طراحی و ساخت بالگرد و موتور جت، برگزاری دوره‌های نرم افزاری و کارگاهی کوتاه مدت و بلند مدت (کامپوزیت، گلایدر، پهپاد، راکت) بخشی از برنامه‌های انجمن هوافضای واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی را تشکیل می‌دهند.

به گزارش مشرق، از دیگر برنامه‌های این انجمن می‌توان به برگزاری دوره‌های امکان سنجی پروژه بالگرد نیروی انسانی (HPH) و انجام پروژه طراحی و ساخت کوره خورشیدی اشاره کرد.

انجمن علمی هوافضای واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1381 در راستای نیل به اهداف علمی و پژوهشی دانشگاه و مهیا کردن محیطی پویا به منظور انجام فعالیتهای پژوهشی تاسیس شد.

این انجمن با آماده سازی، جهت دهی و همسوسازی توانمندی‌های علمی و فنی اعضا، زمینه مناسبی را برای رشد و ارتقای علمی دانشجویان توانمند و انجام کارهای گروهی از جمله انجام چندین پروژه در حوزه‌های مختلف فراهم کرده است.

حمایت از ایده و ایده پردازی دانشجویان و دانش‌پژوهان در راستای افزایش توان علمی دانشگاه، پرورش مغزافزارهای مهندسی و ایجاد بسترهای مناسب برای کسب تجربه‌های علمی و کارگاهی بخشی از اهداف این انجمن را تشکیل می‌دهند.

از دیگر اهداف انجمن هوافضای واحد علوم و تحقیقات می‌توان به انجام پروژه‌های فناورانه، ایجاد مرکزی به منظور برقراری ارتباط بیشتر بین دانشگاه و صنعت و تلاش به منظور افزایش روحیه کار گروهی و بالا بردن نشاط علمی در بین دانشجویان اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، کارگروه‌ها، کمیته‌ها و کلوپ‌های متعددی از جمله استعدادیابی در جهت ارتقای توان علمی و عملی حمایت از فعالیت‌های پژوهشی اعضاء، برگزاری دوره‌های آموزشی و برگزاری مسابقات بین دانشگاهی و بین‌المللی در دایره کاری این انجمن پیش بینی شده است.

انجام پروژه‌های علمی و آموزشی، تشکیل بانک‌های اطلاعاتی، برگزاری نشستها و همایش‌های علمی، استعدادیابی در جهت ارتقای توان علمی و عملی، حمایت از فعالیت‌های پژوهشی اعضا و برگزاری دوره‌های آموزشی در دستور کار انجمن هوافضای واحد علوم و تحقیقات قرار دارد.

بر اساس این گزارش، این انجمن درنظر دارد با برگزاری مسابقات بین دانشگاهی و بین‌المللی، انجام پروژه‌های علمی و آموزشی، تشکیل بانک‌های اطلاعاتی و برگزاری نشستها و همایش‌های علمی موجب رشد علمی بیش از پیش این واحد دانشگاهی شود.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
    0 1
    اگه مسئولین حمایت درستی بکنن.مخهای زیادی توی همین دانشگاه آزاد وجود دارند.
  • بی کار ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
    1 0
    اگر کسی دانشگاه آزاد را از نزدیک دیده باشه می فهمه این خبر چقدر خنده داره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس