٥٧٪ از سؤال شوندگان غیرمسلمان اسلام را به عنوان یک تهدید می شمارند. این در حالی است که در سال ۲۰۱۲ این رقم ۵۳٪ بوده. ۶۳٪‌ نیز بر این عقیده هستند که اسلام متناسب با دنیای غرب نمی باشد که در سال قبل این رقم ۵۲٪‌ بوده است.

گروه جنگ نرم مشرق_  روزنامه های فرانکفورتر آلگماینه ،‌ اشپیگل آنلاین  و زوددویچه زایتونگ در خبری به انتشار و تحلیل مطالعات انجام گرفته توسط بنیاد برتلزمن (Bertelsmann Stiftung) پرداخته اند. طبق این مطالعات مسلمانان همواره خود را با ارزش های جامعه غربی بیشتر هماهنگ می کنند، اما با این حال آلمانی ها اسلام را بیشتر و بیشتر به عنوان یک تهدید به حساب می آورند.
بر اساس این مطالعه، بخش بزرگی از جامعه چهار میلیونی مسلمان آلمان خودش را با جامعه و دولت آلمان متصل می داند. اما بقیه جامعه آلمان این فرض را درست نمی داند و هر روز دید منتقدانه تری نسبت به اسلام پیدا می کند. یاسمین المنور کارشناس اسلام در این بنیاد اظهار داشته است:
«آلمان برای مسلمانان در این میانه تبدیل به وطنشان شده است؛ اما آن ها خود را با تصویري منفی روبرو می بینند که به واسطه اسلام گرایان افراطی در جامعه ایجاد شده است.»
بر اساس این مطالعه ۹۰٪ مسلمانان بسيار مقيد به وظايف ديني نيز دموکراسی را نوع خوب حکومت به شمار می آورند. نه نفر از هر ده نفر سؤال شده در زمان های فراغت خود با افراد غیر مسلمان در تماس هستند و از هر دو نفر یکی به اندازه افراد مسلمان با غیر مسلمان ها در ارتباط است. ٦٣٪ از افرادی که خود را به عنوان خیلی مذهبی یا تا حدی مذهبی معرفی کرده اند به طور مرتب در باور خود به بازنگری اعتقادات خود می پردازند و یا با ازدواج افراد همجنس گرا موافق بوده اند و ۴۰٪ افراد خیلی مذهبی متأهل نیز با باورهای نقیض دین قائل به مدارا بوده اند. برای مثال در مقایسه با تركيه كه اصالت بسياري از مسلمانان آلمان به آن برمي گردد، تنها یک سوم افراد خیلی مذهبی به بازنگری در اعتقادات خود می پردازند و یا تنها ۱۲٪‌ آنان ازدواج زوج های هم جنس را می پذیرند.
 

اکثریت آلمانی ها اسلام را تهدیدی برای خود می بینند

با این وجود پیش داروی های منفی علیه مسلمانان در میان افراد جامعه افزایش پیدا کرده است. ٥٧٪ از سؤال شوندگان غیرمسلمان اسلام را به عنوان یک تهدید می شمارند. این در حالی است که در سال ۲۰۱۲ این رقم ۵۳٪ بوده. ۶۳٪‌ نیز بر این عقیده هستند که اسلام متناسب با دنیای غرب نمی باشد که در سال قبل این رقم ۵۲٪‌ بوده است.
بر اساس این مطالعه دید منفی نسبت به اسلام ارتباطی با سطح تحصیلات،‌ جهت گیری های سیاسی و یا اجتماعی نداشته و بیشتر با سن و یا میزان ارتباط با افراد مسلمان ربط داشته است. از بین افراد بالای ۵۴ سال غیرمسلمان ۶۱٪ درصد از جانب اسلام احساس تهدید می کنند.
 این در حالی است که این رقم در بین افراد زیر ۲۵ سال تنها ۳۹٪‌ است. ترس از اسلام در مناطقی که مسلمانان کمتری دارد، بیشتر است. در وستفالياي شمالي، که از هر سه نفر یکی مسلمان است ۴۶٪‌ احساس نگرانی مي كنند. در تورینگن (Thüringen) و زاکسن (Sachsen) که مسلمانان خیلی کمتری زندگی می کنند ۷۰٪ این احساس را دارند.
آن قسمت از اطلاعات اين خبر كه ناظر به گذشته است، مبتني است بر نظرسنجی بین المللی برگزارشده در سال ۲۰۱۳ از ۱۴٫۰۰۰ سؤال شونده از ۱٣ کشور. برای داشتن تصویر جديدی از جامعه آلمان، بنیاد تحقیقاتی TNS Emnid در آخر ماه نوامبر سال ۲۰۱۴ از ۹۳۷ آلمانی بالای ۱۶ سال نظرسنجی کرده است. این نظرسنجی در روز سه شنبه ۶ ژانویه منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس