مقامات قطری بزودی یک شبکه تلویزیونی جدید که به گفته منابع مطلع، هم‌وزن شبکه الجزیره است، در لندن افتتاح خواهند کرد.

به گزارش گروه جنگ نرم مشرق، قطر آماده می‌شود تا در پایان ماه جاری (ژانویه/ اوایل بهمن) پخش شبکه تلویزیونی جدیدی به نام «شبکه تلویزیون عربی» را از لندن آغاز کند.

بنا به گزارش وبگاه خبری «الخلیج الجدید»، این شبکه تلویزیونی قرار است هم‌تراز با شبکه خبری «الجزیره» قطر، در صحنه رسانه‌ای باشد اما قرار نیست صرفا شبکه خبری باشد.

بنا بر این گزارش، برخی کارشناسان رسانه اعتقاد دارند که قطر با افتتاح این شبکه تلویزیونی به دنبال بهبود چهره خود و کاستن از حجم احساسات خصمانه‌ای است که با رویکرد رسانه‌‌ای پیشین در شبکه الجزیره برای خود در کشورهای عربی به وجود آورده است.

شبکه جدید مانند الجزیره فقط اخبار پخش نخواهد کرد و مانند شبکه‌های سعودی «MBC»T برنامه‌های متنوع دیگر از قبیل سرگرمی نیز دارد.

«حسن سوسی» روزنامه‌نگار و نویسنده سیاسی مغربی در لندن در این باره رادیو «دویچه‌وله» گفت: قطر احساس کرده است که محبوبیت شبکه الجزیره پس از آنکه زمانی در اوج بود، کاهش است و با این کانال تلویزیونی جدید خود به دنبال تکمیل شبکه الجزیره است.

شبکه الجزیره در سال 1996 توسط «حمد بن خلیفه» امیر سابق قطر افتتاح شد اما پس از نحوه پوشش بحران سوریه و اخیرا نیز به دلیل پخش برنامه‌های جهت‌دار از جمله طرفداری مفرط از جماعت اخوان‌المسلمین باعث نارضایتی اغلب دولت‌های عربی متحد عربستان شد.

در پی اختلافات به وجود آمده میان عربستان و قطر پس از سقوط دولت محمد مرسی در مصر، و خروج سفرای عربستان، امارات و بحرین از دوحه، یکی از شروط بهبود روابط و بازگشت سفرا، کاهش شدت برنامه‌های حامی اخوان در شبکه الجزیره و اصلاح سیاست پوشش اخبار مصر بود.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس