تازه‌ترین شکست‌های آزمایش‌های تسلیحاتی اسرائیل شکست آزمایش سامانه حیتس 3 به عنوان بالاترین طبقه از سامانه سپر موشکی اسرائیل (در 4 طبقه) است.

شکست پرهزینه‌ترین پروژه نظامی صهیونیست‌ها/ آیا موشک‌های ایران در تور سامانه ضدموشکی اسرائیل گرفتار می‌شوند؟/
گروه بین‌الملل مشرق - وقتی انزوای نظامی اسرائیل در سایه شکست آزمایش‌های موشکی  متوالی این رژیم تا پایان سال گذشته میلادی و چهره قدرتمندی که تل‌آویو به دنبال ترویج آن است را با هم مقایسه کنیم، بی‌شک متوجه می‌شویم که این رژیم بذر شکست روانی را برای خودش می کارد. 

تازه‌ترین شکست‌های آزمایش‌های تسلیحاتی اسرائیل شکست آزمایش سامانه حیتس 3 به عنوان بالاترین طبقه از سامانه سپر موشکی اسرائیل (در 4 طبقه) است که تنها فرصت این رژیم برای مقابله با موشک‌های بالستیک میان برد ایران به شمار می‌رود.
این ‌سامانه پرهزینه ترین تسلیحات در تاریخ موجودیت رژیم صهیونیستی است و هزینه آن تاکنون بالغ بر 2/2 میلیارد دلار آمریکایی بوده که آمریکا 80% از آن را تأمین کرده است. 

پایگاه خبری العهد در مقاله‌ای به بررسی شکست‌های متعدد سامانه ضدموشکی گنبد آهنین رژیم صهیونیستی در آزمایش موشک‌های شبیه ‌سازی شده شهاب 3 پرداخت و نوشت: در حالی که ایرانی‌ها اخیراً یکی از بزرگ‌ترین مانورهای نظامی زمینی و دریایی و هوایی خود را در مساحت 2  میلیون و 200 کیلومترمربع از تنگه هرمز گرفته تا خلیج عدن و بخش‌هایی از اقیانوس هند با موفقیت  انجام دادند و پیشرفته‌ترین تسلیحات استراتژیک تولید داخل خود را آزمایش کردند، آزمایش‌های مشترک آمریکایی- صهیونیستی با شکست‌های متعدد و تکراری همراه شدند، آن هم در طول فاصله زمانی که از سه ماه تجاوز نمی‌کند.

شکست پرهزینه‌ترین پروژه نظامی صهیونیست‌ها/ آیا موشک‌های ایران در تور سامانه ضدموشکی اسرائیل گرفتار می‌شوند؟/

شکست مجدد سامانه حیتس 

پایگاه هوایی بلماخیم و یگان آزمایش‌های موشکی مدتی پیش شاهد آزمایش نهایی موشک رهگیر حیتس 3 بود، این پایگاه مرکزی است که یکی از 4 سامانه احتمالی ضد موشکی حیتس قرار است در آن نصب شود، موفقیت این آزمایش می‌توانست یکی از مهم‌ترین سامانه‌های دفاع هوایی برای رهگیری موشک‌های مهاجم را عملیاتی کند. 

مسئولان متخصص و عناصری از وزارت جنگ آمریکا برای مشاهده این آزمایش در محل حضور داشتند، همچنین نمایندگانی از شرکت بویینگ، شرکای صنایع هوایی اسرائیل در توسعه و تولید سامانه حیتس 3 و همچنین شرکت‌های التا و البیت و الیسرا صهیونیستی در این منطقه حاضر بودند تا آزمایش نهایی سامانه موشکی پس از شکست در آزمایش سپتامبر گذشته را مشاهده کنند. قرار بود این سامانه ضدموشکی سرزمین‌های اشغالی را از تیررس موشک‌های ایرانی شهاب 3 محافظت کند. 

خبرگزاری‌ها برای پوشش آزمایش پیشرفته‌ترین توسعه تسلیحاتی و تکنولوژی مشترک آمریکا و اسرائیل آماده بودند، صهیونیست‌ها نیز آماده بودند تا برترین محافظ خود را در برابر تهدیدات موشک‌های بالستیک ایران ببینند، حیتس 3 که به عبری "نیزه" ترجمه می شود، عملاً نسل سوم پیشرفته‌ترین سامانه‌های دفاع موشکی بود که می‌توانست آسمان رژیم صهیونیستی را حفظ نماید.
روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت به نقل از برخی منابع در وزارت جنگ اسرائیل نوشت این ‌سامانه می‌تواند اسرائیل را در برابر حملات موشکی امن ترین کشور در جهان قرار دهد. این سامانه بنا بر ادعای صهیونیست‌ها می‌توانست موشک‌های بالستیک مهاجم نظیر شهاب 3 را در خارج از جو هدف قرار داده و منهدم ‌کند. 

طراحی کنندگان سامانی موشکی حیتس ادعا کردند که این سامانه می‌تواند موشک‌های بالستیک ایران را حتی قبل از رسیدن به حریم هوایی رژیم اشغالگر قدس منهدم کند، این عملاً به آن معناست که عملیات رهگیری موشک‌های مهاجم باید در آسمان عراق و حتی قبل از رسیدن به اردن صورت گیرد. 

شکست پرهزینه‌ترین پروژه نظامی صهیونیست‌ها/ آیا موشک‌های ایران در تور سامانه ضدموشکی اسرائیل گرفتار می‌شوند؟/

منابع رسمی رژیم صهیونیستی موفقیت آزمایش سامانه ضدموشکی رهگیری را اعلام و تأکید کردند این سامانه توانسته موشک هدف را رهگیری کند، اما کمتر از یک ساعت بعد مشخص شد که این بیانیه دروغ بوده است.

واقعیت این بود که آزمایش نهایی این سامانه موفقیتی کمتر از حد انتظار داشت، خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع عالی‌رتبه از شرکت‌کنندگان در این آزمایش از شکست آزمایش خبر داد و تصریح کرد که رادار موشک موفق به قفل کردن بر روی هدف نشد. حتی شمارش معکوس برای پرتاب موشک نیز آغاز شد اما بعد از آن اتفاقی نیفتاد.

رژیم اسرائیل و شریک آمریکایی‌اش البته از شکست آزمایش موشکی در ماه سپتامبر ناامید نشدند و در همین ماه یک آزمایش دیگر نیز انجام دادند که آن هم شکست خورد.
آمریکا و اسرائیل سعی کردند این شکست را هم مخفی کنند. به ‌این ‌ترتیب باز هم در دسامبر گذشته این آزمایش را تکرار کردند تا شاید بتوانند آبروی رفته خود را بازیابند. اما آزمایش دسامبر نیز مانند آزمایش پیشین در رهگیری هدف ناموفق بود، البته این بار هیچ موشکی به عنوان هدف از جنگنده ها شلیک نشد و آزمایش ناقص سامانه با پرتاب موشک حیتس 3 بدون هدف به خارج از جو صورت گرفت. 

ناامیدی صهیونیست‌ها با اعلام دروغین "موفقیت" در این آزمایش موشکی از سوی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی ادامه پیدا کند، این وزارتخانه در بیانیه خود آزمایش مذکور را خود اقدام بزرگ و رو به جلو خواند که از سوی سامانه دفاع هوایی آمریکا حمایت می‌شود  و می‌تواند سرزمین‌های اشغالی را از تهدیدات موشکی ایران و سوریه و حزب‌الله نجات دهد.

شکست پرهزینه‌ترین پروژه نظامی صهیونیست‌ها/ آیا موشک‌های ایران در تور سامانه ضدموشکی اسرائیل گرفتار می‌شوند؟/

اسرائیل چند مرحله از تسلیحات موشکی ایران عقب است

پس از این افشاگری شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی در سایت اینترنتی خود اعلام کرد که موشک حیتس 3 برای ره‌گیری موشک "انکور کسوف" هدف حتی شلیک هم نشده است. به‌ این ‌ترتیب شکست دیگری در برابر تهدید موشک‌های بالستیک میان برد ایران رقم خورد.  

رژیم اسرائیل در حالی در انجام این آزمایش‌ها برای مقابله با موشک‌های شهاب 3 شکست می‌خورد که این موشک‌ها در عرف نظامی ایران قدیمی شده است، چرا که بنا بر اخبار اعلام ‌شده نظامی از ایران موشک‌های قدر 110 و سجیل 2 و فجر 3 روی کار آمده اند تا سطح این رقابت‌ها را بیشتر کنند.
 
حیتس جنجالی ترین و پرهزینه ترین پروژه نظامی صهیونیست ها

پروژه تسلیحاتی سامانه ضد موشکی حیتس جنجالی‌ترین پروژه تسلیحاتی در رژیم صهیونیستی است که از اوایل دهه 90 مورد توجه محافل نظامی اسرائیل بوده است، شکست‌های متوالی این پروژه عبارت‌هایی نظیر "بی فایده"، "اسراف" و "شکست" را همواره با نام حیتس همراه کرده است.  


دکتر رووبین بدهتسور یکی از منتقدین جدی سامانه موشکی بود که چند ماه پیش در حادثه‌ای مشکوک کشته شد. بدهتسور مناصب حساس و مهمی در رژیم صهیونیستی داشت و یکی از مهم‌ترین تحلیلگران نظامی این رژیم و استاد دانشگاه تل‌آویو و تحلیلگر نظامی ارشد روزنامه هاآرتص و مدیر مرکز مطالعات راهبردی و امنیت داخلی "غلیلی" بود. وی مواضع مشخصی نسبت به این سامانه داشت و معتقد بود این سامانه باعث می‌شود پول بسیار زیادی هزینه شود.

چرا که نظریه‌ پردازان این سامانه موشکی از جمله داف رفیف پدر معنوی پروژه حیتس معتقد بودند که برای رهگیری یک موشک بالستیک باید 2 موشک حیتس شلیک شود و حتی اگر این 2 موشک به انهدام موشک مهاجم موفق نشوند، سومین موشک حیتس نیز باید شلیک شود. به این ترتیب [با احتساب سه موشک شلیک شده]هزینه رهگیری هر موشک مهاجم 9 میلیون دلار خواهد بود که به اعتقاد بدهتسور رژیم اسرائیل نه در زمان جنگ و نه در زمان صلح نمی‌تواند از عهده چنین هزینه‌ای برآید. 

این در حالی است که تلاش برای جایگزین کردن موشک هدف "انکور کسوف" به جای "انکور کحول" برای شبیه‌سازی موشک شهاب 3 نیز کاملاً موفق نبوده است، موشک انکور کسوف بزرگتر و پیشرفته تر از انکور کحول است و شرکت سازنده آن اعلام کرده که برای شبیه بودن به موشک شهاب 3 آن را تولید کرده است.  

حتی اگر بگوییم ویژگی‌های مشترک آن تا حدی شبیه شهاب 3 است، اسرائیل در مورد موشک‌های قدر و سجیل و فجر 3 که بنا بر گزارش‌های صادرشده از ایران مهم‌ترین موشک‌ها برای تخریب رژیم صهیونیستی است، چه کار خواهد کرد؟

 
شاخص های توان موشکی ایران

موشک شهاب 3 بردی بالغ بر 1300 کیلومتر دارد و با سوخت مایع کار می‌کند، سرعت فرود این موشک به 2300 متر بر ثانیه می‌رسد. موشک قدر 110 نیز با سوخت مایع کار می‌کند و 2000 کیلومتر برد دارد. سکوهای سوخت‌گیری این موشک در زیر زمین قرار دارد و به‌ این ‌ترتیب هیچ فرصت زمانی برای تعیین مکان سکو‌ها به دشمن داده نمی‌شود. قسمت جلوی موشک قدر مخروطی شکل است و عملیات پرتاب را تسهیل کرده و مقاومت هوا را کاهش می‌دهد.

شکست پرهزینه‌ترین پروژه نظامی صهیونیست‌ها/ آیا موشک‌های ایران در تور سامانه ضدموشکی اسرائیل گرفتار می‌شوند؟/ 
 
برد سجیل 2 نیز بالغ بر 2000 کیلومتر است و با مخلوطی پیشرفته از سوخت مایع و جامد کار می‌کند، این موشک بخشی از پروژه عاشورا است و تنها در چند دقیقه می‌تواند آماده پرتاب شود، این موضوع احتمال تعیین محل پرتاب را کاهش می‌دهد. این موشک در 2 مرحله فعال می‌شود، مرحله اول در زمان پرتاب است که با سوخت جامد کار می‌کند و در مرحله دوم که تعیین هدف و رهبری آن است با سوخت مایع کار می‌کند. سجیل بعد از پرتاب از جو زمین خارج شده و با سرعتی نزدیک به 4300 متر بر ثانیه به جو باز می‌گردد. سرعت بالای این موشک امکان هدف قرار دادن آن‌ را تقریباً غیر ممکن کرده است.

شکست پرهزینه‌ترین پروژه نظامی صهیونیست‌ها/ آیا موشک‌های ایران در تور سامانه ضدموشکی اسرائیل گرفتار می‌شوند؟/

موشک فجر 3 با سوخت مایع کار می‌کند و 2000 کیلومتر برد دارد، این موشک می‌تواند کلاهک‌های جنگی متعددی را حمل کند. 

شکست پرهزینه‌ترین پروژه نظامی صهیونیست‌ها/ آیا موشک‌های ایران در تور سامانه ضدموشکی اسرائیل گرفتار می‌شوند؟/

مقایسه سامانه دفاعی مشترک اسرائیل و آمریکا با امکانات هجومی ایران می‌تواند برخی شاخص‌ها در زمینه وازنه جنگ احتمالی آینده را مشخص نماید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 47
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 11
  • ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
    6 1
    لطفا در مورد هواپیماهای امریکایی البته اونایی که دهه پیش ساخته شدن هم اطلاعات رو ارائه بفرمایید. چون معمولا تا زمان نبرد از تسلیحات جدیدش رو نمایی نمیکنه. همچنین قدرت سامانه ضد موشک ایرانی رو هم توضیح بدید تا همه دنیا بدونه ما چقدر از امریکا و اسرائیل جلو هستیم.!؟!؟ طنزنامه با حالی بود مشرق
  • رضا ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
    2 2
    فجر 3 ، 2000 کیلومتر برد داره؟ از کی تا حالا این قدر بردش زیاد شده؟
  • دکتر ابراهیمی ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    1 0
    بحرحال اسراییل در 10 سال گذشته روی سیستم های دفاع موشکی و راکتی مثل آرو دو و سه پیکان و گنبد آهنین با به خدمت درآوردن حدود 3500 نفر از نخبه های برنامه نویسی هوافضا مواد و کمک گرفتم از فب های میکرو الکترونیک امریکا مثل اینتل و ای ام دی واقعا پیشرفت کرده و در از درصد موفقیت زیر 5 درصد در جنگ 2006 با حزب الله به بالای 30 درصد در آخرین جنگ رسیده(البته برای شکار موشک هایی که داخل شهر ها فرود می آمدند نه خارج از شهر) میشه گفت شهاب 3 ایران با توجه به اینکه ارتفاع پروازی اون بالای 100 کیلومتر بیشتر نیست احتمال رهگیری اون نسبت به ده سال بیش بیشتر شده همینطور شکار شدن اون توسط نیروی هوایی امریکا و ائتلاف و شورای همکاری در منطقه ولی ایران با کار کردن روی موشک های سوخت جامد مثل سجیل یک دو و حتی اخباری در باره موشک های نسل جدید جامد و مرکب ایران قطعا اجازه نمیده این گپ و فاصله بین موشک و موشک رهگیر خنثی بشه...
  • علوی ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    0 0
    و اعدوا لهم ما استطعتم من قوه
  • خرگوشک ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    5 1
    امتحانش مجانیه!! اما مشکل اینجاست ایا موشکهای اتمی اسراییل چیزی از ایران باقی میذارن؟؟!
  • ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    2 0
    لطفا در مورد واژه عقده ای هم برای این خواننده توضیح دهید مشرق
  • ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    2 2
    خدا قوت و ماشاءالله به بر و بچه های صنایع دفاعی و موشکی ایران. تا کور شود هر آنکه نتواند دید
  • ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    3 1
    این کشور آقا امام زمان(عج) است. خود آقا ان شاءالله این کشورو حفظ میکنه.
  • ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    1 1
    با فوران موشک های ایران حزب الله وکلا محور مقاومت تا بخواد به خودش بجنبه و ده ها و بلکه صدها هزار موشک و رهگیری کنه تمام زیرساختهای حیاتیش وسکوهای پرتاب موشکش با خاک یکسان شده وعملا فلج شده.
  • ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    3 1
    باز توهم زدید؟
  • مهدی اسدی ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    2 1
    سلام : قبل از هر اقدامی با یاری حق دیمونا نابود شده و امان رزیم صهیونیستی را بریده است .
  • سجاد ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    1 1
    جناب اینکه امریکا ورژیم صهیونیستی با استثمار کشورها و ملل،و با راه انداختن جنگها،تونستن قدرت بالایی پیداکنن ب کسی پوشیده نیست اما ما راه و اهدافمون با سیاستمدارای غربی مخالفه ودرجهت محو استکبار تلاش میکنیم و خدارا شکر ک بجایی رسیدیم ک امنیت داشته باشیم و ب دیگران هم اثبات کنیم ک اگر بخان ، میتونن آقای خودشون باشن
  • حسین ن ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    0 1
    تمام تسلیحاتی که یک کشور برای تهاجم به کشوری دیگر فراهم میکند درصورتی کارآئی خواهدداشت که مؤلفه های بکارگیری آن موجود باشدیعنی علاوه بر تجهیزات تهیه شده نیروی انسانی موردنیازهم موجودباشد تاریخ جنگهارامطالعه کنیم درکدام جنگ تسلیحات به تنهائی عامل پیروزی شد؟؟ آیانمونه ای دارید عربستان سعودی انباربزرگ تجهیزات است مثلاهواپیماهائی که یاخلبان نداردیا یکی ازسیستم های ناو بری هواپیمائی که خلبان داردناقص است درحدی که درجنگ ششم صعده یک رزمندهٔ تازه آموزش دیده F16 سعودی را ساقط کردآقایان مطمئن باشید همین الان هیچ کشوری تاب وتحمل واکنش دفاعی ایران را ندارد در هرجنگی پیروز نهائی آن که اولین ضربه واردکردنیست بلکه پیروزنهائی کسی است که آخرین ضربه او جنگ را پایان میدهد سلامت باشید
  • حسین ن ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    0 1
    تمام تسلیحاتی که یک کشور برای تهاجم به کشوری دیگر فراهم میکند درصورتی کارآئی خواهدداشت که مؤلفه های بکارگیری آن موجود باشدیعنی علاوه بر تجهیزات تهیه شده نیروی انسانی موردنیازهم موجودباشد تاریخ جنگهارامطالعه کنیم درکدام جنگ تسلیحات به تنهائی عامل پیروزی شد؟؟ آیانمونه ای دارید عربستان سعودی انباربزرگ تجهیزات است مثلاهواپیماهائی که یاخلبان نداردیا یکی ازسیستم های ناو بری هواپیمائی که خلبان داردناقص است درحدی که درجنگ ششم صعده یک رزمندهٔ تازه آموزش دیده F16 سعودی را ساقط کردآقایان مطمئن باشید همین الان هیچ کشوری تاب وتحمل واکنش دفاعی ایران را ندارد در هرجنگی پیروز نهائی آن که اولین ضربه واردکردنیست بلکه پیروزنهائی کسی است که آخرین ضربه او جنگ را پایان میدهد سلامت باشید
  • رضا ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    1 0
    با سلام فجر 3 دارای برد 2000 کیلومتر نیست لطفا اصلاح بفرمایید با تشکر از مقالات خوبتون
  • ایران ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    1 1
    متعسفانه قدرت نظامی ایرانی در حد اسراییل نیست 30 سال هست داریم میگیم میزنیم میزنیم خب بزنیم دیگه شدیم مصخره دنیا و عربها بزنین دیگه برادر من
  • سبحان ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    1 0
    با این همه شکستی که خورده چرا ازش استفاده نمیکنه!!!! بمب فانتزی..
  • سبحان ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    1 1
    به قول فردوسی پور روی کاغذ اونا برندن اما همه چیز تو زمین بازی معلوم میشه
  • قاسم ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    0 0
    جناب ناشناس23:28 پیشرفته تر از rq170 و u2 ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    1 1
    متاسفانه توی بعضی از نظرات ترس رو از نوشته دوستان میشه فهمید. دوستانی که ایمان به خدا و اینکه این مملکت صاحبش امام زمانه دارن میدونن ما توی جنگ تحمیلی هیچ نداشتیم و پیروز شدیم الان که از نظر دفاعی همه چی داریم ترسوها میتونن فرار کنن اگه واقعا فکر میکنن آمریکا و اسراییل میتونن غلطی بکنن
  • سرباز وطن ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    0 2
    ورود ترسوها ممنوع مرگ بر ترسوی آسوده طلب ما امریکا را زیر پا میگذاریم جاوید ایران
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    1 0
    گزارش چندین غلط فاحش داشت اما اصل سوژه بد نبود اسرائیل قبلا هم در سایر سامانه های ضد موشکیش شکست داشته و مهمه که همگام با پیشرفت اون ماهم موشک های خودمون رو بهبود بدیم مثلا با این وضعیت فعلی اسرائیل، زدن سجیل که سرعت بالای 10 ماخ داره رویایی بیش نیست و به خاطر همینه که فعلا میگن داریم رو زدن شهاب-3 کار میکنیم...
  • بسیجی ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    1 0
    درهرحالی حق پیروزاست و خــــــــــــــــــدا با ماست...
  • سعید ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    0 1
    خوشبختانه دست برتر با مائه چون خدا با ماست خدایی که غربی ها باهاش اعلان جنگ کردن
  • ناشناس ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    0 1
    چقد بر طبل جنگ می کوبید؟هیچ کشوری با جنگ آباد نشده
  • محسن از اصفهان ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    2 0
    به همه پرسنل زحمتکش صنایع دفاع و نیروهای مسلح خدا قوت می گم. ولی یادمون باشه که به دلیل موفقیت در بدر نباید اشتباهات احد را تکرار کنیم. منظورم اینکه درسته در دوران دفاع مقدس با دیت خالی و ایمانی که نیروهای رزمنده داشتند هشت سال دفاع مقدس به وقوع پیوست ولی نباید که به خودمان غره شویم و بگ.ییم چون ان زمان با دست خالی توانستیم حال با اینهمه تجهیزات هم می توانیم. البته من منکر توانایی نیروهای ایران نیستم اما باید مواظب باشیم غرور کاذب باعث انجام خطاهای محاسباتی نشود و در دام دشمن قرار نگیریم.
  • ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    1 0
    یس
  • سید محمد رضا ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    1 0
    مشرق لطفا اصلاح کن- سجیل بردش 2000 کیلومتره نه فجر3 - فجر3 که 70تا بیشتر نمیره؟
  • محمد ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    1 0
    ما جمعی از بچه ها ی علاقه من به تسلیحات نظامی حاضریم مقالات خبرنگار گاگول دفاعی تون رو قبل از انتشار بخونیم و گاف گیری کنیم! والا! آخه راکت فجر3 45کیلومتر بردشه نه 2000!!!!
  • علیا ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    0 0
    ما نمیزنیم. چون ما تجاوز گر نیستیم. ما گفتیم کمک میکنیم که فلسطینی ها خودشون بزنند. و اونها دارند این کار رو میکنند. اگر هم یه روزی اونها حماقت کردند و به سمت ما حمله کردند اونوقت معنی این میزنیم میزنیم ها رو دقیقا با پوست و گوشت خودشون حس خواهند کرد.
  • ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    1 0
    الان دیگه روی کاغذ هم اونا بازنده هستند. به خاطر همین موضوعه که دچار وحشت شدند.
  • ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    1 0
    دوست خوبم شما هم چند غلط احش داشتی. مثلا این که سجیل 10 ماخ سرعت نداره. مابا بیان واقعیت ها قدرت نمایی میکنیم. نه با افزودن بیاساس اعداد و ارقام
  • حاج عمو ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    0 0
    بفرموده قران هیچ قومی به اندازه یهود به زندگی علاقه ندارد حتی اگر عمر 1000ساله داشته باشند میگویندکم است.ترس از مردن بزرگترین شگنجه برای صهیونیستهای وحشی ترسوی نجس است.انشاالله زنده باشیم ونابودی انها را ببینیم.
  • ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    0 0
    نیروی انسانی مهم نیست اسراییل تونسته 3 کشور عربی رو که 20 برابر خودش جمعییت داشتند شکست بده.
  • استالکر ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    0 0
    سلام مشرق .... آقا این مقاله مثل اینکه مشکل داره .... فجر تو دسته راکت طبقه بندی میشه و برد بسیار محدودی زیر 100 متر داره ... شهاب سه هم تودسته موشک که جزو موشک های بالستیکه هدایت شوندس .... بردش 1200 کیلومتره ... لطفا مطلب و اصلاح کنید یا منبع معتبری برای این مقاله ذکرکنید ..... کل زحمات و زیر سوال برده این مطلب
  • حزب الله سایبری ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    0 0
    فان حزب الله هم الغالبون
  • محمد ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    0 0
    اولندش که ما هیچ وقت حمله نمیکنیم وشروع کننده جنگ نیستیم درثانی اگه کاربه بمب اتم بکشه آمریکا واسرائیل باید ازمتطقه خاورمیانه بساطشان را جمع کنن بالای 100 پایگاه آمریکائی ها درمنطقه هست با موجودی هواپیماهای میلیون دلاری وسوما اگه ازسناریو بمب اتم استفاده بشه راهی برای برگشت آمریکا درخلیج فارس نمیمانه به قول یکی ازسردار های ایرانی تا خلیج مکزیک هم شده دنبالشان میریم.چهارما دراون صورت اسرائیلی باقی نمیمانه چون همین الانش هم حزب الله به فکر اینه که درصورت جنگ قسمت های ازخاک فلسطین راتصرف کنه .کوچیک ترین درگیری باایران درشاهراه ترانزیت انرژی دنیا اولین آتیشش را پای اقتصاد بهران زده غرب میزنه که قیمت نفت را سرسام آور افزایش میده وکشنده تراینه که این جنگ فرسایشی بشه تازه اون موقع هم که آمریکا لات دنیا بود آخرجنگ جهانی ازبمب اتم استفاده کرد الانش که ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای به اعتراف خود غربی ها تبدیل شده چطور میتانن چه آمریکا چه اسرایل از بمب اتم استفاده کنن وشهادم هم اینه که اگه اینها میتانستن ازبمب اتم به این راهتی ها استفاده کنن که اینهمه دست به دامن هزینه های کلان نمیشدن که درصورت بروز همه بین ایران واسرائیل موشک های ایران را توی هوابزنن وآخر ازهمه ما خدائی داریم که پرنده های آمریکائی ها راکه درزمان خودشان برترین بودن توی طبس زمین گیرکرد در روایتی از امام عصر علیه السلام هست که خطاب به شیعیان میفرماید اگر توجه ما به شما نبود درفتنه ها ودسیسه های دشمن اجتماع شما ازبین میرفت (مضمون روایت)
  • محمد ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    0 0
    كلاهک این موشک قادر است روی هر موشكی با برد متغیر نصب شود و به دليل متغير بودن، محدوديتي در برد ندارد به نحوی كه موشک بعد از جدایی از كلاهک به چند موشک كوچکتر تبدیل شده و در آن واحد قادر است چند هدف متحرک را مورد اصابت قرار دهد.
  • محمد ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    0 0
    فجر ایرانی غیر ازموشک های فجر حماسه
  • حسین ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    0 0
    هو سیرابی گیرت بیارم.....
  • حسین ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    0 0
    اسرائیل از یک فلستین کوچولو شکست خورد بعد میخواد ایران رو بزنه .زرشک .مثل اینکه یادتون رفته که تو جنگ قبلی این فلسطین بو که کوتاه نمی اومد و اسرائیل مجبور شد شرایطش رو بپذیره . در جنگ حرف اول رو ایمان واعتقاد میزنه نه سلاح . اگر خاطرات دفاع مقدس رو بخونی متوجه میشی
  • ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    0 0
    اي كاش ايران هم بر روي توليد و بكار گيري سيستم هارپ كاركند اينها دارن كشورمونو با اين سيستم آب و هوايي به يه سر زمين خشك و بياباني تبديل ميكنند
  • ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    0 0
    چیزی بنام قدر110 نداریم فکر کنم منظورتکن قدر اف یا قدر اچ یا قدر اس هست؟ درضمن فجر3 یک نسل عقب تر از فجر پنج و فجر پنج یک نسل عقب تر از فجر پنج هدایت شونده است و بردی معاد دویست کیلومتر دارد
  • ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    0 0
    ايران مدلهاي از شهاب ساخته كه بصورت خوشه اي است .. يعني خاصيت اين موشك اين است بايد در هوا هدف قرار گيرد تا بصورت صدها بمب بر روي منطقه اي بصورت باران ريخته شود و اگر هم اين موشك بدون هدف قرار گرقتن به زمين برخورد كند خسارت زيادي مي زند - در يك كلام اسرائيل هرچه تجهيزات بسازد و ضد موشك نصب كند هيچ غلطي نمي تواند بكند.
  • علیرضا ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    سلام دوستان همه نظرات بالا رو خوندم به عنوان یک ایرانی که به کشورم افتخار میکنم خواستم بگم دوستان برن کتاب هشت سال دفاع مقدس رو بخونن بعد بیان نظر بدن و صحبت کنن همه این تجهیزات و موشکهایی که صحبتش میشه فقط 35 درصد توانایی نظامی ما هستن و بقیه همه محرمانه است تا وقتی که لازم باشه انشااله اسرائیل رو با خاک یکسان کنیم در ضمن این اسرائیل و امریکا و هم پیمانانشان که ما سوسک هم حسابشون نمی کنیم اگه توانایی حمله به ایران رو داشتن تا حالا صد مرتبه حمله میکردن ولی نه جراتشو دارن و نه توانایی حمله به امید نابودی استکبار به همین زودیها
  • محسن خداشناس ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    نصر من الله و فتح قریب ان شا ا...
  • ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    0 0
    ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس