معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان گفت: در صورت تایید شورای نگهبان از ابتدای سال 94 ورزش کشور می تواند درآمد اختصاصی داشته باشد.

به گزارش مشرق، سید مناف هاشمی در سفر خود به اصفهان، در جلسه ای با حضور روسای هیئت های ورزشی و ادارات شهرستانهای اصفهان به عملکرد 18 ماه گذشته دولت تدبیر و امید در حوزه ورزش اشاره کرد و گفت: از مهمترین اقدامات وزارت ورزش و جوانان پس از حضور دکتر گودرزی در رأس این وزارت خانه ، بهره برداری از 350 پروژه عمرانی از محل اعتبارات ملی بود که از این تعداد311 پروژه در استانها و مابقی توسط شرکت توسعه و نگهداری از اماکن ورزشی افتتاح شد.

وی افزود: از دیگر اقدامات مهم وزارت دیدار مدیران ورزشی و قهرمانان کشور با مقام معظم رهبری و بهره برداری از فرمایشات ولی فقیه در زمینه ورزش به عنوان چراغ راه برای جامعه ورزش بود .

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان پرداخت مطالبات قهرمانان و مدال آوران آسیایی و جهانی را از دیگر کارهای انجام شده طی این مدت اعلام کرد و افزود: امسال تلاش کردیم بلافاصله و در کوتاه ترین زمان ممکن جوایز و هدایای بین 80 تا 90 نفر از قهرمانان ومدال آوران کشور را پرداخت کنیم و تا هفته آینده نیز مابقی جوایز پرداخت خواهند شد.

وی با بیان اینکه نگاه دولت تدبیر و امید به ورزش فراتر از جنبه ی سرگرمی بودن ورزش است اظهار نمود: پیش از این ورزش در شرایط خاص فقط مد نظر بود ، ولی هم اکنون ورزش به عنوان یک عامل تاثیر گذار در اقتصاد ، فرهنگ ، اقتدار ملی ، رعایت توازن بین جمعیت بانوان و آقایان و ... مورد توجه است.

تلاش کردیم جایگاه ورزش را در مجلس و لایه های میانی دولت حفظ کنیم

سید مناف هاشمی بودجه فعلی ورزش را برای این نهاد تاثیر گذار و پرمخاطب بسیار ناکافی دانست و گفت: انتظار فعلی از ورزش به این شکلی که غالباً مدیران تحصیل کرده و متخصص در رأس آن قرار دارند بیشتر است ، اما اعتبارات فعلی برای اداره ورزش کشور با این حجم فعالیت و گستره واقعاً ناچیز است.

وی با بیان اینکه در مدیریت شهری بوجه 500 میلیارد تومانی حتی برای مدیریت یک کلان شهر هم رقم چشمگیری نیست خاطر نشان کرد: با این رقم نمی توان انتظار داشت ورزش کشور با توجه به پتانسیلهای انسانی در جایگاهی که شایسته ی آن است قرار گیرد.

هاشمی به تکمیل بخش قابل توجهی از پروژه های نیمه تمام با اعطای وام توسط بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: در سال 93 مبلغ 30 میلیارد تومان وام از منابع عمرانی به بخش خصوصی و خیرین پرداخت کردیم و نتیجه ی آن تکمیل چندین پروژه ورزشی با ارزش 150 میلیارد تومان بود . این در حالی است که اگر مبلغ این وام قابل افزایش بود ، طبیعتاً فضاهای ورزشی بیشتری افتتاح می شد.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان موضوع منابع پایدار درآمدی را در حوزه ورزش ضروری و راهکاری برای برون رفت از مشکلات مالی عنوان کرد و اظهار داشت: تصویب یک بند از لحاظ بودجه ای در مجلس به پیگیری و تلاش زیادی نیاز داشت که خوشبختانه این تلاش ها و رایزنی ها انجام شده و برای اولین بار در تاریخ ورزش کشور در آمد اختصاصی برای ورزش تصویب شده است.

وی تصریح کرد: چنانچه موضوع در آمد اختصاصی برای ورزش از سوی اعضای محترم شورای نگهبان تایید شود، سال 94 هر گونه عواید حاصل از فروش و ارزش افزوده به خود استان و یا شهر بر می گردد.

دو حکم خوب در خصوص تامین منابع مالی برای ورزش تصویب شد

سید مناف هاشمی گفت: در حوزه ورزش از نظر تامین منابع مالی پایدار حدوداً 20 سال عقب مانده ایم و با توجه به اینکه راهکار های زیادی می توان برای تامین مالی در ورزش ارائه کرد، امیدوار هستیم سال 94 سال خوبی در موضوع تامین مالی برای ورزش کشور باشد.

وی به استحکام دوحکم در قانون بودجه سال 94 برای کمک به ورزش اشاره نمود و عنوان کرد: در قانون بودجه سال 94 دو حکم خوب مصوب و دیده شد که بر این اساس طبق بند "ن" فروش برخی املاک و تهاترها برای وزارت ورزش و جوانان امکان پذیر است و منافع و عواید حاصل از همین منابع به همراه ظرفیتهای ماده 88 شامل ورزش استانها خواهد شد.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان افزود: در بند"س" مربوط به قانون بودجه ، پروژه هایی که دارای پیشرفت فیزیکی صفر تا 50% هستند چه در قالب BOT و چه در قالب مزایده به هیئتها و یا شهرداریها واگذار می شوند.

وی تاکید کرد: با این کار بیش از هزاران پروژه نیمه تمام به هیئتها و یا شهرداریها واگذار می شوند تا پس از تکمیل در حالیکه مالکیت پروژه برای ورزش محفوظ خواهد ماند ، بهره بردار طی زمانی بین 10 تا 20 سال بتواند از آن استفاده کند.

هاشمی بر استفاده از ظرفیتهای ماده 88 اشاره کرد و اظهار داشت: ماده 88 ده ها ظرفیت دارد از جمله BOT که از این ظرفیتها استفاده نشده است درحالیکه این ظرفیتها باعث می شوند با بخش خصوصی و خیرین ضمن رعایت قانون تعامل کرده و عواید مالی آن را صرف ورزش کنیم.

شاخص های تخصیص اعتبارات به استانها را در سال 94 اصلاح می کنیم

سید مناف هاشمی در پاسخ به تقاضای نماینده روسای هیئتهای ورزشی اصفهان در خصوص لحاظ نمودن شاخص جمعیت در تخصیص اعتبار تصریح کرد: شاخص های سال 94 را برای تعیین میزان اعتبارات استانی حتما اصلاح می کنیم. بر این اساس لازم است مدیران کل استانها نظرات کارشناسی خود را به ستاد اعلام نمایند ، اما آنچه مسلم است وزن بیشتری برای شاخص جمعیت قایل می شویم و به سایر موضوعات مانند محرومیتها هم به عنوان شاخص توجه می شود.

وی همچنین با توجه به مشکلات مالی هیئتهای ورزشی اصفهان خاطر نشان کرد: پیش از این مبلغ 75 میلیارد تومان به فدراسیونها پرداخت کردیم که قرار بود 15 میلیارد تومان از این مبلغ برای تقویت مالی به هیئتهای استانها اختصاص دهند؛ که ظاهراً برخی فدراسیونها انجام ندادند، بنا براین در سال 94 مبالغ مورد نظر از سرجمع اعتبارات فدراسیونهایی که سهم هیئتهای استانی را پرداخت نکرده اند کسر می کنیم وبه طور مستقیم به حساب استانها واریز می کنیم.

ورزش کشور بدون شک شکوفا خواهد شد اگر ...

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش وجوانان ضمن قدردانی از کامران نماینده استان اصفهان و دیگر نمایندگان حامی در تخصیص یک درصد اعتبارات دستگاهها برای ورزش گفت: بزرگترین امتیاز گذشته ورزش کشور ابلاغ یک درصد اعتبارات دستگاهها برای هزینه کرد در ورزش بود که اگر این موضوع تصویب شده بود تمام منابع مالی ورزش کشور تامین می شد.

وی اظهار داشت : از آنجایی که دستگاهها مجاز هستند موضوع یک درصد را لحاظ کنند انتظار می رود مدیران ورزش و جوانان استانها باحمایت استانداران، این موضوع را پیگیری کنند.

هاشمی اظهار امیدواری کرد با توجه به اقدامات و پیگیریهای انجام شده چشم انداز خوبی در بحث تامین منابع برای ورزش کشور در پیش خواهیم داشت .

وی افزود: گرچه با این رویدادها رشد خوبی در ورزش کشورخواهیم داشت؛ ولی باز هم این انتظار نهایی ما نیست و برای نهایی شدن موضوع یک درصد اعتبار دستگاهها با حمایت نمایندگان محترم مجلس تلاش بیشتری خواهیم کرد.

سید مناف هاشمی تاکید کرد: اگر بتوانیم موضوع یک درصد مالیات بر ارزش افزوده را برای ورزش مصوب کنیم ، زمان شکوفایی ورزش ایران فرا خواهد رسید.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس