کد خبر 268669
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۴

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر گفت: دانشجوی کارشناسی ارشد رشته الکترونیک این دانشگاه موفق به طراحی و ساخت یک هواپیمای بدون سرنشین با قابلیت تصویربرداری شد.

به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، داوود یحیایی در جمع خبرنگاران به دستاوردهای تیم‌های علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در سالیان اخیر پرداخت و اظهار کرد: امین یار محمدی دانشجوی کارشناسی ارشد رشته الکترونیک این دانشگاه همراه برادرش موفق به طراحی و ساخت یک هواپیمای بدون سرنشین با قابلیت تصویربرداری شد.



وی با اشاره به اینکه این هواپیما قابلیت پرواز تا شعاع 300 متر به مدت ده دقیقه دارد تصریح کرد: این هواپیما با طول بال دو متر و 60 سانتی متر بدنه یک متر و 30 سانتی متر و موتور الکتریکی با قدرت 700 وات تا ارتفاع هزار و 200 پا از سطح دریا پرواز می کند.

معاون دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر افزود: امین یارمحمدی دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی الکترونیک واحد بوشهر توانست با اخذ مجوزهای لازم در مسابقات سراسری و ملی هواپیماهای بدون سرنشین پهپاد غرب کشورشرکت کند.

یحیایی تصریح کرد : این مبتکر بوشهری موفق شد در این مسابقه  مقام دومی را بدست آورد.

وی با بیان اینکه در این مسابقه 60 تیم از دانشگاه‌های سراسر کشور متقاضی شرکت بودند گفت:  هشت تیم به مرحله نهایی رسیدند و هواپیمای دست پرتاب واحد بوشهر با  قابلیت‌های گوناگون و از آن جمله پرواز تا مرز 50 کیلومتری و سرعت بالا و ارتفاع زیاد توانست به اهداف مورد نظر داوران این رقابت‌ها دست یابد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس