کد خبر 390210
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱

کاخ سفید از طرح رئیس‌جمهوری آمریکا برای تشکیل شبکه‌ای بین‌المللی جهت مبارزه با افراط‌گرایی خشونت‌طلبانه، خبر داد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه نوشت: کاخ سفید، دیروز اعلام کرد «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا قصد دارد در جریان نشستی بین‌المللی که این هفته در واشنگتن برگزار خواهد شد، شبکه‌ای جهانی علیه افراط‌گرایی خشونت‌طلبانه ایجاد کند.

مسئولان آمریکایی اعلام کردند این طرح مبتنی بر راه‌های متوقف کردن افراط‌گرایی، عضو گیری در گروه‌های تروریستی و دعوت به خشونت، خواهد بود.

این مقامات افزودند: «شبکه‌ای گسترده برای مبارزه با افراط‌گرایی خشونت‌طلبانه ایجاد خواهد شد. قرار است به نظرات بخش خصوصی، مسئولان شهرهای مختلف جهان، سازمان‌های غیر دولتی و تمام کسانی که می‌توانند راه حلی ارائه دهند، گوش فرا داده شود.»

براساس این گزارش، در این نشست که از امروز به مدت 3 روز برگزار خواهد شد، نمایندگانی از برخی کشورها و اتحادیه اروپا و «بان کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل حضور خواهند داشت.

پس از وقوع حوادث تروریستی پاریس و «کپنهاگ» پایتخت دانمارک و همچنین اعدام 21 قبطی مصری به دست عناصر تروریستی داعش در لیبی، دولت آمریکا تلاش می‌کند طرف‌های بین‌المللی، کارشناسان و برخی مقامات کشورها را برای بررسی نحوه تعامل با این حوادث، در نشستی در واشنگتن گرد هم آورد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس