مدیر شبکه تلویزیونی المیادین با اشاره به صدور بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره شهادت سردار الله‌دادی در منطقه «قنیطره» گفت: این بیانیه پیامی واضح از سوی ایران برای اسرائیل بود.

به گزارش مشرق، «غسان بن جدو» مدیر شبکه المیادین در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره به حمله روز گذشته صهیونیست‌ها به تعدادی از فرماندهان حزب الله لبنان در جنوب سوریه با اشاره به اینکه شهید جهاد مغنیه فرزند عماد مغنیه در دانشگاه بیروت مشغول به تحصیل بود ولی خودش انتخاب کرد که به جهاد برود و به شهادت برسد، گفت: این شهید مستحق این است که درباره‌اش زیاد صحبت کنیم چراکه وی جوان مقاومت است.

بن جدو درحالی که بغض گلویش را گرفته بود، اظهار داشت که ‌در غرب خانواده‌های سیاسی متعددی مانند خانواده بوش یا کندی هستند، در جهان عرب هم خانواده‌هایی هستند که در آنها شاهد فساد سیاسی و مالی هستیم ولی در خانواده‌های مقاومت شرایط به گونه دیگری است که خانواده‌های مقاومت و شرف هستند که خانواده عماد مغنیه از آن جمله است.

وی با بیان اینکه سید حسن نصرالله در مصاحبه اخیر خود معادله جنگ را رسم نکرد بلکه معادله پاسخ را طراحی کرد و در شرایط فعلی اسرائیل به دنبال رسم معادله جنگ علیه مقاومت است، تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با این ماجراجویی احمقانه نشان داد که به دنبال راه انداختن جنگ جدید در منطقه است.

مدیر شبکه المیادین با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به دنبال این است که مسئولیت آغاز جنگ را به گردن حزب الله بیندازد ابراز داشت باید بدانیم که هرگونه بحران احتمالی مسئولیتش با رژیم اسرائیل است.

وی اظهار داشت که سید حسن نصرالله هیچگاه از جنگ و یا اشغال سخن نگفت بلکه بر پاسخ تاکید داشت و دلیل این مسئله این است که وی رهبر حزب مقاومت است و جوهره این سازمان مقاومت است و زمانی که از الجلیل سخن گفت در واقع بر پاسخ سخن گفت.

بن جدو افزود: حزب الله ابزارهای لازم را برای پاسخ در هر زمانی که مناسب بداند، دارد و جهان این را می‌داند اما پاسخ حزب الله از روی غریزه و خشم نخواهد بود، سید حسن نصرالله در مصاحبه اخیر خود به شکل واضح این مسئله را مورد توجه قرار داد که اگر محور مقاومت از سوی اسرائیل و یا هر کشور دیگری هدف قرار گیرد، باقی طرف‌ها باید پاسخ بدهند که این معادله‌ای است که ایشان طراحی کرده‌اند و محور مقاومت ملزم به پاسخ است.

وی گفت: اگر حزب الله پاسخی غریزی و احساسی به این حمله بدهد تاثیر آن بر تمام اعضای محور مقاومت است، پس باید چگونگی پاسخ احتمالی در آرامش مورد بررسی قرار گیرد.حزب الله در خلال‌های سال‌های متمادی نشان داده که دارای مسئولیت پذیری، حکمت و مهارت است.

بن جدو با اشاره به اینکه به جز رهبران حزب الله کسی نمی داند که چه پاسخی به حمله اخیر داده می‌شود افزود: این سخنان من به این معنی نیست که حزب الله پاسخی نخواهد داد بلکه اکنون مقامات حزب الله درحال بررسی برای تصمیم گیری در این باره هستند.

وی تاکید کرد که هرگونه پاسخ حزب الله دارای مشروعیت است و چه طرفداران و چه مخالفان حزب الله در لبنان بدانند که پاسخ حزب الله دفاع از خود در مقابل رژیم صهیونیستی بوده است.

مدیر تلویزیون المیادین در ادامه با اشاره به اینکه اگر حزب الله پاسخ فوری نداد به معنی ناتوانی نیست تصریح کرد که حزب الله اهدافی راهبردی دارد و هدفش برای یک عملیات خاص نیست و این مسئله‌ای اساسی است.

وی ابراز داشت: در این میان یک نقطه اساسی موجود است و آن اینکه اکنون نیروهای حزب الله در جولان حضور دارند که به دنبال آزادی جولان هستند.

بن جدو  در ادامه با اشاره به سکوت جهان عرب در قبال تجاوز به خاک یک کشور عربی و شهادت تعدادی از فرماندهان مقاومت تاکید کرد که تمام کشورهای عربی، اتحادیه و دبیر کل آن بدو استثنا حادثه شارلی ابدو در پاریس را محکوم کردند اما هیچ کدام درباره تجاوز اسرائیل چیز نگفتند، آیا به خاک کشور عربی تجاوز نشد؛ آیا کشور عربی ، اتحادیه عرب و دبیر کلی نیست، این جهان عرب آیا شریکی در این جنایت است؛ سکوت کشورهای عربی در شرایط فعلی به معنی بی طرفی نیست بلکه به معنای شراکت در جنایت است.

وی در پایان با اشاره به اهمیت صدور بیانیه سپاه درباره شهادت سردار الله‌دادی در منطقه «قنیطره» هم گفت: این مسئله دارای سه دلیل است، اول اینکه رهبران ایران با اعلام این خبر می‌خواهند این پیام را برای مردم خود و دیگران بفرستند که شهدایشان در خاک سوریه را گرامی می دارند و آنها را پنهانی دفن نمی‌کنند و به آنها افتخار می کنند چراکه آنها را مایه افتخار ملت ایران می دانند، نکته دوم این است که بیانیه سپاه پایمی واضح برای اسرائیل بود.

این کارشناس مسائل رسانه با بیان اینکه گاهی اعلام یک پیام از خود انجام عملیات مهمتر است، ابراز داشت که ایران با اعلام شهادت سردارش این پیام را به اسرائیل داد که ما اکنون اینجا هستیم در جولان.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    شبكه الميادين و غسان بن خدو رئيس شوراي اداري آن رويكردي نزديك به خط مقاومت دارند. ديدن و شنيدن اخبار اين شبكه را به كساني كه زبان عربي را مي دانند توصيه مي كنم.
  • ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    نکته مهم اینکه برای درس عبرت شدن برای دشمن پاسخ باید محکم کوبنده و سریع باشه واگرنه از توجیه و تاثیر ان کم میکنه باید حزب الله برای این چنین مواقعی بانکی از پاسخ هارا پیش بینی کنه تا تازه نخوان بعد از اتفاق فکر کنند چه جور پاسخ بدهند
  • احمد ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    عزیز من پاسخ سریع یعنی بدون گودال به آب زدن، پاسخ باید با تدبیر و کمترین هزینه و بیشترین اثر باشد، قبول ؟
  • ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    ناشناس عزیز ظاهرا" جای خیلی گرمی نشسته ای! خوب دشمن هم همین را میخواد ، صهیمونیست ها الان آماده اند باید حساب شده عمل بشه امکانات حزب الله هم که بی نهایت نیست
  • ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    دریغ از ابراز تاسف یا تسلیتی از سوی دولتمردان
  • از تبریز ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    سرنگونی هلی کوپتر یا هواپیمای نظامی رژیم صهیونیستی بهترین پاسخ میتونه باشه در مکان و موقعیت مناسب
  • ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    احسنت بر سید حسن عزیز که بهترین جواب ممکن رو به صهیونیست ها داد... سخت ترین پاسخ همینه، اسرائیل الان باید تو خماری پاسخ بمونه...آره زمانی پاسخ رو خواهید فهمید که با گوشت و پستتون درکش کنید!!!
  • ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    فعلا از زمان شهادت ابوي ايشان بيشتر ما تو خكاري پاسخ هستيم تا اونا
  • تریستان ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    سلام بی گدار به آب زدن یا علی...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس