کد خبر 354019
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۴

پژوهشگران کشورمان موفق به طراحی پهپادی شدند که ضمن پرواز در دریا و خشکی، قادر است با پرواز در شب، اطلاعات محل مورد نظر را به کاربر ارسال کند. این پروژه با نام "شهدای گمنام" اجرا شده است.

به گزارش مشرق، حسن اکبری، دانشجوی دوره کارشناسی ارشد واحد بین‌الملل قشم دانشگاه آزاد اسلامی و مجری طرح با بیان اینکه پهپاد تولید شده دارای سیستم محافظ تعادل مکانیکی است، گفت: استفاده از این سیستم موجب شده است تا این پهپاد در زمان فرود بدون نیاز به چرخ و باند و با کمک محافظ، تعادل شتاب را کاسته و بعد از طی مسیر  30 متری به آرامی بر روی بدنه فرود آید.

وی با بیان اینکه برای قسمت بالای باله‌های هواپیما میکروجت طراحی شده است، اظهار داشت: میکروجت طراحی شده در هنگام سرعت‌گیری استفاده می‌شود؛ به گونه‌ای که حرکت اولیه با پرتاب دست صورت می‌گیرد و در ادامه با کمک میکروجت، شتاب لحظه‌ای گرفته و ارتفاع می‌گیرد.

اکبری وزن پهپاد طراحی شده را معادل پنج کیلوگرم اعلام کرد و گفت: این پهپاد قادر است در تاریکی شب پرواز کند و با فرستنده اطلاعات منطقه را ارسال کند؛ ضمن آنکه برای فرود نیازی به باند فرودگاه ندارد.

مجری طرح فرود بر سطح آب را از قابلیت‌های این پهباد نام برد و افزود: سیستم محافظ در بدنه پهپاد از ضربه‌ها در هنگام فرود در سطح آب جلوگیری می‌کند.

اکبری با اشاره به کاربردهای این پهپاد خاطرنشان کرد: از پهپاد طراحی شده می‌توان برای جستجوی مناطق دور از دسترس در دریا و خشکی استفاده کرد.

وی هزینه پایین اجرا و بومی بودن تمامی قطعات را از ویژگی‌های این پهپاد ذکر کرد و گفت: این طرح با نام "شهدای گمنام" و با راهنمایی یکی از اساتید دانشگاه صنعتی شریف طراحی و اجرا شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس