این اقدام ایشان نشان می‌دهد که سلسله اقداماتی از این دست باید توسط مسئولان، هنرمندان، جنبش‌های مختلف مردمی ادامه یابد.

گروه جنگ نرم مشرق- حملات 11 سپتامبر در آمریکا و به دنبال آن وقوع حوادث تروریستی در مادرید و لندن، توسط گروه القاعده از یک سو و تعمیم دادن اقدام این گروه به مسلمانان همراه با تبلیغات گسترده توسط آمریکا و برخی از رسانه‌های غربی از سوی دیگر، موجب شد تا جوامع اسلامی در اروپا بیشتر مورد توجه و موشکافی قرار گیرند و نوعی ذهنیت منفی در افکار عمومی اروپایی نسبت به مسلمانان شکل گیرد.
رهبر فرزنانه انقلاب در خط مقدم مقابله با نفرت‌پراکنی علیه اسلام
حملات 11 سپتامبر در آمریکا و به دنبال آن وقوع حوادث تروریستی در مادرید و لندن، نوعی ذهنیت منفی در افکار عمومی اروپایی نسبت به مسلمانان شکل داد

تصور مردم اروپا از گسترش اسلام در این قاره

اقدامات مسلحانه اخیر در فرانسه بحث حضور مسلمانان در اروپا را دوباره زنده کرد و اعتراضات جدیدی علیه رشد اسلام در اروپا صورت گرفت. میزان رشد اسلام در اروپا بدیهی است و بیش از 20 میلیون مسلمان در کشورهای عضو اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند اما با توجه به پخش این مقدار جمعیت در این کشورها، علی رغم تصور مردم اروپا، مسلمانان درصد قابل توجهی از جمعیت این کشورها را تشکیل نمی‌دهند.

موسسه ایپسوس موری در آخرین نظر سنجی خود در سال 2014، از اروپایی‌ها پرسید تخمین آن‌ها از درصد مسلمانان در جامعه‌شان چیست؟ جالب بود که اکثریت آن‌ها عددی بیشتر و یا بسیار بیشتر از واقعیت را بیان کردند. برای مثال مردم فرانسه گفتند 31 درصد مردم جامعه‌شان مسلمان‌اند، در صورتی که آمار واقعی 8 درصد است. مردم اسپانیا، آلمان و انگلیس نسبت مسلمان‌های جامعه خود را به ترتیب 16، 19 و 21 درصد اعلام کردند، در صورتی که آمار واقعی مسلمین در این کشورها 2، 6 و 5 درصد می‌باشد. آمار مربوط به سایر کشورهای اروپایی را می‌توانید در نمودار زیر مشاهده کنید: (قطاع قرمز رنگ از دوایر، مربوط به تلقی مردم هر کشور از درصد مسلمانان کشورشان و قطاع زرشکی رنگ مربوط به درصد واقعی مسلمین در آن کشور است)

رهبر فرزنانه انقلاب در خط مقدم مقابله با نفرت‌پراکنی علیه اسلام
این نقشه نشان می‌دهد تخمین اروپاییان از درصد مسلمانان در جامعه‌شان چقدر از واقعیت فاصله دارد

حمله بی‌سابقه رسانه‌ای و فیزیکی علیه مسلمانان در اروپا

تصور اشتباه مردم اروپا از تعداد مسلمانان و حمله شدید رسانه‌های غربی به اسلام و مسلمانان پس از اتفاقات اخیر فرانسه، جامعه مسلمانان در اروپا را به یک سیبل تبدیل کرد و فقط در کشور فرانسه بیش از 150 حمله به مسلمانان صورت پذیرفت. نقشه زیر نشان می‌دهد که در هر شهر فرانسه چگونه و با چه ابزاری (اسلحه‌های گرم و سرد) به مسلمانان ساکن این کشور حمله شده است.

رهبر فرزنانه انقلاب در خط مقدم مقابله با نفرت‌پراکنی علیه اسلام
بیش از 150 حمله با اسلحه‌های گرم و سرد علیه مسلمانان در شهرهای مختلف فرانسه بعد از حمله به "شارلی ابدو" صورت گرفته است

به گزیده‌ای از این لیست بلند حملات در این ده روز اخیر در اروپا توجه کنید:

* سر خوک قرار دادن در یکی از مساجد وین (اتریش) توسط نئونازی‌ها.
* آتش سوزی عمدی یک مسجد در مرکز سوئد استکهلم که پنج زخمی بر جای گذاشت.
* توهین شبکه تلویزیونی فاکس نیوز آمریکا مبنی بر وجود مناطقی ترسناک در دست مسلمانان در اروپا که غیرمسلمانان و پلیس جرات ورود به آن مناطق را ندارند.
* افزایش قابل توجه به تعداد طرفداران جنبش ضداسلامی پگیدا در آلمان و حمله به مساجد مسلمانان.
* افزایش انتشار کتاب، رمان، مقاله بر ضد جامعه مسلمانان در فرانسه.

این حملات نشان می‌دهد که بدبینی و نفرت نسبت به اسلام و مهاجران مسلمان با توجه به جمعیت حداقلی آنان (حدود 4 درصد جمعیت اروپا) افزایش قابل توجهی داشته و باید برای این مسئله اندیشه و عملی انجام داد.

رهبر انقلاب و اقدام در فضای غیر رسمی

مقابله با تصور اشتباه مردم غرب نسبت به اسلام که تحت تاثیر فضای غیررسمی (شبکه‌های اجتماعی، فیلم، سریال، مستند) در آن جوامع قرار گرفته‌اند، پاسخی در فضای غیر رسمی می‌طلبد. رهبر معظم انقلاب که همیشه در قامت یک معلم به متولیان و مسئولین فرهنگ و سیاست در عرصه رسمی و غیررسمی راهبرد و رهنمودهایی را گوش‌زد می‌کردند، اینک باتوجه به جایگاه رهبری مسلمین جهان و همچنین توجه مسئولین و دلسوزان انقلاب و اسلام، خود وارد عرصه عمل در فضای غیر رسمی شدند. حمایت همه‌جانبه ایشان از ساخت فیلم محمد رسول‌الله (صلی الله علیه و آله وسلم) توسط مجید مجیدی که حتی بازدید ایشان از پشت صحنه این فیلم را به همراه داشت، و همچنین نامه اخیر ایشان به جوانان اروپا و آمریکای شمالی نشان می‌دهد که ایشان تا چه اندازه به اهمیت و تاثیر تبادل فرهنگی و ارتباط با دیگر مردم جهان به خصوص مردم اروپا در فضای غیر رسمی واقف هستند.

رهبر فرزنانه انقلاب در خط مقدم مقابله با نفرت‌پراکنی علیه اسلام
حمایت همه‌جانبه رهبر  انقلاب از فیلم محمد رسول الله نشان داد که ایشان تا چه اندازه به اهمیت و تاثیر تبادل فرهنگی و ارتباط در فضای غیررسمی واقف هستند

این اقدام ایشان نشان می‌دهد که سلسله اقداماتی از این دست باید توسط مسئولان، هنرمندان، جنبش‌های مختلف مردمی و... در رابطه با وجهه اسلام بطور مداوم ادامه یابد تا از هجمه و نفرت علیه مسلمانان در دنیا و بخصوص غرب کاسته و شرایطی را بوجود آورد تا بتوان اسلام واقعی را به آنان نشان داد.

اروپاییان و در کل جوامع غربی بدلیل اشتغال زیاد، مادی‌گرایی و مصرف‌گرایی در زندگی با ارزش‌های معنوی و انسانی بیگانه هستند و نشانه‌هایی مانند به پوچی رسیدن قشرهای مختلف این جوامع از جمله بسیاری از سلبریتی‌ها (افراد مشهور مانند بازیگران، خوانندگان، ورزشکاران، مدل‌ها...)، نشانی بر خلأ شدید فضای معنوی در آن جوامع است و بطور طبیعی در چنین شرایطی که بحران معنوی در آنجا آغاز گردیده، قلب مردم به خصوص جوانان آمادگی بیشتری برای پذیرش حق و حقیقت دارد؛ و این همان نکته‌ای است که رهبر انقلاب به درستی به آن اشاره کرده‌اند: «من شما جوانان را مخاطب خود قرار می‌دهم؛ نه به این علّت که پدران و مادران شما را ندیده می‌انگارم، بلکه به این سبب که آینده‌ ملّت و سرزمین‌تان را در دستان شما می‌بینم و نیز حس حقیقت‌جویی را در قلب‌های شما زنده‌تر و هوشیارتر می‌یابم.»


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بهنام ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    جونم فدای رهبرم
  • ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    مقصراصلی و مظنون درجه یک حوزه های ما هستندکه چندمبلغ باسوادوشجاع و با اخلاص را به اقصانقاط دنیا نفرستادندو با حکمت و موعظه حسنه جوانان دنیا را آگاهی و بصیرت دهندو بیدارکنند
  • قاسم ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    برخی رسانه های داخلی که رسما بلندگوی دشمنان هستند و فقط حرفهای دشمنان را تکرار می کنندو انتظاری از آنها نداریم.دیگر رسانه ها هم در این دولت بدلایل مختلف حمایت نمی شوند و توان مقابله ندارند.در این شرایط رهبری خودش وارد عمل شده.
  • شاهد ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    در خصوص بیانات گهر بار امام خامنه ای در پیام ایشان به جوانان غربی باید از وزارت ارشاد اسلامی سوال شود چه اقداماتی تا کنون انجام داده اند.( لم تقولون ما لا تفعلون... ).سوره الصف ایه2و3.
  • خشم ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    اي بابا هميشه بايد در هر زمينه اي بالاخره آقا پرچم را از زمين بلند كنند و تازه بقيه يادشان بيايد كه به اين مطلب مي بايست خيلي توجه نشان بدهند و اقدام عملي كنند هم حوزه ها هم رسانه ها هم مسئولان و آنهايي كه مسئوليت در اين زمينه ها را دارند همه مقصرند اروپايي ها بيدار ترند! پيام رهبر براي آزاد انديشان غربي عميقتر و جدي تر درك مي شود! حالا نگاه كنيد چطور با مداقه و ريشه يابي با آگاهي به اين پيام واكنش نشان مي دهند! بدبخت مسئولان ما كه برخي مثل طلحه و زبير و برخي ها مثل ... بدنبال چيزي غير از اسلام ناب هستند خدايا رهبر معظم را در پناه خد مستدام و ياري بفرما راستي چرا از فرمايشات حضرت ايت ا.. جوادي آملي چيزي نمي گذاريد!؟ من تشنه مباحث قرآني و علمي ايشان هستم. لطفا از علماء بزرگوار مطلب بگذاريد تا هم تغذيه شويم و هم بسياري كه خيلي آشنايي ندارند با اينها آشنا بشوند
  • کبوتر حرم ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    مشکل اصلی و اساسی جامعه اسلامی متاسفانه از صدر اسلام تا حالا اینه که عامه مسلمین علیرغم اینکه مسایلی مانند تهذیب نفس .امر به معروف . نهی از منکر وحتی تولی وتبری رو خوب توجیه هستیم ولی متاسفانه هر کس منتظره تا دیگران یا حکومت کاری بکنند و گرنه اگه هر کس اونی که وظیفه شرعی خودشه تو زندگی شخصی و محیط کارش انجام بده خود بخود همه امور اصلاح خواهد شد نگذاریدعلی بی کس وبی یار شود نگذارید بنی ساعده تکرارشود محرم راز علی نخل ودل چاه شود سیلی خصم زبون نقش رخ یار شود
  • گمنامی بهتر است ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    جانم،پدرم و ماردم فدایت ای رهبر عزیز
  • محمدعلی ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    عزیزم وقتی خیلی از مردم-که از قضا اهل نماز و روزه هم هستن- خمس مالشون رو نمیدن و حوزه ها هم سنتشون اینه که حداقل وابستگی رو به حکومت ها داشته باشن چطور بودجه این جور کارها رو داشته باشن؟ شما حوزه های مارو با وهابی های نفت خور مقایسه نکن که با دلارهای نفتی دارن وهابیت رو گسترش میدن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس