کد خبر 388901
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۷

قتل 3 دانشجوی مسلمان در منطقه چپل هیل نزدیک دانشگاه ایالت کارولینای شمالی آمریکا با انتقادات گسترده همراه شده است؛ بویژه که رسانه های غربی در این باره سکوت کرده و این حادثه را به خوبی پوشش خبری نمی دهند.

به گزارش مشرق، کارشناسان سیاسی اعلام می کنند که دولت های غربی در قبال قتل سه دانشجوی مسلمان به دست یک افراطی آمریکایی سکوت کرده اند؛ در حالی که پیش از این حمله به ساختمان مجله  "شارلی ابدو" را که به ساحت مقدس پیامبر اکرم اهانت کرد، شدیداً محکوم کردند.

گزارش ها حاکیست: عامل جنایت منطقه چپل هیل خود را تسلیم پلیس کرده است و پلیس نیز اعلام کرده درحال بازجویی از این جانی است.

پلیس منطقه چپل هیل افزود: جانی "کریگ استفان هیکز" نام دارد و 46 ساله است و اتهام قتل عمد به وی وارد شده است. 

کاربران شبکه های اجتماعی تویتر و فیسبوک در واکنش به قتل این سه مسلمان مقیم آمریکا، سکوت رسانه های غربی را محکوم و درباره گسترش اسلام ستیزی ابراز نگرانی کردند.

کاربری به نام نادیه علی به زبان انگلیسی نوشت: چرا رسانه ها کشتار یک خانواده مسلمان در منطقه چپل هیل را پوشش نمی دهند؟

احمد غانم استاد علوم سیاسی نیز به زبان انگلیسی نوشت : تروریست ها هیچ دین و ایمانی ندارند.

هیثم ابوخلیل فعال حقوقی نیز اعلام کرد: دولت ها و رسانه های جهان جنایت چپل هیل را نادیده می گیرند.

سامی ابوزهری سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز اعلام کرد: این جنایت اقدامی نژادپرستانه است که جنایتکار آن باید مجازات شود.

این سه دانشجوی مسلمان به نام " ضیاء شادی برکات (23 ساله)، همسرش یُسر محمد ابوصالحه (21 ساله) و خواهر زنش رزان محمد ابوصالحه (19 ساله) به کارهای خیریه و امداد نیز می پرداختند و دوستان آنها تصاویری منتشر کرده اند که این سه نفر را هنگام توزیع مواد غذائی و ارائه کمک های اولیه به افراد بی خانمان آمریکا نشان می دهد. این سه نفر همچنین به پناهندگان سوری نیز کمک می کردند. 

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس