سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اعلام علنی و رسمی شهادت این فرمانده ارشد خود در جولان و در مرز سرزمین‌های اشغالی، می‌خواهد این پیام را برساند که ایران، انگیزه‌های نظامی جدید و واقعی در شکستن ائتلاف اسرائیلی‌ها با گروه‌های تکفیری دارد.

گروه بین‌الملل مشرق - در حالی که رسانه‌های صهیونیستی، عربی و بین‌المللی، گزارش‌ها و تحلیل‌های متعددی در زمینه پیامدهای حمله رژیم صهیونیستی به "القنیطره" نوشتند، ارتش اسرائیل، رادارهای "سوپر باین" متعلق به سامانه دفاع موشکی "آرو" را که مخصوص تعامل با موشک‌های بالستیک متوسط و کوتاه برد و انهدام آن در طبقات فوقانی جوّ است، فعال کرد.

همرزمان شهید الله‌دادی چگونه از صهیونیست‌ها انتقام خواهند کشید  

"علی شهاب" تحلیلگر مسائل راهبردی، امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی، در مقاله‌ای که در شماره امروز (سه‌شنبه) روزنامه لبنانی "السفیر" به چاپ رسیده است، با بیان این مطلب، نوشت: این سامانه، از طریق انطباق با ابزارهای رصد، از جمله هواپیماهای بدون سرنشین بهینه‌سازی شده و سکوهای دقیقی نیز دارد که با تعامل با رادار آمریکایی "ایکس باند"، موجود در صحرای "النقب" کار می‌کند. این سامانه، همچنین می‌تواند با موشک‌های رهگیر پاتریوت "پاک 2" نیز کار کند.

نکته قابل توجه این است که اندکی پیش از حمله و در جریان آن و پس از آن، فضای منطقه شاهد پرواز گسترده هواپیماهای شناسایی رژیم اسرائیل بود؛ این اطلاعات نشان می‌دهد که اسرائیل پیش‌بینی واکنش دوجانبه احتمالی اعضای حزب‌الله یا ایران را داشته است.

بنا بر متغیرات زیر، نمی‌توان نقش عامل ایرانی را در این حادثه نادیده گرفت:

- سرتیپ ایرانی سردار "محمدعلی الله‌دادی" یکی از مشاوران امور سوریه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. سپاه پاسداران، با اعلام علنی و رسمی شهادت این فرمانده ارشد خود در جولان و در مرز سرزمین‌های اشغالی، می‌خواهد این پیام را برساند که ایران، انگیزه‌های نظامی جدید و واقعی در شکستن ائتلاف اسرائیلی‌ها با گروه‌های تکفیری دارد.
این در حالی است که پیش از آن نیز پیام‌های مشابهی را در زمینه فعال‌سازی و تجهیز گروه‌های مردمی در کرانه باختری، ارسال و اسرائیل به‌خوبی این پیام‌ها را دریافت کرده بود.

در این زمینه، نکات مهم زیر، بدیهی به نظر می‌رسد:
- درجه و موقعیت سرتیپ ایرانی، واکنش به این حمله را لازم می‌کند.
- بر اساس سخنان سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، واکنش به این حمله، یک مسؤولیت ایرانی نیز به شمار می‌رود چرا که وی در مصاحبه اخیر از شبکه "المیادین"، هر گونه تجاوز اسرائیل به سوریه را مشمول واکنش احتمالی "همه اعضای محور مقاومت" ذکر کرد.

همرزمان شهید الله‌دادی چگونه از صهیونیست‌ها انتقام خواهند کشید
 
شهید محمدعلی الله‌دادی



بدون در نظرگرفتن گزاره‌های تبلیغاتی و تحلیل‌های موجود، دو شاخصه مهم وجود دارد که باید بررسی شود:

- اول: انتشار مجدد یا تحرکات گسترده نیروهای اسرائیلی در مرز لبنان
 - دوم: پخش سامانه گنبد آهنین در سراسر اسرائیل

کسی که می‌خواهد اوضاع منطقه را پیش‌بینی کند، باید از جزئیات تمام تحرکات اسرائیل اطلاع داشته باشد، این در حالی است که شاخص‌هایی از تحرک در جبهه مقابل اصلاً وجود ندارد.

کسانی که با ایده‌های فرماندهی خونسردانه و آرام "عماد مغنیه" فرمانده شهید مقاومت آشنا باشند، می‌دانند که "حاج رضوان" در چنین شرایطی، تفکرات خود را در تکیه بر ابزارهای عملیاتی مقاومت تقویت کرده است. سناریوی واکنش حزب‌الله درست مانند آن کاریکاتور اسرائیلی است که نشان می‌دهد اسرائیل یک سیلی به حزب‌الله می‌زند و از یک جبهه مشخص آماده واکنش مقاومت است اما با خونسردی طرف مقابل مواجه می‌شود ولی درست در زمانی که انتظارش را ندارد و کاملاً از واکنش به آن ناتوان است لگد محکمی خواهد خورد که توازن اسرائیل را به می‌زند.

اندکی به عقب برگردیم، عملیات انفجار مین که در میان گشتی اسرائیلی در بلندی‌های مزارع شبعا در اواخر سال گذشته میلادی روی داد،  به صورت مختصر، روند درگیری‌ها بین حزب‌الله و اسرائیل در سه سال اخیر را به تصویر کشیده است؛ این عملیات، ابعادی امنیتی، نظامی و سیاسی داشت که از شبعا آغاز شد و در دولت‌های حامی محور مقاومت به پایان رسید.

از آنجا که متغیر "بحران سوریه"، جایگاه اول را در پتانسیل درگیری‌ها دارد می‌توان تصور کرد که بازپس‌گیری موازنه بازدارنده، از دمشق صورت گیرد. پیشتر گزارش‌های سرویس‌های اطلاعاتی نظامی اسرائیل هم بر احتمال آغاز جنگ با حزب‌الله و توسعه آن در مرزهای سوریه برای حمایت از هم‌پیمان کوچک‌تر متمرکز بود، اما بررسی‌ها در اسرائیل، اکنون به احتمال آغاز جنگ در سوریه و گسترده‌شدن آن در راستای مقابله با حزب‌الله معطوف شده است. بدین ‌ترتیب، رژیم اسرائیل، خود و منطقه را در برابر سناریوی "لبه پرتگاه" قرار داده است، چرا که حوادث متعدد، شامل تجاوزها و ترورهای پیشین، کوهی از واکنش‌های احتمالی را به جای گذاشته است.

این بار، این پاسخ، در هر زمان و با هر حجمی ‌باشد اسرائیل، مشکل بزرگی در تعیین مرکز ثقلی خواهد داشت که بتواند با یک ضربه به آنجا، اراده نیروهای مقاومت را از هم بپاشد، چرا که معادله‌های بازدارنده موجود از مرز صحبت در زمینه سرکوب حزب‌الله یا شکست‌دادن آن فراتر رفته و بیشترین چیزی که اسرائیل در جنگ آینده می‌تواند به آن امید داشته باشد کاستن از حجم ویرانی جبهه داخلی خود است. حال باید دید اوضاع اسرائیل در مقابله با جبهه‌ای که از سال‌ها پیش به دنبال تقویت راهکارهای عملی اتاق عملیات مشترک خود بر اساس روش آرام و سرنوشت‌ساز عماد مغنیه در خارج از محاسبات اسرائیل است؛ چطور خواهد بود.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • امیر پاشا ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    بی صبرانه منتظر روزی هستم که جبهه مقاومت از جایی که رژیم نجس صهیونیستی فکرش را هم نمی کند از روی زمین محوش کند
  • امیر ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    یه سوال تا حالا از اسراییل تونستنن ژنرال بزنن؟ همش سرباز عادی بوده حرصم میگیره خب ۳ تا از ععزیزامون رو تو ۱ ماه از دست دادیم
  • ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    وقتی هنوز حزب الله در واقعیت برای تلافی کاری در همون سطح نکرده اینقدر تحلیل ننویسید و وعده ندید چون اگر انجام نشه چون باعث سرخوردگی میشه .
  • ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    دهنت برو ببند و حرف زیادی نزن، تو رو سننه که تحلیل بنویسند یا ننویسند سر پیازی یا ته پیاز!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    مگه شک دا ری که تلافی نکنه؟ تلافی کردن زود از روی احساساته ولی باید دید که تلافی سختی خواهد داشت. سید حسن و حزب الله نشون دادند که اگه بگن کاری میکنیم یعنی میکنیم
  • ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    مرسی از ادبتون برادران مسلمانم !
  • سید ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    شهادت آرزوی هر پاسدار است اما برای رسیدن به این تجربه و مهارت در رزم که مجهزترین ارتش های جهان توان مقابله با سپاهیان اسلام را ندارند به آسانی بدست نیامده که ما بیائیم در نزدیکی مرزهای اهریمنی ترین دشمن خود به صورت کاروانی گروهی از مجربترین نیروهای عملیاتی خود را رژه ببریم که صهیونیست های نامرد به آسانی این دلیرفرزندان سپاه اسلام را به شهدت برسانند .
  • ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    ژنرالهای اونها مثل فرماندهان ما شجاع و نترس نیستن که تو خطوط مقدم نبرد و درگیریها و مناطق پرخطر حضور داشته باشن. تو هزارتا سوراخ موش قایم شدن. این خصلت جهود صهیونیستی هست
  • ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    منتظر پاسخی کوبنده و در شأن شیرمردان حزب الله هستیم
  • ناشناس ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    حزب الله لبنان در همان زمان 3 خودروی زرهی رژیم صهیونیستی را منهدم کرد و سرنشینان آن همگی کشته شدند اما پاسخ کوبنده اصلی در آینده خواهد بود.
  • ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    تو برو بخواب
  • احمد ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    1- حزب الله ابتدا باید از شر جاسوسان داخلیش رها شود . 2- پایگاه راداری ایجاد نماید تا هر گونه پرواز هواپیما و هلیکوپترهای دشمن را حتی داخل خاک اسرائیل رصد نمایند . 3- استفاده از موشک های پدافندی هوشمند تا نسبت به هرگونه شیئ پرنده ناشناخته در داخل خاک لبنان قفل راداری انجام دهد . 4- استفاده از خط امن ارتباطی بین پایگاه راداری و فرماندهان جهت اعلام موقعیت شیئ پرنده . 5- شکار سربازان انسوی مرزهای لبنان با استفاده از سلاح های دوربین دار دور زن . 6- استفاده بیشتر از غواصان جهت نصب بمب های کنترلی در اسکله ها و بدنه کشتی های نظامی اسراییل جهت نا امن کردن سواحل اسراییل . 7- اخلال در تردد جاده های ترانزیتی بین مرزهای مشترک اسراییل با کشورهای مجاور از طریق نصب بمب های کنار جاده ای یا تخریب پل های ارتباطی . 8- استفاده از نیروهای سایبری جهت کنترل سیستم های آب و برق و سدها و از کار انداختن این سیستم ها و یا آزاد کردن ناگهانی آب سدها . و نفوذ در سیستم های مالی بانک های اسراییل .
  • ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    ناشناس 13:21 ادب هم خوب چیزیه خجالت بکش یه کمی.
  • حمید ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    این اولین حمله مستقیم اسرائیل به نیروهای نظامی ایران و در خارج سرزمین های اشغالی است ، اگر بی پاسخ بماند ، اسرائیل جری شده و مشابه رفتاری که با سوریه دارد ، از ضربه زدن مستقیم به منافع و نیروهای ایران احراز نخواهد کرد . در زمانی که اولین ناو آمریکایی میخواست راهی خلیج فارس شود ، فرماندهان جنگ ، نظر امام را خواستند ، و ایشان توصیه کردند که اجازه عبور از تنگه هرمز را به آن ندهند !
  • ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    این حادثه تلخ یه غافلگیری برای ایران حزب الله و یادآوری فرمایش آقاست که هیچ وقت دشمن رو دست کم نگیریم. باید قبول کرد اسراییل با فعال کردن گروههای سلفی و تکفیری و جنایاتی که اونا به اسم اسلام مرتکب می شن داره موفق عمل می کنه . امید واریم آرمان خواهیها با عقل و استراتژی درست ترکیب بشه. چون تنها این شیعه است که می تونه در سایه فکر و حرکات آهسته و پیوسته راه حلی منطقی برای مشکلات جهان اسلام از جمله دشمن بچه کش صهیون ارایه کنه.
  • ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    سید بزرگوار ! حزب ا... و سپاه قدس بالاترین سطح ترتیبات امنیتی را به کار می گیرند ، نکته اینجاست که ساختار امنیتی لبنان متزلزل است . ارتش مسیحی ، مارونی ها ، فالانژ ها و سلفی ه از تضعیف محور مقاومت بدشان نمی آید.
  • ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    ان شاء الله خدا کمک کنه که انتقام سختی از قاتلین این شهدای عزیز توسط رزمندگان اسلام گرفته بشه...
  • ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    مشرق مخام برم سوریه.. چجوری باید رفت؟ جوری که خودیا با غیر خودی اشتباه نگیریم...
  • ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    ان شاالله که انتقام سختی باشد ولی تا حالا که خبر خاصی نبوده و در موارد قبلی هم موضوع از تهدید لفظی متاسفانه بالاتر نرفته
  • ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    راست می گه دیگه....الان تلافی شهادت عماد مغنیه چی شدوووهمش حرف
  • ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    بایدصبوربوددشمن کوچک نیست
  • ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    در شرایط فعلی بهترین کار زدن یک هدف دریایی است
  • ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    اگر تلافی نشود جهود ها جری تر میشوند همیشه باید تو سرانها توسری زد
  • ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    ان شاء الله هر طوری می تونید انتقام بگیرید حق شون هست .
  • ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    اسم عملیاتتان را هم خیبر بزارید صهیونیست ها از ماجرای خیبر امام علی علیه السلام خیلییییی می ترسند و ...
  • ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    کوچیکتر از اونیه که فکرشو می کنی!!!
  • ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    بله فرمانده سایبری اونا همین چند وقت پیش به تلافی شهادت حسان القیس ترور شد و به درک رفت
  • ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    سلام شما همین جا کاری رو که به عهده ت هست درست انجام بده نمی خواد بری سوریه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس