"نبیل نعیم" بنیانگذار تشکیلات منحله "الجهاد" در مصر گفت: اندیشه تکفیری در سال 1990 در میان گروههای افراطی انتشار یافت و این اندیشه از طریق عربستان و جنبش وهابیت و همچنین از طریق الجزایر منتشر شد.

به گزارش مشرق، این سرکرده سابق گروههای افراطی در مصر افزود: در سال 1990 افکار تکفیری در میان گروههایی که خود را "جهادی" می نامیدند انتشار یافت و اندیشه اساسی آنها برخاسته از افکار و آثار سید قطب نظریه پرداز پیشین اخوان المسلمین بود.

وی در ادامه به انتقاد شدید از گروهک تروریستی داعش پرداخت و گفت: مفتی داعش یک افسر سابق پلیس مصر به نام اسامه ابو شاکر بود که در گذشته با وی بحث و مجادله کرده و به وی گفته ام که تو دیوانه هستی و من چگونه با یک دیوانه مجادله کنم. اما وی به این گفته من می خندید و می گفت: هر کس اقدام به دریافت گذرنامه نماید، کافر است. زیرا این کار وی به منزله به رسمیت شناختن نظام حاکم است. همچنین ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش، عالم نیست بلکه بسیار نادان تر از چیزی است که ما تصور می کنیم.

وی در ادامه به انتقاد از افکار اخوان المسلمین پرداخت و گفت: سید قطب، به عنوان نظریه پرداز این گروه، همگان از جمله مسلمانان را تکفیر می کرد و مانند داعشی های امروز بر این باور بود که گفتن شهادتین باعث نخواهد شد تا جان فرد در امان بماند.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • SMM ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
    0 0
    اگر این هایی که به داعش می پیوندند کمی از اسلام خبر داشتند فریب نمی خوردند یک معادله ی ساده است رسول اکرم ص فرمودند که شهادتین جان انسان را در امان قرار می دهد و داعش کاملابر عکس عقیده دارد حالا کسانی که به داعش می پیوندند اساسا از این موضوع بی خبر هستند و به جای مراجعه به تاریخ و خواندن اصل ماجرا تنها تفسیر داعشی را می شوند و اکثرا جهل به اسلام باعث این آبرور ریزی ها و وحشی بازی ها شده است
  • ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
    0 0
    چه جالب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
    0 0
    hamatuno nabud mikonim wahabi sehiunie terrorist
  • ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
    0 0
    متاسفانه قبل از انقلاب محافل مذهبی ما روی تبلیغ کتابهای سید قطب چقدر مانور میدادند بدون اینکه به کنه افکار تکفیری او پی برده باشند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس