بازار کتاب فرانسه ۷ ژانویه (۱۷ دی) شاهد پخش رمان «تسلیم» اثر میشل هولبک نویسنده فرانسوی بود. این نویسنده که به ضدیت با اسلام و ‌ستیز با زنان مشهور است، در رمان ۳۰۰ صفحه‌ای تسلیم که ششمین رمان او محسوب می‌شود، وضعیت سیاسی فرانسه را در سال 2022 روایت می‌کند که چگونه یک مسلمان رئیس جمهور فرانسه می‌شود.

گروه جنگ نرم مشرق- این نویسنده 59 ساله فرانسوی در «تسلیم» شخصیت فرضی محمد بن عابس که یک مسلمان عرب‌تبار از حزب «اخوان‌المسلمین» است را روایت می‌کند که چگونه در ائتلاف با احزاب راست میانه‌رو و سوسیالیست فرانسه علیه راستگرایان تندرو از «جبهه ملی» این کشور، در انتخابات ریاست جمهوری پیروز می‌شود و به کاخ الیزه راه پیدا می‌کند. پس از رئیس جمهور شدن محمد بن عابس، اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها آغاز می‌شود و استادان غیر مسلمان مجبور به پذیرش بازنشستگی اجباری و رعایت حجاب در دانشگاه‌ها نیز به قانون تبدیل می‌شود. فرانسوا، شخصیت اصلی رمان «تسلیم»، یک دانشگاهی سرخورده است که از وضع جدید ناراضی‌ شده و در اعتراض به «انقلاب فرهنگی» صورت‌‌گرفته پس از روی کار آمدن دولت جدید و اسلامی‌سازی محیط آموزشی از کار تدریس کنار می‌رود. او که در زمان فعالیت خود با دختران دانشجو رابطه عشقی داشته، در پایان رمان به اجبار به اسلام ایمان می‌آورد تا «تسلیم» شدن فرانسه به اسلام کامل شود. او در پایان به دانشگاه برمی‌گردد تا با دختران دانشجو که حالا دیگر لباس‌های غربی را کنار گذاشته‌اند، رابطه‌اش را ادامه دهد. در این رمان، فرانسه عملاً تسلیم اعراب مهاجر و مسلمان خود می‌شود که در حال حاضر با حدود پنج میلیون نفر مسلمان، بزرگ‌ترین اقلیت اسلامی را در میان کشورهای اروپایی را دارد.

تراوشات یک ذهن مریض در دستان مردم فرانسه + تصاویر///ویرایش
در پایان رمان «تسلیم» شخصیت اصلی و هوس‌باز داستان برای ادامه ارتباط با دختران در دانشگاه اسلامی شده، مسلمان می‌شود

میشل هولبک که بسیاری از منتقدان فرانسه او را نژادپرست معرفی می‌کنند، بیش از یک دهه پیش نیز با انتشار رمان «سکو» به گسترش تنفر از مسلمانان در فرانسه پرداخته بود که در آن کتاب بنیادگرایان اسلامی معشوقه میشل، شخصیت اصلی داستان را می‌کشند. از میشل هولبک در سال ۱۹۹۸ با رمان «پودر شده» و بار دیگر در سال ۲۰۰۵ با کتاب «امکان یک جزیره» نامزد دریافت گنکور (یکی از مهم‌ترین جایزه‌های ادبی فرانسه) شده بود و سرانجام با کتاب «نقشه و قلمرو» این جایزه را دریافت کرد. این کتاب گرچه به نوشته منتقدان نسبت به کتاب های پیشین او، کمتر «فحاشی» و «تحریک نژادی و ضدبشر دوستانه» داشت، اما موجب شد متهم به سرقت ادبی از دانشنامه ویکی‌پدیا شود و حتی روزنامه فرانسوی‌زبان «لا پست» پس از اعلام نتیجه جایزه ادبی گنکور تیتر زد: «با عرض معذرت آقای هولبک: جایزه ادبی گنکور ۲۰۱۰ برای ویکی پدیا.»

آثار این نویسنده فرانسوی سرشار از بی‌پردگی‌های جنسی، دلزدگی و بیزاری از جنبه‌های روزمره زندگی اجتماعی است و در رمان‌های خود از جمله به درونمایه‌هایی چون مرگ، مسائل جنسی، سکشوالیته به مثابه صحنه‌ رویارویی زنان و مردان در جامعه‌ سرمایه‌داری می‌پردازد و این گونه تراوشات ذهنی خود را به مخاطب انتقال می‌دهد و در این بستر به اعتقادات مسلمانان نیز توهین می‌کند.

این نویسنده که در رمان‌هایش از توهین به اسلام و مسلمانان ارضا نشده، در یک مصاحبه با نشریه ادبی «لیر» پا را فراتر از همیشه گذاشت و به غیر از کفرگویی به فحاشی به مسلمانان روی آورد.

در پی این هتاکی، مسجد پاریس از وی به اتهام ترويج تنفر قومي و نژادي و تحريك مخاطبان به اسلام‌ستيزي شکایت کرد، اما سرانجام در دادگاهی با حضور سه قاضی، نویسنده، در چارچوب قوانین آزادی نقد دین در فرانسه تبرئه شد.

تراوشات یک ذهن مریض در دستان مردم فرانسه + تصاویر///ویرایش
نوشته‌های سرشار از پرده‌دری‌های جنسی، و نژاد پرستی هولبک، بستری برای توهین به مسلمانان است

بعد از آغاز بیداری اسلامی در جهان اسلام و پیدایش گروه‌های سلفی- تروریستی که توسط دولت‌های غربی سامان دهی می‌شوند، موج اسلام‌ستیزی جدیدی در اروپا توسط همان دولت‌های غربی در حال شکل گرفتن است. در سال ۲۰۱۴ حمله‌های هر چند معدود به مکان‌های مذهبی مسلمانان در سوئد و آلمان از بعضی نمودهای بدبینی و نفرت نسبت به اسلام و مهاجران مسلمان می‌باشد.

گسترده شدن جنبش پگیدا در آلمان، جنبش‌های ضداسلام در انگلیس و فعالیت‌های پراکنده مانند این نویسنده نژادپرست فرانسوی که "عقاید فاشیستی" و "اسلام‌ستیزی" را نشر می‌دهند، این نکته را تایید می‌کند که دولت‌های غربی از اینکه مردم کشور‌شان از دین اسلام در ترس باشند، استقبال می‌کنند؛ چرا که به اقدامات ضدانسانی و تجاوز گرایانه آنها در مناطق اسلامی مشروعیت می‌دهد.

 همزمان با انتشار این کتاب در فرانسه سه مهاجم به دفتر نشریه "چارلی‌ابدو" که پیش از این کاریکاتورهایی از سران اسلامی و پیامبر اسلام (ص) منتشر کرده بود حمله کردند که به کشته شدن 12 نفر انجامید.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • صادق ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    مقصر فقط امثال این اشخاص نیستند مقصر ماهم هستییم که تو شناخت اسلام حقیقی به اونا سعی بیشتری نکردیم .چندت سایت فرانسوی برای معرفی تشیع داریم چندتا کتاب در مورد حکومت امام علی واسشون نوشتیم تا الان که میان این کتابو می خونن مقایسه کنن با اون دوران طلایی و خودشون مقایسه کنن و واسه ما کار کنن.
  • ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    چیزی هم هست آشغال اراذل
  • ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    قیافش مثل روان پریشهاست. بد بخت جاهل
  • ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    0 0
    چی شد .؟ نکنه حمله پاریس کار شماست؟
  • جوزده ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    0 0
    کدام بیداری اسلامی ؟جوزده نشویم خیزش توحش وهابیت بوده تا بیداری اسلامی یا بقول جو زدگان غربی بهار عربی .
  • ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    0 0
    لعنت خدا بر همه دشمنان اسلام
  • ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    0 0
    تو قیافت چه شکلیه؟
  • محمود ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    0 0
    بسم الله*سلام در پاسخ دوست عزیز جوزده باید گفت بیداری اسلامی حقیقی حدود یک ده است که ایجاد شده و خوب هم پیش می رفت منتها آمریکاییه استاد ایجاد انحراف و سیاه نمایی و ضربه زدن به اسلام هستند نمونش اجیر کردن همین وهابیت ملعون و تکفیریها بود که متاسفانه فعلا سد راه بیداری اسلامی شده
  • ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    0 0
    ظاهرا نتونستی از آدمکشها حمایت کنی حالا غیر مستقیم سمت حریف جفتک پرتاب میگنی؟
  • صادق ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    0 0
    حرفت باید طلا گرفت علی‌ پشت و پناهت
  • بی نام ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    0 0
    این یک متفکر نویسنده است یا یک لـــــــــــــــــــش به تمام معنا که مثل لشها سیگار در دست گوشه لبش گرفته ، پوشش هم مثل دائم الخمرها میباشد کار ما به کجا رسیده که این گه داره ما را تمسخر میکنه . با اون قیافه خوکی موهای سر شبیه به موهای ناحیه قاستق انسان . اه اه.((( فقط از ظاهرت اینقدر انتقاد کردم ببین افکارت چقدر جای انتقاد داره )))))))
  • ایرانی ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    0 0
    باخواندن نظرات میشه افرادراشناخت.احمقانه وابلهانه ترین نظر را گذاشتی
  • حامد ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    0 0
    کار من بود
  • حامد ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    0 0
    اولش بیداری بود ولی حیف که مصادره شد
  • سید امیر ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    0 0
    این کثافت ** میشائیل هوولیک ** این حرامزاده ی مادر به خطا کسی است که بمدت 5 سال و 4 ماه با یکی از لجن ترین افراد بنام ژووان لوپه در شهر نیس به شغل شریف bordel schef بوردل شف که در ترجمه ی فارسی میشود رئیس فاحشه خانه وبقولی دیگر یعنی صاحب اختیار وهمه ی کاره ی زنان فاحشه ائی که درخانه های بدنام تن فروشی میکنند و از کل عایدی شان مقدار معینی دستمزد ازین حرامزاده دریافت میکنند و مابقی باین میکروب تعلق دارد که مقداری را بابت مالیات کار این فواحش بدولت داده وباقیمانده از آن خودش است .. حال وبا این حساب بایستی مقدار تاثیرپذیری ازین میکروب را در رابطه با اراجیف و خزعبلاتش را محاسبه و به هیچ حسابش نکرد ..البته این نظر شخصی این حقیراست /
  • عمار ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    0 0
    كلام شما متين وقابل قبوله ودر كم كاري ما در رابطه با معرفي تشيع در جهان شكي نيست [ البته به نظر بنده ]... اما ميدانيد كه غير مسلمانان با ديدن يك ويديو در اينترنت كه سر بريدن كسي را كه به اسم رسول خدا سر مردم عادي را ميبرد چه مقدار تنفر وانزجار ودافعه درآنها ايجاد ميشود اين روشي است كه غربيها در برابر گسترش اسلام از جهتي وايجاد بهانه براي دخالت در كشورهاي مسلمان از جهتي ديگر است كه در پيش گرفته شده.
  • ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    0 0
    اول ناوشون به طرف یمن راه افتاده و بعد برای توجیه اون چهار تا وهابی احمق رو برای یک کار اجیر می کنند
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    0 0
    همین کارا میکنن رشد اقتصادی دارن دیگه!!! رشد اقتصادی حرام نمیخوایم
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    0 0
    عجب احمقی هستی
  • ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    0 0
    اي كاش مي فرموديد كدام يك از اقدامات اين رئيس جمهور خيالي خلاف اسلام و واقعيت است؟! اگر روزي در كشوري غربي مسلماني رئيس جمهور شود چه ايرادي دارد كه دانشگاههارا اسلامي و حجاب را اجباري كند؟ اگر غير از اين كند كه فقط نام سلام را خراب كرده، همان بهتر غير مسلمانان بر خود حكومت كنند.
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    0 0
    آخه دوست عزیز بیداری اسلامی که فقط مال این وهابی ها نبود، چرا سرتون رو کردید زیر برف یا فقط بی بی سی نگاه می کنید، نصف مردم مصر، تونس، بحرین، عربستان، بعضی از سوریه ای ها، بعضی از لیبی ای ها، اینا که دیگه وهابی نبودن، همین وحشی شدن وهابی ها و جمع شدنشون تو یه جا هم از الطاف الهی بود تا ان شاالله به زودی از شر همشون راحت شیم
  • ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    0 0
    راه مقابله با این فرد آگاه ساختن ، توبه کردن و نوشتن کتابی در مخالفت با این کتابش هست حالا چگونه کار راحت ولی پر خرجی است کدام سازمان یا ارگان می تواند اینکار را بکند؟
  • ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    0 0
    این تحلیل بر پایه این هست که فرانسوی ها شیعه جعفری هستن که الان با این کتاب دچار شوک شدن!!؟ آخه شما اصول گرایان توی کدام فضا دارید سیر می کنید یکی از لیبرالی ترین کشورها در اروپا که فساد اخلاقی در اون به یه عرف در آمده که حتی رئیس جمهورهای اون هم به صورت عمدی با هماهنگ کردن با رسانه ها میرن خونه های معشوقه های خودشون..که رای جمع کنن
  • ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    0 0
    سایت فرهنگی سفارت ایران در فرانسه سالی یه دفعه هم آپدیت نمیشه هر چی گشتم یک کتاب در مورد سیره امامان و شیعه به زبان فرانسه و بصورت پی دی اف پیدا کنم نکردم چند سال تو فرانسه بودم و میخواستم چند نفر رو با شیعه آشنا کنم انصافا ضعیف کار می کنیم خیلی ضعیف
  • ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    0 0
    به هر حال در همین ماه انتشار این کتاب حمله در پاریس صورت گرفت و عقاید ضد اسلام شدیدتر میشه، ما هم همین 15 سال پیش رفتیم لندن 10تا کتابخونه آتتیش زدیم
  • ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    0 0
    تو با این فکرت تا ابد ته چاه میمونی
  • ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    0 0
    این هم مثل داستانهای جنسی من و تو توهمه یا واقعیه؟
  • ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    0 0
    سلام ما اول بايد راه خودمان كه همان اسلام و شيعه جعفرى ميباشد را درست انجام و عمل كنيم متمعآ باشيد غربيها ميان دنبال ما و اينك روزنامه هاى ما وصداوسيماى ما در اطلاع رسانى بسيار ضعيف عمل ميكنند.
  • ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    0 0
    متوهم.
  • امان از طاغوت ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    0 0
    نظر شخصی توی حقیر خیلی شبیه بود به نظرات شخصی "میشائیل هوولیک" در مورد مسلمون ها! می دونی که دنیا از شما دو گروه بیزاره.
  • ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    0 0
    چی؟
  • ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    0 0
    خیر. هر جنبشی که از دل فیس بوک و توئیتر در آید قطعا مدیریتش دست صهیونیستها است.
  • ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    0 0
    بعضی بازدید کنندگان سایت مشرق مثل اینکه مامورند تا به نظراتی که حرف حساب می زنند و خوشایند دشمن قسم خورده نظام نمی باشد منفی دهند. بنظرم کسانی که به نفع این حیوان کثیف منفی داده اند صهیونیستهای فارسی زبان می باشند.
  • ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    1 0
    مشکل تویی که هرکی مخالف تو نظر داره منافق و کافره، شما بلد نیستید در صلح زندگی کنید چون حیاتتان به درگیری وابسته است، وقتی تو ایران دوتا افغانی به 4تا دختر تجاوز کردن به کل افاغنه حمله شد، اون وقت انتظار داری وقتی 3 تا مسلمون تو پاریس هفتیرکشی میکنن بیان و بگن عجب دین خوبیه؟
  • ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    0 0
    تمام این آشغالهایی که به نفع این بیشرف کریه المنظر کامنت نوشتن لابد یکروزی تو همون مرکز فساد براش کار می کردن.
  • ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    1 0
    همین ..ها را ملت فرانسه می خورند که یکی با غیرت هم پیدا میشه تا تو یکروز کلی شون می فرسته زیر خاک.
  • YasharTurk ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    0 0
    سال 2022 ؟ سال 2020 تا 2022 همان سالی هست که بنا به برخی پیش بینها در اکثریت کشورهای جهان در اثر بی عدالتی و ظلم فراوان ، افزایش فساد اخلاقی وفساد اقتصادی شورشهای فراوان مردمی جهان به اوج خود میرسد و مردم جهان دیگر فریب سلاح تبلیغات رسانه ای را نمیخورند و عدالت واقعی را میجویند برای همین دنیای غرب به خاطر اعمال ضد بشریتش وقوع این پیش بینی را محتمل میداند وبرای مقابله با اینده شومشان از چند سال پیش با استفاده از سلاح تبلیغات سعی فراوان در منحرف کردن مردم جستجو کننده عدالت را داشته و دارد این ادعا را در گیم ها و فیلمهای آخر زمانی میتوانید ببیند که سال وقوع بیشتر انها حول 2020 تا 2022 اتفاق میفتد به امید ظهور مهدی موعود منجی بشریت
  • ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    1 0
    از قیافه اش شرارت می بارد.
  • ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    1 0
    نوشته هاش هم مثل قیافه اش کریه المنظره.
  • ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    تو خوابی فکر نکن همه خوابن. سرت رو از برف بیا بیرون.
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    شما مثل خودشون باقلم جواب بدبد اینهمه درس مدرسه و قدمت بعدش بیای از بدوی ترین احساس یعنی خشم استفاده کنی
  • کیارش ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    1 0
    سلام برادران و خواهران عزیز.لطفا بخاطر چند نفر که معلوم نیست از چه گروهی هستند با هم بحث نکنید.هدف اینها تفرقه اندازی بین مسلمونا هستش.هر کسی که اسلامو میشناسه میدونه که اسلام واقعی دین توحش گری نیست.پس خودتونو ناراحت نکنید.فقط سعی کنید اسلام واقعی را به تمام دنیا نشان دهید.بزارید بفهمن اسلام ناب محمدی دین مهربانی و خوبی به همنوع و به دور از ظلم و ستم هست.نه اسلام تکفیری و داعشی.باز هم میگم.اتحاد
  • ستایش ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    کاش میدونست که پیامبر هیچ وقت تسلیم نشد این نویسنده نادانی است یا محمد اشهد ان علی الن ولی الله اشهد ان محمد الرسورلله
  • ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    0 0
    راست میگه دیگه آدم حسابی بود این دری وری ها رو نمی نوشت به خورد مردم بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس