کد خبر 390909
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴

یک روزنامه چاپ آنکارا از هشدار سرویس اطلاعاتی ترکیه به نیروهای پلیس و امنیتی این کشور درباره احتمال حمله تروریست‌های داعش به سفارتخانه‌های خارجی خبر داد.

به گزارش مشرق، در حالی که بسیاری از رسانه‌ها و مقامات برخی کشورها از کمک ترکیه به داعش در مبارزه با دولت سوریه خبر می‌دهند، سرویس اطلاعاتی ترکیه درباره احتمال حمله داعش به سفارتهای خارجی هشدار داد.

روزنامه «حریت» چاپ آنکارا گزارش داد: «سرویس اطلاعاتی ترکیه به پلیس و نیروهای امنیتی این کشور درباره اعضای داعش که از کوبانی(عین العرب) خارج و وارد ترکیه شدند، هشدار داده است».

در هشدار سرویس اطلاعاتی آمده است: «داعش احتمالا روی حملات مسلحانه یا بمبگذاری در آنکارا و استانبول علیه ماموریتهای دیپلماتیک کشورهای حاضر در ائتلاف به رهبری آمریکا در مقابل داعش در حال کار هستند».

در گزارش این روزنامه آمده است که نیروهای داعش به دنبال عقب‌نشینی و شکست از نیروهای کرد در عین‌العرب(کوبانی) سوریه در نزدیکی مرز ترکیه،‌ وارد این کشور شده‌اند.

در هشدار سوم فوریه سرویس اطلاعات ترکیه تاکید شده حدود 3000 عضو داعش از سوریه و عراق در منطقه حضور دارند و قصد عبور از مرز ترکیه و ورود به این کشور بویژه از استان هاتای، آدانا آنکارا و استانبول هستند.

در هشدار این سرویس اطلاعات همچنین از ورود تعدادی از شهروندان سوری و فلسطینی بین 17 تا 25 ساله به ترکیه به عنوان مهاجر و پناهجو خبر داده شده؛ کسانی که به گفته سرویس مخفی ترکیه به دنبال برنامه‌ریزی برای سفر به اروپا برای حمله به اعضای ائتلاف ضد داعش هستند.

خبر هشدار سرویس اطلاعات ترکیه درباره حملات احتمالی داعش در حالی منتشر شده که بسیاری از رسانه‌ها و مقامات برخی کشورها از کمک و همراهی ترکیه با تروریست‌های داعش به منظور مقابله آنها با دولت سوریه خبر داده و از آن به شدت انتقاد کرده‌اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    0 0
    امیدوارم این نگرانی به واقعیت تبدیل بشه و بدین وسیله انتقام بخش کوچکی از خونهای بیشماری که از بیگناهان در سوریه و عراق ریخته شد از ترکیه منافق گرفته بشه. البته راضی به ریختن خون بیگناهان بیشتری اینبار در ترکیه نیستم
  • علی ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    0 0
    خودتون یه چیزی رو درست کردین،حالا نگرانش هستین؟؟
  • همایون ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    0 0
    به امید نابودی رژیم داعشی صهوینیستی اردوغان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس