در این آزمایش یک مرد مسلمان با نام مصطفی با چشمان بسته و دستانی گشاده در یکی از خیابان‌های تورنتو می‌ایستاد. پشت این مرد نوشته‌ای بود که روی آن نوشته شده بود: «من یک مسلمان هستم. به من برچسب تروریست زده‌اند. من به شما اطمینان دارم. شما به من اطمینان دارید؟ من را در آغوش بگیرید.»

گروه جنگ نرم مشرق- به گزارش راشاتودی، یک فعال حقوق بشر کانادایی پس از آنکه با تهدید به مرگ و تجاوز مواجه شد تصمیم گرفت از مردم تورنتو بخواهد تا با در آغوش گرفتن مردی که به او برچسب تروریست زده بودند آگاهی مردم را نسبت به اسلام‌هراسی افزایش دهد.

فعال حقوق بشر کانادایی با درآغوش کشیدن مردم به‌دنبال از بین بردن اسلام‌هراسی

آسومی جی هماهنگ‌کننده این اقدام در مصاحبه با راشاتودی گفت: توقع نداریم که عکس‌العمل مثبتی و یا حمایت زیادی از جانب مردم دریافت کنیم. اما از اینکه مردم کانادا به این طریق به اسلام‌هراسی واکنش نشان می‌دهند خوشحالیم.

جی زمانیکه گسترش میزان تنفر از مسلمانان را تجربه کرد تصمیم به انجام چنین کاری گرفت. وی بهمراه دیگر فعالان حقوق بشر کانادایی آزمایش جالب اجتماعی را با عنوان «کور باشید و اعتماد کنید» را انجام داد. در این آزمایش یک مرد مسلمان با نام مصطفی مولی با چشمان بسته و دستانی گشاده در یکی از خیابان‌های تورنتو می‌ایستاد. پشت این مرد نوشته‌ای بود که روی آن نوشته شده بود: من یک مسلمان هستم. به من برچسب تروریست زده‌اند. من به شما اطمینان دارم. شما به من اطمینان دارید؟ من را در آغوش بگیرید.

از بین بردن اسلام‌هراسی با در آغوش گرفتن مردم + عکس // آماده

جی گفت: آنچه باعث شد که ما هوشیاری مردم را بالا ببریم و به مردم نشان بدهیم که در کشور خودمان چگونه ما را بسوی یک احساس خاص سوق می‌دهند این بود که اسلام‌هراسی در سراسر دنیا در حال افزایش است و جرایم نیز به همین صورت سیر صعودی دارد.

وی به واقعه هولناک چپل هیل در کارولینای شمالی اشاره کرد که در این جنایت سه دانش‌جوی مسلمان که خودشان جزو فعالان حقوق بشر بودند توسط یک همسایه به ضرب گلوله به‌قتل رسیدند.

جی در ادامه افزود: مردم از اطلاعات اشتباهی که پس از وقایعی نظیر چارلی ابدو به آنها داده شده است گیج و سردرگم شده‌اند. به‌جای آنکه مردم را به‌خاطر انجام اعمال تروریستی وحشتناک سرزنش کنیم، باید رسانه‌ها را برای بی‌احترامی به عقاید مورد بازخواست قرار دهیم.

این فعال حقوق بشر گفت: این مساله ما را با انجام این کار واداشت. مردم باید بفهمند که چطور آنها را وادار به یک نوع خاصی تفکر کرده‌‌اند. ما باید مردم را تشویق کنیم که خودشان فکر کنند و هر چیزی را که می‌بینند و می‌شنوند را باور نکنند.

جی گفت: این پروژه از تجربه خود وی نشات گرفته است. وی که در دانشگاه کارلتون درس می‌خواند توانسته است نشان دانشجوی ممتاز را بدست آورد. وی همچنین با پوشیدن حجاب سعی دارد به مردم بگوید که حجاب چیز مضری نیست. با این حال، برخی همچنان از این ظاهر وی می‌ترسند و بخاطر مسلمان بودن وی را تروریست خطاب می‌کنند.

وی در انتها گفت: من همیشه با زورگویی و آزار و اذیت مواجه بوده‌ام مخصوصاً پس از حوادث یازده سپتامبر.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    چرا زنها او را در اغوش. میگیرند
  • ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    ايده جالبي است
  • علیرضا اهواز ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    آره اکثرا هم زنا بغلش میکنن چقدر جالب خخخخخ
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    احسنت
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    کدوم زن؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس