مهمترین رویداد دوومیدانی ایران در سال 93 بازی‌های آسیایی بود که آن هم با ناکامی نسبی همراه بود.

به گزارش مشرق، تمام برنامه‌های فدراسیون دوومیدانی در سال 93 برای حضور در بازی‌های آسیایی بود و به همین منظور اردوها و مسابقات برای این رویداد مهم در نظر گرفته شد و ملی پوشان در مراحل مختلفی در اردوهای داخلی و خارجی شرکت کردند.

*صمیمی‌ها برای اولین بار حدادی را گرفتند

آغاز برنامه‌های دوومیدانی در سال 93 برگزاری مسابقات قهرمانی کشور بود. جایی که ملی پوشان شرایط خود را ارزیابی کردند. این رقابت‌ها در حالی برگزار شد که احسان حدادی پس از مدت‌ها در یک مسابقه داخل کشور شرکت کرده بود و خیلی‌ها از وی انتظار قهرمانی داشتند، اما برای اولین بار در یک رقابت، سکوی قهرمانی را به برادران صمیمی واگذار کرد.

*لیگ دوومیدانی

لیگ دوومیدانی در این فصل در حالی در سه مرحله برگزار شد که سرمایه گذاری خوبی از سوی تیم‌ها نشده بود و در پایان نفت تهران که فصل گذشته رقابت تنگاتنگی را با پیکان داشت، قهرمان لیگ دوومیدانی شد.

پیکان که قهرمان فصل گذشته شده بود، به دلایل نامعلوم در این فصل شرکت نکرد و بسیاری از دوومیدانی کاران بلاتکلیف ماندند.

همانند همیشه دوومیدانی کاران از پایین بودن قراردادهای خود گلایه داشتند و به طوری عنوان می‌کردند شرکت یا عدم شرکت در لیگ چندان برای آنها تفاوتی ندارد و با 10 میلیون قرارداد چیزی از مشکلات مالی آنها کم نمی‌شود.

*بازی‌های آسیایی و نتایج ضعیف دوومیدانی ایران تنها با یک طلا و یک نقره

نقطه اوج آمادگی دوومیدانی کاران در سال 93 حضور در بازی‌های آسیایی بود. جایی که انتظار می‌رفت کاروان دوومیدانی ایران نتایج درخشانی با توجه به اردوهایی که داشته‌اند، کسب کنند.

تمام ملی پوشان ایران در اردوهای داخلی و خارجی شرکت کرده و انتظار از پرتابی‌ها بیش از همگان بود، اما به غیر از یک طلای حدادی و نقره لیلا رجبی دیگر هیچ مدالی عاید ایران نشد.

کاوه موسوی چند ماهی را در بلاروس اردو زده بود و محمد صمیمی هم نسبت به سالهای گذشته اردوها و مسابقات بهتری را پشت سر گذاشته بود، اما نتایجی که کسب کردند، دور از انتظار بود. کاوه موسوی با سه پرتاب خطا شاید بدترین نتیجه در چند سال گذشته کسب و محمد صمیمی هم که شانس مدال پرتاب دیسک بعد از حدادی بود در نهایت چهارم شد.

در مواد پرش ها نتایج خوب نبود. کیوان قنبرزاده و محمد ارزنده در پرشهای ارتفاع و طول عملکرد خوبی نداشتند.

در بخش دوها نتایجی که کسب شد چه در بخش در بانوان هم در مردان نسبتا بهتر از مواد دیگر بود و تنها در دوی امدادی اشتباه عجیبی از سوی یکی از ملی پوشان رخ داد که باعث شد ایران در این بخش حذف شود.

 
*صحبت های انتقادی سجاد مرادی و محرومیت یک ساله


سجاد مرادی بعد از المپیک 2010 لندن دیگر همان سجاد مرادی سابق نشد و کمتر در مسابقات شرکت کرد.

برای بازی‌های آسیایی فدراسیون روی این دونده حساب نکرده بود، اما به گفته افشین داوری، رئیس فدراسیون فشار رسانه ها باعت شد وی انتخاب شود، اما او به دلیل دردی در پاشنه پا داشت، نتوانست در اینچئون بدود و هنگام گرم کردن کنار کشید.

بعد از اینچئون مرادی صحبت‌هایی را علیه داوری، رئیس فدراسیون انجام داد که در نهایت با حکم کمیته انضباطی به یک سال محرومیت محکوم شد

صحبت ها و انتقادهای سجاد مرادی، ملی‌پوش با سابقه دوی استقامت ایران کار دستش داد و با حکم کمیته انضباطی به یک سال محرومیت محکوم شد.

 
*برگزاری جام فجر بدون جوایز نقد و شرکت کنندگان نه چندان مطرح


جام فجر امسال هم چندان چنگی به دل نزد، آن هم به دلیل عدم حضور دوندگان قوی و در نطر گرفتن جوایز نقدی.

این مسابقات در حالی برگزار شد که اسپانسر مسابقات در آستانه برگزاری کنار کشید تا جوایزی در نهایت به مدال آوران داده نشود و تا حدود زیادی انگیزه شرکت کنندگان کم شود.

*ناکامی حدادی در انتخاب مربی

آخرین سکانس دوومیدانی ایران انتخاب مربی احسان حدادی بود. حدادی بعد از بازی‌های آسیایی اعلام کرد که چند گزینه خارجی در استرالیا و آمریکا در نظر دارد و قرار است برای انتخاب مربی راهی آمریکا یا آلمان خواهد شد.

در حالی که کارهای مقدماتی برای حضور وی در آمریکا فراهم می‌شد و با گزینه‌ها وارد مذاکره شده بود، به یک باره کیم بوخنسف، مربی روسیه‌ای و سابق وی در تماسی که با این پرتابگر داشت، اعلام کرد می‌خواهد بار دیگر هدایت حدادی را برعهده بگیرد، اما بعد از گذشت یک هفته به علت بیماری از آمدن به ایران خود داری کرد تا حدادی در انتخاب مربی کمی بدشانس باشد؛ آن هم در روزهایی که به شدت به حضور مربی نیازمند است.

* با وضعیت فعلی سال 94 باید انتظار موفقیت داشت؟

سال آینده برای دوومیدانی ایران مهم خواهد بود. مسابقات قهرمانی آسیا و جهان در پیش است.

این در حالی است که اکثر ملی پوشان از شرایط نامساعد صحبت می‌کنند و احسان حدادی هم که شانس نخست برای مدال طلا در آسیا و جهان شناخته می‌شود همچنان درگیر انتخاب مربی است و به نطر می‌رسد او تا پایان سال هم نتواند مربی مورد نظرش را انتخاب کند.

برای موفقیت باید اردوها و مسابقات بین‌المللی زیادی را پشت سر گذاشت و باید دید برنامه های فدراسیون در سال آینده چگونه خواهد بود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس