کد خبر 392147
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۲:۴۲

مربی سابق تیم نفت گفت:‌باید بگویم که برخورد نکردن کفاشیان با بحث فساد در فوتبال جای تعجب دارد.

به گزارش مشرق، ناصر فریاد شیران درباره بحث فساد در فوتبال اظهار داشت: در تمام دنیا در بحث فوتبال قوانینی وجود دارد و همان طور که می‌دانیم فیفا و کنفدراسیون آسیا قوانینی را دیکته می‌کند که ما باید صد در صد آن‌ها را انجام دهیم.

وی بیان کرد:‌بحث فساد در تمام دنیا وجود دارد و در حال حاضر همه پیگیر هستند که هر طور شده ریشه فساد را از بین ببرند و همان طور که می‌دانیم مقام معظم رهبری در رابطه با از بین برد فساد در همه زمینه‌ها صحبت‌هایی را ارائه کرده است اما این فساد در فوتبال ما نیز به چشم می‌خورد که باید سریع تر از بین برود.

فریادشیران عنوان کرد: در بحث فساد در فوتبال کشورمان میتوان به تغییر نتایج، امتیاز خریدن، امتیاز فروختن، صحبت با سرمربی و بازیکن تیم و حتی داوری نیز اشاره کرد که این روزها در فوتبال ما این موارد خیلی زیاد به چشم می‌خورد. همان طور که نظاره گر هستیم این  اتفاقات بارها در فوتبال ما رخ داده و به طور مثال می توان به تیم شهرداری تبریز اشاره‌ای داشته با شیم که از لیگ یک به لیگ برتر صعود کرد و با توجه به پرونده‌های مختلف و سابقه سرمربی این تیم و عوامل آن تیم شهرداری تبریز از لیگ برتر سقوط داده شد و به لیگ یک و بعد از اعتراض این تیم به لیگ دو فرستاده شد، این موارد نمونه‌های بارزی است که در فوتبال ما دیده می‌شود.

وی افزود: پرونده‌های مختلفی در رابطه با فساد مربیان و مدیران منشوری وجود دارد و این افراد با توجه به  همکاری‌هایی که در زد و بند، تغییر نتایج و غیره انجام می‌دهند و فعالیت دارند باید طبق قانون سه سال از تمام فعالیت های فوتبالی محروم شوند و در صورت تکرار دوباره برای مادام العمر  محروم شوند اما به دلیل اینکه اساس نامه فوتبال ما ایراد قانونی دارد این مسائل رسیدگی نمی‌شود و هر روز در فوتبال کشورمان نیز بیشتر می‌شود.

وی عنوان  کرد:‌ این طور به نظر می‌رسد قانون را نمی‌شود شکست اما می‌شود که قانون را خم کنیم و از زیرش رد شویم و دقیقا همین  کار را بعضی از افراد در  فوتبال ما انجام می‌دهند. این مسئله برای من جای سوال دارد که چرا افرادی با وجود پرونده‌های زیاد تخلفات به لیگ برتر ‌آمدند و مربیگری تیم ها را از انجام می‌دهند؟ چرا باید با این افراد برخوردهای ملایم صورت بگیرد؟ این چه قانونی است؟چرا باید مربی که این همه تخلف کرده، فوتبال را به جای کثیف تبدیل کند؟

فریاد شیران افزود: مربیان منشوری که تبانی می‌کنند و به بازیکن تیم حریف می‌گویند که پنالتی عمدی بدهد و خیلی راحت این افراد به لیگ برتر ورود می‌کنند و به جای مربیان خوب مربیگری می‌کنند پس بهتر است فدراسیون و کفاشیان به یک باره بگویند که همه مربیان منشوری به راس کار بیایند و مربیان پاک بروند و خانه نشین شوند.

وی بیان کرد:‌ تعجب می‌کنم چرا کفاشیان با این همه فساد در فوتبال برخوردی انجام نمی‌دهد. چرا قانون برای همه یکسان نیست؟ اگر ما تابع قوانین فیفا وafc هستیم پس چطور این مربیان منشوری به راس کار آمدند؟ در حال حاضر به مربیان منشوری می‌گویند که 6ماه تا 1 سال استراحت کنی و بعد از اینکه آب‌ها از آسیاب افتاد و دوباره به کار خود برگردد، این چه قانون و فوتبالی است که هرکسی که تخلف می‌کند مجوز کار می‌گیرد؟ به نظر من تنها فردی که در فدراسیون فوتبال در بحث فساد مبارزه می‌کرد عزیز محمدی بود که در حال حاضر در راس کار نیست و از طرفی دیگر علیپور مسئول رسیدگی به پرونده تخلفات است که امیدوارم هرچه زودتر این فساد از فوتبال ما برداشته شود.

وی بیان کرد: ‌در حال حاضر رسیدگی به پرونده فساد فوتبال نیز به عهده رسایی است اما متاسفانه آنقدر پرونده‌های قطور مالی وجود تبانی وجود دارد که فساد فوتبال ما در مقابل آن‌ها دیده نمی‌شود.
 
مربی سابق تیم نفت تهران بیان کرد: به نظر من اگر کمیته اخلاق و کمیته انضباطی با یکدیگر هماهنگ شوند دیگر کسی جرات نمی‌کند که نتایج را تغییر دهد یا تخلف کند و باید بگویم که اگر ما پیرو صحبت‌های مسئولین نظام تقسیم پس باید با فساد در فوتبالمان مبارزه کنیم.

وی افزود:به نظر من با تغییراتی که در فدراسیون رخ داده باید کمک کنیم که در حال حاضر این برخوردها بیشتر شود تا  ریشه فساد از بین برداشته شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر سه تفنگدار به لیگ برتر آمدند که هر سه پرونده‌های قطور تخلفات دارند و این جای سوال دارد که چرا این افراد باید دوباره سرمربی شوند؟ این مسئله برای فدراسیون فوتبال زشت خواهد بود که این افراد را به عنوان سرمربی به لیگ برتر می آورند و نکته جالب این است که این افراد معروف به سکه بگیر راجع به فساد هم حرف می زنند که این جای تعجب دارد.

وی بیان کرد:‌خواهش من از گودرزی، سجادی، کفاشیان، اسدی، علیپور و تاج این است که با افراد متخلف و فساد در فوتبال مبارزه کنند و آن قدر برخوردها محکم باشد که کسی جرات  نکند وارد بحث فساد شود چرا که تا زمانی که این برخوردها جدی نباشد همچنان این حکایت‌ها وجود خواهد داشت.

فریاد شیران تصریح کرد:‌متاسفانه مربیان منشوری روز به روز زاد و ولدشان بیشتر می‌شود و همه وارد کار دلالی شده‌اند. از طرفی دیگر برانکو و قطبی که به خاطر مالیات فراری هستند چه کسانی آن‌ها را مطرح می کنند و مطمئن باشید که این کار دلالان فوتبال است که این افراد را بزرگ می کنند و به نظر من فوتبال در حال حاضر دست این دلالان است و همه چیز تحت اختیار آن‌ها قرار دارد.

فریاد شیران تصریح کرد:‌همان طور که نظاره گر هستیم در حال حاضر مربیانی هستند که افکار سالم و اخلاق مثبت دارند اما به آن‌ها اجازه فعالیت داده نمی‌شود و این مسئله برای من جای سوال دارد که چرا مربیان خارجی همچون تونی که در حال حاضر به تراکتورسازی آمده باید به راحتی به فوتبال ما ورود کنند اما مربیان با کیفیت ایرانی ما که مسائل اخلاقی را نیز رعایت می‌کنند در فوتبال ما جایی ندارند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • فرشاد ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    آقا یکی‌ یه آب نبات چوبی بده دست این بچه اینقده گریه نکنه.
  • مهدی ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    متأسفانه فقط مربیان ناپاک نیستن ، تو خود فدراسیون هم آدم ناپاک زیاده ، مثلا به نظر شما بین سقوط نکردن ذوب آهن با آقای تاج ارتباطی وجود داره ؟ بین آقای نبی و آقای دینور زاده چی ؟ هیچ میدونید آقای دینور زاده با آقای نبی نسبت فامیلی داره و هر تیم دسته یکی که در آستانه سقوط قرار میگیره با سفارش آقای نبی دینور زاده میشه سرمربی و تیم تو لیگ میمونه ؟ متأسفانه همه اعضای فدراسیون به نحوی پاشون میلنگه و از هم نقطه ضعف دارن ، ظاهرا وزیر میخواهد ریشه این فدراسیون کثیف و خشک کنه فقط از کنفدراسیون میترسه
  • ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    خوشحال باش ا ی کفاشیان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس