عضو هیات‌رئیسه مجلس گفت: دولت باید راهکارهای خود را برای قطع وابستگی کشور به نفت ارائه کند و مجلس نیز حاضر است تا کمک‌هایی را در این زمینه داشته باشد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین سبحانی‌نیا نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به توطئه نفتی برخی کشورهای عربی با تحریک آمریکا بر علیه ایران گفت: دولت باید راهکارهای جدیدی را برای مقابله با این توطئه نفتی پیش رو داشته باشد و وابستگی خود را به نفت قطع کند و درآمدهای جایگزینی را برای ‌آن در نظر بگیرد.

وی افزود: ما می‌توانیم از درآمدهای بخش گردشگری و ارائه خدمات فنی مهندسی و صادرات غیرنفتی و زمینه‌های دیگر به عنوان بخش‌های جایگزین درآمد نفتی استفاده کنیم و کشور ما دارای ظرفیت‌های فراوانی در بخش‌های مختلف است.

عضو هیات‌رئیسه مجلس اظهار داشت: دولت باید راهکارهای جدیدی را در خصوص مقابله با توطئه نفتی علیه ایران ارائه کند و مجلس نیز آمادگی دارد تا در این زمینه کمک کند تا هرچه زودتر وابستگی کشور به نفت قطع شود که این امر هم برای آینده مفید است و پیامی به دنیا است که این توطئه‌ها نمی‌تواند راه به جایی برد. جمهوری اسلامی ایران از این موانع عبور خواهد کرد و توطئه‌های جهان استکبار نمی‌تواند اهداف آنها را تامین کند.

سبحانی‌نیا خاطرنشان کرد: نفت امروز به یک کالای سیاسی تبدیل شده و متاسفانه شاهد هستیم که کشورهایی همچون آمریکا با کمک کشورهای منطقه (عربستان) بر علیه ایران استفاده می‌کنند و به هر دلیل قیمت نفت را کاهش دادند به بیش از نصف کاهش دهند.

وی در پایان گفت: گرچه عمده ضرر را در بحث کاهش قیمت نفت کشورهایی که عامل این کاهش قیمت هستند متحمل می‌شوند اما به دنبال فشار وارد کردن به ایران و روسیه هستند قیمت نفت را به حداقل کاهش دهند.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس