریه به احتمال بسیار زیاد از تونل های حفاری شده باز هم گزیده شده است .چنانچه ارتش سوریه پاتکی را در جواب به پاتک معارضان انجام ندهد شیعیان نبل و الزهرا مورد هجوم وسیع تکفیریهای مستقر در منطقه قرار خواهند گرفت.ارتش سوریه می بایست با تشکیل جوخه های مبارز دست به عملیاتهای پراکنده بزنند تا مانع از تمرکز و ثبیت خطوط دفاعی تکفیریها شوند .تکفریها قطعا در مسیر تعقیب و گریز با این جوخه ها که اهداف آسانی از نظر ایشان به شمار می روند در کمین های از پیش تعیین شده گرفتار خواهند شد.تمرکز نیروهای ارتش با عنایت به استعداد اطلاعاتی و ماهواره ای حمایت از تروریستها کاری از پیش نخواهد برد.
  • ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
    0 0
    مشرق عالییییییییییییییییییی بود خسته نباشی دلاور
  • بیژن ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
    0 0
    آمدن اردوغان سگ شیطان بزرگ در شرایط فعلی به کشور = فاتحه انقلاب اسلامی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس