نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس مصوبه‌ای درباره نظارت‌ها فراتر از NPT ندارد، گفت: تمامی تحریم‌های هسته‌ای و غیر هسته‌ای باید لغو شود.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه پارلمان، طی تذکری گفت: بنده از بیانات امروز جناب آقای دکتر لاریجانی بویژه آنچه در پاسخ به تناقض گویی‌های مقامات آمریکایی بیان داشتند، تشکر می‌کنم.

وی همچنین با اشاره به اتفاقات شیراز گفت: از بیانات ایشان در خصوص لزوم محکوم کردن برخی از اتفاقات داخلی هم تشکر می‌کنم که البته با تذکر یکی از همکاران درباره لزوم محکوم‌کردن حمله به یک جانباز در کرمان تکمیل شد.

رسایی در ادامه تذکر خود گفت: تذکر اصلی بنده مربوط به جمله دیگری می‌شود که ایشان امروز گفتند که به نظرم نیاز به توضیح بیشتر دارد. آقای لاریجانی گفتند که بر اساس مصوبه نمایندگان، نظارت‌ها بیش از معاهده NPT فقط در صورت لغو تحریم‌ها ممکن است.

رسایی ادامه داد: مجلس چنین مصوبه‌ای ندارد. نظارت بیش از NPT که می‌شود همان پروتکل الحاقی در حالی که پذیرش پروتکل الحاقی مصوبه مجلس شورای اسلامی را لازم دارد به اضافه اینکه در بند ششم طرح نمایندگان در باره موضوع هسته‌ای نیز تصریح شده که نظارت‌ها فراتر از چارچوب پادمان معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای نمی‌تواند باشد.

«شرط آغاز اجرای توافق جامع هسته‌ای، لغو کلیه تحریم ها چه هسته ای و چه غیر هسته ای است. دولت محترم باید از دل مذاکرات هسته‌ای لغو کلیه تحریم‌‌ها را بیرون بیاورد و الا این بازی برای آنها برد و برای ما باخت خواهد بود.»

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تمامی تحریم‌های وضع شده علیه ملت ایران که بدترین و شدیدترین آن مربوط به بعد از حوادث فتنه سال 88 است، به 30 مورد می رسد که تنها 3 مورد از آن مختص موضوع هسته ای است. بنابراین باید کلیه تحریم ها چه هسته ای و چه غیر هسته ای لغو شود تا بازی برد برد باشد و مجلس هم تاکنون نظارت ها بیش از معاهده بین المللی NPT را نپذیرفته است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس