جبهه‌های نبرد در بخشهای مختلف استان ادلب سوریه مشتعل است. نبردهای شدید میان رزمندگان ارتش و دفاع وطنی سوریه با تروریستهای تحت فرماندهی گروه القاعده در سوریه در محورهای مختلف عملیات ادامه دارد.

گروه بین الملل مشرق - برای مخاطبان گزارش‌های تحولات میدانی سوریه ، از آخرین تحولات میدانی جبهه های «ادلب» و «جنوب» گزارش‌هایی رسیده است که مطالعه آن را به علاقه‌مندان "تحولات در صحنه" سوریه توصیه می‌کنیم؛ با ما همراه باشید.

تشدید حملات القاعده به ادلب – تدارک ارتش سوریه برای بازپس گیری جسر الشغور

جبهات نبرد در بخشهای مختلف استان ادلب سوریه همچنان مشتعل است که طی آن نبردهای شدید میان رزمندگان ارتش و دفاع وطنی سوریه با تروریستهای تحت فرماندهی گروه "القاعده در سوریه (جبهه النصره و گروههای هم پیمان آن) در محورهای مختلف عملیات ادامه دارد. در محور عملیاتی شهر جسر الشغور واقع در حاشیه غربی استان ادلب ، حملات گسترده تروریستها برای اشغال این شهر موفقیت آمیز بوده و ارتش سوریه پس از افزایش فشارهای نظامی تروریستهای تکفیری ، مجبور به عقب نشینی از این شهر راهبردی شده است.

اشغال

اشغال

با خروج آخرین واحدهای نظامی ارتش و دفاع وطنی ، تروریستهای القاعده در محور شمالی و شرقی شهر وارد "جسر الشغور" شده و کنترل کامل آن را بدست گرفتند. شهر جسر الشغور به دلایلی همچون "نزدیکی به مرزهای کشور ترکیه (مهمترین حامی گروههای تروریستی تکفیری در سوریه) ، قرار داشتن در نقطه ثقل و اتصال سه استان حماه (از سمت جنوب) ، ادلب و لاذقیه (از سمت غرب) و مسیر امدادی – تسلیحاتی ارتش و دفاع وطنی سوریه یعنی جاده ادلب – اریحا – لاذقیه" ، از اهمیت راهبردی فراوانی برای دو طرف این درگیریها برخوردار می باشد.

اشغال

اشغال



با اعلام رسمی خبر سقوط این شهر ، تلاشهای ارتش سوریه برای بازپس گیری آن آغاز شد. نیروهای نظامی که بنا بر صلاحدید فرماندهان ارشد خود به منظور جلوگیری از افزایش تلفات سنگین نظامی و انسانی از مراکز خود به سمت حاشیه جسرالشغور عقب نشینی کرده بودند ، با واحدهای اعزامی از اریحا و لاذقیه ترکیب و تقویت و سازماندهی مجدد شده و بلافاصله عملیات بازپس گیری جسرالشغور را آغاز کردند.



اشغال



اشغال

نخستین واکنش ارتش سوریه به سقوط جسر الشغور ، تشدید حملات هوایی و گلوله بارانهای توپخانه ای مواضع تروریستهای القاعده در داخل شهر بود. بنابر اعلام منابع نظامی از لحظه سقوط شهر به دست القاعده ، حداقل 140 حمله هوایی در قالب بمباران به وسیله هواپیماهای بمب افکن و پرتاب بشکه های انفجاری (به وزن 400 تا 1000 کیلوگرم) از سوی بالگردهای جنگی به جسر الشغور و مناطق حاشیه ای آن خصوصا ارتفاعات و تپه های مجاور و خطوط ارتباطی گروههای مسلح تکفیری از مرزهای ترکیه صورت گرفته است.



حمله خونین القاعده به اشتبرق/کشتار 200 علوی و شیعه

با گذشت تنها دو روز از اشغال جسر الشغور ، واحدهای نظامی القاعده به منظور توسعه نفوذ و دور ساختن خطر عملیات معکوس ارتش سوریه ، اقدام به حمله به روستاهای حاشیه آن نمودند که در این میان هدف اصلی روستای علوی نشین و شیعه نشین "اشتبرق" واقع در جنوب شهر جسر الشغور بود . حمله به اشتبرق به سبک سایر هجومهای القاعده به ادلب و جسر الشغور با اجرای آتش بسیار گسترده توپخانه و خمپاره ای بر روی مواضع نیروهای مدافع این روستا و سپس حمله زمینی از محورهای مختلف به آن صورت گرفته است.

اشغال

اشغال

جوانان و مدافعان غیرتمند روستا به محض هجوم تروریستها به مقابله شدید با آنها پرداختند اما با افزایش فشارها و به دلیل عدم توازن قوای نظامی اقدام به خارج ساختن ساکنین از روستا کردند. در این میان تعدادی از خانواده های علوی و شیعه مذهب ساکن اشتبرق به دلیل عدم توانایی و ... موفق به خروج از آن نشدند. با ورود تروریستهای القاعده به اشتبرق جستجوی خانه به خانه جهت پاکسازی و اطمینان از عدم حضور مدافعان آغاز شد.

اشغال



اشغال

عناصر القاعده در حین جستجو به تعدادی از خانواده های ساکن که به دلیل عدم توانایی امکان خروج از روستا را نیافته بودند مواجه شده و اقدام به قتل عام آنها کرده اند. حسب گزارش مرکز حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان دولت (مستقر در شهر لندن) حداقل 200 نفر از غیرنظامیان با هویت مشخص در این قتل عامها به شهادت رسیده اند که در میان آنها زنان و مردان پیر و سالخورده و کودکان دیده می شوند.

اشغال



اشغال

این مرکز ، تعداد ساکنان این روستا که همزمان با ورود تکفیریها در روستا باقی مانده اند را حدود 700 نفر عنوان کرده که از سرنوشت آنها هیچگونه اطلاعی در دست نیست. مسئولیت هجوم به این روستا بر عهده گروههای تروریستی "جبهه انصار دین! و جنود الشام" بود که هر دو گروه عموما متشکل از تروریستهای تکفیری اهل "چچن و عربستان سعودی" می باشند و از مجهز ترین و آموزش دیده ترین واحدهای القاعده در سوریه به شمار می آیند.

اشغال

اشغال

به گزارش منابع رسانه ای نزدیک به این دو گروه ، عناصر تکفیری حتی حین خروج خانواده های ساکن اشتبرق به سمت لاذقیه با استقرار در ارتفاعات مشرف به مسیر فرار مردم اقدام به گلوله باران شدید خودروهای در حال عبور کردند که به شهادت دهها نفر دیگر از مردم بی گناه منجر شده است.

اشغال

همزمان با نبردها در محور حاشیه شهر جسر الشغور ، مقر اصلی نیروهای ارتش و دفاع وطنی سوریه در منطقه "المعامل القرومید" واقع در حاشیه جنوب شرقی شهر ادلب نیز طی حمله شبانه گروه القاعده به اشغال در آمد. صدها نفر از عناصر القاعده (جبهه النصره) طی حمله شبانه و پس از اجرای عملیات انتحاری یک تروریست اهل "عربستان سعودی" با نام " سعد الدوسری ملقب به ابودجانه الجزراوی" با یک دستگاه نفربر مملو از صدها کیلو مواد منفجره ، با پشتیبانی تانکها و پوشش سنگین آتش توپخانه و خمپاره اقدام به تصرف این مرکز استراتژیک متعلق به ارتش سوریه کردند.

اشغال

اشغال



اهمیت "معامل القرومید"


اشغال

اهمیت راهبردی "معمل (کارخانه) القرومید" به موقعیت جغرفیایی آن باز میگردد که در نزدیکی روستا و تپه استراتژیک "المسطومه" و پادگان بزرگ "طلائع" (متعلق به ارتش سوریه واقع شده در جنوب مسطومه) واقع در جنوب شهر ادلب که دارای اشراف بصری کامل بر روی شهر ادلب علی الخصوص بخشهای جنوبی و شرقی آن می باشد ، قرار گرفته و همچنین تسلط بر آن به تروریستها امکان اجرای عملیات همزمان هجومی علیه مناطق تحت سیطره ارتش سوریه همچون "مصیبین و اریحا" بعنوان آخرین مراکز استقرار نیروهای نظامی و دولتی سوریه را اعطا میکند.

اشغال

اشغال

اشغال



با کمال تاسف یگانهای نظامی ارتش سوریه حین عقب نشینی از "معامل القرومید" تجهیزات نظامی و تسلیحات و مهمات فراوانی را بر جای گذاشتند که در میان آنها 6 دستگاه تانک تی 72 نسل 3 ، 6 عراده توپ سنگین 130 م.م ، 4 دستگاه خودروی زرهی مسلح به موشک انداز کاتیوشا ، چندین دستگاه خودروی پیکاب مسلح به کالیبر سنگین و دوشکا و دهها تن مهمات به چشم می خورد و بطور قطع از آنها برای تشدید حملات به سایر مناطق و مراکز تحت سیطره دولت سوریه استفاده خواهد شد.



اشغال





اشغال

القاعده : مناطق جدیدی را تصرف کرده ایم!


برخی منابع رسانه ای وابسته به ائتلاف جیش الفتح به رهبر القاعده در سوریه ساعاتی پیش با انتشار تصاویری مدعی تصرف "تل المصیبین و پایگاه ارتش سوریه نزدیک آن موسوم به "حرش مصیبین" واقع در شرق و جنوب شهرک "مصیبین در غرب اریحا شده اند که تا این لحظه اشغال این دو منطقه از سوی منابع مستقل نظامی تایید نشده و این منابع بر وقوع درگیریهای شدید نظامی میان دو طرف بدون تغییر خطوط جغرافیایی نبرد تاکید کرده اند.

اشغال

بدیهی است در صورت صحت این ادعا ، شهر اریحا در خطر جدی سقوط قرار خواهد گرفت و همچنین موقعیت یگانهای نظامی مستقر در مسطومه و تل المسطومه با توجه به احتمال قطع مسیر عقبه امدادی آنها از اریحا مورد محاصره قرار خواهد گرفت.

اشغال

شکست سنگین هجوم القاعده به "مشیر و تل الحمکه"

در حالیکه روز گذشته منابع رسانه ای وابسته به شبکه تروریستی تکفیری بین المللی القاعده از هجوم وسیع نیروهای این گروه به دو منطقه "مشیر و تل الحمکه" خبر داده بودند اما منابع نزدیک به ارتش سوریه اعلام کردند که بطور قاطع حمله تکفیریها به این دو منطقه را دفع کرده و تعداد زیادی از آنها با به هلاکت رسانده اند.

اشغال

هدف القاعده در حمله به این دو منطقه که بطور همزمان از دو محور شمالی (شهرهای بزیت و بشلامون) و محور جنوبی (شهرهای صواریف و صحن) صورت پذیرفته بود ، قطع جاده ادلب – اریحا – لاذقیه می باشد که ارتش سوریه از آن بعنوان مسیر امدادرسانی تسلیحاتی و انتقال نیرو و مهمات استفاده می کند.

اشغال

تشدید نبردها در "سهل الغاب" استان حماه

همانطور که در گزارش پیشین به استحضار مخاطبان مشرق رساندیم ، به موازات زد و خوردها در محورهای مختلف عملیاتی استان ادلب شامل محور جنوب شرقی (معامل القرومید و اشغال آن از سوی القاعده) و محور حاشیه غربی (اشغال شهر جسر الشغور توسط القاعده) ، منطقه "سهل الغاب" واقع در حاشیه شمالی استان حماه و مرکز ثقل و اتصال آن با استانهای "ادلب و لاذقیه" نیز بطور همزمان صحنه عملیات القاعده و گروههای هم پیمان آن تحت عنوان "ائتلاف جیش الفتح" می باشد.

اشغال


یگانهای نظامی تروریستهای القاعده و گروههای هم پیمان آن در این محور با پیشروی به سمت مناطقی همچون "قسطون و زیاره" آن ها را به کنترل کامل خود در آوردند هر چند که ساعاتی پس از اشغال این دو منطقه منابع ارتش سوریه از بازپس گیری روستای علوی نشین "زیاره" خبر داد.

اشغال

منابع رسانه ای:حضور 5 هزار تروریست چچنی در ادلب!

عملیات برق آسا و موفقیت آمیز القاعده در استان ادلب طی یک هفته گذشته توجه کارشناسان و خبرگان نظامی زیادی را در رابطه با منبع فرماندهی مشترک ، عملیات شناسایی و اطلاعاتی پیش از آغاز حمله ، منبع اصلی تدارکات بسیار وسیع نظامی و غیر نظامی صرف شده در این عملیات را بر انگیخته است. یکی از قابل توجه ترین نکات در این میان حضور چند هزار تروریست تکفیری چچنی و اتباع سایر کشورهای حوزه آسیای میانه خصوصا کشورهای "تاجیکستان ، قزاقستان ، ترکمنستان و ..." در صفوف نیروهای مهاجم به شهرهای ادلب و جسر الشغور بوده است.

اشغال

در میان تصاویر منتشر شده از تلفات القاعده در عملیات اشغال ادلب و جسر الشغور گروهی از اتباع این کشورها نیز دیده می شوند . در همین رابطه منابع رسانه ای در ترکیه از اعزام حداقل 5 هزار تروریست چچنی ، ترکمنستان ، تاجیکستان و ... در قالب گروههای تروریستی زیر مجموعه القاعده مانند "جبهه انصار دین ، جنود الشام و ... خبر داده اند که با هماهنگی کامل دولت و سازمان امنیت ترکیه موسوم به "میت"از پادگانهای آموزشی نزدیک مرز با سوریه و از دو محور با عبور از مرزهای ترکیه با استانهای ادلب و لاذقیه وارد عرصه نبرد در سوریه شده اند.

اشغال

در این میان فرماندهی تروریستهای چچنی در محور شمال لاذقیه با  "مسلم چچنی" می باشد که دارای تجربه نظامی و حضور در عملیاتهای متعددی در جبهات بخش شمالی کشور سوریه می باشد. از مهمترین این عملیاتها می توان به عملیات سال گذشته گروههای "القاعده و ارتش آزاد" به شهر ارمنی نشین "کسب" واقع در شمال استان لاذقیه و نزدیک مرز با ترکیه اشاره کرد. اما در عملیات جاری در استان ادلب نیز در تصاویر منتشره ،"مسلم چچنی" در حال هدایت تروریستها برای حمله به جسر الشغور دیده می شود.

اشغال

همکاری رسمی دولت آمریکا با القاعده! - تجهیز تروریستها به تجهیزات نظامی ویژه!

با اینکه از اعلام تشکیل ائتلاف به اصطلاح مبارزه با تروریسم القاعده و داعش از سوی آمریکا و با مشارکت دهها کشور منطقه ای و فرامنطقه ای دیری نمی گذرد لکن در همین مدت محدود چند ماهه اسناد و مدارک متعددی از همکاری رسمی و عملی دولت ایالات متحده آمریکا با القاعده و داعش در سوریه و عراق منتشر شده است که خط بطلان بر کلیه ادعاهای مبارزه با ترور این تشکیلات کشیده است.

اشغال

صرف نظر از حضور دولتهای تروریست پروری همچون ترکیه ، عربستان و قطر بعنوان حامی و تسلیح کننده و ممول الی تروریستها در منطقه خاورمیانه ، باید به اقداماتی همچون ارسال تسلیحات و مهمات برای عناصر محاصره شده داعش ، بمباران ده باره و صد البته اشتباهی!!! مواضع نیروهای ارتش و حشد الشعبی در هنگام نبرد با تروریستهای داعش در "الانبار ، صلاح الدین و نینوی" و همچنین تجهیز و تسلیح القاعده سوریه به انواع تسلیحات و موشکهای پیشرفته پدافند هوایی و ضد تانک اشاره کرد.

اشغال

در این میان و در جبهه سوریه ارسال حجم بسیار وسیعی از این تسلیحات ویژه موجب تغییر موازنه نظامی به نفع تروریستها و القاعده در عرصه نبردها شده است. در درگیریهای یک هفته اخیر در جبهات مختلف ادلب استفاده گسترده تروریستها از موشک های ضد زره تاو نسل دو اهدایی آمریکا عرصه را بر ارتش و دفاع وطنی سوریه بشدت تنگ کرده است. کمیت این تسلیحات اهدایی به القاعده به اندازه ای بوده است که تروریستها دیگر تنها برای انهدام تانکهای ارتش سوریه از آن استفاده نمیکنند بلکه برای هدف قرار دادن مراکز تجمع رزمندگان نیز از موشکهای گران قیمت تاو بهره میگیرند!

اشغال



اما ظاهرا انتشار تصاویر استفاده از موشک های آمریکایی "تاو" نه تنها اسباب شرمساری دولت آمریکا و ترکیه (واسطه انتقال موشکها و سایر تسلیحات از آمریکا به تروریستها) فراهم نکرده ، بلکه آنها با بی شرمی هر چه تمامتر بر کیفیت و کمیت کمکهای تسلیحاتی خود به تکفیریها افزوده اند. در همین زمینه ، روز گذشته رسانه های وابسته به القاعده با انتشار تصویری از موشک اندازهای تاو با خوشحالی زاید الوصفی از تجهیز آن به سیستم دید در شب برای هدف قرار دادن شبانه ارتش سوریه خبر داده اند.

اشغال



تحولات میدانی جبهه جنوب سوریه

نبردهای خونین میان داعش با ائتلاف القاعده(النصره) و ارتش آزاد در قنیطره!

از ابتدای تاسیس گروه تروریستی "دولت (به اصطلاح) اسلامی عراق وشام "داعش" در کشور سوریه ، عناصر این گروه با کلیه گروههای تکفیری تروریستی فعال در این کشور بطور مستقیم وارد نبردهای خونینی شده اند که با گذر زمان ، شدیدتر و گسترده تر شده است.

اشغال

این نبردها با انگیزه های مختلفی همچون اختلفا بر سر میزان بهره مندی از کمکهای ارسالی آمریکا و ارتجاع عرب (عربستان ، قطر و ...) و ترکیه ، تعیین قلمرو ، سیطره بر خطوط و مسیرهای قاچاق سلاح و تجهیزات نظامی و غیر نظامی برای گروههای تروریستی در محورهای شمالی (استان حلب) ، جنوبی (سویداء ، درعا و قنیطره) و غربی سوریه ( حمص و منطقه مرزی با لبنان موسوم به القلمون) و بیعت یا عدم بیعت هرکدام از آنها با یکدیگر بوجود آمده و روز به روز تشدید گردید.

اشغال

خونین ترین نبردها میان گروههای تروریستی فعال در سوریه به جنگهای مستمر داعش با جبهه النصره (شعبه رسمی القاعده در سوریه) و ارتش آزاد و جبهه اسلامی (وابسته به گروه تروریستی تکفیری اخوان المسلمین سوریه) باز میگردد که طی آنها هزاران نفر از دو طرف کشته و زخمی شده اند.

اشغال

اشغال

طی یکسال گذشته گروه داعش تلاشهای گسترده ای را برای سیطره بر گذرگاههای عبور تسلیحات و مهمات و پشتیبانی نظامی و غیر نظامی در استان شمالی حلب (هم مرز با ترکیه) بعمل آورد که شاید پر سر و صدا ترین آنها حمله این گروه مورد حمایت دولت اخوانی حاکم بر ترکیه به منطقه عموما کرد نشین عین العرب واقع در نقظه صفر مرزهای کشور سوریه با ترکیه بوده است.

اشغال

اشغال

اما تلاشهای داعش به استان شمالی حلب محدود نماند بلکه این گروه همزمان با گسترش حضور در سراسر سوریه و حتی کشور همسایه یعنی عراق (از طریق همکاری و اتحاد با حزب منحله بعث و گروههای نظامی وابسته به آن همچون "ارتش نقشبندیه ، ارتش اهل سنت ، دولت اسلامی عراق ، گروههای تروریستی وابسته به عشایر اهل سنت استانهای الانبار و نینوی و صلاح الدین ، فداییان صدام ، باقیمانده گارد ریاست جمهوری صدام مقبور" و ...) اقدامات فراوانی برای "بسط حضور سازمان یافته خود" در استانهای حمص ، دمشق (شامل ریف دمشق و القلمون) ، درعا و قنیطره به عمل آورده است.

این تلاشهای با واکنشهای شدید دولتهای اردن و لبنان مواجه گردید که از گسترش بحران به سرزمینشان (از طریق ارتباط گیری داعش با عناصر سلفی و تکفیری فعال در این دو کشور و انحام عملیاتهای تروریستی علیه اهداف دولتی و نظامی آنها) و توحش کنترل نشده ! داعش در حمله به دوست و دشمن در بیم و هراس بودند (گفتنی است گروههایی همچون جبهه اسلامی و النصره که هردو از مرتبطین با القاعده می باشند ، تحت نفوذ شدید عربستان ، قطر ، اردن و ترکیه قرار داشته و تلاش شده تا فعالیتهای جنایت بار آنها در مرزهای سوریه محدود و محصور باشد!) .

اشغال

بطور همزمان اختلافات شدید داعش با گروههای جبهه اسلامی ، ارتش آزاد و تشکیلات القاعده در سوریه (که تحت نظر اتاق فرماندهی و هدایت مشترک تحت عنوان "موک" متشکل از روسای سرویسهای اطلاعاتی کشورهای "آمریکا ، اسراییل ، انگلستان ، فرانسه ، عربستان ، قطر ، ترکیه و اردن" علیه ارتش و دولت و مردم سوریه متحد شده اند) دلیلی قوی برای ممانعت این گروهها از هرگونه نفوذ و حضور داعش و گروههای وابسته به آن بوده است.

اشغال

در همین راستا طی روزهای اخیر نبردهای شدیدی میان این گروهها با برخی هسته های نظامی داعش در جبهه جنوب سوریه رخ داده که به هلاکت و جراحت تعدادی از طرفین منجر شده و همچنان نیز ادامه دارد. کانون اصلی این درگیریها در دو منطقه "القحطانیه و الحمیدیه" واقع در حاشیه شهر قنیطره (در نزدیکی مرزهای سوریه با فلسطین اشغالی) بوده است.

اشغال

اشغال

حسب اطلاعات منتشر شده ، آغاز درگیریها به نصب نقاط ایست و بازرسی از سوی گروهی بنام "جیش الجهاد" وابسته به داعش در خروجیها و ورودیهای این دو روستا بوده است که حین عبور یک کاروان متشکل از 19 نفر از عناصر گروه تروریستی "لواء سیوف الحق" با آنها درگیر شده و 4 نفر از آنها شامل فرمانده این گروه را کشته و تعدادی را زخمی کرده است.

اشغال

اشغال

اشغال

اشغال

اشغال

اشغال

پیرو این درگیری گروهی از عناصر جبهه النصره خود را به محل درگیری رسانده و با عناصر داعش درگیر شده و در نتیجه گروه دیگری از دو طرف از چند تبعه عربستان سعودی عضو القاعده (جبهه النصره) بنامهای "خباب المحیمیدی الخالدی (امیر القاعده در استان درعا) ملقب به ابوابراهیم الجزراوی و ابوجندل الجزراوی" به هلاکت رسیدند.

اشغال



لازم به ذکر است که خباب المحیمیدی الخالدی از فرماندهان و اعضای قدیمی گروه تروریستی تکفیری القاعده بوده که سابقه ارتکاب جنایات خونینی در کشور افغانستان را نیز در پرونده اعمال خود داشته است! وی در کشور عربستان به اتهام تلاش برای برنامه ریزی ، جذب و سازماندهی نیرو برای القاعده و حمله به اماکن حساس! دستگیر و بمدت 11 سال در زندان به سر برده است که طی عفو "ملوکانه" ملک عبدالله مقبور پادشاه سابق سعودی با هدف اعزام به سوریه در صفوف القاعده از زندان آزاد شده بود.
(پیشتر گزارشات موثقی از اقدام سرویس اطلاعاتی کشور سعودی در آزادسازی قاتلین و جنایتکاران و اعضای القاعده و سایر گروههای تکفیری زندانی در زندانهای این کشور به منظور حضور در سوریه و عراق منتشر شده بود)

اشغال

پس از بالا گرفتن زد و خوردها روز گذشته "دار الفتوی" متعلق به عناصر گروههای تکفیری فعال در جبهه جنوبی سوریه با صدور بیانیه ای ضمن نکوهش اقدام وابستگان داعش بر "گشودن جبهه نبرد جدید داخلی با سایر گروهها" آنها را به همدستی با دولت و ارتش سوریه بقصد تمرکز زدایی از توان و تمرکز نظامی و تسلیحات جبهه اسلامی و ارتش آزاد و النصره از عملیات در حال اجرا در استان ادلب" متهم کرده و خواستار برخورد شدید با آنها شده است!

اشغال

با تشدید نبردها میان دو طرف گروههای ارتش آزاد ، احرار الشام ، جبهه النصره ، جیش الاسلام و ... با اعزام هزاران نفر نیروی نظامی و دهها دستگاه تانک و نفر بر زرهی و توپخانه به سمت روستاهای قحطانیه و حمیدیه برای براه انداختن نبردی بزرگ با عناصر داعش اقدام کرده اند. طی گزارشهای بعدی اطلاعات مبسوطی از جزییات نبردها و تلفات دو طرف به اطلاع مخاطبین شریف مشرق خواهیم رساند.

اشغال




شهادت 4 مجاهد سوری عضو مقاومت ضد اشغالگری در جولان اشغالی

از دیگر تحولات میدانی جبهه جنوب سوریه در 24 ساعت اخیر موضوع شهادت 4 مجاهد سوری عضو "مقاومت ملی ضد اشغال جولان" بنامهای "یوسف جبر جسون ، سمیح بدریه ، ثائر ولید محمود  و نزیه ولید محمود" بوده است. حسب اطلاعات منتشر شده این مجاهدین که دو تن از آنها از طایفه "درزی" سوریه بوده اند روز گذشته در حین نصب مین کنار جاده ای بر سر راه یکی از گشتی های نظامی اسراییلی در منطقه "مجدل شمس" از سوی پهبادهای نظامی ارتش اسراییل مورد شناسایی قرار گرفته و با شلیک دو موشک هوا به زمین به شهادت رسیده اند.

اشغال

اشغال

این منابع علت تلاش این مبارزین برای اجرای عملیات نظامی علیه اشغالگران صهیونیست را در انتقام از حمله اخیر ارتش رژیم غاصب قدس شریف به یکی از انبارهای تسلیحات و مهمات مقاومت اسلامی لبنان عنوان کرده اند. عملیات ناکام روز گذشته مقاومت ضد اشغال جولان سوریه اولین عملیات از نوع خود نبوده بلکه سال گذشته نیز در نخستین حمله این گروه به نظامیان اشغالگر صهیونیست یکی از فرماندهان اصلی آن به نام "موفق بدریه" اهل جولان اشغالی سوریه به شهادت رسیده بود.

اشغال

گفتنی است روز گذشته پیکر این چهار شهید از سوی ارتش اسراییل به خانواده های آنها تحویل داده شد و طی مراسم بسیار باشکوهی با حضور صدها نفر از مردم منطقه محل سکونت آنها خاکسپاری شد.

اشغال

اشغال

تحولات میدانی جبهه حلب

تشکیل ائتلاف جدید گروههای تروریستی!

همزمان با شدت گرفتن عملیات بزرگ ائتلاف گروههای تروریستی تکفیری در محورهای مختلف عملیاتی استان ادلب ، تمرکز نظامی این گروهها از روی برخی از جبهات نظامی تا حدود زیادی برداشته شده است. مهمترین این جبهات جبهه عملیاتی شهر حلب و حاشیه آن می باشد که پس از یک دوره حدود یک ساله از تلاش ارتش سوریه و گروههای هم پیمان آن (دفاع وطنی ، تیپ فاطمیون ، تیپ زینبیون و حزب الله) برای تکمیل عملیات نظامی "محاصره شهر حلب" از طریق جداسازی آن از حاشیه شمالی و مرزهای کشور ترکیه طی ماههای اخیر رکود محسوسی را تجربه کرده است.

اشغال

با مشتعل شدن جبهه های نبرد در شهر ادلب و حاشیه جنوبی و غربی و شرقی آن که با پیشروی های محسوس گروههای تکفیری متحد شده زیر پرچم تشکیلات تروریستی بین المللی "القاعده" تحت عنوان "ائتلاف جیش الفتح" و اشغال بخشهای مهمی از مناطق محدود تحت سیطره نیروهای حکومتی سوریه همراه بوده و همزمان با تلاشهای شیانه روزی ائتلاف به اصطلاح معارضان دولت سوریه مستقر در بهترین هتلهای 5 ستاره ترکیه! برای تغییر مسیر عملیات تجاوز نظامی غیر قانونی عربستان سعودی و چند کشور عربی از یمن به سمت سوریه برای سرنگونی دولت مشروع و منتخب مردم سوریه ، فرماندهان گروههای تروریستی فعال در شهر های حلب و دمشق را نیز به صرافت تشکیل ائتلاف و اتاق مشترک عملیات تروریستی تشویق کرده است.

اشغال

در همین راستا روز گذشته مناطق تحت سیطره این گروهها در حلب صحنه اجتماع جند نفر از فرماندهان اصلی آنها و اعلام تشکیل یک ائتلاف جدید با عنوان "اتاق عملیات نظامی فتح حلب"بوده است. گروههای مشارکت کننده در این ائتلاف شامل "القاعده (جبهة النصرة ، جيش المجاهدين ، جبهة أنصار الدين) ، ارتش آزاد (ألوية السلاطين ، الفرقة 16 ، كتائب الصفوة و الفوج الأول) و حرکت نورالدین زنکی" می باشند.

اشغال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 63
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    حیف که سوری ها حشد الشعبی ندارن اوضاع سوریه واقعا خرابه حزب الله هم مثل اینکه زیاد درگیر نمیشه
  • سید محمد ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    اگر یک لطفی کنید و تمام این تحولات و اخبار را در غالب یک پادکست صوتی ارائه دهید ، واقعا محشر میشود
  • ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    اوضاع سوریه خیلی خیلی خطرناکه. فقط خدا کمک کنه به حق علی (ع)
  • ناشناس ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    سلاح شیمیایی ... بالاتر از سیاهی رنگی نیست آب هم که دارد از سر می گذرد چه یک وجب چه صد وجب خردلی سارینی چیزی برسونین به دست ارتش پکیده سوریه دوم- این همه می گویید حزب الله 100000 موشک دارد برای که دارد آیا موقعیت از این بحرانی تر پیدا می کنید سوم- ادلب که از دست رفت ! برای حفاظت از باقی مانده مناطق ارتش یک منطقه سبز ایجاد کنید که در آن تیپ های فاطمیون-زینبیون-گارد ریاست جمهوری-بچه های سپاه قدس- و دیگر گروه های وفاداربه دولت باشند کاملا مشخص است در بین نیرو های ارتش سوریه تکفیری و مخالف حکومت کم نیستند!!!
  • ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    با این حساب کاری از پلنگ ارتش هم برنیامد و همچنین از حزب الله و ....
  • ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    دقت کردین انگار به القاعده دستور دادن مهربون تر باشه...!!!
  • ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    دقت کردین انگار به القاعده دستور دادن مهربون تر باشه...!!!
  • آریوبرزن کهگیلویه ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    وقتی موس رو روی عکسهای تروریستها نگه میداریم این کلمه میاد: اشغال...منظورتون چیه؟ حتی اسمی ک موقع بارگزاری عکس شهدا هم نوشتید همینه: اشغال....یعنی چی؟ یعنی اسم تمام عکسهای این گزارش خبری، همینه؟ اسم قحطی بود؟
  • سعید کریمی ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    اللهم اشغل الظالمین باالظالمین اللهم عجل لولیک الفرج
  • ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    چقدر متاسف شدم
  • ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    واقعا اگه ارتش‌های سوریه و عراق نبودند که تجهیزات سنگین تکفیریها را تامین کنند، الان تکفیریها فقط چنتا خمپاره، آر پی‌ جی ۷ و مسلسل داشتند
  • SMM ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    لطفا درباره ی خبر احتمال انتقال پایتخت سوریه از دمشق به لاذقیه و طرطوس هم خبر بگذارید
  • ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    "از سوی پهبادهای نظامی ارتش اسراییل مورد شناسایی قرار گرفته و با شلیک دو موشک هوا به زمین به شهادت رسیده اند" به اینا میگن پهباد.ما هم صد نوع پهباد ساختیم اما دریغ از یه عملیات حداقل بر ضد اشرار سیستان بلوچستان.به نظرم همه این دستاوردها که میگن نمایشی بوده.من را متهم به اجنبی بودن نکنید.از زور حرص و عصبانیت دارم اینا را مینویسم
  • ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    مرگ بر اسراییل آمریکا عربستان سعودی و متحدانشان
  • ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    با سلام وضعیت خیلی داره بحرانی میشه از مسئولین میخوام هر چه سریعتر و بدون وفقه اقدام کنن چون با این حرکت سازمان سیا و ترکیه روح جدیدی به تروریستها دمیدن و اینبار سقوط بشار داره نزدیک میشه لطفا کاری بکنید ( مشرق عزیز ) پیاممون رو به مسئولین برسونید !! ممنون
  • علیرضا اهواز ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    خواه ناخواه دولت بشار اسد سقوط میکنه ، این حمایت ما برای تقویت بنیه جبهه مقاومته . الان مقاومت لبنان بنیه خودشو تا حدودی قوی کرده به طوری که بدون پشتیبانی لجستیک سوریه بتونه یه جنگ رو به سر انجام برسونه . ما فقط داریم یه مریض بدحال و رفتنی رو با شیمی درمانی و تزریق دارو زنده نگه میداریم ! همه میدونن که دولت و حکومت سکولار و نژادی دیگه توی منطقه جایی نداره.واقعا ملتها دارن به سمت حکومتهای اسلامی پیش میرن،اما خب شیطنت غرب و آمریکا باعث شد این جریان منحرف بشه به سمت سلفی گری و حکومت تندروها ... در هر صورت از نشانه های ظهور هم یکی اینه که توی سوریه کودتایی میشه و حاکم سوریه کشته خواهد شد . ما اگر اینو هم وارد معادلاتمون نکنیم باز طبق منطق و مستندات محکم باید گفت که حکومت سوریه داره ماههای آخر خودش رو پشت سر میذاره . ان شاءالله که هرچی پیش میاد برای مسلمونها و شیعیان خیر باشه
  • ایمان ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    آخه چرا داره اینجوری میشه اینا مقاومت بلد نیستن مگه یه شهر رو سه روزه از دست میدن بعد شش ماه طول میکشه پس بگیرن البته اگه پس بگیرن پس سپاه کجاست پس چرا حالا که نیرو کمه از ایران وارد نمیکنند والا خیلی ها ارزوشونه برن
  • ایمان ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    آخه چرا داره اینجوری میشه اینا مقاومت بلد نیستن مگه یه شهر رو سه روزه از دست میدن بعد شش ماه طول میکشه پس بگیرن البته اگه پس بگیرن پس سپاه کجاست پس چرا حالا که نیرو کمه از ایران وارد نمیکنند والا خیلی ها ارزوشونه برن
  • علی ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    تروریستا موشک تاو می داشتن یا نمی داشتن چه فرقی می کرد !؟ شهرها رو که موشک تاو تسخیر نمیکنه آدمان که میگیرن . وقتی دو سه هزار نفر مقابل بیست سی هزار تروریست قرار می گیرن خب معلومه که کی برندس ! ارتش سوریه هم که ماشالله بابت هر عقب نشینی کلی مهمات و جنگ افزار به تروریستها تقدیم میکنه.تنها راه جلوگیری از سقوط سوریه بسیج همه ی مردم مناطق اشغال نشده و دخالت مستقیم ایران در سوریه اس . وقتی ترکیه و ارتجاع عرب مستقیما و آشکارا در حال تجهیز انسانی و تسلیحاتی تروریستها هستند ، درنگ از طرف ایران چه از نظر شرعی و چه از نظر استراتژیک جایز نیست چون اگه خدای نکرده سوریه سقوط کنه مطمئنا هدف بعدی لبنان و به خصوص حزب الله هستش
  • ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    همون کشورایی که 8 سال صدام را برعلیه ما حمایت کردند و همه چیز در اختیارش گذاشتند حالا دارند تروریستهای سوریه را حمایت میکنند. جنگ داخلی کشور را نابود میکنه . سوریه تاوان ضد صهیونیست بودنش را داره پس میده . نفرین بر حامیان تروریست -سعودیها ترکیه قطر اسرائیل امریکا
  • ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    به نظر میرسه ارتش سوریه از کمبود یا نبود فرماندهان لایق شدیدا در مضیقه هست
  • ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    جالبه مشرق و داعش علیرغم تمامی اختلاف نظرها! از یک اسم برای منطقه کوبانی استفاده میکنن. هم توی متن شما نوشتید عین العرب و هم داعشیها در زیر عکسشون همین اسم رو گذاشتن. ولی نکته مهم اینه که اگه اونجا اسمش عین العربه، پس چرا اعراب ازش دفاع نکردن!؟
  • محمدعلی عبدالحمید ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    بخدا هروقت سقوط یک شهر رو در عراق و سوریه و اشغال اون شهرها توسط تروریستهای سعودی و ترک میشنوم غم سنگینی به دلم میشینه،انشاالله خدا به حق مولا علی شر این وهابیون کثیف رو از سر شیعیان برداره و بخودشون برگردونه از خدا میخوام شهرهای ریاض و آنکارا به این درد دچار بشه،خدا اردوغان و سران آل سعود رو لعنت کنه.
  • ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    اسمش در همه اسناد رسمی عین العرب هست استفاده داعش از اسم اصلی یک جا نباید دلیل بشه برای تغییرش به اسامی غیر معروف و جعلی اونهم مربوط به دوره استعمار اشغالگران فرانسه در سوریه! در ثانی ملاک نقشه های رسمی هست که دولت سوریه و مراجع بین المللی از قدیم تا کنون تولید کردن اینکه چارتا تجزیه طلب بی آبروی متحد با تروریستهای تکفیری ارتش آزاد دوست دارن اسم حاهارو عوض کنن دلیل بر جعل تاریخ و اسم نیست که برادر!
  • ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    اونوقت این وسط ترکیه و سعودی و امریکا و قطر و اسراییل جیکاره هستن؟در سازمان رزم ارتش سوریه اصلا تاو وجود نداره استینگر نیست
  • ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    اره دقیقا از تیربارون اون سرباز اسیر بدبخت بی سلاح بحرم علوی بودن و کشتار 200 کشاورز بیچاره اشتبرق معلومه کاملا!
  • جواد ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    ارتش و نيروهاي بسيجي سوريه با يك سري اراذل و اوباش تكفيري وحشي تر از حيوان كه به شدت توسط كشورهايي چون تركيه ، عربستان ، قطر ، اردن ، اسراييل ، آمريكا و اروپا حمايت مالي ، تسليحاتي و زرهي ميشوند ، ميجنگند. آنهم در مملكتي كه بدليل وضعيت جغرافيايي خاص و تراكم زياد شهري و آپارتماني ، جنگيدن بسيار سخت ميباشد. آفرين بر همت و غيرت مردم مظلوم سوريه. ليكن جاي بسيار تاسف دارد كه مسئولان ما كمترين اهميتي به وضعيت آنجا نمي دهند و حمايتها بيشتر در حد شعار باقي مانده است. تنها در حد مشاوره و توسط نيروي سپاه مي باشد و عملا ستاد مشترك و دولت هيچ اقدام عملي موثر انجام نميدهند. بهرحال ساخت اين همه تسليحات نظامي پيشرفته ، اگر به كار نيايد ، به چه درد ميخورد؟
  • ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    همشون احتمالا کشته شدن. 4 سال درگیری داخلی کم نیست.
  • ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    عزیزم هنوز هم ارتش سوریه نسبت به مخالفین و داعش و النصره برتری عددی داره. اینکه نمیتونن نیروهاشون رو در جاهای مناسب به کار بگیرن، تقصیر ما نیست که.
  • ايذه مالمير ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    سوريه رو نابود كردنه پس سپاه كجايه كه وارد عمل بشه سوريه با اين وضعيت داره از دست ميره كه بعد اون هم لبنان و بعدش هم ايرانه وضعيت خيلي خطرناك شده بخدا يا قاسم خودت به دادشون برس
  • سیدمهدی ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    بهترین تاکتیک ارتش سوریه همان تاکتیک زمین سوخته است یعنی از هر جا عقب نشینی می کنند باید اسلحه ها را نابود کنند بعد عقب نشینی کنند یا حتی بمب گذاری کنند هنگام عقب نشینی و زمانیکه تروریست ها امدند منفجرشان کنند عجب حالی میده. جزغاله میشن تروریست ها بعدشم ظاهرا مشرق نیوز اخبارشو از تروریست ها می گیره؟؟؟
  • نیما ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    ارتش بعثی سوریه در ایمان و اعتقاد و فداکاری قابل مقایسه با تکفیریها نیست. در واقع بار اصلی فداکاریها و خط شکنی های جنگ بر عهده نیروهای حزب الله و شیعیان افغانستانی است. که روز به روز دارند بیشتر تحلیل می روند و شهید می دهند. از طرفی همچنان جوانان سنی در حال پیوستن به تکفیریها هستند و آمریکا هم صبورانه منتظر است. بنا براین اگر فضا تغییری نکند، این جنگ بسیار طولانی سر انجام با سقوط اسد به پایان خواهد رسید.
  • پ ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    آره خدایی
  • پوریا ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    سلام به ابتدای تیتر خبر توجه کن
  • حسین فدا ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    "با کمال تاسف ارتش سوریه حین عقب نشینی از "معامل القرومید" تجهیزات نظامی فراوانی را بر جای گذاشتند که در میان آنها 6 دستگاه تانک تی 72 نسل 3 ، 6 عراده توپ سنگین 130 م.م ، 4 دستگاه خودروی زرهی مسلح به موشک انداز کاتیوشا ، چندین دستگاه خودروی پیکاب مسلح به کالیبر سنگین و دوشکا و دهها تن مهمات به چشم می خورد" اونوقت همین تجهیزات در عملیات بعدی او نا استفاده میشه و مشرق باز می نویسه حمله تروریستها با تجهیز ات داده شده توسط ترکیه و عربستان!!!!!!!! 4 تا نارنجک نداشتند منهدمش کنن؟
  • محمدحسن ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    به نظرم ما نیاز به یک عملیات بزرگ ضربتی داریم تا طی یک روز بتونیم کل شهر جسر الشغور رو آزاد کنیم. ولی متاسفانه نیروهای ما تعدادشون خیلی کمتر هست. من از برادران ارتشی سوال دارم وقت عقب نشینی بهتر نیست کمین هایی بزارن تا انقدر شهر به سرعت سقوط نکنه؟ یا بهتر نیست هنگام عقب نشینی شروع به مین گذاری و بمب های کنار جاده ای و . . . کنن تا شهر لااقل به مدت چند روز بتونه مقاومت کنه و بعد با حملات جدید بازپسش گرفت؟ کلا خیلی شیک و مرتب عقب نشینی می کنن ، وسایل شون رو هم جا میزارن تا حالی به تروریست ها داده باشن. در حالی که حتی در حال عقب نشینی میشه تلفات بسیار زیادی به این خدانشناس ها وارد کرد یا سرعت پیشروی شون رو کند کرد. من واقعا انگیزه اینکه نیروهای مردمی ایرانی استفاده نمی کنیم رو نمی فهمم ! فقط با 10000 نیروی جدید جان بر کف مردمی ، من به شخصه طی یک ماه تا خود مرز ترکیه رو پاکسازی می کنم. ولی واقعا دلیل این همه کوتاهی رو نمی فهمم؟!!!!!!!!!
  • ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    کار سوریه دیگه تمومه
  • ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    20 تا گردان نیرو مقاومت اعزام کنید سوریه تومار همشون رو با هم می پیچیم خلاص
  • ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    متاسفانه باید قبول کنیم ما هم انگار انگیزه ای برای کمک به سوریه نداریم ، واقعا نمی دونم چرا؟ ایران پتانسیل فرستادن 10000 نیروی مردمی حتی تا 30000 دارد ولی . . . . یک گله شدید دارم اون هم اینکه همیشه همیشه ما بدبختی ما از جایی شروع میشه خلا اطلاعاتی داریم. انقدر ما ذهن و فکرمون رو معطوف اسرائیل کردیم از عمال های این رژیم یعنی ترکیه و سعودی غافل شدیم. اگر توی ترکیه و سعودی هسته های مخفی برای فشار به این دولت ها داشتیم آلان اونها تاوان رویاپردازی شون رو داده بودن. کافی دو بمب سر راه نظامی های ترکیه توی خاکش منفجر میشد یا حملات خمپاره ای به پادگان هاشون انجام میشد یا خود عربستان ، توی ریاض . . . . . . اون وقت ماست ها رو کیسه می کردن و لااقل انقدر با فراغ بال نمیومدن این جوری . . . . . انقدر ما به فکر رویارویی با امریکا و غرق کردن ناوشون بودیم ای کاش یک دهم هم به این دوروبرمون فکر می کردیم تا آلان این جور . . . . .
  • ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    متاسفانه ارتش سوریه برخلاف ارتش عراق تجهیزات نظامی پیشرفته ای نداره
  • نیما ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    شاید اتفاقات اخیر استان ادلب ، ارتش سوریه را به حرکتی منطقی وادار کند یعنی اینکه نیروهای مقاومت جنوب شهر ادلب و همچنین شهر اریحا تا جنوب جسر الشغور را کاملا تخلیه کنند نیروها را در فاز اول در جنوب جسر الشغور سازماندهی کنند و در فاز دوم به جای حرکت به سمت اریحا و ادلب به سمت مرز ترکیه حرکت کنند . مرز با ترکیه کنترل شود می شود مواضع از دست رفته را بازپس گرفت . شاید همین حالا هزاران نفر تکفیری در حال اموزش در ترکیه باشند و روند ورود تکفیری های اموزش دیده مجهز قطعا ادامه خواهد داشت . مرز ترکیه را ببندید خواهشا .
  • ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    چقدر احمقانه مسلمانان جهان بجان هم افتادن واسلحه فروشها به ریششان میخندن تکرار تاریخ برای مسلمانان زیاد اتفاق میافته الحق که شیطان در جلد مسلمانان لانه دارد!!!!!!!!
  • ناشناس ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    واقعیت بسیار روشن است پس از به نتیجه نرسیدن حملات امریکا به افغانستان عراق وشکست ایالات متحده بر اجرای سیاستهایش در منطقه که جبهه مقاومت علیه اسراییل انجام داد امریکا با تغییر تاکتیک و برنامه ریزی دقیق با کشور های عربی حوضه خلیج فارس قطر عربستان و ترکیه و خط قرمز امریکا اسراییل خونخوار این حیوانات درنده را فقط مامور ساقط ساختن سوریه به عنوان بازوی مقاومت ساختند و بعد عراق و بعد هم شک نکنید ایران اسلامی هدف بعدی انهاست عربستان امروز با پیشمرگ شدن برای اسراییل و امریکا و جنگی که حال در یمن راه انداخته عمق کینه خود را به ایران نشان داده این را باید بدانیم با اعزام نیرو به سوریه عراق و تجهیزات جبهه مقاومت پیروز نمیشود چون از هر طرف محاصره شده است امروز نیروهایی باید به وجود بیاید که با عملیات انتحاری در ترکیه و عربستان و. اسراییل به عنوان قلب حمایت از تروریسم انها را از انجام چنین کارهایی باز دارد والسلام
  • ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    زرهی سوریه را همین تاو نابود کرده ! فقط یک سرچ ساده در ویدئو های مربوطه بکنید ببیند چند صد دستگاه ادوات زرهی ارتش سوریه ( اعم از تانک و نفربر و بولدز زرهی) را با همین موشک تاو نابود کردند
  • ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    یعنی هر دو طرف ظالمند؟
  • ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    مشرق جان سوگنامه نوشتی یا وصیتنامه این چه گزلرش احساسی برای هر مشکل باید راه حلی پیدا کرد نه اینکه نشست و سوگواری کرد
  • ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    تو چی میگی؟
  • محمدرضا ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    به نظرشما دوستان عزیز اگه چندین نفر از ایران بتونن خودشونو بدون سازماندهی داخلی برسونن سوریه واونجا برن جزو مدافعان برا کشورمون دردسر درست کرن؟؟؟؟
  • ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    وقتشه که شیعیان هندی هم آموزشهای نظامی ببینند و به جبهه های نبرد در سوریه اعزام بشن!
  • رضا ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    ناشناس مثل اینکه ترکیه،اردن،عربستان،آمریکا،رژیم صهیونیستی،اروپا،قطر،کویت،امارات و...رو نمی بینی که کلی تجهیزات برای تروریست ها میفرستن
  • ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    واقعا غم به دل آدم می نشیند اخه این چه وضعیه؟ چرا به غیرت سوری ها بر نمی خورد و برای خروج کشورشان از اینهمه وحشیگری متحد نمی شوند؟ جهالت اینها حد و مرز ندارد!
  • ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    برو برادر.این گوی و این میدان.جنگ تا 1 ماه اجاره شما.ببینیم چیکار می کنی
  • ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    مث اینکه فیلم زیاد نیگا می کنی؟
  • احسان ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    خدا کنه حرم بی بی زینب(س)حفظ بشه.این ملعون ها یکی از مقاصد اصلیشون تخریب حرم حضرت زینبه(س)نمیدونم چی بگم؟آخه چرا تموم نمیشن این ملعونا هر چه قد میزنن بازم میان
  • ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    البته باید اعتراف کرد که تاثیر قطع کمکهای مالی ایران به سوریه در دو سال اخیر کاملا واضح است. نگهداشتن ادلب بعد از سفوط شهرهای چنوب آن و همه مناطق اطراف معره النعمان کار بیهوده ای بود. اگر ارتش سوریه از همان روز اول برای پس گرفتن معره النعمان اقدام کرده بود شاید کل بحران سوریه حداقل در جبهه شمالی تمام می شد. قطعا یک عقب نشین حساب شده و با زمین سوخته بسیار بهتر از نکهداشتن اچباری یک شهر است که عملا دیگر از نظر نظامی سقوط کرده است. اما در حال حاضر هم اشتباه بزرگ - و شاید خیانت- این بود که قبل از فرار از ادلب فوعه و کفرایا را تخلیه نکردند. لهذا بدیهی است که با فاجعه ای مانند سربرنیتسا در بوسنی مواجه خواهیم شد. به هر حال وضعیت شبیه وضعیت افغانستان در دو سال پایانی حکومت نجیب الله است و یقینا در صورت سقوط اسد این گروهها همه برای کسب قدرت به جان هم خواهند افتاد. داعش هم که جای خود دارد. مشکل خاورمیانه تنها با یک دست کردن جمعیت قابل حل است. همانطور که مشکل آلمان و لهستان فقط با اخراج همه آلمانی ها از لهستان و پروس شرقی حل شد.
  • ناشناس ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    اخیرا شهدای مدافع حرم در خوزستان زیاد شده اند
  • عبدالحسین ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    وقتیکه نامیدی ویأس درجبهه خدا پرستانومنتظران پدیدار گردد.ان وقت است که استکبارجهانی .وهابی های یهودی زاده واخوانیهای ترک فکر میکنند نصرت یافته اند.برادران وخواهران اگر به فرهنگ عاشورا تمسک بجوییم و به تگلیف مان عمل کنیم.اطمینان داشته باشید نصرت از آن ماوظلت ونکبت وبدبختی واضمحلال از ان بندگان زروزوروعافیت طلبان خواهد بود انشأالله فرج امام زمان نزدیک است .
  • ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    اخوی جنگ سوریه چریکیه موشک کاربرد نداره
  • امین ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
    0 0
    مردم عراق و سوریه باید یاد بگیرن رو پای خودشون وایستن.... ب خاطر همین اعزام فعلآ نداریم
  • کاکرو یوگا ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
    0 0
    ابله
  • کاکرو یوگا ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
    0 0
    مشرق هالو ادلب بعد از درعا کوچکترین استان سوریه هست فقط به نقشه سوریه نگاه کن قبل از فتح القصیر وضعیت سوریه بدتر از اینها بود. به نظر من باید بمبارانهای هوایی رو چندین برابر کنن
  • حسین ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
    0 0
    به امید پیروزی ارتش سوریه
  • ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
    0 0
    مشرق جان مادرت كم چرت و پرتاى اميد رو منتشر كن....جنگ توى لاذقيه است بعد تو مينويسى دارن برنام ريزى ميكنن براى جسر؟ لااقل اخبار درست بذار ملت آماده نبرد بشن، شدى پروپاگانداى ارتش نابود سوريه خاك بر سر حيف نون تاكتيك زمين سوخته هم لو رفته، اتفاقا بمبارانهاى وسيع و تخريب شهرها فرصت بهترى به تكفيريها داده هم براى پنهان شدن و هم براى بهره بردارن از نفرت عمومى عليه بشار تنها راه چاره تشكسل ارتشى غير منظم در سوريه است وگرنه اين ارتش فشل داره از هم ميپاشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس