روزی را تصور می‌کنم که هواپیماهای‌دشمن‌برای تجاوز به لبنان از سرزمینهای اشغالی خارج می‌شوند و دیگر باز نمی‌گردند یا در صورت بازگشت باندی برای فرود پیدا نمی‌کنند.

حمله به 5000 ساختمان در یک روز/ هواپیماهایی که دیگر باند فرود ندارند
گروه بین‌الملل مشرق - ابراهیم الامین سردبیر روزنامه الاخبار لبنان در مقاله ای نوشت: محاسباتی از نوع خاص باعث شد دشمن صهیونیستی اقدام به انجام جنایت القنیطره بنماید، پناه بردن اسرائیل به یک اقدام تجاوز طلبانه و مستقیم بر ضد اهدافی که از قبل رصد شده‌اند و عناصری از مقاومت اسلامی در حال تحرک در منطقه القنیطره هستند، به همراه دست داشتن مستقیم اسرائیل در بحران سوریه اقدامی است که بر اثر انفعال یا محاسبات جزیی و کوچک صورت نگرفته، بلکه مستلزم فعالیت‌های همراه با آرامش و تفکر است، چرا که واکنش به این حمله قطعاً صورت خواهد گرفت و این واکنش باید متناسب با هدفی باشد که دشمن اسرائیلی به دنبال تحقق آن ازاین عملیات بوده است.

محور مقاومت چند روز پیش موعدی ویژه با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله داشتند. وی در گفتگویی تلویزیونی به صورت خلاصه اولویت بندی با دشمن را اعلام و به مداخله دشمن در سوریه اشاره کرد. سید حسن نصرالله جنگ روانی را به خوبی بلد است، اما خدا می‌داند که وی برای هر کلمه‌ای که مطرح می‌کند برنامه‌ای دارد یا اینکه نحوه پرداختن به عمق مسائل باعث می‌شود که سخنانش چندین هدف و مفهوم داشته باشند.

هر کدام از این دو احتمال درست باشد، نتیجه این است که اظهارات وی تحولی در واقعیت اوضاع کنونی به شمار می‌رود، چرا که قدرت این مرد تنها به مردم منطقه یا هواداران آن ثابت نشده، بلکه در دیدگاه دشمنان نیز به اثبات رسیده است. آن‌ها می‌دانند که هر چه او می‌گوید، درست است و هر فرضیه‌ای که او مطرح می‌کند روزی قابل تحقق خواهد بود. همان‌طور که خود نصرالله نیز اشاره کرد در حزب‌الله لبنان نکته مهم تنها در گفتار صادقانه در زمینه دارایی‌ها و تجهیزات آن نیست، بلکه مهم این است که حزب‌الله لبنان قدرت استفاده از تسلیحات را داشته باشد و تسلیحات مذکور تنها برای انبار کردن نباشد.

حمله به 5000 ساختمان در یک روز/ هواپیماهایی که دیگر باند فرود ندارند

عرب‌ها نیز مانند دشمن به خوبی می‌دانند که جریان‌ها و دولت‌ها و ارتش‌های زیادی هستند که امکاناتی به مراتب بیشتر از ناوگان تسلیحاتی مقاومت لبنان در اختیار دارند، اما دشمن نیز مانند ملت فلسطین می‌داند که این تسلیحات تنها برای انبار کردن است، اما در مورد سید حسن نصرالله موضوع به یک روش عملیاتی نزدیک‌تر است و ما می‌توانیم آن را در تخیل خود شبیه‌سازی کنیم.

سیدحسن نصرالله در عباراتی کوتاه گفت: یگان‌های مقاومت به مقابله با دشمن اسرائیلی اهمیت داده و اقدامات خود را بدون مشغول شدن به حوادث داخلی لبنان یا سوریه یا عراق یا دیگر مناطق دنیا دنبال می‌کنند. وی همچنین گفت که مقاومت حق دارد که هر سلاحی را که برای مقابله با تهدیدات دشمن مناسب می‌بیند در اختیار داشته باشد و این حزب تمام انواع سلاح‌ها را که به ذهن انسان خطور می‌کند در اختیار دارد و همچنان برای افزایش ناوگان تسلیحاتی خود تلاش می‌کند. 

در اینجا من به تمرینی دعوت می‌کنم که مردم می‌توانند انجام دهند، بدون این که این اتفاق مختص کارشناسان یا سرویس‌های جاسوسی باشد که در خفا به مأموریت‌های خود می‌پردازند. من می‌خواهم در این مقاله اقدام به این کار کنم.

حمله به 5000 ساختمان در یک روز/ هواپیماهایی که دیگر باند فرود ندارند

-به یاد می آورم که مقاومت لبنان به عنوان مثال توان انسانی متشکل از دهها هزار مبارز را در اختیار دارد که به صورت ویژه و با کیفیت بالا آموزش دیده اند و توانمندی‌های آن‌ها در مانورهای گسترده با تعداد بالا آزمایش شده است. این نیروها همچنین در درگیری‌های موجود در سوریه نیز آزمایش خود را پس داده‌اند. این عناصر متشکل از یگان‌های متخصص در زمینه استفاده از انواع تسلیحات و مهمات هستند و آمادگی دارند تا دو نوع مأموریت را انجام دهند: اول مأموریت دفاعی برای ممانعت از پیشروی دشمن در داخل اراضی لبنان و دوم مأموریت هجومی از طریق عملیات نظامی محدود یا گسترده در داخل فلسطین اشغالی. عملیات هجومی قطعاً با هدف ضربه زدن به خطوط پشتی دشمن انجام نمی‌شود، بلکه برای تثبیت وجود حزب‌الله در این مناطق و آزادسازی آن از اشغالگری صهیونیست‌ها صورت خواهد گرفت.

-به یاد می‌آورم که مقاومت به‌عنوان مثال صدها و هزاران نیروی انسانی آموزش دیده در زمینه جنگ تکنولوژیک که برای هر جنگ مدرنی ضروری است، در اختیار دارد. این حزب به این ترتیب می‌تواند دشمن را تعقیب کرده و در صورت نیاز حتی نفس های آن‌ها را شمارش کند و تمامی اطلاعات لازم را به تصمیم‌سازان اصلی و فرماندهان میدانی منتقل نماید. همچنین تصور می‌کنم که مقاومت ده‌ها و صدها نیرو در داخل فلسطین اشغالی مستقر کرده و این نیروها اطلاعات خود را به فرماندهان میدانی می‌دهند و این اطلاعات در اتخاذ تصمیم‌های لازم در لحظات مناسب به فرماندهان کمک خواهد کرد.

- تصور می‌کنم که مقاومت سلاح‌های بسیار ویژه و مقادیر فراوانی مهمات و تجهیزات در اختیار دارد که برای مقابله با دشمن در فاصله زمانی بسیار زیاد کافی است، زمانی که از تصورات دشمن برای جنگ گسترده فراتر است. این عده تمامی امکانات مورد نیاز برای ارتباط مستمر با فرماندهان خود حتی در صورت قطع ارتباط را در اختیار دارند. تصور می‌کنم آن‌ها برنامه‌ها و آموزش‌ها و امکاناتی را برای اداره موفق درگیری‌ها در زمان استقرار نیروها در اختیار دارند و می‌توانند نمونه‌های بی‌سابقه ای از عملیات غیر متمرکز را به اجرا بگذارند که نیاز به تغییر نیروها نداشته باشد.

حمله به 5000 ساختمان در یک روز/ هواپیماهایی که دیگر باند فرود ندارند

-به ذهنم می‌رسد که بار دیگر اتفاقات جنگ ژولای را به یاد بیاورم و آن‌ها را مقایسه کنم: در این جنگ اسرائیل در طی 33 روز 15 هزار ساختمان مسکونی یا تجاری یا دولتی یا نظامی را هدف قرار داد، یعنی هر روز 500 ساختمان در ده‌ها حمله بر اثر اصابت هزاران موشک و بمب منهدم شد. این در حالی بود که مقاومت با بیش از 4500 موشک و خمپاره مواضع دشمن را هدف قرار داد و در طول این جنگ ده‌ها و یا شاید صدها هدف نظامی و غیرنظامی را هدف گرفت. اما امروز این طور تصور می‌کنم که مقاومت روزانه حدود 4 یا 5 هزار موشک به سمت اسرائیل شلیک می‌کند که می‌تواند صدها هدف را در یک روز منهدم کند. همچنین صدها و هزاران موشک از نوع بسیار سنگین می‌تواند صدها هدف اساسی و شهری و نظامی و زیرساخت‌ها و مراکز شناخته شده یا ناشناخته رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهد.

-کاتیوشاهای کلاسیک یا توسعه یافته یا پیشرفته حزب‌الله را به خاطر می‌آورم که از نظر برد تقویت شده و زینت جنگ آینده خواهد بود، همچنین منورهایی که در صورت نیاز همه چیز را مثل یک صفحه روشن در پیش چشم انسان حاضر خواهند کرد.

- زمانی را تصور می‌کنم که اسرائیل در خاموشی مطلق فرو رفته و هیچ فرایندی برای ایجاد روشنایی جهت استفاده ساکنان وجود ندارد و هیچ یک از مانورهای جبهه داخلی اسرائیل تأثیری در اقداماتی ندارند که ساکنان سرزمین‌های اشغالی مجبور به انجام آن هستند. روزی را به یاد می‌آورم که تمامی خارجی‌هایی که در طول جنگ در سرزمین‌های اشغالی حضور دارند، به صورت پیاده یا با خودرو به گذرگاه‌های مرزی اردن  و مصر سرازیر خواهند شد یا از طریق بنادر غیرنظامی به دنبال خروج از کشور هستند.

حمله به 5000 ساختمان در یک روز/ هواپیماهایی که دیگر باند فرود ندارند

- روزی را تصور می‌کنم که صحنه‌های متفاوتی در دریا خواهیم دید، روزی که کشتی‌های جنگی و قایق‌های دشمن با مین‌های دریایی  یا موشک‌های زمین به دریا یا موشک‌های دریا به دریا  یا موشک هوا به دریا  یا  "قورباغه های انسانی" منهدم می‌شوند. تصور می‌کنم که در این روز صیادان غزه از 20 مایل ساحل فراتر خواهد رفت و بدون اینکه کسی مزاحم آن‌ها شود به دنبال روزی خود خواهند بود.

- آسمان مملو از هواپیماهای کوچک مجهز به سیستم کنترل از راه دور را تصور می‌کنم که انواع شناخته شده یا ناشناخته این هواپیماها آسمان فلسطین را پر می‌کنند و بر اهالی واقعی سرزمین‌های اشغالی درود می‌فرستند و آتش خود را بر روی تمام انسان‌های غریبه‌ای که کینه و نفرت و مرگ را در فلسطین کاشتند، فرو می‌ریزند.

- زمانی را تصور می‌کنم که هواپیماهای جنگی دشمن برای اقدامات تجاوز طلبانه از سرزمین‌های اشغالی خارج می‌شوند و دیگر باز نمی‌گردند یا در صورت بازگشت دیگر باندی برای فرود پیدا نمی‌کنند و فرودگاهی نمی‌یابند که بتواند پذیرای آن‌ها باشد، به همین علت برای درخواست پناهندگی به کشورهای همسایه می‌روند.

حمله به 5000 ساختمان در یک روز/ هواپیماهایی که دیگر باند فرود ندارند

- زمانی را تصور می‌کنم که رنگ آسمان دگرگون شده و سامانه‌های متعدد و پیشرفته دفاع هوایی مقاومت هواپیماهای دشمن را در تمامی انواع خود رصد می‌کنند و برخی از آن‌ها را بعد از ورود به حریم هوایی لبنان شکار می‌کنند، به ذهنم می‌رسد که برخی از این سامانه‌ها در ایران یا روسیه یا کره و چین و یا حتی آمریکا تولید شده اند.

- روزی را تصور می‌کنم که زمین در چند دقیقه شکاف برمی‌دارد و شهرهای بزرگ پدیدار می‌شوند که در طول عرصه جنگ در عمق زمین امتداد پیدا می‌کند و از درون آن‌ها عناصر مبارز با خودروها و خودروهای زرهی و یا شاید هم تانک‌ها و انواع جدید تسلیحات و خودروهای کشنده ظاهر می‌شوند تا عملیات یورش بزرگی را ترتیب دهند. به یاد می‌آورم که صدها نفر از چتربازان طی چند ساعت‌ در منطقه‌ای هلی برن می‌شوند و یک شهرک را محاصره کرده و بر آنجا مسلط می‌شوند.

حمله به 5000 ساختمان در یک روز/ هواپیماهایی که دیگر باند فرود ندارند

- خودروهای بزرگی را در ذهن تصور می‌کنم که هزاران آواره فلسطینی را از اردوگاه‌های لبنان و سوریه سوار کرده و آن‌ها را به سوی اراضی فلسطین می‌برند تا منازلشان را با کلید به آن‌ها تحویل دهند.

- هم چنین روزی را تصور می‌کنم که یکی از دیوانگان دشمن کمربند انفجاری هسته‌ای به خود ببندد و خود را در میان هم کیشان خود منفجر کند و بزرگ‌ترین عملیات انتحاری در طول تاریخ را رقم بزند. او دیوانه ای است که تصمیم گرفته اسطوره ای را بر روی زمین باقی بگذارد، حتی اگر این اسطوره به صورت اجساد فرو افتاده بر روی خاک باشند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    بجای خیالبافی عمل کنید . اینطوری که نوشتید یک هفته ای کل اسراییل نابود میشه پس صبر جایز نیست اگر اینقدر اطمینان دارید .
  • مازندرانی ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    امیدوارم جنگ نشه چون هرچند به جهنم رفتن اسراییلیها لذتبخشه ولی شهادت مردم جنوب لبنان زجر آوره
  • ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    دوران این جور حرف زدن ها تمام شده. با تصورات شما هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و این قبیل تحلیل های آبکی فقط مایه تاسف بیشتر است. مسخره بازیه مگه؟! حزب الله قوی هست مایه ترس رژیم صهیونیستی هم هست ولی این تعاریف شما تو فیلم های هالیوودی هم نیست چه برسه به مقاومت لبنان
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    فاِن الله مع صابرین
  • ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    در جواب بالایی فقط دو کلمه می گم :دو روزه ....
  • محسن ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    اسرائیل عمل می کنه، شما اینجا واسه خودتون هی داستانسرایی کنید و انیمیشن بسازید و حماسه سرایی کنید. اون هی دانشمندان هسته ای فرماندهان بلند پایه حزب الله فرماندهان بلند پایه سپاه رو شهید می کنه. شما بیاید هی داستان پردازی کنید که چه می کنیم و چه می تونیم بکنیم.
  • محمد ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    تصور کرده تصور با واقعیت خیلی فاصله داره
  • ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    قرص آبی ها رو دو برابر بخور تا حالت بهتر بشه
  • حاج عمو ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    سلام. اگر مسلمانان زیر بیرق ولایت متحد شوند این اتفاقات کمترین است.به امید روزی که فر مایش حضرت امام خامنه ای محقق شود ومردم دنیا بفهمند همه جنایاتی که در دنیا اتفاق میافتد به نوعی زیر سر صهینویستهاست.ان وقت دنیا دیدنیست.انشاالله
  • محمد ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    روزي را تصور ميكنم كه دشمن صهيونيست از كرده اش مثل سگ پشيمان شود
  • ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    اگه همچین قدرتی هست پس این کار رو زودتر بکنید دیگه .
  • ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    مرگ بر اسراییل
  • ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    از این شعارها قبلا هم شنیدیم. اسراییل از یه چیزایی مطمئن بود که این جنایت رو انجام داد.
  • Amir ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    خود صهیونیست ها معتقدند که جنگ بعدی با حزب الله مانند جنگ های قبلی نخواهد بود و تجربه، تجهیزات و قدرت حزب الله چند ده برابر شده و اقداماتی که صهیونیست ها انجام میدن مثل آدمیه که خودش رو نزدیک مرگ میبینه و از سر ترس به هر ریسمانی اجبارا چنگ میندازه. آیا فکر میکنید نابودی تنها چند عدد مرکز تولید برق در اسراییل برای حزیب الله کار سختیه. تحلیل اخیر صهیونیستها به این مسئله اذعان کرده حالا شاید برای شما دور از ذهن باشه. هر چند که شاید تحلیل فوق با اندکی تخیل هم همراه شده باشه ولی جنگ بعدی برای شما اثبات خواهد کرد این مسائل رو، همان طور که شاید کمتر کسی 15 یا 20 سال پیش تصور نمیکرد ارتش به اصطلاح شکست ناپذیر اسراییل، از نیروهای چریک یک باریکه به نام غزه شکست تحقیرانه ای بخوره ولی مرور زمان ثابت کرد.
  • Amir ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    اين فيلم هاليودي كه نمايش داده ميشه شهر هاي زير زمين داداش تو بازي هاي پلي استيشن هم اينجوري نميشه بازي كرد
  • ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    از تکرار برخی نظرات و منفی هایی که به این نظر داده شده به نتایج جالبی میشه رسید اما باید بگم که کور خوندید. مرگ بر اسرائیل نحس و نجس
  • علی ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    نه عزیزم یه چیزایی هست ولی قرارنیست ایندفعه خاله بازی کنیم
  • ناشناس ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    عمویی شیرتو خوردی اومدی اینجا نظر میدی؟ بورو جیش بوس لالا
  • ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    فکر کردی اسرائیل دست روی دست گذاشته تا مثلا شماها بروید و این عملیات را انجام دهید ؟ شش کشور عربی با ارتش هایی به قدرت ایران یکباره به اسراییل حمله کردند وهمگی شکست خورده و نابود شدند شما بیا و خیالبافی کن بااین وجود مرگ بر اسراییل .
  • حمید ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    پسر خوب بلند شو قرصتو بخور از وقتش گذشته بلند شو عزیزم داری هزیان میگی. حالت اصلا خوب نیست بد جوری قاطی کردی .
  • علی ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    آن تمئآنینه ای که چندی است در جبهه بزرگ مقاومت شاهدیم در حقیقت آرامش قبل از طوفان است. بزودی طوفان حملات صاعقه وار و سهمگین این جبهه با رهنمود امام خامنه ای روحی له الفدا و با فرماندهی مرید برومندش سید مقاومت حسن نصرا لله بر پیکره پوسیده و تارعنکبوتی صهیونیستها فرود خواهد آمد و آیه بر حق الهی قرآن که اشاره به خزیدن این جرثومه های فساد در سوراخهایشان و ویران کردن منازل خود به دست خودشان دارد تحقق خواهد یافت. ان وعدالله حق
  • ایرانی ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    سلام.بیایید کمی هم از زندگی صحبت کنیم.زندگی زیباست هموطنم پس بیایید زنده باشیم ودر کنار هم زندگی کنیم.زنده باد ایران وایرانی.
  • حسین ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    انگار این بچه ناشناس ؛ راستی چندسالته فکر نکنم صدای توپ یا حتی یک گلوله رو شنیده باشی اگه خیلی میترسی یکم عطاری یه چیزی پیدا کن بخور ترست بریزه حتما از این بچه پولدارا بودی که بابات سربازیتو خریده
  • فدایی ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    زنده باد اسلام ایران لبنان سوریه و تمام مقاومت های اسراییل کش ما زنده به انیم که ارام نگیریم موجیم که اسودگی ما عدم ماست .
  • محمد ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    ان موعدهم الصبح. الیس الصبح بالغریب
  • محمد ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    ان موعدهم الصبح. الیس الصبح بالغریب
  • مازندرانی ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    پیامهای بازرگانی 5 دقیقه
  • ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    ناشناس 17 14 تا زمانی که امثال شما هستند و توان شنیدن یک انتقاد و حرف مخالف رو ندارند وضعمون همینه.
  • علی ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    اسرائیل اگر می توانست حزب الله وحماس را نابود کند یک لحظه هم صبر نمی کرد و همچنین امریکا اگر می دانست ایران را نابود کند او نیز درنگ نمی کرد پس این وسط یه چی هست که اینان هراسانند محسن جان
  • علی ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    اسرائیل اگر می توانست حزب الله وحماس را نابود کند یک لحظه هم صبر نمی کرد و همچنین امریکا اگر می دانست ایران را نابود کند او نیز درنگ نمی کرد پس این وسط یه چی هست که اینان هراسانند محسن جان
  • ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    قطعا در جنگ آینده موضع حزب الله 1000 بار بهتر و قویتر از سال 2006 و موضع صهیونیستها به مراتب ضعیف تر و بدتر از قبل خواهد بود. به امید روزی که رژیم فاسد و نژاد پرست صهیونیستی بدست رزمندگان مقاومت اسلامی نابود گردد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس