کد خبر 379109
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲

روز گذشته اعتراضات گسترده‌ای در شهر درسدن آلمان که محل اجتماعات گسترده طرفداران جنبش ضد اسلامی پگیدا محسوب می‌شود از طرف مخالفان این جنبش برگزار شد.

 به گزارش مشرق، روزنامه اتریشی استاندارد نوشت: حدود 35 هزار نفر روز گذشته در شهر درسدن در شرق آلمان علیه جنبش افراطی میهن پرستان اروپایی ضد اسلامی شدن غرب موسوم به "پگیدا" اعتراض کردند.

معترضان در این تجمع اعتراضی از مقامات ایالت زاکسن از جمله "استانیسلاو تیلیچ"  نخست وزیر این ایالت و "هلما اروش"  شهردار آن از حزب دموکرات مسیحی که در این تجمع شرکت کرده بودند خواستند که در برابر این جنبش ضد اسلامی موضع گیری کنند.

این تجمع اعتراضی در شهر درسدن که پایگاه اصلی این جنبش افراطی محسوب می شود و هواداران آن از ماه اکتبر تقریبا هر دوشنبه اعتراضاتی را در این شهر برگزار می کنند شکل گرفت و معترضان به این جنبش افراطی با یک دقیقه سکوت با قربانیان حملات تروریستی هفته قبل در پاریس ابراز همدردی کردند.

هلما اروش شهردار درسدن در این تجمع اعتراضی با شکوه اظهار داشت درسدن ارزشی بیشتر از این دارد که جایی باشد که در آن انسان ها از ترس مذاهب و ارزش های دیگر هر هفته به خیابان ها بریزند. وی از هواداران جنبش افراطی پگیدا خواست که به گروه ضد نژاد پرستان بپیوندند.

معترضان پلاکاردهایی حمل می کردند که روی آن نوشته شده بود " هر کس در هر زبانی می خندد" و "آلمان برای همه است" و "ما هیچ ترسی نه از داعش و نه از جنبش پگیدا نداریم."

فعالیت ها و اعتراضات جنبش ضد اسلامی و افراط گرای پگیدا تا کنون از طرف طیف وسیعی از سیاستمداران بلند پایه آلمانی محکوم شده و تجمعات گسترده ای در مخالفت با این جنبش در شهرهای مختلف آلمان از جمله برلین، کلن و اشتوتگارت برگزار شده است.

 چندی پیش آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان اعتراضات گروه میهن پرستان اروپایی بر ضد اسلامی شدن غرب موسوم به پگیدا را که مدتی است هر دوشنبه در شهر درسدن آلمان برگزار می شود شدیدا محکوم کرده و به شرکت کنندگان در این اعتراضات از اینکه آلت دست این گروه افراطی قرار گیرند هشدار داد.

وی همچنین در سخنرانی سال نوی میلادی از شهروندان آلمانی خواست که از این گروه افراط گرا دنباله روی نکنند و رهبران این جنبش را افرادی متعصب که نفرت در قلب آن ها رخنه کرده است خواند.
{$sepehr_album_21984}

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    دوشنبه قبلی بود نه شنبه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس