کد خبر 389703
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳

منابع عراقی از عملیات نیروهای امنیتی این کشور در منطقه الزلالیه در سامرا و هلاکت شماری از تکفیری‌ها خبر دادند.

به گزارش مشرق، الفرات نیوز نوشت: وزارت دفاع عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام  کرد: نیروهای امنیتی طی عملیاتی علیه داعش در منطقه الزلالیه در سامراء تعدادی از تروریست های داعش را به هلاکت رساندند و ادوات آنها را منهدم کردند.

مخالفت شورای بیداری الانبار با دخالت زمینی آمریکایی‌ها در عراق

ریاض غالی البو علی الجاسم فرمانده بیداری الانبار گفت: نیروهای بیداری الانبار برای مقابله با داعش نیروهای مردمی را ترجیح می دهد. بزرگان و شیوخ آن مخالف دخالت زمینی آمریکایی ها هستند.

وی افزود: جنگ با داعش طولانی خواهد بود زیرا این گروهک حمایت می شود. داعش تاکنون بیش از صد نفر از مخالفان خود را در شهرهای الانبار و مناطق و قصبات آن ترور کرده است.

از سوی دیگر منابع وابسته به شورای بیداری در الانبار اعلام کردند: داعشی‌ها به طور مرتب هجمه‌های داعش از کرانه رود فرات از سوی الجزیره را دفع کرده‌اند.

دفع حمله داعش به سد العظیم در دیالی

نیروهای ارتش و مردمی حمله داعش به سد العظیم در شمال بعقوبه را دفع کردند. منابع عراقی اعلام کردند: داعش شب گذشته چهار خودرو بمب گذاری به سد العظیم یورش بردند که نیروهای امنیتی این هجمه را دفع کردند.درگیری تا ساعات اولیه بامداد ادامه داشت و ده ها داعشی کشته شدند.

مقررات منع آمد و شد در الطارمیه بغداد

یک منبع امنیتی وابسته به وزارت کشور عراق بیان کرد: نیروهای امنیتی مقررات منع آمد و شد در الطارمیه در شمال بغداد به عنوان مقدمه‌ای برای عملیات نظامی گسترده در منطقه برای پاکسازی آن از تروریست ها اعمال کردند.

این منبع افزود: نیروهای امنیتی برای شروع عملیات گسترده در این منطقه و اطراف آن برای پاکسازی آن مقررات منع آمد و شد اعمال کردند.

آخرین وضعیت ناحیه البغدادی از زبان معاون استاندار الانبار

خلف الطرموز معاون استاندار الانبار گفت: نیروهای امنیتی و عشایری بر 75 درصد از ناحیه البغدادی در نود کیلومتری غرب الرمادی مسلط هستند و درگیری میان نیروهای امنیتی و داعشی در مناطق تحت اشغال داعش ادامه دارد.

وی افزود: نیروهای امنیتی و عشایری به سلاح و مهمات برای مقابله با داعش نیاز دارند.

تاکید العبادی بر سیاست مشت آهنین علیه اخلالگران

حیدر العبادی نخست وزیر عراق ضمن ابراز انزجار از تعدی به زید الجنابی نماینده پارلمان عراق گفت: عاملان این جنایت قصد دارند که نیروهای امنیتی را از مقابله با دشمن واقعی ملت عراق یعنی داعش منحرف کنند و در روند سیاسی خدشه وارد کنند.

وی افزود: ما با سیاست مشت آهنین با کسانی که قصد ایجاد اخلال داشته باشند برخورد می کنیم. این افراد تحت پیگرد قرار می گیرند و پس از بازداشت تحول دستگاه قضایی می شوند.

العبادی تاکید کرد: ما مجددا بر ضرورت مسئولیت پذیری بالا و عدم حرکت مطابق خواست دمشن تاکید داریم به ویژه که کشور نیاز به وحدت مواضع و همسویی برای پیروزی بر داعش و بیرون کردن آن و تحقق ثبات و امنیت نیاز دارد.

الربیعی: داعش در کمین وحدت ملی عراق است

موفق الربیعی مشاور امنیت ملی سابق و عضو ائتلاف دولت قانون گفت: تروریست های داعش در ورای ترور شیخ قاسم السویدان شیخ قبیله الجنابات و فرزندش محمد و محافظان وی است.

وی افزود: تروریست های داعش فرصت را برای هدف قرار دادن وحدت ملی غنیمت می دانند و حیدر العبادی باید تحقیقات جامع و کاملی به عمل آورد. پس از ترور احمد الخفاجی عضو ائتلاف دولت قانون پارلمان دوست ندارد که دوباره مورد هدف قرار گیرد.

بازداشت عموی ابوبکر البغدادی در سامراء

یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین اعلام کرد: نیروهای امنیتی عراق موفق به بازداشت صالح ابراهیم عبدالمومن عموی ابوبکر البغدادی و ضیا نوری سعدون همسر دختر برادرش را بازداشت کرده اند.

به گفته این منبع این دو از سرکرده های برجسته داعش در سامراء محسوب می شدند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس