کد خبر 392016
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش گفت: هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال باید در برابر تصمیم مجمع و قولی که داده پاسخگو باشد.

به گزارش مشرق،  مجمع سالیانه فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان امروز (دوشنبه) در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.نصرالله سجادی در جلسه مجمع اظهار داشت: این آمادگی را داریم که همه مجامع سالیانه فدراسیون‌ها را برگزار کنیم چون گزارش حسابرسی‌ها هنوز آماده نیست این قضیه به تعویق افتاده است. ما می‌خواستیم مجامع تا اسفند برگزار شود ولی تقصیر ما نیست چون حسابرس مربوط به یک سازمان بیرونی است و هنوز برخی حسابرسی‌ها به دست ما نرسیده است.

وی افزود: متأسفانه برخی فدراسیون‌ها چندین سال است که حسابرسی نشد‌ه‌اند و باید برگردیم حسابرسی‌ها را از چند سال قبل انجام دهیم. برای مثال همین فدراسیون نابینایان ازسال 89 مجمع عمومی نداشته و حسابرسی آن نیز انجام نشده است.

معاون قهرمانی وزارت ورزش افزود: برای سال آینده امیدواریم مجامع فدراسیون‌ها سالانه انجام شود و امسال نیز این کار را شروع کردیم. عزم ما این است که بهمن و اسفند سال 94 مجامع سالانه همه فدراسیون‌ها برگزار شود.

سجادی همچنین در حاشیه مجمع و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای با فدراسیون‌ها امضا کردیم که براساس آن 15 درصد از بودجه فدراسیون‌ها بین هیئت‌ها توزیع می‌شود و امسال هم در تفاهم‌نامه خود به این مساله اشاره کردیم. به علاوه وزارت ورزش 15 تا 20 درصد به ادارات کل استان‌ها داده تا بین هیئت‌ها توزیع شود و این نهایت میزانی است که می‌توانیم کمک کنیم.

وی در ادامه افزود: باید شفاف‌سازی در گزارش‌ها که در مجمع ارائه می‌شود وجود داشته باشد و باید گزارش‌های مالی کتبا اعلام شود.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه نامه‌ای از رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در حمایت از رضازاده ارسال شده، گفت: نامه‌ای برای ما نیامده اما این نامه به کمیته ملی المپیک ارسال شده و آنها خودشان پاسخ دادند. وزارت ورزش هم اعلام کرد که هر کشوری قوانین داخلی خود را دارد که ارتباطی به اساسنامه فدراسیون‌ها ندارد چرا که قوانین ما بالاتر از اساسنامه است. ما توضیح دادیم که در کشور ما افراد نمی‌توانند دوشغله باشند به جز در برخی مواقع استثنا و همان طور که ما به قوانین فدراسیون جهانی احترام می‌گذاریم آنها هم باید به قوانین داخلی ما احترام بگذارند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در خصوص اینکه این شائبه وجود دارد که مجمع فدراسیون فوتبال به تاخیر بیفتد، گفت: من چنین چیزی نشنیده‌ام، البته هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال باید در برابر تصمیم مجمع و قولی که داده پاسخگو باشد. آنها قول دادند که این مساله تا پایان سال حل شود و بقیه را نیز مجمع باید تصمیم بگیرد.

سجادی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار خبرگزاری تسنیم در خصوص اینکه گفته می‌شود انتخابات هیئت فوتبال تهران شائبه‌دار بوده، گفت: من چنین چیزی نشنیده‌ام و در جریان نیستم.

وی در خصوص همایش بازاریابی ورزش گفت: 3 ماه قبل کارگروهی در معاونت قهرمانی تشکیل شد و از حضور اساتید این رشته در دانشگاه چند روسای فدراسیون که در این حوزه کار کرده‌اند استفاده شد تا از علم و تجربه آنها بهره ببریم. به دنبال این هستیم که بخش بازاریابی را در فدراسیون‌ها فعال کنیم و با حضور دبیر، رئیس و نایب‌رئیس بانوان، مسئولان کمیته بازاریابی فدراسیون‌ها و مدیرعامل باشگاه‌های فوتبال، والیبال، بسکتبال و کشتی و بخشی از هیئت علمی این دانشگاه‌ها این همایش برگزار می‌شود که شامل 5 کارگاه نیز می‌باشد. شرکت‌کنندگان می‌توانند براساس علاقه خود در آن شرکت کنند.

سجادی افزود: نتایج در قالب کتاب منتشر می‌شود و پس از پایان همایش برنامه ما تمام نمی‌شود بلکه این کارگروه فعالیت خود را مستمر ادامه می‌دهد و قصد داریم برای تک‌تک استان‌ها در سال 94 از نتایج این همایش استفاده کنیم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش یادآور شد: پتانسیل خوبی در این زمینه وجود دارد اما باید راهکارها شناسایی شود و باید تلاش کنیم که از پتانسیل کشور استفاده کنیم.

وی در خصوص سرپرست فدراسیون ووشو گفت: از هفته گذشته امور ووشو به عهده دبیر فدراسیون گذاشته که با همکاری نایب‌رئیس امور فدراسیون را دنبال می‌کنند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس