کد خبر 381996
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۶

رژیم صهیونیستی بیم آن را دارد که حزب الله لبنان در پاسخ به عملیات القنیطره به حفر تونل برای ضربه زدن به شهرک‌های صهیونیستی در الجلیل متوسل شود.

به گزارش مشرق، صهیونیست‌ها بر این باورند حزب‌الله از دو جبهه می‌تواند به حمله موشکی آنها پاسخ دهد؛ یکی حمله موشکی و دیگر حفر تونل در مرز لبنان و ورود به الجلیل.

پایگاه خبری صهیونیستی «دبکا» گزارش داد، ارزیابی غالب وزارت جنگ رژیم صهیونیستی این است که حزب‌الله پاسخ خود به حمله موشکی بالگرد اسرائیل در جولان را به تعویق نخواهد انداخت؛ حمله‌ای که موجب شهادت تعدادی از نیروهای حماس و مستشار ایران در جنوب سوریه شد.

بر اساس این گزارش، فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی در حال آماده‌باش برای مقابله با حمله فرامرزی زودهنگام حزب‌الله در قسمت‌های شمالی و غربی الجلیل هستند از این رو به یگان‌های امنیتی دستور داده‌اند تا در حالت آماده‌باش قرار گیرند، پناهگاه‌های اضطراری را بازگشایی و سلاح‌های خود را آماده کنند.

این گزارش با اشاره به نگرانی جمعیت 250 هزارنفری الجلیل آورده، این جمعیت بیش از حمله موشکی حزب‌الله، به شدت نگران حفر تونل‌های آنها در مرز لبنان و وارد شدن از طریق این تونل‌ها به الجلیل هستند. البته وزارت جنگ رژیم صهیونیستی هرگز وجود این تونل‌ها را تایید نکرده و احتمالا مکان این تونل‌ها را نیز پیدا نکرده است. با این حال، از زمان عملیات صخره سخت (جنگ غزه) علیه حماس و کشف تونل‌های آنها در زیر مرز غزه و اراضی اشغالی، مردمی که در شمال این منطقه زندگی می‌کنند، نگران به کارگیری همین روش از سوی حزب‌الله هستند.

بر اساس این گزارش، زمانی که روزنامه الاخبار چاپ لبنان در مطلبی نوشت، «اسرائیل نمی‌تواند مانع ورود حزب‌الله به الجلیل شود»‌ و اینکه «ما به زودی به حمله قنیطره پاسخ می‌دهیم»، نگرانی مردم الجلیل مورد تایید قرار گرفت.

به ادعای کارشناسان نظامی دبکا،‌ حزب‌الله برای اعزام نیروهای خود به داخل الجلیل دو گزینه پیش‌رو دارد؛ یکی از طریق به دست گرفتن کنترل یکی از مناطق اشغالی یا مناطق نزدیک به مرز لبنان و یا اعزام نیرو به اراضی اشغالی از طریق تونل‌ها. «عاموس گیلعاد» مشاور سیاسی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با «صدای اسرائیل» وجود این تونل‌ها را تکذیب نکرده است.

در بخش دیگری از گزارش دبکا ادعا شده،‌ حزب‌الله لبنان که از تهران دستور می‌‌گیرد، مصمم است در جولان سوریه به عنوان جبهه دوم برای آغاز دو حمله همزمان علیه اسرائیل، حضور نظامی داشته باشد اما رژیم صهیونیستی نیز با حمله موشکی روز یکشنبه خود قصد دارد مانع این حضور شود.
 
منبع: رسا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس