غلامرضا رجایی خبر از پیشنهاد مناظره میان وکیل پسر رییس مجمع تشخیص مصلحت با احمد توکلی، نماینده مردم تهران می‌دهد.

گروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.

*****

روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات آخرین روز هفته را با تمرکز بر موضوع هسته‌ای و همگرایی اصولگرایان آغاز نمودند. از سوی دیگر، از منظر روزنامه دولتی ایران تفسیر سخنان مرضیه افخم به «منابع آگاه» نیاز دارد؛ منبع آگاه در گفت‌وگو با «ایران» درباره سخنان سخنگوی وزارت خارجه گفت «بحث رسانه‌های منتقد، ناظر به یک بحث حقوقی و تکنیکی است که ارتباطی به روند مذاکرات ایران و 1+5 ندارد». وی افزود: «هیئت‌های مذاکره‌کننده ایران و 1+5 برای رسیدن به توافق نهایی باید ابتدا بر سر اختلافات اصلی به تفاهم برسند که نوعی توافق یا تفاهم سیاسی محسوب می‌شود».

تحلیلی بر روزنامه‌های اصلاح‌طلب؛روزنامه مردم‌ سالاری

ارگان رسمی حزب مردم‌سالاری پنج‌شنبه را با تیترهای «نفتی بودن و دولتی بودن دو مشکل عمده اقتصاد ایران» و «هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کرمانشاه» روانه پیشخوان مطبوعات کشور شده است.

یک گام تا توافق میان ایران و آمریکا

بارها «منابع» غربی از «توافق» خبر دادند و طرف «ایرانی» به تکذیب آن پرداخته است. این بار نوبت آسوشیتدپرس رسیده است تا نوید توافق بدهد. روزنامه مردم‌سالاری در انعکاس این خبر به نقل از آسوشیتدپرس نوشت «درحالی‌که تنها چند هفته تا ضرب‌الاجل ماه مارس باقی‌مانده، ایران ظاهراً در سوق دادن طرف دیگر به سمت یک مصالحه دست پیش دارد و اختلاف اصلی بر سر اندازه و قابلیت برنامه غنی‌سازی اورانیوم است.

به نوشته این رسانه آمریکایی، واشنگتن به همراه انگلیس و فرانسه و آلمان با درخواست برچیده شدن حدود 80 تا 90 درصد از حدود 10 هزار سانتریفیوژ فعال فعلی به همراه تمام هشت هزار یا در همین حدود دستگاه سانتریفیوژ نصب‌شده ولی در چرخه قرار نگرفته، پای میز مذاکره آمدند ولی دیپلمات‌ها اکنون می‌گویند، با توجه به مقاومت ایرانی‌ها، اکنون آمریکا آماده پذیرش سانتریفیوژ های فعال و شاید بیشتر از آن در صورت موافقت تهران با محدود ساختن کارایی حدود 4500 دستگاه دیگر باشد.

آسوشیتدپرس به نقل از دیپلمات‌ها نوشته است که آمریکا اکنون آماده پذیرش یک دوره زمانی 10 تا 12 ساله در مورد برنامه هسته‌ای ایران است. این در حالی است که آمریکایی‌ها پیش‌ازاین دوره زمانی 20 ساله و حتی بیشتر را خواستار بودند. خبرگزاری آسوشیتدپرس با طرح این سؤال که آیا می‌توان بن‌بست موجود را از میان برداشت؟ نوشته است: به گفته دیپلمات‌های آشنا با مذاکرات هسته‌ای، آمریکا ممکن است آماده پذیرش شمار بیشتری سانتریفیوژ باشد درصورتی‌که امکان بالقوه برای غنی‌سازی اورانیوم کاهش یابد.»

تحلیلی بر روزنامه‌های اصلاح‌طلب؛روزنامه ابتکار

روزنامه ابتکار پنج‌شنبه را به تیترهای «ملت ایران هم می‌تواند تحریم کند» و «ورود به آینده» اختصاص داد.

معمای احمدی‌نژاد

گروه سیاسی روزنامه ابتکار در صفحه سیاسی به تحلیل پیرامون اضلاع وحدت و همگرایی در اصولگرایان پرداخته است. گروه سیاسی این روزنامه معتقد است که نقش «پایداری» و «احمدی‌نژادی‌ها» در امر همگرایی بسیار حائز اهمیت است.

گروه سیاسی روزنامه ابتکار نقش احمدی‌نژاد را «معماگونه» توصیف می‌کند و در همین راستا نوشت «مجهول سوم معادله وحدت اصولگرایان محمود احمدی‌نژاد است. درحالی‌که طیف‌های مختلف اصولگرایان سعی در برائت جویی از وی و عملکردش دارند، حمایت‌های پیشین این جناح و به‌ویژه جبهه پایداری از احمدی‌نژاد، معادله را در صورت حضور وی که با توجه به حرکات اخیر دور از ذهن هم به نظر نمی‌آید پیچیده‌تر می‌کند.

این در حالی است که چهره‌ای همچون حجت‌الاسلام سید محمدرضا میر تاج‌الدینی، معاون پارلمانی احمدی‌نژاد، نه‌تنها وی را اصولگرا می‌داند که معتقد است یاران احمدی‌نژاد در انتخابات پیش‌رو پرچم جدایی از اصولگرایان را بلند نمی‌کنند. وی به خبر آنلاین گفته است: فکر می‌کنم که آقای احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس آینده پرچم جدایی بلند نمی‌کند و حرکت مستقلی ندارد. ما و بعضی از دوستان هم‌نظرمان این است که ایشان در انتخابات مجلس اقدام مستقل از اصولگرایان انجام ندهد. اگر در بعضی از وجوه توافقاتی با مجموعه اصولگرایان داشته باشد، قطعاً حمایت می‌کند و آنجایی که توافق ندارد، نسبت به آن‌ها سکوت می‌کند. همچنین قراین هم نشان می‌دهد که در انتخابات مجلس آینده مستقل از جریان اصولگرایی ورود پیدا نخواهد کرد. وی تأکید دارد که هرچند ازنظر شکلی و سیستماتیک احمدی‌نژاد کاندیدای اصولگرایان نبوده است، اما خواستگاه وی اصولگرایی بوده و حتی به‌ویژه در کابینه اول خود از چهره‌های اصولگرا استفاده کرده است.

میر تاج‌الدینی با اعتقاد به این‌که احمدی‌نژاد همچنان محبوبیت دارد، حضور وی و سایر اصولگرایان در کنار هم را عامل هم‌افزایی می‌داند. وی درعین‌حال با اشاره به انتقادات و اختلافات اصولگرایان با احمدی‌نژاد، این موارد را در مقابل اشتراکات ناچیز می‌داند و تأکید می‌کند: این فاصله گرفتن از هر دو طرف بود و نزدیک شدن هم باید از هر دو طرف باشد و جهت‌ها را باید برگردانند. حال باید دید اصولگرایان به سخنان آیت‌الله موحدی کرمانی در همایش دیروز همگرایی اصولگرایان در مشهد که گفته است «اگر اصولگرایان در برخی از موارد اختلافی هم دارند به‌منظور حفظ وحدت کوتاه بیایند و با بینش و آگاهی مردم را راهنمایی کنند» عمل می‌کنند و آیا جبهه پایداری و احمدی‌نژادی‌ها را هم در زمره اصولگرایان قلمداد کرده و برایشان فرش قرمز می‌اندازند یا تکه‌های پازل همگرایی با یکدیگر چفت نشده و هر یک نقشی جداگانه می‌زنند.»

تحلیلی بر روزنامه‌های اصلاح‌طلب؛روزنامه اعتماد

روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد نیم‌تای بالای صفحه اول خود را به تیترهای «محیط‌زیست زیر تیغ بودجه رفت» و «تحریم کنند، تحریم می‌کنیم» اختصاص داده است.

هراس از ندای «وحدت» در اصولگرایان

«وحدت» در جریان اصولگرایان برای طیف رقیب «هراس‌آفرین» است؛ آنان حتی از همزمانی حضور رجال سیاسی اصولگرا در یک همایش دانشجویی «دلواپس» هستند و از آن تعبیر به «هم‌نشینی موتلفه‌ای‌ها با پایداری‌ها و احمدی‌نژادی‌ها در مشهد» می‌کنند.

روزنامه اعتماد در صفحه احزاب خود پیرامون همایش جامعه اسلامی دانشجویاندر مشهد نوشت«اصولگرایان برای رسیدن به وحدت سخت در تلاش‌اند. از هر فرصت و تریبونی استفاده می‌کنند تا نشان دهند که اختلافی بین‌شان نیست. پنج دقیقه اگر فرصت اظهارنظر رسمی داشته باشند از وحدت میان خود می‌گویند و می‌شنوند. به‌گونه‌ای از موقعیت و وضعیتشان سخن می‌گویند که گویا مشکلی ندارند و همه‌چیز بر وفق مرادشان است. البته در این میان هرازچندگاهی هم اعتراف می‌کنند که منیت‌ها و تمامیت‌خواهی‌هایی در اردوگاهشان وجود دارد اما خودشان بهتر از هر کسی می‌دانند که اختلاف‌ها و انشقاق‌هایشان آن‌قدر نماد و نمود دارد که گفتاردرمانی‌شان درباره وحدت نتواند اوضاع‌واحوالشان را بهبود دهد. آنان باوجود آگاهی از این موضوع راه‌حل به وحدت رسیدنشان را یافته‌اند؛ هم‌نشینی‌ها و همایش‌هایی پشت سر هم.

همین است که هر هفته و برخی مواقع ماهی یک‌بار به بهانه‌ای و مناسبتی دورهم جمع می‌شوند و از آمال و آرزوهایشان حرف می‌زنند. برگزاری همایش جامعه اسلامی دانشجویان در مشهد جدیدترین فرصت اصولگرایان برای دم زدن از وحدت اصولگرایی بود. همایشی که روز اولش با سخنرانی، سعد الله زارعی، سید نظام‌الدین موسوی، وحید جلیلی و محمدعلی رامین آغاز به‌کار کرد و روز پایانی‌اش با سخنرانی حمید رسایی، قاسم روان‌بخش، سید محمد حسینی و محمد نبی حبیبی و نهایتاً با اظهارات آیت‌الله موحدی کرمانی همراه شد. ترکیب سخنرانان این جلسه نشان از آن داشت که اصولگرایان سنتی منهای دبیر کل جامعه روحانیت مبارز و دبیر کل موتلفه علاقه‌ای برای حضور در آن نداشتند و بیشتر بازیگردانی این همایش با اعضای جبهه پایداری و چهره‌های سیاسی نزدیک به محمود احمدی‌نژاد بود.»

تحلیلی بر روزنامه‌های اصلاح‌طلب؛روزنامه شرق

روزنامه اصلاح‌طلب شرق صفحه اول خود را به تیترهای «ضرغامی تکذیب کرد» و «حذف سیاسی بودجه محیط‌زیست» اختصاص داد.

تمام‌قد در حمایت از مهدی هاشمی

«مهدی هاشمی» فصل مشترک است؛ میان «منتقد» و «محب» او. داستان «نطق» احمد توکلی در بهارستان در نقد مهدی هاشمی و «یادداشت» حمایتی غلامرضا رجایی در روزنامه شرق از مهدی هاشمی همچنان ادامه دارد. غلامرضا رجایی از نزدیکان حجت‌الاسلام هاشمی خبر از پیشنهاد مناظره میان وکیل پسر رییس مجمع تشخیص مصلحت با احمد توکلی، نماینده مردم تهران می‌دهد.

غلامرضا رجایی در بخشی از یادداشت خود به انتقاد از یادداشت انتقادی سلیمی نمین پرداخته است و در همین راستا نوشته است «جناب سلیمی نمین پاراگرافی را که من در آن گفته‌ام توکلی در همان مسیر «آن رفته» که در مناظره از فرزندان هاشمی و ناطق نوری نام برد و... حرکت می‌کند را در اشتباهی فاحش این گفته را متوجه توکلی دانسته! و از من خواسته سند این نقل را که توکلی گفته بیاورم! عجیب است که ایشان چنان در پاسخ به من شتاب داشته که متوجه این عبارت ساده در متن که متوجه توکلی نیست نشده است.

دیگر اینکه با نگاهی مثلاً اسنادی به نوشته من گفته من تعمداً با تحریف نقل توکلی گفته‌ام وی گفته است مهدی هاشمی پسر ریاست مجمع تشخیص‌مصلحت نظام از استات‌اویل رشوه گرفته حال آنکه توکلی چنین نسبتی را در نطق خود نگفته! ایشان چگونه متوجه نشده که من در آن یادداشت این عبارت را به‌عنوان گفته توکلی نیاورده‌ام و این عبارت توضیح اضافی خود من در جهت این حقیقت است که توکلی- خواسته یا ناخواسته - عملاً با طرح مسئله مهدی هاشمی پای پدرش را هم ناخواسته به ماجرا می‌گشاید و الا چرا پس از گذشت حدود دوازده سال از این ماجرا درحالی‌که دادگاه در آستانه صدور رأی است، وی مثل کسی که تازه از خواب بیدار شده و حقیقت بر او منکشف شده! در مقام افشاگری برآمده و مثلاً دم از دادخواهی و... می‌زند؟! آیا وجدان منصف جامعه حق ندارد از توکلی بپرسد، خیلی خوب، گیریم حس عدالت‌خواهی‌تان شما را به این نطق وادار نمود! شکرالله سعیکم! چرا جناب شما این اظهارات را لااقل درآغاز محاکمه مهدی هاشمی نکردید؟

ضمن تشکر از آقای سلیمی نمین که ترجیح دادند در روزنامه‌ای که با آن هم‌خط نیستند! در دفاع از آقای احمد توکلی با یادداشتی با این‌جانب محاجه‌ای محاکمه گونه داشته باشند، متأسفانه باید به تلخی گفت این برادر عزیز، به‌جای نقد، این‌جانب را با اتهامات عدیده‌ای همچون حملات غیرمنصفانه، ادعای خلاف واقع، نقل جملات مجعول، خروج از جاده انصاف، پنهان کردن مسائل از مردم، عدم رعایت امانت‌داری و... نواخته‌اند که من از همه این تهمت‌های وی سخاوتمندانه! درمی‌گذرم و تنها برای جواب به وی که از زحمتکشان کشور است و من به همین دلیل برای او احترام قائلم به نقل این عبارت قدما بسنده می‌کنم که گفته‌اند: «حب‌الشی یعمی‌ویصم!» خوب! بالاخره در عالم محبت و دلدادگی، این حرف‌ها هم هست و خیلی مهم نیست! ولی کاش جناب سلیمی نمین به‌جای نثار این همه سیل تهمت به نقدهای من بر نطق توکلی، به دوست و برادرمان جناب توکلی می‌گفتند: حال که در نقد یادداشت آقای رجایی، به اسناد دیگری از پرونده مهدی هاشمی در ارتباط با استات‌اویل پرداختی، چرا به دیگر نقدهای وی به سخنانت مثل استناد به اسناد مجلس، جلسه سؤال نماینده مجلس از وزیر و قانع‌شدن وی پس از توضیحات کافی وزیر، گزارش وزارت اطلاعات و سازمان بازرسی در مرتبط نبودن مهدی هاشمی با مسئله رشوه از استات‌اویل و مسئله مرحوم یزدان پناه که با کنایه آن را متوجه مهدی دانسته‌ای و... . هم پاسخی نه به نمایندگان مجلس که به افکار عمومی هم ندادی؟!»

تحلیلی بر روزنامه‌های اصلاح‌طلب؛روزنامه آرمان امروز

روزنامه آرمان امروز صفحه اول خود را به تیترهای «یارانه آثار نامطلوبی بر معیشت مردم دارد» و «ریزگردهایی با کوله‌بار دلواپسی» اختصاص داد.

«م.ر.ک» از نزدیکان جریان انحرافی وام گرفت و برنگشت!

«بلاروس» و «حلقه انحرافی» رابطه مستقیم از منظر روزنامه آرمان امروز با یکدیگر دارا می‌باشند. سید حمید حسینی روز گذشته از سرمایه‌گذاری یک ایرانی در بلاروس خبر داد و اظهار داشت «بلاروس روابط سیاسی خوبی با ایران دارد و توانسته است در این سال‌ها بیش از 200 میلیون دلار از سرمایه ایران را در پروژه‌های ساختمان‌سازی جذب نماید، عمده این پروژه‌ها به‌واسطه حمایت آقای مشایی و از محل وام بانکی صورت گرفته است. یکی از سرمایه‌گذاران اصلی با کمک عوامل مشایی وام بزرگی از بانک‌های کشور با حداقل وثیقه گرفته و دیگر به کشور بازنگشته و قاعدتاً اراده‌ای برای بازپرداخت وام ندارد. جالب است که این شخص همزمان از حمایت یک نماینده بلندپایه اصولگرای مجلس برخوردار بوده و سازمان ایران‌گردی و جهانگردی پیگیر وام‌ها برای ایشان بوده است.»

مطهره شفیعی در کنکاش پیرامون این شخص که از یاران نزدیک مشایی یاد می‌شود، پرداخت و در همین راستا نوشت «گفتنی است «ح.ه» یکی از معاونین و اعضای حلقه اول مشایی در اواخر سال گذشته به‌عنوان عضو هیئت‌مدیره مهم‌ترین شرکت العقیلی در ایران که دارای ترنولی ده‌ها هزارمیلیاردی است، منصوب‌شده بود.» «ح.ه» از نزدیکان مشایی در دوره ریاست سازمان میراث فرهنگی نیز مدیرعاملی شرکت سازنده هتل در بلاروس را برعهده‌گرفته است. «ح.ه» همچنین ارتباطات نزدیکی با برخی شرکت‌های اصلی گروه العقیلی در ایران دارد.» اما این فرد ظاهراً در میانه راه از پیگیری پروژه هتل منصرف شده است و سرنوشت ساخت این هتل مشخص نیست. «ح.ه» اکنون به امور اقتصادی دیگر البته درزمینهٔ ساخت‌وساز مشغول است و ظاهراً ردی از او در موضوعی که سید حمید حسینی اشاره داشت وجود ندارد.»

اما دبیر صفحه سیاسی روزنامه آرمان امروز به دنبال فردی دیگری نیز هست و از آن به‌عنوان نفر اول یاد می‌کند و در همین راستا نوشت «با پیگیری‌های آرمان مشخص شد، فردی که سید حمید حسینی به آن اشاره داشت «م.ر.ک» است. یکی از منابع خبری مدعی شد که او وام‌های زیادی از بانک‌های کشور مانند بانک صنعت و معدن دریافت کرده اما خبری از او نیست. درباره سوابق این فرد اطلاعاتی در سایت‌های خبری نیست و معلوم نیست او از کجا وارد سیستم اقتصادی کشور شده است. با توجه به آنچه حسینی نوشته، وام‌های دریافتی این فرد به‌واسطه توصیه‌نامه‌ها و سفارش‌های مشایی بوده است چراکه بالاخره دستور رئیس دفتر رئیس‌جمهور دارای احترامی برای بانک‌هاست البته این موضوع نافی ارائه تسهیلات غیرقانونی و بدون طی ضوابط تعیین‌شده نیست.»

تحلیلی بر روزنامه‌های اصلاح‌طلب؛روزنامه ایران

روزنامه دولتی ایران، صفحه اول خود را به تیترهای «ملت ایران می‌تواند توطئه تحریم را ناکام کند» و «میانجی گران اروپا گرفتار در توفان جنگ اوکراین» اختصاص داد.

تکاپوی منابع «آگاه» بر اصلاح سخنان سخنگو

از منظر روزنامه دولتی ایران تفسیر سخنان مرضیه افخم به «منابع آگاه» نیاز دارد؛ منبع آگاه در گفت‌وگو با «ایران» درباره سخنان سخنگوی وزارت خارجه گفت «بحث رسانه‌های منتقد، ناظر به یک بحث حقوقی و تکنیکی است که ارتباطی به روند مذاکرات ایران و 1+5 ندارد». وی افزود: «هیئت‌های مذاکره‌کننده ایران و 1+5 برای رسیدن به توافق نهایی باید ابتدا بر سر اختلافات اصلی به تفاهم برسند که نوعی توافق یا تفاهم سیاسی محسوب می‌شود».

این منبع آگاه با «بی‌اهمیت» توصیف کردن عنوان این تفاهم افزود: «در متن توافقی که در مذاکرات نوامبر (آذرماه) به تمدید مذاکرات منجر شد، قرار بر این شد تا طرفین در مدت‌زمان چهار ماه، اختلافات اصلی و فرعی خود را به‌یک‌باره حل کنند و اگر لازم به تداوم گفت‌وگوها شد تا پایان مهلت تعیین‌شده (پایان هفت ماه) به گفت‌وگوهای خود ادامه دهند». این منبع آگاه تأکید کرد: «بنابراین توافق بر سر مدت‌زمان چهار ماه و سپس پیش‌بینی سه ماه دیگر برای ادامه مذاکره- در صورت نیاز- در همان وین انجام شد و فضاسازی کنونی که با اشاره به این دو بازه زمانی، دومرحله‌ای شدن مذاکرات را نتیجه می‌گیرد، خلاف واقعیت است».

به گفته وی، «مواضع بهنگام رهبر معظم انقلاب درباره توافق یک مرحله‌ای نیز مواضع تیم مذاکره‌کننده را تقویت کرد زیرا آنان هم درصدد حل اختلافات کلی و جزئی در همان 4 ماه اول بودند».

وی بابیان اینکه «مذاکرات هسته‌ای اساساً ماهیت سیاسی دارد»، تصریح کرد: «آنچه مقامات ایران و شش کشور 1+5 به دنبال آن هستند دستیابی به یک تفاهم سیاسی بلندمدت است که ماهیت حقوقی نخواهد داشت». وی در توضیح بیشتر افزود: «اگرچه تفاهم ژنو هم برخی مواقع توافق خوانده شد اما در اصل نام آن «برنامه اقدام مشترک» بود که به‌موجب آن طرفین به‌طور داوطلبانه تعهداتی را پذیرفتند و این همان هدفی است که در مذاکرات جاری هم دنبال می‌شود. به این معنا که در حال حاضر ایران و کشورهای طرف مذاکره به دنبال دستیابی به تفاهم سیاسی برای حل اختلافات اصلی هستند تا زمینه حل اختلافات فرعی مهیا شود تا در صورت حل‌وفصل کلیه این موضوعات، «برنامه اقدام مشترک» در بلندمدت تنظیم شود. رسیدن به این مرحله نیازمند اراده طرف مقابل و خودداری آنان از زیاده‌خواهی است


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    0 0
    توافق سیاسی معنی ندارد و لغو همه تحریمهای ظالمانه در یک مرحله شرط اصلی هر توافقی میباشد.
  • ناشناس ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    0 0
    دریافت رشوه 15 میلیون دلاری آقازاده جنجالی از استات اویل را بانک جهانی و دولت نروژ تایید کرده اند .
  • ناشناس ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    0 0
    روزنامه آرمان : یارانه آثار نامطلوبی بر معیشت مردم دارد !!!!!!
  • جمیله ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    0 0
    روزنامه های زنجیره ای خواننده ای جز خودخانواده هاشون ندارند و ملت عارشون میاد این لاطائلاتی را که تراوش ذهن های کثیف و خائن است را بخوانند
  • ناشناس ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    0 0
    مردم ایران منتظر حکم قاطع قوه قضاییه در رابطه با فساد کرسنت و استات اویل و فتنه 88 برای آقازاده جونیور هستند.
  • جاوید ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    0 0
    خدایا ببین چه خبره .هرکس برای خودش اسامی ف ل م_دذر _م ه ی و... درمیاره و اگه دروغ هم باشه کسی نیست بگه این مزخرفات رو از کجا آوردید؟کدوم وزارت اطلاعات مهدی هاشمی رو تبرئه کرده و گفته ربطی به استات اویل نداره؟حتما وزارت زمان یونسی بوده.بانکها خودشون خدای فریب و دروغ هستند حالا اونهایی هم که گرفتن و رفتن خوده بانکها مقصر هستند.وقتی بانکها الان شکایت نمیکنن فکر میکنید علتش چیه؟علتش اینه که وام دهنده هم احتمالا خودش خورده و ...در ضمن پول بیت لمال رو بین هم تقسیم کردن .حالا یکی یه وام 5 میلیونی میخواد باید چندتا ضامن با سفته با فیش کسر حقوق و ... بیره.من خودم سپرده داشتم و برای گرفتن وام از طریق همین سپرده اقدام کردم یعنی 80% سپرده خودمو در واقع وام میخواستم بگیرم .از من که سپردم از وام بیشتر بود دوتا ضامن و سفته چند برابر وام گرفتن بعد وام دادن (البته سپرده من هم بعنوان ضامن در پرونده گذاشته شد جدا از اون دو ضامن حقوق بگیر).این است بانکداری ضد اسلامی.
  • ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    0 0
    این چه استدلال غلطی است که شما می کنید مگر هر کس که فسادی انجام داده و از رانت استفاده کرده یا متهم به فساد و خیانت است باید برای دفاع از خود یا فرار به جلو تقاضای مناظره داشته باشد اگر این سخن و نظر بی ربط شما پذیرفته شود با توجه به برابری همه در مقابل قانون ، جمهوری اسلامی باید هزاران شبکه تلویزیونی راه اندازی کند برای مناظره خیانتکاران و کسانی که به خیانت متهم هستند ، حرف مفت هم حدی دارد . ان شاالله قوه قضاییه با اقتدار به پرونده تمامی سوء استفاده کنندگان و دوزدان و خیانتکاران رسیدگی و انان که جرمی انجام داده اند به مردم معرفی و در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد و برای ابد در حافظه مردم بماند که چه کسانی برای دین و حقیقت و راستی جان خود را فدا کردند و چه کسانی برای چند روز زندگی مادی چه کثافتکاریها که نکردند و لعنت ابدی را همراه خود داشته باشند .
  • اسماعیل بهرآسمانی ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    0 0
    یکی از شگردهای تکراری در زمان برگزاری دادگاه های مهم گرد و خاک رسانه ای است، تا از طریق غوغاسالاری رسانه ای و ایجاد هیاهوی کاذب در جامعه و ذهن مخاطبان پروژه اصلی یعنی فشار لابی های پشت پرده به شخص قاضی و دستگاه قضا برای اعلام حکم حداقلی راحت تر صورت بگیرد. اما به امید خدا دستگاه قضا از این وضعیت بغرنج ایجاد شده سربلند خارج شوند. ان شاء الله
  • ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    0 0
    اتفاقا این روزنامه ها جدا از تفکر سیاسی دارای بخش های اجتماعی و فرهنگی بسیار جذابی اند و کیفیت و قیمت بالایی هم دارند
  • ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    0 0
    خواهیم دید احمدی نژاد مستقل خواهدامد ومردم از ایشان حمایت خواهندکرد
  • ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    0 0
    همه تحریمها به درک تحریم بانکی باید اول از همه لغو بشه
  • داریوش طرفدار تیم هسته ای ایران ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    همین شرایط هسته ای بشرط لغو همه تحریم ها واقعا یک ایده آل است. انشاالله دوستان خواهند دید که این مذاکرات یک مرحله ای به نتیجه خواهد رسید...
  • ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    خواب دیدی خیر باشه!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس