کد خبر 394271
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۶

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) گفت: عمودپرواز بودن این پهپاد با بررسی‌های صورت گرفته با ۲ بال انجام می‌شود، لذا این حرکت سرعتی است و در کشور مانند آن را نداشته‌ایم.

به گزارش مشرق، ، سردار مرتضی صفاری فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) درباره پهپاد ساخته شده از سوی دانشجویان این دانشگاه اظهار داشت: این حرکت به‌صورت خودجوش توسط دانشجویان افسری دانشگاه امام حسین‌(ع) صورت گرفت و وقتی ما انگیزه جدی بین این دانشجویان دیدیم این عزیزان را با کسانی که صاحب طرح و نظر بودند وصل کردیم.

وی تصریح کرد: با حمایت‌ها و اعتبارات بسیار مختصری که برای این پروژه در نظر گرفته شد و همت و عشق، علاقه و باوری که بین دانشجویان بود توانستیم این پهپاد را اختراع کنیم.

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) گفت: به‌عنوان مثال بخش عمودپرواز بودن این پهپاد با بررسی‌های صورت گرفته با 2 بال انجام می‌شود و از آن بابت این حرکت سرعتی است و در کشور مانند آن را نداشته‌ایم و فقط آمریکا آن را ساخته بود، ازهمین‌رو دانشجویان سعی کردند حرکتی را صورت دهند تا گفتمان مقام معظم رهبری که فرمودند راه‌های کشف نشده را کشف کنید و راه‌هایی که دیگران نرفته‌اند را بیابیم، دنبال کنیم.

سردار صفاری افزود: همه این اقدامات با تدابیر، رهنمودها و هدایت‌های حضرت آقا است که دانشجویان بر نقطه‌ای انگشت گذاشتند که نه نیازی به مهندسی معکوس بود و نه ساخت مشابه خارجی، از همین رو مسیرهایی را باید درست کنیم که حرف اول را در آن نقطه بزنیم.

سردار صفاری در پایان خاطرنشان کرد: این کار، برجستگی ساده‌ترین و ارزان‌ترین داشته و حتی از نظر سوخت که با سوخت خودرو پرواز می‌کند، در اختراعات کشور که بررسی کردیم مشابه آن وجود ندارد و این برای ما ارزشمند است که دانشجویان و جوانان ما ذهن تکاملی و بلوغ بالایی دارند که با این تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان، به‌واسطه گفتمان اسلام و مقام معظم رهبری خود را بیمه کردند و کارهایی می‌کنند که دنیا نظیر آن را ندیده است.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    0 0
    کاملا بی‌معنا. اگر راست میگید جزئیات بیشتری منتشر کنید.
  • ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    0 0
    مشرق! جزئیات..... یعنی تشریح جزء به جزء ...... این واژه را شما برای اغلب اخبار کوتاه اینچنینی که تنها کلیاتی مبهم از چیزی را بی میکند غلط است. شما میتوانید در عوض از: جزئیاتی از..... استفاده کنید که بمنظور بیان اندکی از کل یک چیز یا همان ..... که مطلوب نظر شماست. همچنین پس از استفاده نادرست مهران مدیری از واژه : به سخره گرفتن (که معنی درست آن به بیگاری و کار بیمزد گرفتن است) بجای واژه مسخره کردن یا تمسخر کردن رسم شده که شما هم در اکثر مطالبتان هر جا که معنی مورد نظر مسخره کردن باشد به غلط از واژه غلط به سخره گرفتن استفاده میکنید. مثلا زمانی که میخواهید بگوید فلان کس فلانی را مسخره کرد به غلط میگویید فلان کس فلانی را به سخره گرفت که غلط است. در واقع معنی جمله شما این است که فلان کس فلانی را به زور به بیگاری/کار بیمزد/بردگی گرفت که با جمله مورد نظر شما معنایش از زمین تا آسمان متفاوت است.
  • مهدی ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    0 0
    راجع به تیتر باهاتون موافقم ولی به سخره گرفتن کجای این متن بود ؟
  • صادق ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    0 0
    متن گویا بود اما متاسفانه تیتر درست نیست
  • صادق ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    0 0
    متن گویا بود اما متاسفانه تیتر درست نیست
  • صادق ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    0 0
    متن گویا بود اما متاسفانه تیتر درست نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس