کد خبر 393335
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵

معاون وزیر ورزش گفت: حدود 15 فدراسیون در بازاریابی فعال هستند و برخی مانند والیبال، فوتبال، کشتی و بسکتبال در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده‌اند.

به گزارش مشرق، نصرالله سجادی در مورد بازاریابی و نقش آن در ورزش کشور اظهارداشت: حدود 4 ماه قبل در معاونت قهرمانی وزارت ورزش کارگروهی تشکیل شد تا فعالیت خود را در زمینه بازاریابی آغاز کند. این کارگروه با حضور اعضای هیأت علمی برخی دانشگاه‌ها و برخی از اساتید دانشگاه‌ها تشکیل شد و هر دو هفته یک جلسه را برگزار می‌کرد. برای آغاز کار این کارگروه در یک جلسه هم‌اندیشی نیاز بود که امروز آن را برگزار کردیم.

وی ادامه داد: 5 موضوع اصلی وجود داشت و نیاز به برگزاری 5 کارگاه بود، به نظر من پتانسیل بازاریابی در ورزش ایران بالا است اما متاسفانه کمتر از آن استفاده شده است. منظورم تنها فدراسیون‌ها و وزارت ورزش نیست بلکه تمام ارگانها و حتی باشگاه‌ها هم باید به این امر توجه داشته باشند. امیدوارم در سال 94 با قدرت به کارمان ادامه دهیم تا بازاریابی فعال‌تر از همیشه در ورزش کشور نمایان شود.

معاون وزیر ورزش خاطرنشان کرد: با برگزاری چنین جلساتی دنبال جذب اسپانسر برای وزارت ورزش نیستیم بلکه می‌خواهیم فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها را با برخی فرصت‌ها بیشتر آشنا کنیم، بازاریابی در ورزش ایران ناشناخته است و اگر بتوانیم این موضوع را در ورزش پررنگ‌تر کنیم به سود مجموعه ورزش کشور است. امروز خودمان با یک اسپانسر صحبت کردیم تا این جلسه را برگزار کند تا به این ترتیب خودمان قدم اول را برداشته باشیم.

سجادی گفت: با تماس‌هایی که اخیراً داشتیم به این نتیجه رسیدیم که حدود 15 فدراسیون در بازاریابی فعال هستند اما باشگاه‌هایی که در لیگ‌های مختلف تیم‌داری می‌کنند باید در این زمینه فعال باشند، مطمئن باشید این کارگروه به کارش ادامه می‌دهد تا به نتیجه برسد، ما نباید به بودجه دولتی وابسته باشیم و به همین دلیل تلاش می‌کنیم این کارگروه را توسعه دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که کدام فدراسیون‌ها یا باشگاه‌ها در این زمینه فعالیت بیشتری دارند، اظهارداشت: برخی فدراسیون‌ها مانند والیبال، فوتبال، کشتی و بسکتبال در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده‌اند بقیه فدراسیون‌ها هم قدم‌هایی را برداشته‌اند، باشگاه‌ها هم باید کار خود را آغاز کنند، ما باید ببینیم که باشگاه‌ها چقدر از این شرایط استفاده کرده‌اند و خودمان بین سازمان‌های ورزشی و حامیان مالی واسطه باشیم.

معاون وزیر ورزش در مورد برگزاری انتخابات فدراسیون‌ها تصریح کرد: انتخابات فدراسیون ووشو و همگانی قطعاً امسال و بقیه فدراسیون‌ها در سال آینده برگزار خواهد شد چرا که امسال زمان زیادی نداریم و سخت است که بخواهیم در هفته آخر سال چند انتخابات را برگزار کنیم.

سجادی در مورد شرابط حضور حسین رضا زاده در انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری عنوان کرد: بارها این موضوع را گفته‌ام که اگر رضا زاده بخواهد در انتخابات وزنه‌برداری شرکت کند باید از شورای شهر استعفا بدهد، این حرف من نیست بلکه قانون این را می‌گوید، رضازاده خودش باید شرایط را بررسی کند و بهتر است جزئیات را از خودش بپرسید، ما با کسی مشکلی نداریم بلکه فقط قانون را اجرا می‌کنیم، باز هم تاکید می‌کنم برای تمام کسانی که عضو شورای شهر هستند همین قانون اجرا می‌شود و کاری به بقیه هم ندارم.

وی در خصوص واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی گفت: ما نباید شرایطی بگذاریم، سازمان خصوصی‌سازی آخرین شرایط را اعلام کرده است و شنیده‌ام گفته‌اند بجای 40 درصد می‌توانند 20 درصد را به عنوان پیش پرداخت بدهند.

وی در مورد اینکه مسئولان سازمان خصوصی سازی اعلام کرده‌اند اگر استقلال و پرسپولیس مشتری نداشته باشند مانند گذشته مدیریت خواهند شد، تصریح کرد: اگر آقایان چنین حرفی زده‌اند حتماً اینگونه است.

سجادی در مورد اساسنامه فدراسیون‌ها خاطرنشان کرد: اساسنامه فدراسیون‌ها به مراحل خوبی رسیده است، روز چهارشنبه هم یک جلسه مفصل داریم تا با حضور اعضا بتوانیم به نتیجه نهایی برسیم.

معاون وزیر ورزش در خصوص اظهارات کرار هافبک استقلال گفت: من چیزی در این خصوص نشنیده‌ام که بخواهم اظهار نظر کنم.

وی با اشاره به آخرین شرایط مجمع فدراسیون فوتبال اظهارداشت: در مجمع تصویب شد که تا آخر سال گزارش مالی داده شود و مسئولان موظف هستند که به اعضاء در این خصوص پاسخ دهند، اعضای مجمع تعیین می‌کنند که چه زمانی این جلسه برگزار شود چرا که آنها بالاترین مرجع تصمیم‌گیر در این خصوص هستند، من مسئولیتی ندارم و تنها یک عضو هستند و بیشتر از این اظهار نظر کنم.

سجادی در مورد برگزاری همایش‌های بازاریابی گفت: بازاریابی در ورزش ایران وجود دارد و ممکن است تنها چند خلاء قانونی داشته باشد، عقد قرارداد 160 میلیاردی پرسپولیس برای دو سال و اظهارنظر مسئولان فدراسیون والیبال مبنی بر اینکه سال آینده نیاز به بودجه دولت ندارند، نشان می‌دهد که بازاریابی در ورزش ایران وجود دارد اما خلاءهایی هست که باید آنها را بررسی کنیم، ما تصمیم‌گیر برای تمام مسائل مملکت نیستیم بلکه سعی می‌کنیم فرصت‌ها را به فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها نشان دهیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس